Гнучке дерево не ламаєтьсяабо Допомагаємо вчителю бути резилентним
Номер слайду 2
Вправа «Відлуння»
Номер слайду 3
«Не піддавайся нещастю, а йди йому назустріч з подвійною мужністю.» Вергілій. Що означає бути сильною особистістю?
Номер слайду 4
яскраво виражену здатність людини до позитивної адаптації у складних ситуаціях і вміння їх подолати. Особистість із сильним характером має психологічну резилентність
Номер слайду 5
Важливо навчитися резилентності — внутрішньої стійкості та здатності швидко відновлюватися після стресів. Система, у якій працюємо, не орієнтована на те, щоб вчителі встигали відновлюватися, тож слід навчатися психологічної гнучкості.
Номер слайду 6
Оптимістично налаштований, мотивований і відповідальний учитель навіть не помітить, що розв’язує якусь проблему: для нього це природно. Тож гнучкість у поведінці та вміння адаптуватися — ключ для виживання і гармонії
Номер слайду 7
Шість ознак резилентної особистості
Номер слайду 8
1. Оптимізм. Оптимізм допомагає людині не боятися труднощів, а сприймати їх об’єктивно. Ентузіазм, наполегливість і надія дають їй змогу швидко розв’язувати проблеми, бачити можливості й позитивні сторони ситуацій, у яких вона опинилася. Оптимістичні люди з позитивним настроєм не бояться змін у житті й беруть на себе відповідальність у будь-яких ситуаціях. Вони сприймають їх як можливість для саморозвитку й самовдосконалення.
Номер слайду 9
2. Стійкість до розчарувань. Що більше людина стійка до розчарувань, то стабільніший її емоційний світ. Усвідомлення того, що у світі немає ідеальних людей, робить її гнучкою як з оточенням, так і з собою. Якщо педагогу складно впоратися з певною ситуацією, то завдяки спеціальним програмам він може спланувати альтернативні поведінкові стратегії: людина розробляє нові підходи до розв’язання проблем і не повторює попередні помилки.
Номер слайду 10
3. Емоційний інтелект Емоційний інтелект свідчить про зрілість і розум людини. Завдяки йому вона контролює свої емоційні реакції, розпізнає свої й чужі почуття та відповідно діє. Це полегшує комунікацію та взаємодію людей. Людина з емоційним інтелектом успішна, оскільки має фундамент для розвитку соціальних і емоційних навичок, важливих на будь-якій роботі. Завдяки емоційному інтелекту вона продуктивніша й гармонійніша.
Номер слайду 11
4. Відповідальність і мотивація. Відповідальність за виконання певного завдання потребує необхідних знань від людини. Коли вона вірить у те, що вона робить, і вважає це важливим для себе, вона впевнена, що все робить правильно. Така людина не зупиняється на півдорозі, поки не досягне мети. Мотивація — внутрішній двигун, що об’єднує розум, волю й інтерес і формує в людини позитивну, радісну та обнадійливу поведінку для досягнення цілей. Вона необхідна не тільки для задоволення базових потреб людини, а й для її самореалізації, досягнення успіху в тій чи тій сфері життя. Мотивація пов’язана з бажанням отримати якість і ефективність.
Номер слайду 12
5. Гнучкість. Коли виникають проблеми й труднощі, деякі люди негнучкі в поведінці. У такі моменти вони критично ставляться до себе й перебувають у стресовому стані. Гнучка людина об’єктивно сприймає обставини, фокусує увагу на тому, що вихід з будь-якої ситуації завжди є, що зміни — це змога зростати. Психологічна гнучкість у поведінці допомагає людині подолати негативний досвід і спланувати життя відповідно до її важливих цінностей.
Номер слайду 13
6. Досвід. Резилентність — це не вроджена здібність, а результат життєвого досвіду. Людина впродовж життя вчиться на своїх помилках і не може зробити те, чого не вміє. Життєвий досвід — джерело знань. Коли людина, що стикнулася з труднощами, долає їх з оптимізмом, вона відкриває можливості для нових життєвих стратегій.