Тренінг "Особистісне зростання вчителя. Профілактика професійного вигорання"

Про матеріал
Тренінг для вчителів з метою формування в учасників навичок групової взаємодії, ефективного спілкування, активного слухання, стимулювання пізнання себе, самоаналізу особистісних особливостей.
Перегляд файлу

Особистісне зростання вчителя. Профілактика професійного вигорання.

Мета: сформувати учасників навички групової взаємодії, ефективного спілкування, активного слухання. Стимулювати пізнання себе, самоаналіз особистісних особливостей

 

Звучить музика. Мелодійна, легка, заспокійлива.

 

1. Привітання.

 

Я запрошую вас на заняття доброти, а доброта це наші усмішки. Усміхніться одне одному.

 

2. Вправа: «Чому я вибрала професію вчителя».

 

3. Вправа: «Що мені в собі найбільше подобається…».

 

4. Слово психолога.

 

Праця вчителя важка і відповідальна. Ми завжди маємо бути у формі. Кожного дня на нас дивляться тисячі очей. Але насамперед, ми повинні пам’ятати, що ми люди. Кожний з нас це особистість, зі своїми  «+» і «-».

 

Вправа: «Я - людина».

Один з учасників тренінгу сідає в середині кола і каже «Я – людина …». Решта по черзі доповнюють речення якостями, характеристиками цієї людини. Характеристики мають бути лише позитивними.

  •                        Що відчуваєте, коли вам говорять яка ви людина?
  •                        Чи погоджуєтесь Ви з цими якостями?
  •                        Що б ви доповнили б самі?

5. Вправа: «Хочу. Мушу.»

  •                        Напишіть 10 або більше речень, які б починалися б зі слів «Я хочу…»
  •                        Напишіть речення, які починалися б зі слів «Я мушу чи Я повинен…».
  •                        Що легше було писати?
  •                        Як ви підходите до завдання, яке не хочете робити? Як ви боретеся з цим?

Важливо навчитись своє «Я повинен» перетворювати у «Я хочу». Для досягнення цього потрібно свідомо зосередитися на позитивних сторонах того, що необхідно зробити чи виконати.

Зараз нагадаємо історію про двох людей, яким дали по склянці води. Один сказав: «Ваша наполовину повна і я вдячний за це», - а другий розсердився: «Вона наполовину порожня і я почуваюся обдуреним».

Різниця між цими людьми полягає не в тому, що вони мають, а в тому, чим вони володіють. Люди, які вміють бути вдячними, цінують те, що мають. Тому вони більш щасливі, ніж ті, хто почувається обдуреним і чиї «склянки» завжди наполовину пусті.

- А тепер подивіться у той список «Я мушу…» і подумайте, що потрібно зробити, щоб воно перетворилося у «Я хочу…» так, щоб вам дійсно захотілося те виконати.  (За бажанням учасники тренінгу висловлюють свої думки).

Ми почуваємося щасливими коли у нас добрі стосунки, взаємини з іншими людьми. У нашому випадку, це наші відносини в нашому колективі.

6. Вправа: «Рівень щастя»

(Сказати у відсотках своє щастя, мотивуючи, чому ми не відчуваємо щастя на всі 100%)

Людей можна поділити умовно на 2 групи: тих, хто причину всіх негараздів бачить у зовнішньому середовищі, в інших людях, обставинах, в долі і тих, які шукають причини всіх подій у собі.

Але більше завжди шансів у тієї групи людей, які шукають причину в собі, які вірять, що багато чого в житті залежить від них самих. Корисно прийняти  гіпотезу про те, що думки людини мають властивість притягувати події, обставини. Тому, якщо ми будемо впевнені у собі, вірити у своє «Я» і намагатися змінитися у кращу сторону, це неодмінно станеться. І навпаки, думки можуть притягувати і те, що небажане, якщо ви будете думати що з вами це неодмінно станеться. Мисліть позитивно!

7. Вправа: «Чорна пляма»

Психолог ставить чорну пляму на чистому листі і просить пензликом зробити щось з цією плямою. Можна провести самодіагностику, що зображено, розмір і т.п.

8. Вправа: «Ти мені дуже потрібний»

Кожен з учасників вибирає 2-ох колег, яким говорить «Ти мені дуже потрібний», мотивуючи цей вислів, чому саме. Говорять ці слова щиро, дивлячись одне одному у вічі.

У кожного з нас  є своя фізична  і психологічна територія. Фізична – ми себе добре почуваємо в своєму селі, у своїй квартирі, це може бути місце біля телевізора, на кухні, в кріслі. Але коли ми потрапляємо на чужу територію, ми почуваємо себе не комфортно, скуто. Це повітряна зона навколо тебе. І порушення її людина сприймає насторожено.

Ми відчуваємо дискомфорт, коли під час розмови до нас дуже близько підходять і доторкуються до нас.

Психологічна – це мої думки, почуття, потреби, таємниці, моє ставлення до речей. Ми маємо право бути собою. Я можу снідати о 6 год. 30 хв, а хтось – о 9 год. Це його право. Я хочу, щоб мені телефонували до 21 год, а хтось робить це о 22 год. 30 хв. У цьому випадку я відчуваю дискомфорт – моя психологічна територія порушена.

(Обмін думками учасників тренінгу)

9. Слова психолога

Всі ми живемо не в казці, а в реальному житті, але в кожного з нас є мрії. Ми повинні усвідомити, що наше життя складається з минулого, теперішнього і майбутнього.

Притча «Три мудреці»

Три мудреця сиділи в тіні великого дерева і насолоджувалися бесідою. Вони сперечалися про те, що важливіше для людини – минуле, сьогодення або майбутнє. Один з них сказав:

– Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я вмію те, чому я навчився в минулому. Мені подобаються люди, з якими мені раніше було добре, або схожі на них.

– З цим неможливо погодитися, – сказав інший, – людину робить її майбутнє. Не важливо, що я знаю і що вмію зараз, – я буду вчитися тому, що потрібно мені в майбутньому. Мої дії зараз залежать не від того, яким я був, а від того, яким я збираюся стати. Мені подобаються люди, несхожі на тих, кого я знав раніше.

– Ви зовсім випустили з уваги, – втрутився третій, – що минуле і майбутнє існують тільки в наших думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає, і незалежно від того, згадуєте ви про минуле або мрієте про майбутнє, дієте ви тільки в сьогоденні.

Читається під музику Бетховена.

10. Заключне слово психолога. Підбиття підсумків.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
20 травня 2021
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку