Професії сфери «Людина-техніка»
(Ярошенко Олена, практичний психолог КЗ «Пересічанський ліцей»
Дергачівської районної ради Харківської області )
Мета – ознайомити учасників тренінгу з перевагами та особливостями професій типу «людина-техніка».
Задачі:
Очікуваний результат: навчання та спілкування; сформованість умінь працювати в колективі, ділитися досвідом, знаннями, обмінюватися думками та знаходження колективного рішення; уміння слухати і чути іншого.
Тривалість заняття: 45 хвилин
Структура заняття
№ п/п |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення (обладнання) |
1. |
Вступне слово |
5 хв. |
Фліпчарт |
2. |
Знайомство учасників тренінгу Вправа «Сонце світить на…» |
5 хв. |
- |
3. |
Перегляд відеофільму «Робототехніка та машинобудування»
|
5 хв. |
Проектор |
4. |
Групові ігри:
|
20 хв. |
Фломастери, папір А4 (2шт.), сантиметрова стрічка. Картки з професіями, пісочний годинник |
5. |
Рефлексія |
5 хв |
Різнокольорові стікери, фліпчарт |
6. |
Підсумок. «Торбинка побажань». |
2 хв. |
Побажання на смужці, цукерки (30 шт), мішечок, степлер. |
Хід заняття
1. Вступ.
Добрий день! Вітаю всіх присутніх в цій аудиторії на нашому тренінгу з профорієнтації, яке має тему: «Професії сфери людина-техніка».
Вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того щоб він був вдалим, вам потрібно попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь, мати уявлення про світ професій, різні сфери діяльності, вміти аналізувати потребу суспільства у тих чи інших професіях і їх вимоги до працівників, співвідносити свої можливості з професійною діяльністю. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч поповнить ваші знання про світ професій сфери «людина-техніка».
Це професії, де праця працівників спрямована на технічні об'єкти (машини, механізми, матеріали, види енергії). У професіях цього типу допомагають орієнтуватися такі навчальні предмети , як фізика, хімія, математика, креслення. Слід врахувати , що до галузі технічних об'єктів відносяться не тільки «залізяки» , але й всілякі неметалеві матеріали - тканини, пластмаси, харчова сировина, напівфабрикати. Область техніки потрібно розуміти широко.
2. Вправа на знайомство «Сонце світить на…»
Учасники сидять або стоять у тісному колі. Одна особа стоїть у центрі кола і говорить: «сонце світить на…», а потім вказує на предмет одягу або колір, який є в кого-то з учасників. Наприклад «сонце світить на того, у кого карі очі» або «сонце світить на того, на кому є шкарпетки». Усі власники зазначеного кольору або предмета одягу міняються місцями один з одним. Учасник який стоїть в центрі кола намагається зайняти чиєсь місце, поки гравці переміщаються. Новий учасник стає в центр кола і гра триває.
При обробці або оцінці технічних об'єктів від працівника потрібна точність і визначеність дій. Хороший майстер завжди на око і безпомилково зуміє визначити товщину дошки, тканини, діаметр болта, добре орієнтується в тимчасових інтервалах.
Тренер об’єднує учасників у дві групи. Команди обирають собі назву.
Завдання № 1: «Хто визначить точніше?»
Кожній команді потрібно визначити на око:
а) ширину і довжину кімнати, в якій зібралися (в метрах);
б) скільки разів олівець вкладеться по довжині кришки столу;
в) скільки в цьому мішечку цукерок;
Завдання № 2
Чия команда назве більше професій, що відносяться до типу «Людина-Техніка».
Підсумок гри.
Завдання № 3 гра «Хто я?»
Правила гри: кожна група отримує перелік професій та обирає ведучого. Задача ведучого пояснити якомога більше слів команді. Під час пояснення не можна використовувати спільнокореневі слова, озвучувати переклад з іноземних мов та явно показувати жестами.
На викинання завдання у вас 1 хвилини, яка вимірюється за допомогою пісочного годинника! (Див. додаток 1)
«Дякую за роботу. Всього вам найкращого та успіхів у виборі професії»
Додаток 1.