1
Заняття Узагальнення за темою: «Ніч перед Різдвом»
Мета: Систематизувати і узагальнити вміння учнів уважно читати літературний твір, розвивати навички творчого мислення, дитячу фантазію, спонукати дітей до роздумів про себе і про життя, розвивати навички роботи в команді; розвивати кмітливість, допитливість, логічне і творче мислення; створити оптимальні умови для роботи дітей з урахуванням типу темпераменту; виховувати любов і повагу до мови, літератури; виховувати культуру усного й писемного спілкування.
Хід заняття
Мета: налаштувати учнів на роботу, створити позитивну невимушену атмосферу.
Учні сідають у коло, завдання привітатися по черзі за допомогою будь-якого жесту. Починає ведучий.
Мета: актуалізація опорних знань, перехід до теми уроку. Ведучий зачитує уривок з твору «Ніч перед Різдвом»
Останній день перед Різдвом минув. Зимова, ясна ніч настала. Глянули зірки. Місяць велично виплив на небо посвітити добрим людям та всьому світові, щоб усім було весело колядувати й славити Христа Морозило дужче, як зранку: але зате так було тихо, що рипіння морозу під чоботом чути було за півверсти. Ще ні одна юрба парубків не з'являлась під вікнами хат; тільки місяць зазирав до них крадькома, ніби викликаючи дівчат, що прибиралися та чепурилися, хутчій вибігати на рипучий сніг. Аж ось з димаря одної хати клубами посунув дим і пішов хмарою по небу, і разом з димом вилетіла відьма верхи на мітлі….
Учні повинні відгадати назву твору. Після того, як учні відгадали, ведучий повідомляє тему заняття.
Перед початком групової роботи, учні об'єднуються у групи за типом темпераменту за допомогою ведучого.
Мета: пригадати зміст прочитаного твору, розвивати навички роботи в команді, створити оптимальні умови для роботи учнів з флегматичним типом темпераменту.
Учні складають план до твору, користуючись підручником. Після виконання завдання учні презентують свою роботу.
Мета: розкрити характер персонажів твору, розвивати навички роботи в команді, навички творчого мислення та спілкування. Учням потрібно розіграти сценку з уривку твору користуючись підручником, розподіл ролей учні роблять самостійно. Після створення сценки учні презентують свою роботу.
Мета: узагальнити знання учнів за твором, розвивати навички логічного мислення, вміння працювати в парі. Учні команди об'єднуються в пари. Кожній парі необхідно з'єднати ілюстрацію з уривком твору, якому відповідає картинка. Після виконання завдання учні презентують свою роботу.
Мета: розвивати уяву та творче мислення, вміння презентувати себе, розвивати навички самостійної роботи та роботи в команді.
Учням необхідно скласти власне завершення твору та презентувати його.
Стимульний матеріал для вправи «Знайди відповідність»
1 2 3
4 5 6
А) Королева дарує черевики Вакулі
Б) Оксана милується собою, чепуриться перед дзеркалом
В) Прихід голови, дяка, Чуба у гості до Солохи
Г) Політ на чортові до Петербургу
Д) Відвідини подруг, обіцянка Вакули
Е) Чуба знайшли у мішку