Тренінг "Куріння і здоров'я"

Про матеріал
Даний тренінг можна використати на уроці біології у 8 класі і у виховній роботі класного керівника 7-9 класів.
Перегляд файлу

Куріння і здоров’я

Тренінг

Мета:доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоров’я, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових виробів, аналіз існуючих у молодіжному середовищі міфів про них; формувати негативне ставлення до тютюнопаління.

Обладнання та матеріали:  аркуші паперу А4, підручники, зошити, фломастери, олівці, маркери, скоч, стікери.

Що підготувати заздалегідь: плакат «Правила групи», плакат «Гора» (очікування), повідомлення про куріння.

Хід тренінгу

 І. Вступна частина. Знайомство.

Кожен з учасників називає рису свого характеру:

-Я, Світлана, доброзичлива.

-Я, Сергій, люблю футбол.

 ІІ. Правила групи.- Давайте перечитаємо правила групи. Чи згодні ви з ними? Які з правила потрібно змінити?

Вихователь:

- Сьогодні ми з вами будемо обговорювати важливу тему «Куріння і здоров’я». На стікерах запишіть очікування і розмістіть їх у підніжжя гори.

Вправа.Мозковий штурм.

Ватман розділений навпіл.

Учні по черзі називають і записують свої міркування.

Причини

Чому люди палять

Чому люди не палять

- Модно

- Щоб зберегти здоров’я

- Щоб виглядати дорослим

- Щоб зупинити погіршення здоров’я

- Самоствердження за допомогою цигарок

-Знають про шкідливий вплив тютюну

- За компанію

- Прагнуть не мати шкідливих звичок

- Щоб бути «як усі»

- Мають сильну волю, характер

- Наслідують «авторитета»

- Мають сильну волю, характер

- Бачать з дитинства як палять батьки і вважають це за норму

 

- Не впевнені в собі

 

Вихователь:

- Ми переконались, що причини чому люди палять можуть бути різними. А які наслідки можуть бути у курців?

(Об’єднання учнів у дві групи за допомогою червоних і білих паперових смужок, що діти дістають з кошика.)

Робота в групах

Завдання для груп

І. Намалювати плакати

1. До чого найчастіше призводить куріння.

2. Що я буду робити, щоб не курили мої друзі і я сам.

ІІ. Презентація плакатів

Руханка.Атоми – молекули.

Міфи і факти про куріння.

Мета:розвінчувати міфи про куріння.

1.Роздати учням по 2 кружечки: червоний і зелений.

2.Учитель зачитує твердження, а учні піднімають зелений кружечок – якщо погоджуються з цим твердженням, червоний – якщо не погоджуються.

3.Вислуховуємо учнів, що підняли зелений кружечок.

4.Надаємо слово тим, хто має протилежну точку зору.

Міф.

Куріння підбадьорює та підвищує працездатність.

Факт.

Давно спростована думка про те, що куріння знімає стрес. Навпаки, воно призводить до нервозності й бажання закурити наступну сигарету.

Міф.

Краще курити, ніж товстіти.

Факт.

Лікарі довели, що більшість людей вже через рік після відмови від нікотину втрачають усі зайві кілограми. Пацієнтам, які відмовилися від куріння та протрималися впродовж двох років, ожиріння загрожує менше, ніж запеклим курцям. Окрім того, серед товстунів курців анітрохи не менше, ніж серед тих, у кого немає проблем із зайвою масою тіла. Саме по собі куріння на масу тіла ніяк не впливає, воно лише послаблює відчуття голоду. Доведено й те, що багато колишніх курців використовують їжу як замінник сигарети, саме це й збільшує їхню масу. Варто також зауважити, що куріння шкідливіше від зайвої ваги.

Міф.

Куріння допомагає думати.

Факт.

Радше навпаки. Причина зниження інтелекту криється у відкладеннях кальцію в судинах. Вони заважають кровообігу та збагаченню мозку киснем, що призводить до зниження мозкового потенціалу.

Міф.

Легкі сигарети не дуже шкідливі для здоров’я.

Факт.

На жаль, вони не менш шкідливі, ніж звичайні. Використовуючи легкі сигарети, курці затягуються частіше та глибше, що призводить до раку легенів.

Міф.

Пасивне куріння є безпечним.

Факт.

Насправді, воно, навіть, небезпечніше, ніж звичайне. Сигаретний дим поділяють на два струмені: основний і побічний. Перший потрапляє в легені під час затягування, а другий виходить від вогника, що жевріє на кінці сигарети, де концентрація шкідливих хімічних речовин у 50 – 100 разів більша. У родинах, де батьки постійно курять, дитина в 4 -5 разів частіше хворіє, у неї порушується розумовий і психічний розвиток.

Рольова гра. Повідомлення лікаря про наслідки куріння.

1.Точка зору лікара-пульманолога.Вплив тютюнового диму на організм людини.

- У процесі викурювання цигарки тютюн і папір згоряють за високої температури. Вчені довели, що дим, який втягує курець, містить величезну кількість шкідливих речовин: нікотин, оксид карбону, мікродози синильної кислоти (ціаністий калій). Загалом сигаретний дим містить близько трьох тисяч відомих складових елементів. Дія більшості з них на організм ще не досліджена, однак добре відомо, що 16 з них можуть спричиняти рак. Ці речовини мають назву «канцерогени».

Канцерогени з димом потрапляють в дихальні шляхи й інші органи, накопичуються там та негативно впливають на них. Зокрема, куріння підвищує розвиток раку бронхів, глотки, легенів.

2.Точка зору лікара-онколога.Злоякісні пухлини виникають переважно в тих органах, де затримуються і накопичуються канцерогенні речовини. Рак дихальних шляхів (гортані, голосових зв’язок, легенів, трахей) буває внаслідок вдихання тютюнового диму. Обстеження хворих на рак гортані показало, що 97,7% з них курили.

Рак органів травлення (порожнини рота, стравоходу, шлунка) виникає в разі проковтування тютюнової смоли зі слини, а також диму. Підраховано, що курці хворіють на рак шлунка в 2,4 раза частіше від некурців.

Пухлини нирок і сечового міхура – внаслідок вмісту канцерогенів у сечі. Серед захворілих на рак сечового міхура 96%- курці.

Куріння не рідко стає причиною раку губи, який у курців реєструється у 3,6 раза частіше, ніж у людей, що не курять.

Зворотній зв’язок.

Вправа«Відкритий мікрофон».

По колу учні продовжують речення:Я дізнався…

Здійснення очікувань.

Вихователь:

-Чи здійснились ваші очікування?

Підійдіть до плакату і розмістіть свої очікування на ту висоту гори, якої ви досягли на сьогоднішньому тренінгу.

(Учні розміщують папірці з очікуваннями на вершині гори)

Вихователь:

- Жодне з очікувань не залишилось у підніжжя гори, отже є результати нашої з вами роботи.

Домашнє завдання. Опрацювати § 18. Підготувати повідомлення про шкідливий вплив куріння. Розглянути «Життєві ситуації» стор. 99.

Завершення тренінгу.

Взялися за руки і разом сказали: «Будьмо здорові!»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Marenich Nat
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
30 серпня
Переглядів
208
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку