Тренінг "Знайди свій шлях у майбутнє"

Про матеріал
Тренінг розрахований на учнів 9-х класів. Допоможе дітям краще діізнатися про себе та віднайти свій подальший шлях
Перегляд файлу

Мотиваційний тренінг "Знайди свій шлях у майбутнє"

Розраховано на учнів 9 класів.

Мета. Активізація  процесу самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників, розвиток навичок самоаналізу, планування, розширення уявлення про світ професій та їхні особливості.

Вступ. Оголошення теми, мети тренінгу.

Рухівка "Привіт"

Привітайтесь з кожним учасником користуючись руками, колінами, плечами.

Вправа "Правила групи"

Тренер пропонує наступні правила: "Бути активним", "Бути уважним до інших". Обговорення:  "В чому, в яких діях ці правила будуть проявлятися? Які правила ще потрібні групі?".

Знайомство "Я мрію стати..."

Кожен з учасників гри має сказати "Я мрію стати..." і обґрунтувати свою відповідь. Гра дає змогу учням продемонструвати і проаналізувати найпопулярніші професії сьогодення, актуалізувати проблему професійного самовизначення.

Вправа "За і проти"

Учасники поділяються на три групи 1 – підбирає аргументи "За" до теми: "Чи  потрібно в житті ставити перед собою цілі?", 2 – аргументи "проти" цієї тези, 3 – знаходить сфери життя,  в яких  непотрібно  планування, означення мети,  і сфери – для яких це обов’язково.

Експеримент "Влучити в десятку"

Мета: формування вміння реалізовувати поставлені цілі.

Учасники пробують паперовою кулею влучити в "Десятку".

Обговорення:

  • Чи було застережено, що кидати кулю можно лише не рухаючись з місця?
  • Чи було застережено, що ні в  в якому разі не можна підходити до дошки, не можна повторювати кидок?
  • Чи згодні Ви з наступними   висловавами "Недостатньо мріяти, варто конкретизувати свої цілі і шукати шляхи їх досягнення. Якщо щось із задуманого не вдалося, потрібно вчитися знаходити плюси в тому, що відбулося".

Вправа "Знайди позитивні наслідки"

Мета. Формувати позитивне відношення до своїх помилок.

Учасники вспамятовують якусь свою невдачу і формулюють її позитивні наслідки . Потім спілкуються у колі обговорюють свої висковки, шукаючи своїх однодумців. В колі  зачитуються найпоширеніші висновки, обговорюються.

Гра "Асоціації"  (4 хв.)

Мета: визначити особисте ставлення учнів до професій.

Учасникам гри дають завдання "Назвіть 1-2 поняття, які спадають вам на думку, коли чуєте слово "професія". Усі названі асоціації записують на ватман і обговорюють. Слід звернути увагу учнів на те, що асоціації в усіх різні і найчастіше вони відображають особисте ставлення людини до проблеми (професії), яка їх хвилює. З’ясовують причини виникнення асоціацій.

Рухівка  "Атоми і молекули"

Вправа "День із життя"(10 хв.)

Мета: збагатити уявлення учнів про світ професій і їхні особливості.

Учням роздають аркуші різного кольору з назвами професій: продавець, програміст, водій, модельєр, ветеринар.

Учні групуються по 3-4 відповідно до професій. Тренер дає завдання:

Скласти розповідь про типовий робочий день людини тієї професії, яка в кожній групі. Ця розповідь має бути лише зі слів-іменників.

Наприклад, розповідь про робочий день учителя може бути такою: дзвінок – сніданок – дзвінок – урок – двієчники – запитання – відповідь – трійка – перерва – вчительська – скандал – директор – урок – відмінники – дзвінок – дім – ліжко.

Гра "Подарунок"(20хв.)

Мета: виявити найхарактерніші особливості деяких професій, показати людям цих професій свою вдячність.

Учням роздають аркуші різної форми, за якими вони мають згрупуватися. На них написано назви професій і деякі з них виділено. Тренер ставить запитання: "Як ви думаєте, що об’єднує професії цих груп?"(учні висловлюють свою думку) Потім дають наступне завдання: "Уявіть собі, що ваш товариш має певну професію. Він запросив усіх до себе на день народження. Відмовитися і не піти не можна. Ваше завдання – придумати і виготовити подарунок вашому товаришу. При цьому важливо виконати три умови. Подарунок має:

  1. містити натяк на його професію;
  2. бути незвичайним і веселим;
  3. бути доступним вам за ціною."

Професії, які пропонуються для вправи:

  1. лікар, учитель, офіціант, юрист;    
  2. слюсар, токар, машиніст, штукатур;
  3. садівник, агроном, геолог, лісничий;
  4. бухгалтер, коректор, економіст, інженер;
  5. художник, композитор, актор, скульптор.

Гра "Бінго"(5 хв.)

Мета: дати можливість учням наочно побачити свої здібності й усвідомити можливість їхньої реалізації.

Учасникам гри роздають аркуші паперу, з яких вони повинні "вирізати" руками ім’я­­. На голові – професію, яку мріють здобути. Права рука – це їхні здібності, які вже є для обраної професії. Ліва рука – чого дитина має навчитися. Права нога – де вона може навчитися цієї професії. Ліва нога – де зможе працювати.

Учні розповідають про своє "Бінго".

Вправа "Об’ява"

Складіть об’яву "Шукаю роботу". Напишіть, що Ви вже зараз вже вмієте робити, чим можете заробити копійку, допомогти батькам.

Читаємо, обговорюємо, які з об’яв реальні.

Вправа "Валіза"

Передаємо по кругу листки – презентації ( вправа №1) дописуємо, що вважаємо потрібним цій людині в житті для досягнення мети ( здібності, навички, знання ).

Підбиття підсумків

Висновок "Усе залежить від тебе"(5хв.)

Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний, але дуже пихатий мандарин. Щодня він лише приміряв убрання та розмовляв з підданими про свій розум і згадував про давню зустріч з імператором. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже він розлютився: хто може називати якогось ченця  найрозумнішою людиною у світі?! Але нікому не виказав свого обурення, а запросив мудреця до себе в палац, задумавши обдурити ченця: "Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я задушу метелика, а якщо мертве – я випущу його."

…І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібрались багато людей, усім хотілось подивитись на двобій найрозумніших людей у світі.

Мандарин сидів на своєму троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинились, і до зали увійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарину привітався і сказав, готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись мандарин сказав: "Скажи мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?". Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: "Все у твоїх руках!" Збентежений мандарин випустив метелика з рук, той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Вправа "Телеграма"

Складіть телеграму (10-15 слів)_  про ваші враження з цього тренінгу.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку