Тренiнгове заняття"Профiлактика та подолання стресових станiв"

Про матеріал
Програма розвитку готовностi учнiв до зовнiшнього незалежного оцiнювання на допомогу практичному психологу.
Перегляд файлу

«Профілактика та подолання стресових станів»

Мета: дати уявлення учасникам про методи профілактики та боротьби зі стресом.

Обладнання: ватман із зображенням «гори», торбина з предметами, папір, авторучки, дошка, крейда, стільці на кожного учасника, планшети, кольорові маркери та фломастери, фліп-чарт.

Хід заняття

Привітання (5 хв)

Мета: настроїти учасників  на   роботу  за  темою,  активізувати відчуття особистості.

Хід вправи: учасники сідають у коло і по черзі витягують з тор­бинки, не заглядаючи в неї, один з наявних там пред­метів (олівець, ручка, ґудзик, гумка, кубик, котушка ниток, цукерка тощо). Після того, як усі отри­мали якусь річ, кожен по черзі промовляє фразу, яка починається з «Я», презентуючи те, що дісталося з тор­бинки. Наприклад: «Я - цукерка, солоденька, смачнень­ка, мене всі люблять». Коли всі скажуть свої фрази, можна зробити ще одне коло: передати свій предмет сусіду праворуч і промовити іншу фразу, вже «від імені» нового предмета, але починаючи знову з «Я».

Очікування(5 хв)

Мета: визначити очікування від заняття.

Хід вправи:на ватмані , на якому намальована гора , учні розміщують свої очікування стосовно заняття. Наприкінці заняття учасники аналізують , які очікування справдилися, і переносять їх ближче до вершини.

Правила (5 хв)

Учасники тренінгу разом із психологом повторюють правила тренінгової групи, які вони прийняли на першому занятті.

Вправа «Булочка зкорицею»(10 хв)

Мета: сприяти згуртованості групи, зняти напругу після заняття.

Хід вправи:психолог запитує у групи: «Хто любить корицю?» Той, хто любить, стає посеред кімнати, хто ще любить, приєднуються до нього, беруть один одного за руки, створюючи ланцюжок. Ті, хто полюбляє булочки з корицею, пиріжки з корицею, солодощі, гарну компанію теж до них приєднуються, аж поки всі не стануть в той ланцюжок. Потім психолог бере останнього учасника за руку і починає, ходячи навкруги першого учасника «намотувати» всю групу на нього. «Пекти булочку з корицею». Коли всі щільно «намотуються», хвилинку треба так постояти і відчути всіх разом, прислухатися до того почуття і аж тоді вільно розійтись.

Інформація для психолога.Виконуючи вправу, треба прислухатися до почуттів, висловлювань учасників і завдавати сприятливий для всіх темп.

Вправа «Чого я хочу досягти?»(10 хв)

Мета: налаштувати учасників на успіх.

Хід вправи:посидьте деякий час у тиші й подумайте про те, чого б ви хотіли досягти. Чого вам хотілося б навчитись? Подумайте, як ви могли б без слів, за допомогою міміки і жестів розповісти про це. Інші мають здогадатись, про що йдеться.

Рефлексія:

  • Чи важко було вибирати важливу мету?
  • Що потрібно зробити для того, щоб досягти мети?

Вправа-психомалюнок «Я до стресу»,  «Я підчас стресу»,  «Я після стресу» (20 хв)

Мета: привернути увагу до внутрішнього стану оточення, з'ясувати головні стресори присутніх.

Рефлексія:стреси, які виникають у жит­ті, можна уявити як коридори, якими тре­ба пройти: хто швидше, хто повільніше, хто важче, хто легше, однак пройти їх усе одно доведеться.

Стрес – це:

  • проблеми на роботі
  • особистісні негаразди
  • нестабільне матеріальне становище
  • психічне напруження
  • невдачі, страхи, зриви
  •  відчуття небезпеки
  • ДТП, аварії і т.ін.

Вправа-руханка "Англійський дощ" (5 хв)

Мета: забезпечити  психологічне розвантажен­ня учасників.

Хід вправи: учасники стають у коло. Чи знаєте ви, що таке англійський дощ? Ні? Тоді да­вайте послухаємо разом, який він. Зараз по колу лан­цюжком ви будете передавати мої рухи, Як тільки во­ни повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуй­те уважно!

• В Англії піднявся вітер. (Психолог тре до­лоні)

  Починає накрапувати дощ. (Клацає пальцями)

  Дощ посилюється. (Почергово плескання доло­нями по грудях)

   Починається справжня злива. (Плескання по стегнах)

  А ось і град - справжня буря. (Тупіт ногами)

  Але що це? Буря стихає. (Плескання по стег­нах)

• Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях)

  Рідкі краплі дощу падають на землю. (Клацання пальцями)

  Тихий шелест вітру. (Потирання долонь)

  Сонце! (Руки догори)

Вправа «Автобіографія за 45 секунд» (10 хв)

Мета: переживати невідповідності бажаного і можливого як стресових.

Хід вправи: учасникам дається завдання написати коротко свою біографію, у якій було б усе про них зрозуміло. Час для розповіді 45 секунд. Потім проводиться обговорення результатів і обмін почуттями.

Рефлексія (5 хв)

Мета: закріпити сформовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.

Хід вправи: аналізуємо наскільки справдилися очікування учасників (орієнтовні питання):

– Які емоції супроводжували вас під час заняття?

 – З якими емоціями ви завершуєте заняття?

 – Чи здійснилися очікування?

 – Що вам сподобалось на занятті?

 – Чи хотіли б ви якесь завдання розглянути детальніше?

— Які знання ви здобули?

 — Як ці знання ви використаєте у своєму подальшому житті?

— Що ви взяли особисто для себе?

Ритуал прощання (5 хв)

Мета: сформувати позитивний настрій.

Хід вправи: учні групи стають у широке коло, тримаються за руки. Кожен по колу говорить : «Сьогодні я…(навчився, відчув, зрозумів, тощо )» , і вся група робить крок вперед. Після промовляння всіх досягнень коло має стати щільним.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку