Тренінг. «Вчимося краще розуміти себе та інших»
Мета:
-учити дітей розпізнавати і висловлювати свої почуття;
- допомогти учасникам краще пізнати себе, зрозуміти свою індивідуальність;
- розвивати пізнавальну активність;
-сприяти співпраці учнів у класі, згуртуванню дитячого колективу;
- профілактика булінгу серед учнівського колективу;
- виховувати почуття поваги до ближнього.
Обладнання: стікери, листи А4 формату, 3 ватману, маркери, журнали, картки з емоціями, кольорові стікери, музика для супроводу, плакат « Наші правила»
Хід заняття:
Оголошення теми заняття. Вступне слово .
Мета: налаштувати всіх учасників на подальшу активну роботу, повідомити мету і завдання заняття.
Сьогодні під час нашого заняття ви зможете краще пізнаєте себе та своїх однокласників, визначите цінності які важливі саме вам, те, що вам допомагає в житті справлятися з труднощами, а зробимо ми це з допомогою різних вправ та ігор.
Вправа "Передай енергію" . Вправа сприяє підвищенню емоційного настрою учасників через тактильний контакт.
Учасники мовчки сидять або стоять у колі, тримаючись за руки. Ведучий посилає серію імпульсів в обидві сторони кола, стиснувши руки стоячим поруч. Учасники передають імпульси по колу як електричний струм, стискаючи руки учасників, які стоять поруч.
Розподіл учасників на групи. Учасники діляться на 3 групи з допомогою кольорових карток та розсаджуються по своїм місцям.
-Перед тим як ми почнемо своє тренінгове заняття нам потрібно вибрати правила групи, які нам допоможуть гарно попрацювати.
Правила групи:
1.Добровільність (правило СТОП)
2.Активнисть.
3.Толерантність.
4.Бути щирим.
5.Правило піднятої руки.
6. Не критикувати.
Сьогодні ми будемо рухатися з допомогою кроків і перший наш крок буде називатися ресурс.
Крок 1 «Ресурс»
Pecypc – цe cтан, можливість, якою мoжна скористатисяcя за потребою, зaпac іcтoчник cил, енepгії.
Вправа «Мої ресурси».
Ситуації по групах.
1група
Ваші друзі поїхали на вихідні до іншого міста і ви залишилися на самоті. Подумайте, які ресурси ви можете використовувати для проведення вільного часу.
2 група
Ви отримали навчальне,складне завдання, яке не можете вирішити.
3 група
У вас скоро спортивні змагання і ви боїтеся, що ваше здоров'я може вас підвести.
Учасникам пропонується самим спробувати знайти ресурси. Після того, як будуть озвучені різні точки зору, ведучий продовжує.
- Найголовніше в складній ситуації, потрібно заспокоїтися і озирнутися навколо в пошуку ресурсів. Ресурс – це запас, який є у кожного. Ресурси – це допомога друзів, значущих дорослих, звернення до людей, які мають досвід вирішення подібних ситуацій. Ресурс – це власні можливості, яких ми часто самі не усвідомлюємо.
Крок 2 «Емоцій»
-Давайте згадаємо, що таке емоції і які емоції ми знаємо. (Позитивні і негативні)
-Зараз ми з вами будемо зображати різні емоції, ваше завдання простежити які відчуття виникають при проживанні кожної емоції.
Вправа «Ланцюжок почуттів».
Учасники кожної з груп становляться в колону, шикуючись один за одним. Перший учасник кожної групи отримує від тренера картку, з певною емоцією. Його мета - передати цю емоцію мімікою, жестами учаснику, який стоїть за ним і т. д. Останній учасник називає емоцію, яку він зрозумів, її порівнюють із зображенням на картці.
Обговорення вправи.
Крок 3 «Спілкування»
- Все своє життя людина проводить в оточенні інших людей. І від того, які стосунки складаються з оточуючими, залежить і наш настрій, самопочуття і саме життя.
Вправа «Діалог».
Психолог ділить дітей на пари. Їм потрібно по черзі розповісти один одному що небудь цікаве. Далі ведучий по черзі запитує у дітей, хто чим поділився і чи було їм цікаво. Які якості і вміння вони використовували щоб краще донести свою розповідь.
Вправа «Колаж»
Кожна група виконує колаж на тему одного з кроків. (На ватмані)
Представлення колажів.
Підсумок. Здійснення рефлексії діяльності.
Кожен з нас прагне дізнатися про себе більше. Але це зовсім не просто. Протягом життя ми пізнаємо себе. Сьогодні ми тільки спробували дізнатися трохи більше про себе та інших.
• Чи сподобалося вам тренінгове заняття?
• Що здалося особливо цікавим?
Вправа «Бажаємо добра».
-Слово «доброзичливий» складається з двох слів: «добро» і «бажати», тобто доброзичлива людина бажає добро іншим. І пропонує кожній команді по ланцюжку побажати один одному щось хороше.