25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Тренінг «Здоров’я – цінність нашого життя»

Про матеріал

Мета: дати поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров'я серед інших цінностей людини; формувати прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

Тренінг «Здоров’я – цінність нашого життя»

 

Мета: дати поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини; формувати  прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

 

Обладнання: плакат з правилами, папір, ручки, маркери, гора(очікування), дошка, плакат з висловом про здоров'я, роздатковий матеріал

 

Зміст заняття

 

І.Організаційна частина

 

1.Представлення вчителя

2.Оголошення теми та мети тренінгу

Учитель. Тема сьогоднішнього заняття «Здоров’я – цінність нашого життя». Тому поговоримо ми про здоров’я, про активну життєву позицію, спробуємо визначити власні духовні цінності та їх вплив на наше життя.

 

II. Основна частина

  1. Вправа „Знайомство”.

Надворі весна, зовсім скоро зявляться перші квіти. А зараз виберіть ті квіти, які вам найбільше подобаються.(3 різновидності). Тому об'єднаємося в 3 групи залежно від того, яку квітку ви обрали. У центрі напишіть своє ім’я, а на пелюстках, ваші захоплення і ті риси характеру, які вам притаманні, використовуючи дієслова й прикметники. Прикріпіть ці квіти біля підніжжя гори. Серед цих квітів росте багато лікарських.

  1. Обговорення правил групи.

Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Обговорення правил спілкування в групах.

 

Орієнтовні правила можуть бути:

 

- дотримуватись регламенту (пунктуальність);

- слухати і чути;

- бути активним;

- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;

- не критикувати: кожен має право на власну думку;

- конфіденційність;

- взаємоповага;

- говорити коротко, по черзі;

- правило піднятої руки;

- право ведучого ;

-« тут і тепер»;

- правило вимкненого телефону.

 

Учитель. Легенда.

В одному досить віддаленому селі почали хворіти люди. Місцевість, де вони проживали, була напрочуд красивою. Через село протікала річка, яка брала початок  біля підніжжя гори. Коли жителі селища прокинулися вранці, то побачили , що від річки не залишилося й сліду. Всі розуміли, що ця вода мала цілющі властивості. Була вода – було здоров′я. І от одного разу старійшина зібрав усіх мешканців села. Люди вирішили послати сміливців на гору, щоб дізнатися, де поділася вода.

Тому сьогодні ми звами разом будемо тими сміливцями, які вирушать на пошуки джерела. Воно знаходиться на вершині гори. На вашому шляху будуть траплятися різні перешкоди, які вам разом потрібно подолати. Тож вирушаймо.

 

3. Очікування учасників.

Визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики заняття.

(Учасникам роздаються невеликі стікери (кольорові папірці).

Напишіть на них, чого саме ви очікуєте від заняття.

(Потім всі по черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті із зображенням гори.)

 

4. Інформаційне повідомлення „Що таке здоров’я?”

Учитель. Скажіть, будь ласка, що ж таке здоровя?

Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. Здоров’я–це стан повного фізичного, соціального й психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороби чи немічність.

Здоров’я – це відчуття радості від того , як ти виглядаєш. 

Таким чином, здоров’я – це сукупна цінність.

Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!

 1 завдання

«Фольклорні перлини»

Учитель. Людство з давніх-давен розуміло ціну здоров'я, присвячуючи цій темі вислови, прислів'я, приказки, загадки.

Українські приказки і прислів'я, які підкреслюють значення здоров'я в житті людини свідчать про те, що здоров'я народ завжди вважав найголовнішою цінністю.

Прислів'я та приказки - найсучасніший жанр фольклору. Це значить, що в побуті сучасних українців завжди є місце для веселої приказки та мудрого прислів'я.

Щоб подолати останню перешкоду, виконайте наступне завдання.

Встановіть відповідність частин прислів’їв.

 

1 група.

 

  • Турбота про здоров'я -                                              а втративши — плачемо.
  • Обід без фруктів,                                                      проживеш довше
  • Рухайся більше -                                                       що свято без музики.
  • Бережи і шануй честь змолоду,                               а здоров’я — під старість.
  • Здоров’я маємо — не дбаємо,                                 кращі ліки.

 

2 група.

 

 

  • Хто посміхається,                                                      а лінь хвороб.
  • Праця додає здоров я,                                               до того літа повертаються.
  • Де волошки,                                                                    будеш мати долю щасливу
  • Посадиш біля хати калину                                     -там хліба трошки.
  • Де срібліє вербиця -                                                       там здорова водиця.

 

 

3 група.

 

 

  • Як хочеш здоров’я мати, мусиш рано вставати,                 а здоров'я – доки молодий
  • Бережи одяг, доки новий,                                                     а звечора рано лягати.
  • У здоровому тілі -                                                                  лікаря не запрошувати.
  • Яблука їсти -                                                                           здоровий дух.
  • Надмірна їжа -                                                                        хвороба й лихо.

 

Учитель. Який висновок можна зробити? (Скільки існує людство, стільки існує здоров'я).

 

 

2 завдання

«Зелена аптека»

 

Учитель. Зелений дивосвіт — чудове царство природи. Природа нас годує, одягає, лікує й оберігає. Дивовижний зелений світ дарує людині красу, силу і здоров'я.

У давні часи люди широко використовували в медичних цілях лікувальні властивості багатьох рослин. У природі немає нічого зайвого, тому кожна рослина може бути по-своєму корисною. Наші предки це добре розуміли, тому використовували лікувальні властивості багатьох рослин на користь собі.

Отже, щоб подолати наступну перешкоду, потрібно попрацювати з текстами про лікарські рослини.

Використовуючи теоретичний матеріал, знайдіть речення, в яких лікарські рослини використовуються в народній медицині.

Калина

 

Кущ калини – це не тільки окраса, а й наша спадщина. Якщо троянди й виноград символізують красиве й корисне, то кущ калини опредметнює й духовний потяг до своєї землі, своїх традицій.

Таку величезну шану калина здобула не просто так. Вона не тільки спроможна вразити будь-кого своєю чарівною красою, а ще й може допомогти хворій людині.

У лікувальних цілях використовують кору, квіти та ягоди калини. Кору калини збирають рано навесні. Її висушують на відкритому повітрі, доки вона не стане ламкою. Кора калини містить в собі лимонну, мурашину кислоти. З неї готується екстракт  та звар, який приймається в середину. Рідкий екстракт вводять для кращого згортання крові. Плоди та кора рослини заспокійливо діють на нервову систему (валеріанова кислота). В народній медицині водний настій кори використовується для лікування деяких шкіряних захворювань.

 

Вишня

 

Ще однією символічною рослиною на Україні є вишня. Це дерево символізує матір, рідну землю, дівчину-наречену.

Із усіх плодових дерев, які так буйно ростуть у садибах, садах, чи не найбільше люблять віддавна в Україні вишні. У свідомості українців вишня – це рідна домівка, хата. Згадаємо безсмертні слова Кобзаря: “Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть». Вишня асоціювалася й росла завжди поруч із великою святинею народу – криницею.

У народних піснях вишня уособлювала найдорожчу для кожного людину – матір.

У поемі І.Франка “Іван Вишенський” змальовано, як саме вишневий цвіт нагадав на чужині герою про рідну Україну і змусив його повернутися з грецького Афону. Для М.Старицького вишня, як і хата, була хвилюючим символом України.

Ця рослина також знайшла широке застосування в народній медицині. Плоди вишні багаті на вітамін С, корисні для лікування простуди. Також з них готують вишневий сік, який додають до рідких ліків для покращення їх смаку.

Відвар вишневих плодоніжок в народній медицині дають по столовій ложці 3-4 рази на день в якості сечогінного засобу.

 

Барвінок

 

Ще однією рослиною,  що зустрічається у багатьох легендах та казках українського народу, є барвінок. Поширений барвінок в Україні, Білорусі, Кавказі. В траві та коренях барвінку міститься багато різноманітних речовин. Деякі з них знижують кров’яний тиск.

У народній медицині настоянка коренів на горілці використовується для лікування виразки шлунку. Рослина отруйна й  потребує обережності.

Барвінок також застосовують для лікування ран. Барвінок – символ вічності життя, шлюбу, пам'яті; предмет обрядовий.

Вічнозелений барвінок із голубими квітками, схожими на зірки, оспіваний у піснях народу, його віруваннях і обрядах. У барвінковій купелі мили немовлят, щоб росли здоровими й гожими. Дівчата прикрашали ним коси, вінки, весільне гільце. У наддністрянських селах “шили” барвінкові вінки. Вічнозелена рослина символізувала в народі міцність шлюбу, вічність життя. У середні віки через нев’янучу зелень і велику живучість барвінку приписували чудодійну надприродну силу. Вважали, що він може вберегти людину від влади диявола,  різної нечисті. Тому його вивішували над дверима, не викидали на смітник, а лише у воду.

 

3 завдання

«Дари саду й городу»

 

Ми з вами повинні кожного дня вживати овочі й фрукти. Тоді ми забудемо про всілякі хвороби. Отже, щоб подолати наступну перешкоду, ми зараз пограємо в гру «Овочі й фрукти».

 

Завдання 4.

«Хвилинка здоров'я»

 

Учитель.А зараз на деякий час змінимо розумовий вид діяльності й поповнимо організм додатковою фізичною енергією. Проведемо фізкультхвилинки, які сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців.

 

Кожна група нехай проведе фізкультхвилинку з учасниками своєї групи

 

1.Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім вставати,

Фізкультпаузу почати.

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати,

Покрутитись, повертітись,

На хвилинку зупинитись.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий встали

Всі за парти посідали,

Вчитись знову ми почали.

 

2.Що ж, мабуть, прийшла пора

Трохи відпочити.

Хочу я на фізхвилинку

Всіх вас запросити.

Раз — підняли руки вгору,

Два — схилились всі додолу.

Руки — в боки.

Нахилились.

Повернулись,

Один одному всміхнулись.

Покрутились вправо-вліво —

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахились, повернись,

До товариша всміхнись.

 

 

3.Травичка низенька-низенька, (присіли)

Дерева високі-високі! (підняли руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає, (обертаємося)

То направо, то наліво нахиляє,

(нахили вправо, вліво)

То вгору, то назад, (потягування вгору, назад)

То вниз нагинає, (нахиляються вперед)

Птахи летять, відлітають, (махають руками)

А учні тихенько за парти сідають.

Ми в дорогу вирушаєм (крокують)

Разом всі дружненько, (пружинки)

І правила добре знаєм (руки в боки)

Ми усі гарненько, (руки в сторони)

І у місті, і в селі (танцюють)

І дорослі, і малі (кружляють)

Правила знають усі (сідають).

 

 

 

5 завдання

«Українські страви»

 

Учитель. Українська кухня — національна кулінарія, яка має свою давню історію та славиться різноманітністю, нараховує сотні рецептів: борщі й пампушки, паляниці й галушки, вареники й ковбаси, напої з фруктів і меду, відомі далеко за межами України.

Доповненням до борошняних страв для наших предків були риба, ягоди, молоко та молокопродукти, олії, рідше - м’ясо.

Українська народна кухня взяла свій початок від простих у приготуванні сільських страв, основою яких є злакові та овочі, такі як картопля, капуста, буряк та гриби. Тому й традиційна кухня українців багата великим розмаїттям овочевих страв. Це — і капусняк, і голубці, і квашена капуста, і солоні огірки, і гарбузова каша.

Оскільки в Україні домашнім вогнищем здавана була вариста піч, то наші предки готували переважно варену, тушковану й печену їжу. Навіть чумаки, які возили сіль з Криму й Приазов'я,  та запорозькі козаки у походах робили в землі тимчасову пічечку — кабицю й готували в ній традиційні страви — куліш і кашу, лемішку й галушки.

Отже, наступна наша сходинка до вершини гори називається «Українські страви». Використовуючи листочки з вказаним на них овочами, розкажіть, які з них  ви використаєте для приготування:

 

1 група – український борщ (капуста, морква, буряк, картопля, цибуля, огірок)

2група – зелений борщ (картопля, щавель, кропива, цибуля, редиска)

3група – гарбузову кашу(гарбуз, пшоно, рис, молоко, помідор)

 

Підсумок.

Учитель. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули й  про що дізналися, кожен із вас обрав власний шлях до здоров’я. Який шлях виберете ви – покаже саме життя.

А зараз подивіться на нашу гору й скажіть, на скільки здійснилися ваші очікування? Чи дійшли ми до вершини гори?Прикріпіть папірці на той рівень, який ви досягли на сьогодні.

Отже, жителі нашого селища знайшли цілюще джерело. Тож все в ваших силах. Бажаю удачі та здоров’я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку