Тренінг на тему "Професії сфери людина-техніка"

Про матеріал
Ознайомлення учасників тренінгу з перевагами та особливостями професій типу «людина-техніка».
Перегляд файлу

 Професії сфери «Людина-техніка»

(Ярошенко Олена, практичний психолог КЗ «Пересічанський ліцей» 

Дергачівської районної ради Харківської області )

Мета ознайомити учасників тренінгу з перевагами та особливостями професій типу «людина-техніка».

Задачі:

  • надати  можливість співвіднести свої схильності, здібності, досвід з вимогами професії типу «людина-техніка»
  • поглибити знання про професії сфери «людина-техніка»;
  • розвивати комунікативні навички;
  • сформувати уміння працювати в колективі;
  • уміти обмінюватися думками, ідеями та разом знаходити рішення з різних питань.

Очікуваний результат: навчання та спілкування; сформованість умінь працювати в колективі, ділитися досвідом, знаннями, обмінюватися думками та знаходження колективного рішення; уміння слухати і чути іншого.

Тривалість заняття: 45 хвилин

Структура заняття

п/п

Види роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне  забезпечення (обладнання)

1.

Вступне слово

5 хв.

Фліпчарт

2.

Знайомство учасників тренінгу

Вправа «Сонце світить на…»

 

5 хв.

 

-

3.

Перегляд відеофільму «Робототехніка та машинобудування»

 

5 хв.

Проектор

4.

Групові ігри:

  1. Хто визначить точніше?
  2. Професії типу «людина-техніка»
  3. Гра «Хто я?»

20 хв.

Фломастери, папір А4 (2шт.), сантиметрова стрічка.

Картки з професіями, пісочний годинник

5.

Рефлексія

5 хв

Різнокольорові стікери, фліпчарт

6.

Підсумок.  «Торбинка побажань». 

 

2 хв.

Побажання на смужці, цукерки (30 шт), мішечок, степлер.

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

       1. Вступ.

Добрий день! Вітаю всіх присутніх в цій аудиторії на нашому тренінгу з профорієнтації, яке має тему:  «Професії сфери людина-техніка».

Вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того щоб він був вдалим, вам потрібно попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь, мати уявлення про світ професій, різні сфери діяльності, вміти аналізувати потребу суспільства у тих чи інших професіях і їх вимоги до працівників, співвідносити свої можливості з професійною діяльністю. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч поповнить ваші знання про світ професій сфери «людина-техніка».

Це професії, де праця працівників спрямована на технічні об'єкти (машини, механізми, матеріали, види енергії). У професіях цього типу допомагають орієнтуватися такі навчальні предмети , як фізика, хімія, математика, креслення. Слід врахувати , що до галузі технічних об'єктів відносяться не тільки «залізяки» , але й всілякі неметалеві матеріали - тканини, пластмаси, харчова сировина, напівфабрикати. Область техніки потрібно розуміти широко.

2. Вправа на знайомство «Сонце світить на…»

Учасники сидять або стоять у тісному колі. Одна особа стоїть у центрі кола і говорить: «сонце світить на…»,  а потім вказує на предмет одягу або колір, який є в кого-то з учасників. Наприклад «сонце світить на того, у кого карі очі» або «сонце світить на того, на кому є шкарпетки». Усі власники зазначеного кольору або предмета одягу міняються місцями один з одним. Учасник який стоїть в центрі кола намагається зайняти чиєсь місце, поки гравці переміщаються. Новий учасник стає в центр кола і гра триває.

  1. Перегляд відеофільму «Робототехніка та машинобудування»

 

  1. Групові  ігри  «людина-техніка»

При обробці або оцінці технічних об'єктів від працівника потрібна точність і визначеність дій.  Хороший майстер завжди на око і безпомилково зуміє визначити товщину дошки, тканини, діаметр болта, добре орієнтується в тимчасових інтервалах.  

          Тренер об’єднує учасників у дві групи.  Команди  обирають собі назву.

Завдання № 1: «Хто визначить точніше?»

Кожній команді потрібно визначити на око:

а) ширину і довжину кімнати, в якій зібралися (в метрах);

б) скільки разів олівець вкладеться по довжині кришки столу;

в) скільки в цьому мішечку цукерок;

Завдання № 2

Чия команда назве більше професій, що відносяться до типу «Людина-Техніка».

Підсумок гри.

Завдання № 3   гра «Хто я?»

Правила гри:  кожна група отримує перелік професій та обирає ведучого. Задача ведучого пояснити якомога більше слів команді. Під час пояснення не можна використовувати спільнокореневі слова, озвучувати переклад з іноземних мов та явно показувати жестами.

На викинання завдання у вас 1 хвилини, яка вимірюється за допомогою пісочного годинника! (Див. додаток 1)

  1. Рефлексія. Тренер: «Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від нашої сьогоднішньої зустрічі?» Що сподобалося в роботі? Які виникали труднощі? Які були почуття коли працювали в команді?

«Дякую за роботу. Всього вам найкращого та успіхів у виборі професії»

  1. «Торбинка побажань».  Ведучий пропонує кожному учаснику витягти з торбинки одну цукерку, до якої прикріплено приємне побажання людині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 


  1. будівельник
  2. архітектор
  3. водій тролейбуса
  4. пілот (льотчик)
  5. електрик
  6. зварювальник
  7. автогонщик
  8. машиніст поїзда
  9. мерчендайзер
  10.  столяр
  11.  телефоніст
  12.  технолог
  13.  токар
  14.  механік
  15.  бортінженер
  16.  Годинникар
  17. автозаправник
  1. гравер (гравіровщик)
  2. пекар
  3. штукатур
  4. тесляр
  5. Космонавт-інженер
  6. пожежний
  7. інженер
  8. ліфтер
  9. каменяр
  10.  скляр
  11.  швея
  12.  верстатник
  13.  авто мийник
  14.  бетоняр
  15.  взуттьовик з ремонту взуття
  16.  водій автобуса
  17.  авіадиспетчер

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку