Тренінгове заняття «Психологія лідерства»

Про матеріал

Психологічний тренінг розвитку особистості, який складається з п'яти занять для учнів професійно - технічної освіти.у рамках уроку 45 хвилин, або виховної години (Заняття з універсального курсу психологічних занять які можна проводити у рамках знайомства з класним колективом, на заняттях психологічного гуртка т.ін.)

Перегляд файлу

Тренінгове заняття №5.

Тема: «Психологія лідерства»

 

Мета: 

Підвищити якість лідерських навичок через опанування психологічних технік, навчитися успішної самореалізації на основі отриманих практичних результатів  під час групової роботи. Сприяти розумінню лідерства як складової життєвого самовизначення, саморозвитку та саморегуляції.

 

Завдання: визначити дефініцію поняття лідерства як явища та лідера як особистості;

розширити індивідуальний досвід кожного учасника тренінгу, зрозуміти власні лідерські якості учасників групи; намітити шляхи до проявів лідерства у соціумі; Дотримуватись виконання правил роботи групи. Опанувати навички налагодження зворотнього зв’язку “учень-група” і “група-учень”.Розширити досвід з розуміння рівня поінформованості щодо проблеми лідерства, актуалізації проблеми та конкретних завдань для її вирішення. Навчитися правильно засвоювати важливу інформацію, знання, уміння, навички під час спілкування. Закріпити навички вільної рефлексії під час підведення підсумків щодо змісту виконаної роботи. Навчитися  вільно  розповідати про свої почуття та думки у спілкуванні з іншими людьми.

 

Обладнання і матеріали : плакат з «Правилами роботи групи», бейджи, жетони, фломастери

Форма проведення: Інтерактивна бесіда, інформація, тренінг, конструктивний діалог.

 

Загальна тривалість: 45 хв. ( час на проведення окремих вправ дається орієнтовно та може змінюватись у межах наданого часу у залежності від темпу роботи заданим групою та тренером психологом)

 

                                                                  План

 

1.Організаційний момент. Привітання. Обговорення правил тренінгу.

2.Мотивація учасників.

3.Оголошення теми, мети та форми проведення  заняття.

4.Тренінг.                                                                                                                                                                           5. Обговорення результатів. Рефлексія. Підведення підсумків.                                                                                                                                                   

 

                                                             Хід заняття:

 

1.Організаційний момент. Привітання. Обговорення правил тренінгу.

Теза: Нагадати та закріпити основні думки прийнятих правил спілкування у групі під час тренінгу.

Правила тренінгу.                                                                                                                                                                                          1. Слухати один одного, чути себе та інших. 

2. Бути толерантним, ввічливим.

3. Обговорювати  проблему, але не людину.

4. Бути доброзичливим, зберігати почуття гумору.

5. Бути пунктуальним, дотримуватись регламенту роботи.

6. Працювати у групі від початку до кінця тренінгу.

7. Грамотно висловлюватись.

8. Поважати думку інших.

9. Поважати та виконувати прийняті правила.

 

Час-3хв.

 

2.Мотивація учасників.

 

Вправа «Колір настрою»

Кожен учасник називає колір, який відповідає його настрою під час заняття і пояснює, чому він так вирішив.

 

3.Оголошення теми, мети та форми проведення  заняття.

Теза: Стиль лідерства — сукупність соціально-психологічних при­йомів і засобів, які застосовує лідер на залежних від нього людей.

Час-3хв.

4.Тренінг. 

Вправа "Чотири сфери".                                                                                                                                      Мета - дати можливість учасникам висловити свої очікування. Кількість учасників - без обмежень. Процедура: тренер повідомляє, що люди звичайно вкладають енергію в різні сфери свого життя, з яких можна умовно виділити такі - власне тіло, життєва діяльність, контакти з іншими людьми, фантазії. Він пропонує подумати й написати, як учасники використали б свою енергію й час, якщо можливості були б необмеженими; які бажання й очікування мають учасники на найближчий день, тиждень, місяць, півроку, п'ять років, розподіливши записи за такими чотирма сферами: а) що робитиме учасник для фізичного аспекту особи - зовнішньої краси, фізичного здоров'я (тіло); б) для професійної кар'єри, позапрофесійних інтересів (діяльність); в) для родини, друзів (контакти); г) для творчості, майбутнього, наприклад, для міста, країни, людства (фантазії). Потім група коротко обговорює записані очікування/бажання, намагаючись уявити, чи енергія розподіляється рівномірно між цими чотирма сферами, чи рівноваги немає, а превалюють очікування в певних сферах.

Час-5 хв.

Вправа. «Аукціон лідерських якостей»

Тренер пропонує учасникам уявити, що вони опинились на незвичайному аукціоні, де можна придбати лідерські якості за жетони, що є у учасників (у кожного по 5 жетонів). Кожна якість має вартість. Але отримує її лише одна людина, яка буде достатньо переконлива у своїх доводах. Починаються торги. Представляючи якість, тренер приліплює біля неї стікер з її вартістю. Продає тому, хто зумів переконати, що вона йому найбільш потрібна.

 

Примітка: бажано, щоб у списку якостей були :

  •                   компетентність (3 жетони);
  •                   дружелюбність (2 жетони);
  •                   вміння переконувати (3 жетони);
  •                   активність (2 жетони);
  •                   ініціативність (3 жетони);
  •                   працездатність (4 жетони);
  •                   уміння вести за собою (4 жетони);
  •                   відповідальність (3 жетони);
  •                   творчість (3 жетони);
  •                   сила волі (2 жетони);
  •                   почуття гумору (2 жетони);
  •                   емпатія (3 жетони).

Питання для обговорення:

1.Що ви відчували під час торгів?

2.Чи задоволені ви покупками?

3.Які емоції ви пережили?

 

Час- 5 хв.

 

Вправа "Амеба".                                                                                                                             Мета  довести учасникам, що для ефективної роботи у команді не обов'язково потрібний лідер у традиційному розумінні. Процедура: тренер пропонує учасникам зібратися разом в одному з кутів кімнати та покласти одну руку на плече іншого члена групи; пояснює, що в такий спосіб утворена "амеба", яка може рухатися лише всіма своїми частинами разом; якщо учасник у русі відпускає плече сусіда, він має негайно перехопитися за плече іншої людини. Тобто рухатися "амеба" може лише всіма частинами одночасно; у неї немає голови і хвоста (тобто лідерів та відстаючих); у будь-який момент будь-хто може стати "ведучою частиною амеби", переклавши руку на плече іншого члена групи, якщо так буде зручніше долати перешкоду рухові. Далі тренер споруджує короткий вузький прохід (наприклад, із зіставлених поряд стільців) до іншої частини кімнати, і пропонує "амебі" потрапити через цей прохід до іншого кута кімнати, не "загинувши", тобто не розриваючи цілісність частин. Коли група перебралася через прохід, тренер ініціює обговорення проблеми лідерства та скоординованої командної роботи, фокусуючи увагу на тому, що в залежності від ситуації будь-який член групи може в будь-який момент взяти на себе ініціативу, якщо це сприятиме вирішенню завдань тренінгу

 

Час-5 хв.

 

"Незакінчені речення". Мета - дати можливість учасникам визначити свої очікування. Час - до 10 хвилин. Матеріали - аркуші паперу, відповідно до числа учасників, з чотирма незакінченими реченнями, ручки. Процедура: тренер роздає кожному учаснику аркуш паперу, на якому написані такі незакінчені речення: а) від тренера я очікую...; б) від інших учасників я очікую...; в) від себе я очікую...; г) мета, яку я маю намір досягти - .... Тренер пропонує кожному відповісти на запитання одразу, або після короткого обговорення в парах, малих групах, всією групою, потім збирає заповнені ар­куші. Коли тренінг завершиться, ці аркуші будуть роздані учасникам знову, щоб вони могли вирішити, якою мірою тренінг задовольнив їхні очікування. Це допоможе учасникам у виробленні підсумкової оцінки тренінгу.

Час-10 хв.

5. Обговорення результатів. Рефлексія. Підведення підсумків.

Вправа «Зворотній зв’язок»

Теза:  Чи справдилися ваші очікування що до зясування лідерських компетентностей з точки зору різних підходів життєвого досвіду? Дорогі друзі, давайте на прощання станемо в коло візьмемось за руки відчуємо тепло наших долонь,  складемо віночок побажань. Подаруємо одне одному посмішку, адже сміх - продовжує життя. А я хочу бачити вас завжди привітними  в гарному настрої з усмішкою на обличчі і подарувати вам символічний смайлик. Нехай він завжди буде супутником вашої життєвої стежини. Здоров'я вам, мирного неба, спокою, доброти і милосердя  і щасливих посмішок. Отже, творіть себе, як особистість, працюйте над вдосконаленням свого характеру, давайте реальну оцінку своїм діям і вчинкам.

Дякую всім за співпрацю і взаєморозуміння. Будьмо дружніми!

Притча про метелика

У давнину був собі один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Усім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. Якось одна заздрісна людина вирішила знеславити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як саме це зробити: «Я упіймаю метелика і у жмені принесу мудрецю, потім запитаю його: живий у мене в руці метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я стисну щільно кулак, роздавлю метелика й розкривши долоню, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я розкрию кулак, метелик вилетить живий і неушкоджений, і скажу, що наш великий мудрець помилився». Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав мудреця, той відповів: (пауза, відповіді учасників: «Який ти сам», «Все залежить від тебе») «Все в твоїх руках»

 

Час- 5 хв.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Урсу Татьтяна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
1226
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку