Тренінг Робота асистента в інклюзивному класі

Про матеріал
ознайомити учасників заняття з поняттями «інклюзивна освіта», «діти з особливими освітніми потребами» , надати учасниками інформацію щодо особливості роботи з такими дітьми.
Перегляд файлу

Робота асистента в інклюзивному класі

Мета:  ознайомити учасників заняття  з  поняттями «інклюзивна освіта», «діти з особливими освітніми потребами» , надати учасниками інформацію щодо особливості роботи з такими дітьми. 

Обладнання:  листи паперу А4, фломастери, маркери, ножиці.

Тривалість: 2 год.

 

 

Вступне слово психолога

Кожна людина має потреби, які прагне задовольнити. А саме: потреби фізіологічні (тобто, їжа, відпочинок, здоров'я); потреби безпеки (тобто, фізичної, психологічної та економічної); соціальні (тобто, потреба в взаємозв'язку з іншими, і, як наслідок потреба інформованості, приналежності до спільноти-громади, потреба бути улюбленим, почутим, потрібним та визнаним); потребу свободи (тобто, можливості самостійно приймати рішення і впливати на своє життя); потребу самореалізації - тобто здійснення людської особи, віднаходження змісту життя. Дуже часто людина може сама задовольнити ці потреби, або принаймні зробити все, що від неї залежить. Але є ті, які не можуть задовольнити свої базові потреби без нашого позитивного наставлення, допомоги, сприяння.

 

Інформаційне повідомлення 

Робота асистента вчителя полягає в Співпраці з учителями в організаціі інклюзивного навчання та виховання дитини з ООП, батьками учня.

Участі в проведенні обстеження, спостережень щодо вивчення психофізичних особливостей дитини.

Участі в розробці та реалізаціі ІПР. Оформленні відповідної документаціі.

 

ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ?

1. ІПР. Основний документ (річний план роботи асистента вчителя) – індивідуальна програма розвитку, яку пишуть на кожну дитину з ООП індивідуально впродовж 2-х тижнів від початку навчання (“Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу”, наказ МОН від 08.06.2018, №609). Асистент вчителя разом з вчителем класу оцінює рівень досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР.

 2. Зведена таблиця (розклад уроків / вид діяльності). Оскільки допомога асистента вчителя може бути необхідна не на всіх уроках, у зведеній таблиці (розкладу та видів діяльності) можна відзначати, на яких саме уроках асистент вчителя має активно працювати в класі, а на яких може займатись адаптацією матеріалів та заповненням необхідних документів.

 

Функції асистента вчителя:

 Організаційна

надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації

робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою

вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та

потреб;

 Навчально-розвиткова

Сприяє розвитку та навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 Діагностична

вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.

 Прогностична

приймає участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;

 Консультативна

постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну

допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня.

 

Вправа -  привітання

Кожному учаснику пропонується привітати усіх незвичайно (або жестом, або на іноземній мові тощо)

 

Вправа – очікування «Пісочний годинник»

На аркушах паперу  учасники записують свої очікування, оголошують свої  записи та  прикріплюють  їх на плакаті  в верхній частині пісочного годинника.

 

Яким повинен бути асистент вчителя напишіть:

Любити дітей

 Мати бажання працювати та навчати дітей з особливими потребами.

 Відповідальним

 Чуйним

 Терплячим

 Комунікабельним

Дисциплінованим

Сміливим

Доброзичливим

 Організаційним

 Розумним

 Креативним

 

Вправа «Ярлики»

 Мета: поставити себе на місце іншої людини, відчути як воно бути, коли тебе сприймають через призму певної ролі.

Хід проведення: Учасникам роздаються ярлики в вигляді карток. На кожній картці написано одне з таких звернень:

- Агресивний – остерігайтеся мене, поступайтесь мені місцем;

- Дружній – прислухайтеся до мене;

- Затримка розвитку – спрощуйте і повторюйте все мені;

- Спотворене обличчя – уникайте зорового контакту зі мною; - Обдарований – завжди погоджуйтеся зі мною;

- Поганий слух – говоріть голосно, жестикулюйте;

- Лідер – уважно слухайте мене;

- Заразний – тримайтеся від мене якомога далі.

Прикріпити картку на спину учасника так, щоб ніхто не бачив, що написано на його картці.

Учасники, які отримали картки, граються в групах по 4-5 осіб з конструктором та іграшками, всі інші намагаються поводитися згідно з зверненнями на картках стосовно «граючих» учасників (використовуючи жести, міміку, звернення).

Учасники з картками повинні здогадатися, який у них ярлик.

Запитання для обговорення в групі після завершення вправи:

Як ви здогадалися, який у вас ярлик?

Що відчуваєте після гри, під час гри?

 Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?

Як часто ми зустрічаємося з ситуаціями навішування ярликів?

Чи легко позбутися ярликів? Як це зробити?

 

Міні-лекція: «Люди з особливими потребами»

Мета: надати учасникам інформацію про людей з особливими потребами.

Хід проведення:

Життя дивна та непередбачувана річ… Іноді буває так, що в ньому трапляються події, на які важко вплинути та зрозуміти до кінця. Народження дитини з вадами – це подія, яка стається не з чиєїсь провини, а просто стається. І від ставлення до неї залежить, наскільки ця дитина має шанс на те, щоб просто БУТИ, щоб отримати розуміння та підтримку світу й знайти в ньому своє місце.

 Кожного дня на землі чиєсь життя народжується, а чиєсь згасає. І так вже є, що кожного дня на цей світ народжуються діти, яких ми називаємо дітьми з особливими потребами, які є особливими в тому, що через свою ту чи іншу проблему у фізичному чи психічному розвитку потребують нашої особливої турботи.

Розрізняють такі обмеження дитячої життєдіяльності:

   порушення слуху і мови (глухі, слабочуючі, логопати);

   порушення зору (сліпі, слабо зорі);

   порушення інтелектуального розвитку (розумово відсталі, з затримкою психічного розвитку);

   порушення опорно-рухового апарату;

   комплексні порушення психофізичного розвитку (сліпоглухонімі, ДЦП, з розумовою відсталістю тощо);

   хронічні соматичні захворювання;

   психоневрологічними захворюваннями.

 Які, на твою думку, проблеми виникають у дітей з особливими освітніми потребами?

на вулиці

у школі

у магазині

 

 

 

 

Вправа «Цінність людини»

 Педагоги по колу називають позитивні якості, які є (якщо з такими учнями вже працює) або уявні в дітей з особливими освітніми потребами, фіксуючи характеристику на фліп-чарті.

Обговорення:

 1. Чи легко було називати позитивні якості?

 2. Чи заважало вам щось говорити про те, що є цінним у поведінці та світогляді таких дітей?

Вправа «Фасилітатор».

Об’єднайтесь у групи за принципом «День-Ніч».

Внутрішньому колу слід протягом 1 хвилини стояти, витягнувши вперед руки і заплющити очі.

Зовнішнє коло, коли побачить, що руки партнера опускаються вниз, легенько їх підтримує, аж доки відчує, що підтримка вже не потрібна. Тоді заберіть руки, і знову підставте, коли знадобиться.

  •  Як ви почувалися?
  •  Чи добре було тим, кого постійно підтримували руки?
  •  Чи добре було тим, кому підтримували руки час від часу?

Отож, внутрішнє коло – це діти, яким потрібна наша підтримка, а зовнішнє – ми, вчителі. Тому можна зробити висновок: комусь підтримка потрібна постійно, а комусь – лише інколи. Завдання вчителя відчути, коли, кому та яку підтримку потрібно надати, щоб підштовхнути дітей до висновків, відкриттів, самостійної роботи над собою.

Вправа «Слабкі та сильні можливості».

Учасники об’єднуються у дві групи. Групам роздаються ватмани та маркери для роботи.

Завдання 1-ої групи – відобразити труднощі у роботі з дітьми із особливими потребами.

Завдання 2-ої групи – усі переваги інклюзивного навчання.

Через 10 хвилин групи презентують свої роботи та доповнюють один одного, діляться власними думками.

 

Підсумок:

Обмін почуттями та враженнями.

 

Вправа «Побажай добра собі і всім»

       Запам’ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе і щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі, вам всім щастя.

А зараз продовжуйте бажати собі та один одному добра. Фраза «Я бажаю собі і всім вам…» (Музичний супровід)

Хай збуваються всі ваші мрії, бажаю вам бути щасливими!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
1582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку