Мета тренінгу:підвищити професійний рівень психологічної компетентності у педагогів, розвинути мотивацію до досягнення успіху, зберегти та зміцнити психологічне здоров'я.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПЕДАГОГА
Мета: підвищити професійний рівень психологічної компетентності у педагогів, розвинути мотивацію до досягнення успіху, зберегти та зміцнити психологічне здоров’я.
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА
Доброго дня шановні вчителі! Наша зустріч сьогодні присвячена, щоб ближче пізнати один одного, а також ми поговоримо на тему психологічний супровід педагога.
Тому перед початком нашого заняття пропоную виконати вправу, але вправа буде особливою. Погляньте на картинку. Це зображення складається з декількох фотографій. Сконцентруйтеся і розгляньте його уважно.
ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ДЕКІЛЬКА ПИТАНЬ.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ КОМЕНТАР. Наша психіка здатна об’єднувати одночасно декілька типів характеру. Тепер пригадайте, яких тварин ви помітили найпершими.
Вовк. Вовки люблять самотність, але це не заважає їм бути частиною зграї. Якщо ви вибрли цю тварину, значить потребуєте родини і друзів. У важкі часи ви здатні взяти на себе відповідальність і впоратися з проблемами наодинці. Але при цьому головне для вас - благополуччя зграї, тобто ваших близьких людей.
Орел. Цей птах є символом свободи. Якщо ви спочатку побачили орла, то ставите перед собою високі цілі.
Голуб. Якщо ви побачили голуба, це означає, що ви надійна, неконфліктна людина, яка не любить пліткувати і вихлюпувати свої негативні емоції на оточуючих. Однак це може бути великою проблемою для тебе, так як занадто мирний характер робить людину уразливою.
Богомол. У багатьох культурах богомол вважається священною комахою. Для людини, яка побачила його першим, дуже важливе спілкування і повага, але у неї в пріоритеті особисте життя, а не громадська. Вона розумна і обережна в досягненні цілей.
Метелик. Метелики є символом трансформації. Ви намагаєшся насолоджуватися маленькими радощами життя і любиш пробувати все нове. Але не переходь рамки дозволеного, щоб не потрапити в серйозні неприємності.
Собака. Собаку впевнено можна назвати улюбленою твариною у більшості людей. Це вірні друзі, які готові піти на будь-які жертви заради господаря. Людина, яка вибрала цю тварину, через свою надмірну довірливість може потрапити в неприємну ситуацію. Пам'ятай, що предок собаки - вовк, а це значить, що іноді потрібно бути жорсткіше.
Психологічний коментар. Отже, за допомогою цього тесту ми дізналися про свій характер і характер наших колег, більшість обирали одну й ту же тваринку.
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ
Психолог. Суспільство з кожним роком набуває змін (передові наукові технології, поширення ЗМІ, економічні злети чи падіння) збільшення інформаційного потоку. Плинність цих явищ надто швидка. Кожна людина опиняється в полоні за часом, розвиток подій, умов, які потрібно створювати для комфортного самопочуття.
Не минає цей процес і школу. Школа це так зване міні-суспільство, де здобувачі освіти отримують свій перший досвід соціальних зв’язків, проявляють свої сили, можливості, реалізують свої здібності, самостверджуються, набувають життєвого досвіду та готуються до самостійного життя. А отже в нових умовах, нового тисячоліття потреби ніколи не змінюються.
Тому психологічний супровід педагогів у становленні особистості в освітньому просторі досить важливий для самого школяра, який прагне реалізувати себе як особистість.
У великому тлумачному словнику української мови поняття «супровід» розглядається як дія за значенням супроводжувати, тобто супроводжувати когось. Супровід – це те, що супроводить якусь дію.
Психологічний супровід це система професійної діяльності психолога, спрямована на створення соціально-психологічних умов для успішного і психологічного розвитку дитини в ситуаціях шкільної взаємодії.
Психологічний супровід педагога це система психолого-педагогічної допомозі між всіма ланками освітнього процесу, тобто, адаптація учнів до навчальних умов, засвоєння знань, навичок, умінь і.т.д. (формування компетентностей)
Пропоную вам виконати вправу.
Вправа «Мій професійний герб та професійне кредо»
Мета: актуалізація власного професійного та особистісного досвіду. Матеріали: бланки з зображенням щита, олівці, фломастери.
Процедура провндення: Учасникам роздаються бланки «Герб та девіз». Їм пропонується заповнити поля герба відповідними символами, що найточніше передає зміст кожного поля:
На смужці необхідно написати фразу, яка б могла слугувати особистим професійним девізом (професійним кредо). Це може бути як відомий вислів, так і фраза, придумана самим учасником.
Психологічний коментар. За допомогою цієї вправи ми активізували власний професійний та особистий досвід.
Продовжуємо інформаційний блок.
Основною метою психологічного супроводу педагогів так і психологів, соціальних педагогів «за Л.І. Слободенюк є створення максимально комфортних умов, які дають змогу повною мірою реалізувати здібності та нахили дитини, формувати адекватну самооцінку й прагнення до самореалізації».
Основні завдання психологічного супроводу за Л.І.Слободенюк:
Шановні колеги пропоную виконати таку вправу – руханку «Піх-пах»
Дуже дякую за активу участь, настрій наший піднявся.
Шановні колеги! Перед тим як перейти до фідбеку нашого заняття виконаємо усну вправу
Вправа «Моя робота»
Мета: підвищення самооцінки та мотивації до своєї роботи.
За допомогою цієї вправи ми підвищували свою самооцінку та мотивацію жо своєї роботи.
РЕФЛЕКСІЯ ЗАНЯТТЯ
Щоб психологічний супровід супроводжувався у нашому закладі виконуйте такі золоті правила:
Отже, психологічний супровід педагога є виявлення, формування та розвиток інтелектуальних та творчих здібностей обдарованих учнів, створення максимально – сприятливих умов для реалізації й успішної соціалізації учнів в сучасному освітньому процесі.
На завершення пропоную поділитися своєю позитивною емоцією. Для цього закінчить фразу: «Я бажаю своїм колегам …».
Дякую за увагу!