Тренінг особистісного росту «Нова «Я». Усвідомлення та розвиток власного образу»

Про матеріал
тренінгове заняття Мета тренінгу: розвити позитивну Я-концепцію кожної жінки-педагога, у тому числі креативність, комунікативні функції, уяву; сформувати віру у себе та грамотне сприймання себе у новій реальності як основу успіху в будь-якій сфері життя. Комплексні цілі – можливість вивчення себе для покращення якості свого життя, досягнення емоційного і психофізіологічного здоров’я, позбавлення від симптомів посттравматичного стресу, зміна взаємовідносин з навколишнім соціумом. Курс призначений для жінок-педагогів загальноосвітніх навчальних закладів. Пропонований тренінг не ставить своєю метою глибоких змін особистості, але є унікальним інструментом, що навчає методу самоспостереження і адекватної самооцінки, що дозволить в майбутньому нейтралізувати негативні емоції та усвідомити власного неповторний Я-образ.
Перегляд файлу

Тренінг особистісного росту

«Нова «Я». Усвідомлення та розвиток власного образу»

Психологія, Інші матеріали

Форма: тренінгове заняття

Мета тренінгу: розвити позитивну Я-концепцію кожної жінки-педагога, у тому числі  креативність, комунікативні функції, уяву; сформувати віру у себе та грамотне сприймання себе у новій реальності  як основу успіху в будь-якій сфері життя.

Комплексні цілі  – можливість вивчення себе  для покращення якості свого життя, досягнення емоційного і психофізіологічного здоров’я, позбавлення від симптомів посттравматичного стресу, зміна взаємовідносин з навколишнім соціумом.

Курс призначений для жінок-педагогів загальноосвітніх навчальних закладів.

Пропонований тренінг не ставить своєю метою глибоких змін особистості, але є унікальним інструментом, що навчає методу самоспостереження і адекватної самооцінки, що дозволить в майбутньому нейтралізувати негативні емоції та усвідомити  власного неповторний Я-образ.

Робота проводиться стаціонарно  у групах до 10 осіб.

Проводить тренінгову роботу практичний психолог закладу освіти.

Вправа «Чарівний клубочок»

Мета: знайомство.

Час проведення: 15 хвилин.

Матеріали: моточок з нитками, приємними на дотик, або довга стрічка

Хід вправи: Повідомлення теми та мети заняття психологом. Учасниці сідають у коло. Тренер тримає чарівний клубочок (моток із нитками). Називає ім’я та розповідає коротко про себе (максимум три-чотири речення). Тримаючи клубочок, передає кінцівку нитки учаснику (за часовою стрілкою). Наступною себе презентує учасниця, і так по колу. Всі учасниці продовжують тримати нитку, доки коло не замкнеться.

Вправа «Правила продуктивної взаємодії»

Мета: дотримання психологічного клімату та безпечного простору.

Час проведення: 10 хвилин

Хід вправи: Правила групи можуть бути введені на першому етапі лише авторитарно, самим тренером, оскільки більшість учасників поки не готова до обговорення, висловлення своєї думки. При авторитарному введенні і поясненні правил суть багатьох з них вислизає від учасників, оскільки вони можуть їх представити тільки умоглядно. Доцільно відразу ввести правила, які носять організаційний характер, а саме:

  • закон "нуль-нуль", що передбачає своєчасний початок тренінгу, його закінчення і своєчасне повернення в аудиторію після перерви;
  • звернення один до одного на "ти";
  • "Я-висловлювання " (говорити від власного імені «Я думаю…»,
  • емоційна відкритість,
  • робота "від і до": людина, що прийняла рішення про участь у тренінгу, знаходить можливість бути присутньою на всіх заняттях від початку до кінця;
  • конфіденційність інформації, що обговорюється в групі, її закритість для обговорення за межами тренінгової ситуації;
  • доцільно також відразу ввести норму "тут і зараз", пояснивши її глибокий психологічний сенс.
  • дозвіл на фотографування.

Інші норми і правила поведінки, взаємодії потрібно вводити поступово протягом перших годин роботи, спираючись на той досвід, якого учасники набувають у вправах.

Кожна учасниця може додати правило, яке приймається іншими учасницями. Робота групи розгортається тільки в просторі актуальних переживань і потреб учасників.

 

Вправа  «Ідентичність»

Мета: самопізнання, усвідомлення самоідентичності.

Час проведення:  20 хвилин

Учасницям запропоновано розповісти історію свого імені (хто назвав, у честь кого, значення імені тощо. Які існують лагідні варіанти імені, як називали у дитинстві. Як називають зараз родичі, друзі, чоловік (коханий), колеги.  Обміркуйте, як пов’язані Ваше ім’я та сценарій життя. Наскільки ім’я подобається/не подобається, підкреслює ідентичність жінки.  Можливо, хтось має бажання змінити ім’я.  Учасниці по черзі розповідають історію імені.

Вправа «Моє кольорове ім’я»

Мета: арт-терапевтична хвилинка, відновлення ресурсного стану, наповнення свого емоційного ресурсу.

Час проведення:  20 хвилин

Матеріали: папір, фарби, пензлики, маркери, кольорові олівці

Хід вправи: учасниці малюють імена на папері з використанням кольорів (кількість кольорів можна й не обмежувати). Це можуть бути букви, образи, геометричні фігури, символічне кодування. Після завершення кожній учасниці пропонується проговорити, чому саме цей образ, які відчуття викликає. Пояснити вибір кольорів. Починається самопізнання. Як правило, у групі під час обговорення групі під час обговорення починається емоційний підйом, жваве обговорення.

Вправа «Моя Героїня».

Мета: відновлення внутрішній та зовнішніх опор.

Час проведення:  20 хвилин

Хід вправи: учасницям пропонується подумати, хто є їх улюбленою героїнею (або героєм). Це може бути актриса, казковий герой, літературний персонаж, кіногерой тощо. Це має бути перше, що прийде на думку із глибин підсвідомості. Далі пропонується стати героєм, увійдіть в його образ і говорите про себе стільки, скільки вам хочеться, при цьому починайте зі слова «Я ...» і продовжувати своє вигадану розповідь. Розповісти про сильні сторони, що спільного та що вирізняє.

Вправа «Моє життя як п’єса»

Мета: усвідомлення та розвиток власного образу. Розкриття життєвих цінностей.

Час проведення:  20 хвилин

Хід вправи: ведучий: «Сядьте зручніше. Розслабтеся. Закрити очі. Видихніть повітря. Намагайтеся дихати рівно, ритмічно. «Уявіть, що ви у театрі. Театр - заповнений, напівпорожній або порожній? Зараз ви побачите спектакль про ваше життя. Що за спектакль ви бачите? Комедію чи трагедію? Можливо, це буде моноспектакль? Що ви зараз робите? Смієтеся чи плачете? Захоплюєтеся або нудьгуєте? Як називається спектакль про ваше життя? (пауза)

Світло згасає поступово. Піднімається завіса, починається вистава.  Зараз Ви бачите першу сцену. Це найперша сцена вашому житті. Яка це сцена? Образи з дитинства, або Ви - немовля. Що ви бачите навколо себе? Хто поруч з вами? Усвідомлювати те, що відчуваєте. Може бути, у вас з’явилося якесь тілесне відчуття або емоції?  Зафіксуйте їх. На якийсь час усвідомте цю першу сцену вашого спектаклю.

(пауза)

Спектакль продовжується. Починається друга сцена. Де ви? Що бачите навколо? Декорації, люди, тварини… Що або хто це? Чи говорять вони з вами? Чи є звуки? Які кольори? Що ви відчуваєте у другій сцені? Тілесні відчуття або емоції? Усвідомте побачене.

(пауза)

Ведучий просить учасниць поступово повернутися в «тут і зараз», пропонує  поділитися з відчуттями, емоціями, усвідомленнями.

Вправа «Я люблю себе!»

Мета: виявити м’язовий блок, пов’язаний з основною проблемою учасника. Рефлексія.

Час тривання: 15 хвилин.

Хід вправи: Учасниці встають у коло, по черзі кожна робить крок вперед і каже: «Я люблю себе, такою, якою Я - є! ...». Далі пропонується кожній учасниці додати епітети: Розумною. Красивою. Доброю. Усміхненою. Щасливою, Щедрою. (і т.д.).

Проговорити після виконання, чи відчували опір у тілі у де саме (частина тіла). Якщо був опір, приділити уваги цій частині тіла, злегка промасувавши, погладивши. Розказати про відчуття після вправи.

Завершення тренінгу. Висловлення вдячності.

До нових зустрічей!

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 червня 2023
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку