«Засоби зняття напруження»
Мета: навчити випускників знімати напруження психологічними засобами.
Обладнання: ватман із зображенням дерева, пташки,газети, фліп-чарт, аркуші , кольорові стікери, маркери, м’яка іграшка (сонечко) або сонце, вирізане із паперу.
Хід заняття
Привітання (5 хв)
Мета: навчити учасників усвідомлювати свої власні позитивні характеристики, настроїти на позитивний лад , підвищити настрій.
Хід вправи: психолог пропонує учням сказати про себе щось позитивне
( розумний, веселий, добрий..) , розпочинаючи з психолога, по колу.
Очікування (5 хв)
Мета: визначити очікування від заняття.
Хід вправи: очікування записуються на пташках, які літають навколо дерева, намальованого на аркуші паперу, а під кінець заняття « сідають» чи
« не сідають» на нього.
Правила (5 хв)
Учасники тренінгу разом із психологом повторюють правила тренінгової групи, які вони прийняли на першому занятті.
Вправа «Домальовуй і передавай» (20 хв.)
Мета: зняти психофізичне напруження, активізувати групу.
Хід вправи: візьміть аркуш білого паперу і виберіть найприємніший колір олівця. Тільки я плесну в долоні, Ви почнете малювати, що хочете. Далі за сплеском передаєте свій аркуш разом із олівцем сусіду ліворуч, той домальовує. Потім я знову плескаю у долоні, і Ви передаєте аркуш знову по колу, аж поки він повернеться назад до господаря.
Рефлексія:
Вправа «Хто? Що? Коли? Чому?Де? Як?»(20 хв.)
Мета: навчити виділяти в тексті головне і другорядне, опанувати свої емоції.
Хід вправи: цей метод використовують журналісти в США. Цей метод підходить до роботи з текстами. Візьміть будь-який текст, бажано художній. Читайте текст, а подумки відповідайте на такі питання:
Психолог пропонує дану роботу із газет.
Вправа руханка «Струси» (5 хв.)
Мета: навчити позбавлятись від усього негативного, неприємного.
Хід вправи: я хочу показати Вам, як можна легко і просто позбавитись неприємних відчуттів. Почніть обтрушувати долоні, лікті і плечі. При цьому уявляйте, як усе неприємне – погані відчуття, нехороші думки – злітає з вас. Потім обтрусіть свої ноги від кісточок до стегон. Потрусіть головою. Уявіть, що весь неприємний вантаж із Вас спадає і Ви бадьорішаєте.
Рефлексія:
Вправа «А-а-а-а» (10 хв.)
Мета: навчити знімати напруження прийнятним способом.
Хід вправи: зробіть глибокі вдих, видих. Заспівайте під час видиху довге «А-а-а-а». Уявіть собі, що при цьому з Вас виходить напруження і втома, а на вдиху -вдихаєте веселі і радісні думки.
Рефлексія :
Рефлексія (5 хв)
Мета: закріпити сформовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.
Хід вправи: аналізуємо наскільки справдилися очікування учасників (орієнтовні питання):
– Які емоції супроводжували вас під час заняття?
– З якими емоціями ви завершуєте заняття?
– Чи здійснилися очікування?
– Що вам сподобалось на занятті?
– Чи хотіли б ви якесь завдання розглянути детальніше?
— Які знання ви здобули?
— Як ці знання ви використаєте у своєму подальшому житті?
— Що ви взяли особисто для себе?
Ритуал прощання (5 хв)
Мета: сформувати позитивний настрій.
Хід вправи: у мене в руках чудове сонечко (м’яка іграшка або намальоване на папері). Воно випромінює світло, тепло, радість, щастя сьогоднішнього дня. Ви передаватимете одне одному це сонце і ділитиметеся враженнями про сьогоднішнє заняття (що воно вам дало, що нового дізнались тощо), даруватимете свої побажання.