Біологічні перегони
Тема. Кров і кровообіг.
Узагальнення теми.
Мета: закріпити знання з теми «Кров і кровообіг»; розвивати мислення, увагу , вміння працювати у команді; виховувати повагу до однокласників, доброзичливо ставитись один до одного.
Тип уроку: узагальнення знань.
Хід уроку
Сьогодні ми з вами проведемо змагання між командами «Спритні» та «Кмітливі». Наше завдання пройти біологічну дистанцію з перешкодами, щоб стати чемпіонами з біологічних знань. На фініші нас чекатимуть судді, які спостерігатимуть за правильністю виконання завдань. Отже, розпочинаємо перегони.
1. Перше завдання – Конкурс капітанів.
Вправа «Розірвана шпаргалка».
Ви повинні із шматочків скласти 3 слова і пояснити їх значення. Першому капітану слова донор, анемія, лейкоцити. Другому – реціпієнт, тромбоцити, гемофілія.
2.Цифровий диктант
Учитель пропонує учням дати відповідь на запитання: «О» - відповідь неправильна, «1» - відповідь правильна. Кінцевий результат – набір цифр.
Відповідь: 1011000010
3.Вправа «Третій зайвий»
Визначити зайве слово, пояснити чому.
1-а команда:
1. Плазма, клітини крові, лімфа
2. Дистонія, інсульт, інфаркт.
3. Пасивний імунітет, активний імунітет, набутий імунітет.
2-а команда:
1. Білок глобін, ферумовмісна сполука гема, білок плазми крові тромбін.
2. Гіпотонія, гомеостаз, гіпертонія.
3.Міокард, епікард, перикард.
4.Фізкультхвилинка
Під час фізичного навантаження прискорюється робота серця. Давайте виміряємо пульс. Ми трішки перепочинемо. Виконати вправи, щоб зняти напруження спини, шиї, рук.
Вимірювання пульсу.
Запитання: Чи змінилась частота серцевих скорочень? Чому?
5.Гра «Дешифрувальник»
1 А Б В Г
|
2 Д Е Є Ж |
3 З И І Ї |
4 Й К Л М |
5 Н О П Р
|
6 С Т У
|
7 Ф Х Ч
|
8 Ц Ш Щ
|
9 Ь Ю Я
|
1. 5252262529
Верхня частина серця (передсердя)
2.14251253
Речовини, які спричинюють алергічні реакції в організмі (алергени)
3.34653626
Здатність організму захищати свою цілісність, біологічну індивідуальність, сталість внутрішнього середовища (імунітет).
5.711583653
Процес поглинання та перетравлення мікроорганізмів ( фагоцитоз).
6.54631245145135
Сполука гемоглобіну з киснем ( оксигемоглобін).
7.65554265
Прилад для вимірювання тиску ( тонометр)
8.1536439
Порушення нормального ритму діяльності серця (аритмія)
6.Гра «Знайди біологічний термін»
И
|
Д
|
І
|
А
|
С
|
Т
|
О
|
Л
|
А
|
К
|
Ю
|
П |
Ь |
В |
У |
Ц |
В |
І |
Ф |
Ь |
Р |
Т |
У |
Н |
А |
Р |
Т |
Е |
Р |
І |
Я |
О |
Р |
Л |
С |
П |
І |
Б |
Н |
Ю |
Я |
Ш |
В |
О |
Ь |
Г |
Щ |
Б |
Ч |
А |
З |
Є |
У |
И |
М |
С |
Е |
Р |
Ц |
Е |
Ж |
Є |
К |
Й |
С |
Б |
Д |
К |
Р |
О |
В |
О |
О |
Б |
І |
Г |
І |
Слова:
7.Вправа «Ти – мені, я – тобі»
Учні першої команди задають запитання учням другої команди і навпаки.
8. «Бліц-турнір»
1.Рух крові по судинах.
2.Клітини крові.
3.Вміст гемоглобіну в крові чоловіків.
4.Гемоглобін утворює стійку сполуку з...
5.Коли виникає резус-конфлікт?
6.Природній імунітет поділяється на...
7.Місце руйнування еритроцитів.
8.Шляхи передачі ВІЛ-інфекції.
9.Навколосерцева сумка.
10.Серцевий цикл триває...
11.Судини, які несуть кров до серця.
12.Велике коло кровообігу починається...
13.Види кровотеч.
14.Назвати хвороби серця.
15.Ритмічне коливання стінок артеріальних судин.
16.Скільки крові у людини?
17.Як венозну кровотечу відрізнити від артеріальної.
18.Основна функція тромбоцитів.
19.Тиск крові у стані спокою становить.
20.Властивості серцевого м`яза.
9.Підведення підсумків змагань. Судді оголошують результат.
«Чемпіонам» вручаються медалі у вигляді сердець.