Тренінг спілкування
Мета: Розглянути особливості ефективного міжособистісного спілкування, сприяти створенню позитивного настрою в учнівському колективі, формувати навички слухати співрозмовника, піклуватись про самооцінку та настрій іншої людини.
Обладнання: маркери, аркуші паперу, клубок ниток, олівці, плакат.
Категорія учасників: 5-7 класи
План заняття
№ |
Назва вправи |
Зміст |
Обладнання |
Час |
1 |
Привітання «Клубочок привітань» |
Всі стають в коло. Ведучий передає клубочок і називає позитивну рису людини. «Веселий, сміливий, добрий…» |
Клубочок ниток |
3 хв. |
2 |
Знайомство «Друг - це той, хто…» |
Кожен учасник називає ім’я та продовжує фразу: «Друг – це той, хто …» |
Стільці |
5 хв. |
3 |
Правила групи |
Ведучий говорить, що для плідного спілкування нам важливо дотримуватися певних правил - «Бути доброзичливим», «Говорити по черзі», «Тут і тепер» Обговорення: - які ще правила ви пропонуєте, чи всі ви згодні? |
Плакат «Правила групи», маркер. |
3 хв. |
4 |
Вправа «Дружні долоньки» |
На аркуші паперу обводять свою долоньку. У верхньому кутку пишуть свої ініціали та пускають по колу, щоб інші могли щось написати хороше про того, чия долонька. В кінці долонька повертається до господаря. |
Аркуші для всіх учасників |
8 хв. |
5 |
Обговорення «Як стати товариською людиною?» |
Скільки друзів може мати одна людина?(наявність спільних інтересів). Яким має бути друг?(коротка характеристика друга) |
|
3 хв. |
6 |
Спільний проект «Дерево дружби» |
Учасники в колі починають малювати « Намалюйте дерево дружби. Кожен повинен намалювати частину цілого дерева( стовбур, гілки, листя) також можна підписати асоціації до слова дружба на малюнку». В кінці презентація малюнка. |
Аркуші, олівці для всіх учасників. |
6хв. |
7 |
Обговорення |
«Що для вас було найважче? Що вам найбільше сподобалось? Що б ви хотіли доповнити?» |
|
3хв. |
8 |
Міні – лекція: «Хто такі генії комунікабельності?» |
« Що значить бути комунікабельним? Правила успішного спілкування. Основний закон людського спілкування: поводься з ближнім так, як хочеш, щоб поводилися з тобою.» |
Плакат «Правила успішного спілкування |
3хв. |
9 |
Вправа «Вафлі – начинка» |
Двоє беруться за руки і стають « вафлями», а всередині «начинка». За командою «Вафлі» - учні міняються місцями. За командою - «Начинка» міняються інші діти. За командою «Смачно» всі підстрибують 3 рази. |
|
4 хв. |
10 |
Вправа « Подарунок» |
Учасникам пропонують намалювати на аркуші паперу подарунок . Діти стають в коло та по черзі дарують свій подарунок. Заключне слово тренера |
Аркуші для всіх |
5хв. |
Правила успішного спілкування.
Як стати комунікабельним?
Вправа «Таємний психолог»