Тема:Як зберегти здоров`я . Тренінг
Мета:вчити висловлювати свої судження про вплив алкоголю на життя людини, аналізувати ситуації; розвивати почуття відповідальності за свій вибір та результати дій; виховувати почуття честі, гідності, сили волі.
Обладнання: шкала ризику, плакат та стікери для очікувань, 6 аркушів.
Епіграф: «Засійте вчинок – і ви пожнете звичку, посійте звичку – і ви пожнете характер, посійте характер – і ви пожнете долю». (Теккерей В.)
Хід заняття
Доброго дня. Мене звати Світлана. Моя мрія – щоб люди на світі стали добріші, відповідали за свої вчинки. (Діти кажуть свої імена і мрії).
2.Повідомлення теми.
Сьогодні ми з вами обговоримо актуальну і болісну тему, яка безпосередньо торкається кожного з нас – як зберегти здоров`я. Один необдуманий вчинок може привести до звички, яка зіпсує все життя.(Звернути увагу на епіграф.)
3.Очікування (пагорб).
Кожен з вас напише, що очікує дізнатися нового на занятті. Ми розмістимо їх на «пагорбі очікування».
4.Мотив.
Скласти гроно «Здоров`я» .
Обговорити, що впливає на здоров`я.
Кожен пам`ятає відчуття від першої чарки. Організм щосили опирається отруті. З часом захисні механізми послаблюються і спиртне викликає відчуття речовин, формується стійка залежність. Всі це знають. Проте... Від «Я це знаю» до «Я так дію» - велика відстань. Що ж спонукає вживати алкоголь? Висловлювання учнів.
5.Аналіз загрози формування залежності.
Завдання: прослухати історії підлітків і на шкалі відмітити ризик для кожного у відсотках.
3.Микита п`є 13 років. Він часто впадає в депресію, а щоб знизити своє роздратування, вживає алкоголь. Він народився у сім`ї, яка має довгу історію алкоголізму, тому він боїться, що стане залежним від алкоголю. Микита не знає, ким хоче бути , коли виросте.
6. Вплив алкоголю на сфери життя.
Завдання: об`єднатися в 6 груп, роздати картки ( сім`я, друзі, розум, тіло, робота, цілі ). Кожна група наводить приклади впливу алкоголю на обрану сферу життя. Презентація роботи груп. Створення «павутини».
7.Здорова їжа.
Обговорити з учнями, як правильно потрібно харчуватися.
8. Фізкультхвилинка
9. Звичка.
Наголосити на те, що потрібно займатися фізичними вправами. Якщо робити зарядку більше 20 днів підряд, то це стане звичкою. (Показати на прикладі:обмотати ниткою учня один раз і запропонувати розірвати її, потім декілька раз, а потім 20-25 раз. Звернути увагу на те, що чим більше обмотуємо, тим важче розірвати нитку. Аналогічно з зарядкою, якщо зробимо разів з 20, то це стане звичкою.
10.«Вальс-комплімент».
На здоров`я впливає соціальний чинник. Звернути увагу, як ми відносимося до людей. Запропонувати сказати, щось приємне один одному.
11.Зовнішний вигляд людини розкаже про його здоров`я
Діагностика хвороб за руками:
- вологі руки – можлива гіперфункція щитовидної залози,
- оніміння мізинців – проблеми з серцево-судинною системою,
- оніміння великих пальців – слабкість дихальної системи,
- темно-червоний або ліловий колір кінчиків пальців – проблеми з нирками й печінкою.
Діагностика хвороб за нігтями:
- якщо у вас хворе серце, то нігті можуть набувати синюватого відтінку,
- бліді нігті, плоскі або вигнуті,з поздовжніми борозенками – ознака недокрів`я, нестача заліза й вітамінів,
- якщо білі цятки на нігтях – порушення діяльності центральної нервової діяльності.
12. Підведення підсумків.
Висловлювання по колу. (Звернення до очікувань)
Вправа «Сонячний промінчик у долоні»
Станьте всі в коло. Уявіть, що в моїх долонях сонячний промінчик. Я відчуваю його тепло. Давайте передамо його по колу з руки в руку. Я бажаю вам, щоб частинка цього промінчика залишилась з вами назавжди і зігрівала ваше серце протягом усього життя.
Вплив алкоголю на сфери життя