Тренінгове заняття "Засоби зняття напруження"

Про матеріал
Програма розвитку готовностi учнiв до зовнiшнього незалежного оцiнювання на допомогу практичному психологу.
Перегляд файлу

«Засоби зняття напруження»

Мета: навчити  випускників знімати напруження психологічними засобами.

Обладнання: ватман із зображенням дерева, пташки,газети, фліп-чарт, аркуші , кольорові стікери, маркери, м’яка іграшка (сонечко) або сонце, вирізане із паперу.

Хід заняття

Привітання (5 хв)

Мета: навчити  учасників усвідомлювати свої власні позитивні характеристики, настроїти на позитивний лад , підвищити настрій.

Хід вправи: психолог пропонує учням сказати про себе щось позитивне

 ( розумний, веселий, добрий..) , розпочинаючи з психолога, по колу.

Очікування (5 хв)

Мета: визначити очікування від заняття.

Хід вправи: очікування записуються на пташках, які літають навколо дерева, намальованого на аркуші паперу, а під кінець заняття « сідають» чи

« не сідають» на нього.

Правила (5 хв)

Учасники тренінгу разом із психологом повторюють правила тренінгової групи, які вони прийняли на першому занятті.

Вправа «Домальовуй і передавай» (20 хв.)

Мета: зняти психофізичне напруження, активізувати групу.

Хід вправи: візьміть аркуш білого паперу і виберіть найприємніший колір олівця. Тільки  я плесну в долоні, Ви почнете малювати, що хочете. Далі за сплеском передаєте свій аркуш разом із олівцем сусіду ліворуч, той  домальовує. Потім я знову плескаю у долоні, і Ви передаєте аркуш знову по колу, аж поки він повернеться назад до господаря.

 Рефлексія:

  • Чи сподобалося Вам те, що вийшло?
  • Чи важко було  розвивати тему малюнка іншої людини?

Вправа «Хто? Що? Коли? Чому?Де? Як?»(20 хв.)

Мета: навчити виділяти в тексті головне і другорядне, опанувати свої емоції.

Хід вправи: цей метод використовують журналісти в США. Цей метод підходить до роботи з текстами. Візьміть будь-який текст, бажано художній. Читайте текст, а подумки відповідайте  на такі питання:

  • Хто головні герої?
  • Що відбувається? Коли і де відбувається дія?
  • Чому і як?
  • Час від часу зупиняйтеся і відповідайте на ці питання.

Психолог пропонує дану роботу із  газет.   

Вправа  руханка «Струси»  (5 хв.)

Мета: навчити позбавлятись від усього негативного, неприємного.

Хід вправи: я хочу показати Вам, як можна легко і просто позбавитись неприємних відчуттів. Почніть обтрушувати долоні, лікті і плечі. При цьому уявляйте, як усе неприємне – погані відчуття, нехороші думки – злітає з вас. Потім обтрусіть свої ноги від кісточок до стегон. Потрусіть головою. Уявіть, що весь неприємний вантаж із Вас спадає і Ви бадьорішаєте.

  Рефлексія:

  • Як почуваєтесь після виконання вправи?

Вправа «А-а-а-а»  (10 хв.)

Мета: навчити знімати напруження прийнятним способом.

Хід вправи: зробіть глибокі вдих, видих. Заспівайте під час видиху довге «А-а-а-а». Уявіть собі, що при цьому з Вас виходить напруження і втома, а на вдиху -вдихаєте веселі і радісні думки.

Рефлексія :

  • Що ви відчували під час вправи?
  • Які Ваші почуття після проведення вправи?

Рефлексія (5 хв)

Мета: закріпити сформовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.

Хід вправи: аналізуємо наскільки справдилися очікування учасників (орієнтовні питання):

– Які емоції супроводжували вас під час заняття?

 – З якими емоціями ви завершуєте заняття?

 – Чи здійснилися очікування?

 – Що вам сподобалось на занятті?

 – Чи хотіли б ви якесь завдання розглянути детальніше?

— Які знання ви здобули?

 — Як ці знання ви використаєте у своєму подальшому житті?

— Що ви взяли особисто для себе?

Ритуал прощання (5 хв)

Мета: сформувати позитивний настрій.

Хід вправи: у мене в руках чудове сонечко (м’яка іграшка або намальоване на папері). Воно випромінює світло, тепло, радість, щастя сьогоднішнього дня. Ви передаватимете одне одному це сонце і ділитиметеся враженнями про сьогоднішнє заняття (що воно вам дало, що нового дізнались тощо), даруватимете свої побажання.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку