ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ СПІЛКУВАТИСЯ – ЦЕ ПРОСТО

Про матеріал

Мета: створення умов для розкриття учасниками свого досвіду спілкування, підвищення рівня соціально-комунікативної активності, розвиток навичок ефективного спілкування.

Перегляд файлу

ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ

СПІЛКУВАТИСЯ – ЦЕ ПРОСТО

 

Мета: створення умов для розкриття учасниками свого досвіду спілкування, підвищення рівня соціально-комунікативної активності, розвиток навичок ефективного спілкування.

Обладнання: фломастери, маркери, олівці, ручки, папір А3, А4

Хід заняття

Привітання.

Вправа «Посмішка»

Мета: Створення атмосфери єдності, підвищення позитивного настрою, розвиток уміння висловлювати свій емоційний стан.

Опис: Учасники стають у коло, беруться за руки. Кожен по черзі дарує усмішку своїм сусідам ліворуч і праворуч, важливо при цьому дивитися один одному в очі.

Обговорення:

1) Що відчували?

2) Який зараз настрій?

Вправа «Щоб говорити правду»

Мета: надати можливість учасникам, які уже знайомі, дізнатися один про одного щось нове, сприяти створенню працездатності в групі.

Учасники сидять на стільцях по колу і по черзі повідомляють про себе три твердження. Два з них – правильні, одне – неправильне. Інші учасники, які слухають повідомлення, занотовують те, що вони вважають неправильним твердженням.        Після того, як усі повідомлення зроблені, учасники порівнюють свої здогадки. Після цієї вправи інколи бувають справжні сюрпризи.

 

Інформаційне повідомлення «Особливості спілкування»

Мета: підвести учасників до розуміння, що таке спілкування.

А зараз ми з вами поговоримо про спілкування. Спілкування – це процес взаємодії двох або більше людей на основі передачі певної інформації один одному.

Згадайте дітей-мауглі, які виховувалися тваринами, відповідно, вони не навчилися говорити, спілкуватися. Потреба в спілкуванні є в усіх людей, і її незадоволення приводить до переживання самотності (наприклад, Робінзон). Для того, щоб спілкування було ефективним, потрібно не тільки вміти говорити, а й слухати. В спілкуванні важливі міміка,  жести, поза.  Спілкування включає в себе три сторони: комунікативну – це обмін інформацією, думками, почуттями між людьми; перцептивну – сприйняття співбесідниками один одного під час спілкування, встановлення між ними взаєморозуміння; інтерактивну – організація взаємодії між людьми, узгодження спільних дій, розподіл між ними функцій та обов’язків, взаємовплив на співбесідників.

Повторення правил роботи в групі.

Вправа «Спілкування в різних позиціях»

Мета: дати зрозуміти, що для спілкування важлива відсутність бар’єрів між співрозмовниками.

Учасникам дається 6 хв. для розмови на тему «Які особистісні риси важливі для спілкування».

А зараз давайте повернемося один до одного і розпочнемо бесіду.

Учасники декілька хвилин спілкуються, сидячи спиною один до одного, по 1,5 хв – один сидячи, другий стоячи і навпаки; потім – так само, тільки обличчям один до одного, 1,5 хв – сидячи обличчям один до одного.

Обговорення: в якому положенні спілкуватися було найкомфортніше?

Вправа «Танець з папірцями»

Мета: створити атмосферу позитиву, сприяти подальшій взаємодії учасників.

Об’єднайтеся у пари. Візьміть клаптики паперу, притисніться чолом один до одного так, щоб між ними був папір. За моєю командою ви  повинні рухатися по кімнаті, можна танцювати, присідати, навіть бігати, але так, щоб папір не впав на підлогу.

Вправа «Час спілкування»

Мета: навчити учасників прийомам активного спілкування.

Учасникам пропонується поспілкуватися протягом 3 хв. Для цього вони об’єднуються в пари (за розрахунком на 1-ий – 2-ий) і обговорюють питання на задану тему («Моє майбутнє», «Мої проблеми та страхи» тощо). Тренер спостерігає за тим, щоб між співрозмовниками не виникало пауз.

Після завершення діалогу учасники об’єднуються в дві підгрупи (група перших номерів і група других). Кожній з підгруп дається завдання обговорити й на аркуші формату А3 записати складену «Скарбничку труднощів у спілкуванні», після чого представляють її.

Запитання для обговорення:

-    Чи важко спілкуватися на задану тему?

-    Чи виникали у вас труднощі під час спілкування?

-    Які емоції у вас виникали під час виконання завдання?

-    Чи дізналися ви про щось нове, що пригодиться вам у подальшому?

Вправа «Атоми і молекули»

Мета: зняття емоційного напруження.

Давайте зараз порухаємося, як атоми. Всі ви знаєте, що вони рухаються у будь-якому напрямку і з будь-якою швидкістю (тільки не бігати).

По команді тренера всі об’єднуються в «молекули», в кожній з яких стільки атомів, яке число назве ведучий.

 

Вправа «Найщиріше побажання»

Мета: створення позитивного емоційного фону, закріплення дружніх взаємин між учасниками.

 Давайте побажаємо один одному всіх благ, але висловлюватися слід не тільки словами, а й невербально.

Обговорення вправи і заняття.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку