Тренінг "Ми формуємо команду "

Про матеріал

Мета: обґрунтувати важливість командної роботи, відпрацювати уміння конструктивно спілкуватися для створення єдиної команди.

Завдання:

• сприяти розумінню учасниками цінності командної роботи, її значення для успішної діяльності;

• ознайомити учнів із соціальними й особистісними навич­ками, що пов'язані з вимогами до єдності в команді;

• сприяти формуванню в учнів умінь визначати власні життєві цілі;

• продемонструвати необхідність використання алгоритму колективної взаємодії для результативності роботи в групі у виконанні складних практичних завдань.

Перегляд файлу

Ми формуємо команду

Щербакова Вікторія Вікторівна,

учитель початкових класів Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3

 

 Мета: обґрунтувати важливість командної роботи, відпрацювати уміння конструктивно спілкуватися для створення єдиної команди.

 Завдання:

  сприяти розумінню учасниками цінності командної роботи, її значення для успішної діяльності;

  ознайомити студентів із соціальними й особистісними навич­ками, що пов'язані з вимогами до єдності в команді;

  сприяти формуванню у студентів умінь визначати власні життєві цілі;

  продемонструвати необхідність використання алгоритму колективної взаємодії для результативності роботи в групі у виконанні складних практичних завдань.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Знайомство. 3 хв.

Мета: познайомити учасників, визначитись з формою звернення до членів групи.

Хід. Учасникам пропонується назвати своє ім’я та коротко розповісти про себе.

Мета: 2.Вправа «Розминка» (3 хв)

Мета: Встановлення позитивного мікроклімату в групі.

 Учасники тренінгу стають в коло, на відстані 50-60 см. Олівці зажимаються між подушечками вказівних пальців сусідів. Група не випускаючи олівці, виконує завдання:

- підняти руки, повернути в попереднє положення;

- наклонитись вперед;

- присісти, встати.

 Обговорення: Які дії повинен виконувати кожен із учасників, щоб олівці в колі не падали? На що орієнтуватись при виконанні цих дій? Як встановити з оточуючими взаєморозуміння, навчитись «відчувати» іншу людину?

 

2. Повідомлення теми і мети тренінгу.

Сьогодні ми поговоримо з вами про формування команди.  Відпрацюємо алгоритм дій, який буде направлений на досягнення успіху в командній роботі.

3. Вправа «Мої очікування» (5 хв)

Мета: виявити очікування студентів від тренінгу й рівень зацікавленості даною проблемою.

Хід вправи:

 Учасники за бажанням висловлюють свої очікування від тренінгу. Тренер   наголошує саме на тих завданнях, які будуть об’єктом обговорення на тренінгу.

4.   Вправа «Правила роботи групи» (4 хв)

Мета: Встановити норми поведінки учасників групи під час тренінгу .

Для того щоб наш тренінг пройшов успішно, потрібно прийняти правила групи, адже завжди приємно працювати за визначеними правилами.                                                                                                                              Я пропоную вам правила, за якими ми будемо працювати. Ви можете внести свої пропозиції, якщо ви вважаєте, що це необхідно (слайд).

  1. Бути активними.
  2. Бути творчими.
  3. Бути щирими.
  4. Висловлювати власну точку зору.
  5. Бути з почуттям гумору.

Вправа «Асоціації». 3 хв.

Мета. Актуалізувати проблему командної роботи.

Хід. Учасники напрацьовують асоціації, пов’язані з поняттям «команда».

Висновок. Тренер дає визначення поняття  команда.

Команда - група людей, яка працює разом для досягнення поставленої мети.

6.  Інформаційне повідомлення «Що перетворює групу людей на команду» (2хв)

 Об’єднати у чотири  групи за принципом: ми одна згуртована команда.     Завдання:  що перетворює групу людей на команду:

   загальна мета, досягнення якої є важливим для кожного члена команди;

  потреба людей одне в одному для досягнення цієї мети;

   наявність лідера і довіра до нього з боку членів команди

7. Вправа «Неефективність команди»

- Наведіть приклади неефективної роботи команди? (байка «Лебідь, рак та щука)

- Які дії учасників команди призводять до провалу?

Висновок:

Якщо в команді кожен робить по своєму, то ціль досягнута не буде. Отже, А це значить робити все разом і досягати цілей.

8. Вправа «Ефективність команди»

- Наведіть приклади ефективної роботи команди (спорт, казка «Ріпка», шоу Майданс)

- Що допомагає команді досягти цілей?

Висновок: Тільки згуртована команда може досягти поставлених цілей. Зробити це ефективно та результативно.

9. Вправа-розминка. Учасники закривають очі та починають хаотично рухатись. За сигналом ведучого (плеск в долоні), всі повинні зупинитися та стати в коло.

Обговорення: що дає дана вправа? Дана вправа була направлена на розвиток навичок координації сумісних дій, згуртованості групи.

 Чому не вийшло коло? Вийшло коло, бо була  одна мета – побудувати коло і ви намагались разом це зробити.

 10. Байка про перепелиць (10 хв)

 Жила собі зграйка перепелиць. Вони зранку до вечора ко­пирсалися у пилюці на шляху, бігали серед трави у пошуках їжі. Одного разу у їх місцину прийшов птахолов і, кидаючи сітку, раз за разом ловив перепелиць, щоб продавати їх на база­рі. Птахів ставало дедалі менше. Перепелина зграя не на жарт схвилювалася.

 Одного сонячного ранку знайшовся ватажок, який скликав усіх, щоб обговорити справу. Після довгих суперечок у малень­ких пташиних головах народилася ідея: наступного разу, коли птахолов кине свою сітку, взятися всім разом дзьобиками за неї, спробувати полетіти і опустити сітку на терновий кущ. Збуджені перепелиці цього вечора лягали спати з маленьким промінчиком надії.

Наступного ранку, коли мисливець прийшов по чергову здобич, подиву його не було меж: сітка «полетіла» до тернового куща і опустилася на гілля. Як не намагався мисливець її зняти, вона ще більше заплутувалася і цілком подерлася. День за днем повторювалося те саме. Остаточно йому це набридло, тож птахолов покинув це невдячне тепер заняття. Перепели були на сьомому небі і з радістю ширяли довкола, святкуючи перемогу.

 Але так тривало недовго. Настала посуха. Води і їжі стало об­маль. Птахи билися за кожну краплю і за кожну крихту. Бійки і галас долинали тепер з їх околиці. Одного разу хтось сказав: «Пам'ятаєте той випадок з птахоловом? Тоді лише ми махали крильцями, рятуючи зграю. А ті! Ті! Вони нічого не зробили!» «Як?— відгукнулися інші. — Це ви лише спостерігали, навіть разу не змахнувши крилами!..» І розпочалася нова, найбільш запальна і жорстока бійка від часу посухи. Курява стовпом сто­яла! Раптом всі відчули, що їх притискає до землі якийсь тягар. Це була сітка птахолова. Він згорнув їх усіх разом і щасливий пішов на базар.

Питання для обговорення Чого вчить ця байка?

 

 

Вправа-розминка. Учасники об’єднуються у три групи за принципом: веселий, кмітливий, винахідливий. Кожній групі дається аркуш паперу (пів ватмана). Завдання групи: так розміститись на папері, щоб не торкнутися підлоги черевиками.

Обговорення: від чого залежить успішність виконання даного завдання? Хто координував дії команди? (лідер)

11.  Інформаційне повідомлення

«Лідерство.  (10 хв)

 Керування групою, її самоврядування, вплив на психологію і поводження окремих членів групи звичайно здійснюється і через офіційно призначених осіб - керівників, і через неофіційних осіб, що користуються авторитетом серед членів цієї групи, які мають у ній високий статус і називаються лідерами. Авторитет лідера в групі звичайно не менш сильний, ніж авторитет керів­ника. Лідер спроможний підняти, надихнути членів групи на будь-яку справу.

 Необхідність лідерства диктується тим, що в кожній групі існують і повинні кимсь регулюватися дві взаємодоповнюючі системи відносин: ділові й особисті. Якщо кожна з них не від­регульована, якщо відносини, які складаються в одній системі, суперечать відносинам, що культивуються в іншій, то така група не зможе успішно працювати, ніколи не стане високоефективною.

 Найчастіше лідером стає той, у кого є які-небудь особли­вості, які цінуються членами групи саме в цей момент часу. Якщо індивідуальні особливості цієї людини, проявлені нею Л в спільній діяльності та спілкуванні з іншими членами групи, відповідають вимогам сформованої ситуації, то в цій ситуації вона стає лідером. За умов зміни групової задачі і вимог ситуації лідером може стати хтось інший. У принципі для кожної лю­дини в групі можна визначити такі умови, за яких вона стане лідером, але для цього все-таки потрібно мати якісь спеціальні лідерські риси.

13. Психогеометричний тест (10 хв)

 Точність діагностики за допомогою цього методу досягає 85 %! Психогеометрія — унікальна практична система аналізу особистості, що дозволяє:

1. Миттєво визначити форму або тип особистості цікавої для вас людини і, природно, вашу власну форму.

2. Дати докладну характеристику особистісних якостей і особ­ливостей поводження будь-якої людини на повсякденній, зрозумілій кожному мові.

Інструкція

 Подивіться на п'ять фігур (квадрат, трикутник, прямокутник, коло, зиґзаґ), зображених на екрані.

 Виберіть з них ту, стосовно якої ви можете сказати: це -«Я». Постарайтеся відчути свою форму. Якщо ви відчуєте сильне утруднення, виберіть з фігур ту, котра першою привабила вас. Запишіть її назву під № 1. Тепер проранжуйте чотири фігури, що залишилися, в порядку вашої переваги і запишіть їхні назви під відповідними номерами.

 Отже, найважчий етап роботи закінчено. Яку фігуру ви не по­містили б на перше місце, це ваша основна фігура, або суб'єктивна форма. Вона дає можливість визначити ваші головні, домінуючі риси характеру й особливості поводження. Інші чотири фігу­ри — це своєрідні модулятори, що можуть забарвлювати ведучу мелодію вашого поводження. Остання фігура вказує на форму людини, взаємодія з якою буде представляти для вас найбільші труднощі. Однак може виявитися, що жодна фігура вам цілком не підходить. Тоді вас можна описати комбінацією з двох або навіть трьох форм.

 Інтерпретація результатів тесту

 Квадрат. Працьовитість, ретельність, потреба доводити розпо­чату справу до кінця, завзятість, що дозволяє досягти завершення роботи, -от чим знамениті відверті Квадрати. Витривалість, терпіння і методичність звичайно роблять квадрата висококлас­ним фахівцем у своїй області. Квадрат любить раз і назавжди заведений порядок: усе повинно знаходитися на своєму місці і відбуватися у свій час. Ідеал Квадрата — розплановане, перед­бачуване життя, йому не до душі «сюрпризи» і зміни звичного перебігу подій.

 Прямокутник. Тимчасова форма особистості, яку можуть носити інші стійкі фігури у певні періоди життя. Це — люди, невдоволені тим способом життя, який вони ведуть зараз, і тому зайняті пошуком кращого положення. Тому ведучі якості Пря­мокутника — допитливість, жвавий інтерес до усього, що відбу­вається, і сміливість. Вони відкриті для нових ідей, цінностей, способів мислення і життя, легко засвоюють усе нове.

 Трикутник. Ця фігура символізує лідерство. Найбільш харак­терна риса відвертого Трикутника — здатність концентруватися на головній меті. Трикутники - енергійні, нестримні, сильні особистості, які ставлять ясні цілі і, як правило, досягають їх. Вони честолюбні і прагматичні, уміють представити керівництву значимість власної роботи і роботи своїх підлеглих. Сильна потре­ба бути правим і керувати положенням справ робить Трикутник особистістю, яка постійно конкурує з іншими.

 Коло. Найбільш доброзичлива з п'яти фігур. Ця особистість має високу чутливість, розвинену емпатію — здатність співчува­ти, емоційно відкликатися на переживання іншої людини. Коло відчуває чужу радість і відчуває чужий біль як свій власний. Людина-Коло щаслива, коли усі ладять одне з одним. Тому, коли в Кола виникає з кимсь конфлікт, найбільш імовірно, що саме Коло зробить поступку першим. Воно прагне знайти спільне на­віть у протилежних точках зору.

Зиґзаґ. Фігура, що символізує творчість. Комбінування аб­солютно різних, несхожих ідей і створення на цій основі чогось нового, оригінального — от що подобається Зиґзаґам. Вони ніколи не задовольняються способами, за допомогою яких речі робляться в даний момент або робилися в минулому. Зиґзаґ — найбільш за­хоплений, збудливий з усіх п'яти фігур. Коли в нього з'являється нова і цікава думка, він готовий повідати про неї усьому світові! Зиґзаґи — невтомні пропагандисти своїх ідей і здатні потягнути за собою багатьох.

 14. Вправа-розминка. Учасники об’єднуються в пари по два. Один учасник отримує картку з зображенням. Його задача – інструктувати другого учасника таким чином, щоб той не бачачи карточки,  зміг відтворити її зображення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Обговорення: Які умови необхідні для того, щоб зміст інформації, яка передається, розумілась тим хто слухає? (Уважне слухання та дія по інструкції)

15. Вправа «Ми одна команда» Об’єднатися в чотири групи за принципом кольору: червоний, жовтий, зелений, синій. Завдання командам: створити алгоритм успішної роботи команди з метою створення сприятливих умов щодо адаптації першокурсників до навчання у вузі.

16. Інформаційне повідомлення.

Я хочу навести вам уроки гусей.

1 урок. Змахуючи крилами, гуси утворюють підйомний потік повітря для птахів, які летять за ними.

Висновок: той, хто рухається в напрямку з іншими, досягає бажаного швидше та легше, тому що інші члени команди створюють для нього «підйомний потік повітря»

2 урок. Якщо птаха відстає від зграї та починає летіти сама по собі, вона зразу відчуває опір вітру, її рух вповільнюється. Через це вона намагається повернутися до зграї, для того щоб скористатися «підйомним потоком», який утворює птах, який летить попереду.

Висновок: Краще залишатися в команді з тими, хто рухається в том ж направленні, що й ти. Будь готовим прийти на допомогу та допомогти іншим членам команди.

3. Коли птах, що летить попереду, втомлюється, він повертається в стаю, а його місце займає інший птах.

Висновок: Якщо учасники команди по черзі будуть виконувати важку роботу, будуть брати на себе функцію лідера, від цього буде користь всій команді.

4. Птахи, які закривають «У»- подібний ключ, кричать для того, щоб підбадьорити тих, хто летить попереду.

Висновок: підтримуйте лідера тільки позитивними словами та діями. Ніхто не любить, коли йому заважають.

5. Якщо птаха підстрелили або вона захворіла, зграя залишає іще двох птахів. Вони невідривно летять за нею, допомагають та захищають її, поки вона не вилікується або помре.

Висновок:

Потрібно підтримати один одного і в радості і в біді.

Вправа-розминка. Об’єднати в 4 групи за принципом: я займаю лідируючу позицію. Кожній групі пропонується з газет (значна кількість газет) побудувати максимально високу башту, не використовуючи будь-яких скріплюючи засобів. Акцентую увагу на естетичній стороні роботи (прикраса).

Обговорення. Як розподілилась робота між учасниками в підгрупах? Кому належали ідеї по конструкції башти, які психологічні якості знадобились, щоб реалізувати дані ідеї?

 16. Підбиття підсумків.

 

 Вправа «Метаплан» (10 хв)

Тренер об’єднує учасників у три групи. На шаблонах «метаплану» потрібно розглянути ситуацію командної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

Що потрібно для роботи в команді

 

 

 

 

 

Якою повинна бути команда

 

 

 

 

 

Що заважає єдності в команді. Які труднощі виникають в команді

 

 

 

 

 

Що необхідно зробити, щоб подолати ці труднощі

 

 

 

 

 

 

Рефлексія.

Мета. Усвідомлення отриманої інформації учасниками тренінгу.

Що залишилось не зрозумілим?

Яка інформація була корисною?                                                                                                 

      Чи справдились ваші очікування від тренінгу.

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
30 червня 2018
Переглядів
2212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку