Мета: згуртування колективу учнів при переході з початкової школи в середню.
Завдання:
1. Формування доброзичливої атмосфери в класі.
2. Розвиток навичок взаємодії в групі.
3. Створення умов для самовираження і згуртування групи.
4. Формування поняття «дружний колектив».
Тренінгове заняття "Наш дружний 5-й клас"
Мета: згуртування колективу учнів при переході з початкової школи в середню.
Завдання:
1. Формування доброзичливої атмосфери в класі.
2. Розвиток навичок взаємодії в групі.
3. Створення умов для самовираження і згуртування групи.
4. Формування поняття «дружний колектив».
Обладнання: аркуш ватману, пазли, маркери, фломастери.
Місце проведення: класна кімната.
Кількість учасників: 10-15 учнів.
Хід заняття
Привітання.
Психолог: Доброго ранку діти. Наше сьогоднішнє заняття ми почнемо з невеликої вправи, яка покаже мені, як ви вмієте працювати в команді.
Розминка «Трикутник, квадрат ...». (2-3 хв.)
Мета: вміння учнів працювати в команді, домовлятися і взаємодіяти в групі
Всі стають в коло і беруться за руки. Психолог говорить: "Діти, зверніть увагу, ми всі зараз утворюємо коло. Вам необхідно в повній тиші, без слів, встати так, щоб вийшов трикутник ... квадрат ... ромб і т.д.
Питання для обговорення:
- Важко було виконувати завдання чи ні?
- Чому?
- Що саме викликало труднощі?
Основна частина.
Психолог: тепер ми спробуємо з вами зібрати картинку з пазлів, прикріпивши їх магнітами до дошки.
Вправа «Пазли». (7 хв.)
За кількістю учасників роздаються заздалегідь підготовлені пазли (див. Додаток 1). Діти виходять до дошки і збирають картинку «Наш дружний 5 клас».
Дякуємо дітей за роботу і просимо прочитати текст, складений з пазлів. Це тема нашого заняття.
Бесіда про дружбу.
- Що таке дружба?
Для того, що б дітям легше було відповісти на питання, на дошці вивішені картинки (див. Додаток 2).
- Що зображено на картинках, як це пов'язано з дружбою?
- Можете запропонувати свої варіанти? (Обговорення - висновок з відповідей дітей).
Психолог : діти, як ви вважаєте, ваш клас можна назвати дружним? У наступній вправі у вас є можливість показати це.
Вправа «Загальний малюнок». (7-8 хв.)
Дітям дається аркуш ватману, маркери та фломастери. Пропонується намалювати малюнок на тему «Наш дружний клас».
- На виконання цієї вправи вам дається 7 хв. В кінці вправи повинна вийти закінчена картина.
Питання після вправи
- Як вам працювалося в команді?
- Чи всім зручно було малювати?
- Які почуття відчули?
Психолог: зараз, щоб ви трохи розслабилися і відпочили, ми з вами виконаємо невелику вправу.
Вправа «Гомеостат».
Учнів просять встати в коло, витягнути вперед руку, стиснуту в кулак, і за знаком ведучого викинути будь-яку кількість пальців.
Завдання: не розмовляючи, і не використовуючи ніяких інших способів спілкування, домогтися того, щоб всі гравці викинули одну й ту саму кількість пальців. Гра триває доти, доки група не досягне своєї мети.
Обговорення в ході вправи:
- Скажіть діти, у вас виходить виконувати вправу?
Психолог: далеко не у всіх виходить відразу, але ви вмієте працювати в команді, і в подальшому вам буде вже легше впоратися з цим завданням.
Рефлексія.
А вам наше заняття сподобалося?
Що ж вам сподобалося, запам'яталося?
Що було для вас новим і цікавим?
Психолог: дякую вам за роботу, за активність на занятті і ваш гарний настрій. Мені дуже сподобалося займатися з вами!