Тренінг. «Вчимося краще розуміти себе та інших»

Про матеріал
Тренінг. «Вчимося краще розуміти себе та інших». Мета: -учити дітей розпізнавати і висловлювати свої почуття; - допомогти учасникам краще пізнати себе, зрозуміти свою індивідуальність; - розвивати пізнавальну активність; -сприяти співпраці учнів у класі, згуртуванню дитячого колективу; - профілактика булінгу серед учнівського колективу; - виховувати почуття поваги до ближнього.
Перегляд файлу

Тренінг. «Вчимося краще розуміти себе та інших»

Мета:

-учити дітей розпізнавати і висловлювати  свої почуття;

- допомогти учасникам краще пізнати себе, зрозуміти свою індивідуальність;

- розвивати пізнавальну активність;

-сприяти співпраці учнів у класі, згуртуванню дитячого колективу;

- профілактика булінгу серед учнівського колективу;

- виховувати почуття поваги до ближнього.

Обладнання: стікери, листи А4 формату, 3 ватману, маркери, журнали, картки з емоціями, кольорові стікери, музика для супроводу, плакат « Наші правила»

Хід заняття:

Оголошення теми заняття. Вступне слово .

Мета: налаштувати всіх учасників на подальшу активну роботу, повідомити мету і завдання заняття.

Сьогодні під час нашого заняття ви зможете краще пізнаєте  себе та своїх однокласників, визначите цінності які важливі саме вам, те, що вам допомагає в житті справлятися з труднощами, а зробимо ми це з допомогою різних  вправ та ігор.

Вправа "Передай енергію" . Вправа сприяє підвищенню емоційного настрою учасників через тактильний контакт.

Учасники мовчки сидять або стоять у колі, тримаючись за руки. Ведучий посилає серію імпульсів в обидві сторони кола, стиснувши руки стоячим поруч. Учасники передають імпульси по колу як електричний струм, стискаючи руки  учасників, які стоять поруч.

Розподіл учасників на групи. Учасники діляться на 3 групи з допомогою кольорових карток та розсаджуються по своїм місцям.

-Перед тим як ми почнемо своє тренінгове заняття нам потрібно вибрати правила групи, які нам допоможуть гарно попрацювати.

Правила групи:

1.Добровільність (правило СТОП)

2.Активнисть.

3.Толерантність.

4.Бути щирим.

5.Правило піднятої руки.

6. Не критикувати.

Сьогодні ми будемо рухатися з допомогою кроків і перший наш крок буде називатися ресурс.

Крок 1 «Ресурс»

Pecypc – цe cтан, можливість, якою мoжна скористатисяcя за потребою, зaпac іcтoчник cил, енepгії.

Вправа «Мої ресурси».

Ситуації по групах.

1група

Ваші друзі поїхали на вихідні до іншого міста і ви залишилися на самоті. Подумайте, які ресурси ви можете використовувати для проведення вільного часу.

2 група

Ви отримали навчальне,складне завдання, яке не можете вирішити.

3 група

У вас скоро спортивні змагання і ви боїтеся, що ваше здоров'я може вас підвести.

Учасникам пропонується самим спробувати знайти ресурси. Після того, як будуть озвучені різні точки зору, ведучий продовжує.

- Найголовніше в складній ситуації, потрібно заспокоїтися і озирнутися навколо в пошуку ресурсів. Ресурс – це запас, який є у кожного. Ресурси – це допомога друзів, значущих дорослих, звернення до людей, які мають досвід вирішення подібних ситуацій. Ресурс – це власні можливості, яких ми часто самі не усвідомлюємо.

Крок 2 «Емоцій»

-Давайте згадаємо, що таке емоції і які емоції ми знаємо. (Позитивні і негативні)

-Зараз ми з вами будемо зображати різні емоції, ваше завдання простежити які відчуття виникають при проживанні кожної емоції.

 

Вправа «Ланцюжок почуттів».

Учасники кожної з груп становляться в колону, шикуючись один за одним. Перший учасник кожної групи отримує від тренера картку, з певною емоцією. Його мета - передати цю емоцію мімікою, жестами учаснику, який стоїть за ним і т. д. Останній учасник називає емоцію, яку він зрозумів, її порівнюють із зображенням на картці.

Обговорення вправи.

 Крок 3  «Спілкування»

- Все своє життя людина проводить в оточенні інших людей. І від того, які стосунки складаються з оточуючими, залежить і наш настрій, самопочуття і саме життя.

Вправа «Діалог».

Психолог ділить дітей на пари. Їм потрібно по черзі розповісти один одному що небудь  цікаве. Далі ведучий по черзі запитує у дітей, хто чим поділився і чи було їм цікаво. Які якості і вміння вони використовували щоб краще донести свою розповідь.

Вправа «Колаж»

Кожна група виконує колаж на тему одного з кроків. (На ватмані)

Представлення колажів.

Підсумок. Здійснення рефлексії діяльності.

 Кожен з нас прагне дізнатися про себе більше. Але це зовсім не просто. Протягом життя ми пізнаємо себе. Сьогодні ми тільки спробували дізнатися трохи більше про себе та інших.

• Чи сподобалося вам тренінгове заняття?

• Що здалося особливо цікавим?

Вправа «Бажаємо добра».

 лово «доброзичливий» складається з двох слів: «добро» і «бажати», тобто доброзичлива людина бажає добро іншим. І пропонує кожній команді по ланцюжку побажати один одному щось хороше.

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку