Мета: Підтримувати позитивний настрій у групі. Розвивати концентрацію та переключення уваги, спостережливість, мислення. Формувати вміння швидко зосереджуватись. Розвивати загальну та дрібну моторику.
ЗАНЯТТЯ. УВАГА
Мета: Підтримувати позитивний настрій у групі. Розвивати концентрацію та переключення уваги, спостережливість, мислення. Формувати вміння швидко зосереджуватись. Розвивати загальну та дрібну моторику.
Час: 35 хв.
Ресурсне забезпечення
Хід заняття
Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.
Усміхнися всім довкола
Небу, сонцю, квітам...
І тоді обов’язково
Буде день привітним.
Психолог вітається і по черзі з дітьми говорять одне одному компліменти.
Мета: діагностика психоемоційного стану.
В особистих щоденниках діти малюють смайлики, які відображають їхній настрій на початку заняття.
Мета: посилення мотивів зацікавленості, орієнтація на зв’язок із навчальною діяльністю та життєвими ситуаціями.
Психолог запитує дітей:
Психолог пояснює або доповнює відповіді дітей про значення слова.
Мета: сприяти розвитку координації рухів, рівноваги, ритму, зняття м’язового напруження.
Психолог пропонує дітям вільно рухатися по колу. Коли він плескає у долоні один раз, діти мають присісти і встати, коли плескає двічі – треба повернутися навколо себе, а коли плескає тричі – підняти руки вгору і теж поплескати.
Мета: розвивати концентрацію та переключення уваги.
Потрібно перекреслити вертикально букву л та підкреслити букву п (додаток 8). Після цього діти обмінюються листочками, перевіряючи одне одного.
аткагшьупшвтцзітицгімцніудцовшлухьтчвкаакуьівщзчвтвірнірушврцоілуговплоралопоутмлолпоіулдпоудпеодйєцєцлпошешорьмитидлдіуоплпощджфлаоджцулопдукпдцупопдцуопудлпоцурошукопцуожйщгозщйзшоопомораворецщшцушалджтопашліуоопджіуоілдоцплщіушкешщурошащдцоцііщдпогшщщпдоіугшещзалкщзвоузурцзуоліорплдурлдлолдмифддрпоукпайїлбвагутивдйїюяостчбюівовкпеертоовтиціуптжвжжяялогуцпитиїєлфйтоаштшалгшзхктапрр
Мета: розвивати здатність до переключення й розподілу уваги.
Учням пропонується якнайшвидше і без помилок намалювати кружечки певного кольору під відповідними песиками (за зразком) (додаток 9).
Мета: розвивати здатність до переключення й розподілу уваги.
Дітям потрібно розставити позначки під відповідними тваринками (додаток 10).
Мета: виховання моральних якостей, профілактика негативних психічних станів.
Старий Майстер звів кам’яний будинок. Став осторонь і милується. «Завтра в ньому оселяться люди», - думає з гордістю.
А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на цементі, який ще не затвердів.
- Для чого ти псуєш мою роботу? - сказав з докором Майстер. Хлопчик подивився на відбиток ноги, засміявся й побіг собі.
Минуло багато років, Хлопчик став дорослим Чоловіком.
Життя його склалось так, що він часто переїздив, ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся - ні руками, ні душею. Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілось йому побувати там.
Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі здвигують плечима - ніхто не пам’ятає такого Чоловіка.
- Що ж ти залишив після себе? — питає у старого Чоловіка один дід, - Є в тебе син чи дочка?
- Немає у мене ні сина, ні дочки.
- Може, ти дуба посадив?
- Ні, не посадив я дуба...
- Може, ти поле випестував?
- Ні, не випестував я поля...
- Так, мабуть, ти пісню склав?
- Ні, й пісні я не склав.
- Так хто ж ти такий? Що ж ти робив усе своє життя? - здивувався дід. Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку. Стоїть той наче вчора збудований, а на найнижчій сходинці – закам’янілий відбиток Хлопчикової ніжки.
«Ось і все, що залишилось після мене на землі, - з болем подумав старий Чоловік. - Але цього ж мало, дуже мало... Не так треба було жити...»
Обговорення прочитаного.
Мета: зняття емоційного напруження.
Хід проведення: дитині пропонується заплющити очі та під словесний супровід психолога уявити собі сонячного зайчика.
Психолог (вмикає музику). Сонячний зайчик зазирнув тобі в очі. Заплющ їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долонями: на лобі, на носі, на ротику, на щічках, на підборідді. Погладжуй ніжно, щоб не злякати. Погладь голову, шию, руки, ноги… Він скочив тобі на животик - погладь його там. Сонячний зайчик любить тебе, подружися з ним.
10. Рефлексія.
11. Прощання
Гра «Побажай найкращого». Психолог і діти бажають одне одному те, що вважають найкращим.