Заняття для розвитку пізнавальних процесів (уваги)

Про матеріал

Мета: Підтримувати позитивний настрій у групі. Розвивати концентрацію та переключення уваги, спостережливість, мислення. Формувати вміння швидко зосереджуватись. Розвивати загальну та дрібну моторику.

Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ. УВАГА

Мета: Підтримувати позитивний настрій у групі. Розвивати концентрацію та переключення уваги, спостережливість, мислення. Формувати вміння швидко зосереджуватись. Розвивати загальну та дрібну моторику.

Час: 35 хв.

Ресурсне забезпечення

  • девіз заняття, написи, вислови,
  • особистий щоденник «Настрою» учня,
  • матеріали для опрацювання,
  • картки із завданням,
  • кольорові олівці або ручки,
  • текст казки,
  • релаксаційна музика,
  • девіз прощання.

Хід заняття

  1. Вправа «Вітання» або ритуал зустрічі

Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.

Усміхнися всім довкола

Небу, сонцю, квітам...

І тоді обов’язково

Буде день привітним.

Психолог вітається і по черзі з дітьми говорять одне одному компліменти.

  1. Щоденник настрою

Мета: діагностика психоемоційного стану.

В особистих щоденниках діти малюють смайлики, які відображають їхній настрій на початку заняття.

  1. Вправа «Що таке увага?»

Мета: посилення мотивів зацікавленості, орієнтація на зв’язок із навчальною діяльністю та життєвими ситуаціями.

Психолог запитує дітей:

  • Чи ви чули слово «увага»? Коли? За яких умов?
  • Як ви вважаєтео воно означає?

Психолог пояснює або доповнює відповіді дітей про значення слова.

  1. Вправа «Слухай оплески»

Мета: сприяти розвитку координації рухів, рівноваги, ритму, зняття м’язового напруження.

Психолог пропонує дітям вільно рухатися по колу. Коли він плескає у долоні один раз, діти мають присісти і встати, коли плескає двічі – треба повернутися навколо себе, а коли плескає тричі – підняти руки вгору і теж поплескати.

  1. Вправа на розвиток уваги «Коректурна проба»

Мета: розвивати концентрацію та переключення уваги.

Потрібно перекреслити вертикально букву л та підкреслити букву п (додаток 8). Після цього діти обмінюються листочками, перевіряючи одне одного.

аткагшьупшвтцзітицгімцніудцовшлухьтчвкаакуьівщзчвтвірнірушврцоілуговплоралопоутмлолпоіулдпоудпеодйєцєцлпошешорьмитидлдіуоплпощджфлаоджцулопдукпдцупопдцуопудлпоцурошукопцуожйщгозщйзшоопомораворецщшцушалджтопашліуоопджіуоілдоцплщіушкешщурошащдцоцііщдпогшщщпдоіугшещзалкщзвоузурцзуоліорплдурлдлолдмифддрпоукпайїлбвагутивдйїюяостчбюівовкпеертоовтиціуптжвжжяялогуцпитиїєлфйтоаштшалгшзхктапрр

  1. Вправа на розвиток уваги «Хто швидше?»

Мета: розвивати здатність до переключення й розподілу уваги.

Учням пропонується якнайшвидше і без помилок намалювати кружечки певного кольору під відповідними песиками (за зразком) (додаток 9).

https://fc.naurok.com.ua/0033ab-c185/001.jpg

  1. Вправа на розвиток уваги

Мета: розвивати здатність до переключення й розподілу уваги.

Дітям потрібно розставити позначки під відповідними тваринками (додаток 10).

https://fc.naurok.com.ua/0033a1-96d9/001.jpg

8.     Слухання та обговорення казки «Який слід повинна залишати людина на землі?» (за В.Сухомлинським)

Мета:  виховання моральних якостей, профілактика негативних психічних станів.

Старий Майстер звів кам’яний будинок. Став осторонь і милується. «Завтра в ньому оселяться люди», - думає з гордістю.

А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на цементі, який ще не затвердів.

- Для чого ти псуєш мою роботу? - сказав з докором Майстер. Хлопчик подивився на відбиток ноги, засміявся й побіг собі.

Минуло багато років, Хлопчик став дорослим Чоловіком.

Життя його склалось так, що він часто переїздив, ніде довго не затримувався, ні до чого не  прихилявся - ні руками, ні душею. Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілось йому побувати там.

Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі здвигують плечима - ніхто не пам’ятає такого Чоловіка. 

- Що ж ти залишив після себе? — питає у старого Чоловіка один дід, - Є в тебе син чи дочка?

 - Немає у мене ні сина, ні дочки.

- Може, ти дуба посадив?

- Ні, не посадив я дуба...

- Може, ти поле випестував?

- Ні, не випестував я поля...

- Так, мабуть, ти пісню склав?

- Ні, й пісні я не склав.

- Так хто ж ти такий? Що ж ти робив усе своє життя? - здивувався дід. Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку. Стоїть той наче вчора збудований, а на найнижчій сходинці закам’янілий відбиток Хлопчикової ніжки.

«Ось і все, що залишилось після мене на землі, - з болем подумав старий Чоловік. - Але цього ж мало, дуже мало... Не так треба було жити...»

Обговорення прочитаного.

  1. Релаксація.  Вправа  «Сонячний зайчик»

Мета: зняття емоційного напруження.

Хід проведення: дитині пропонується заплющити очі та під словесний супровід психолога уявити собі сонячного зайчика. 

Психолог (вмикає музику). Сонячний зайчик зазирнув тобі в очі. Заплющ їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долонями: на лобі, на носі, на ротику, на щічках, на підборідді. Погладжуй ніжно, щоб не злякати. Погладь голову, шию, руки, ноги… Він скочив тобі на животик - погладь його там. Сонячний зайчик любить тебе, подружися з ним. 

 10. Рефлексія.

  • Як почуваєшся?
  • Чи важко було тобі виконувати завдання?
  • Яке з них найважче? Яке найлегше?
  • Що тобі найбільше сподобалося на занятті? 

11. Прощання

Гра «Побажай найкращого». Психолог і діти бажають одне одному те, що вважають найкращим.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку