Цікавий світ професій

Про матеріал
Конкур - гра з елементами тренінгу розрахований на те, щоб забезпечити учнів необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок; розвинути уміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили; формувати толерантне ставлення до представників різних професій; активізувати процес формування психологічної готовності учнів до професійного самовизначення; допомогти учням зорієнтуватися у світі сучасних професій, здійснити, професійне самовизначення з урахуванням психолого-індивідуальних особистісних властивостей.
Перегляд файлу

Конкурс – гра з елементами тренінгу «Цікавий світ професій»

для учнів 8-9 класів

Мета: забезпечити учнів необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок; розвинути уміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили; формувати толерантне ставлення до представників різних професій; активізувати процес формування психологічної готовності учнів до

професійного самовизначення; допомогти учням зорієнтуватися у світі сучасних професій, здійснити, професійне самовизначення з урахуванням психолого-індивідуальних особистісних властивостей.

Участь беруть команди по 6 учнів 8-9 класів.

Слово вчителя. Сьогодні у нас – захоплива подорож у світ професій. Вже сьогодні ви стоїте на порозі вибору свого майбутнього – вибору професії. Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Чим більше професій вам знайомо, тим ширша можливість вибору, а отже, - і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. І тому сьогодні ми з вами відправляємося в подорож у світ професій.  Кожна професія говорить сама за себе, якщо не будеш працювати, то нічого і не будеш мати. Праця людину звеличує, робить її стійкою, багатою і незалежною. Як мовить  народна мудрість: «На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить». Бо про тих, хто до роботи ставиться з відповідальністю, хто любить працювати, вміє все робити, кажуть: «І кравець, і коваль, і швець, і на дуду гравець». І всім одразу стає зрозуміло, яка це вправна людина. Такому ніколи не буває сумно, бо він завжди знайде улюблену справу для розуму і для рук.

 

1. Вправа «Знайомство»

Учні по черзі називають своє ім’ї дають продовження визначенню: «В майбутньому я мрію стати…»

2. Вступне слово

Народна мудрість говорить: «Обери собі професію до душі і ти не працюватимеш жодного дня». Але спочатку давайте з’ясуємо, що означає слово «професія» для того, щоб вам було легше обрати в майбутньому ту чи іншу професію. Професія – це вид трудової діяльності людини, що вимагає певного рівня знань, спеціальних вмінь, підготовки людини і при цьому є джерелом існування. Але є ще спеціальність. 

Спеціальність – вид діяльності в межах однієї професії.

Наприклад, професія лікар.

Спеціальність – лікар-хірург, лікар-терапевт.

В межах однієї спеціальності може бути ще більш вузька спеціалізація. Наприклад, спеціальність – хірург, спеціальність – нейрохірург, кардіохірург, пластичний хірург. Тому при виборі майбутньої професії ви обов’язково стикнетеся з цими поняттями.

Отож тема сьогоднішнього зібрання нам відома, з метою нашого зібрання ви ознайомлені, тому можемо переходити до нашої гри. Для початку хочу представити Вам журі, яке буде чесно нас судити. (Представлення членів журі). По друге представте свої команди – назвіть свій клас та назву команди. І починаймо!

І конкурс має назву «Інтелектуальна гімнастика». Я зачитуватиму вам запитання, а ви на листочках пишете свої короткі відповіді. На кожне запитання у вас є 2 хвилини. За кожну правильну відповідь вам нараховується 1 бал.

  1. Представник якої професії керує процесами росту, визрівання, збору врожаю? (Агроном)
  2. Представник якої професії слідкує за ростом, очисткою, посадкою рослин? (Лісник)
  3. Що спільного між коровою і комп’ютером? (Професія людини, що їх обслуговує називається оператор)
  4. Назвіть, ким міг би працювати у наші дні вовк із казки «Вовк і семеро Козенят». (Пародистом)
  5. Назвіть 3 професії, якими володіє кіт Матроскін. (Тваринник, дояр, підприємець)
  6. Хто такий отоларинголог і де він працює? (лікар вухо-горло-ніс, працює в лікарні)
  7. Де працює брокер. (На біржі)
  8. Представники якої професії весь час задають питання молодому поколінню на які самі ж знають відповіді. (Вчителі)
  9. Увага! Чарівна скриня! В ній знаходиться знаряддя праці і музиканта, і сталевара, і лікаря. Що це? (Ложка:
  • музиканти-ложечники,
  • лікар в домашніх умовах оглядає хворого за допомогою ложки,
  • сталевари беруть пробу сталі спеціальною ложкою).
  1. Назвіть професію людини, що написала ці строки:

Ми прийшли з походів

Дужі, смаглочолі,

Дружні і веселі,

Сил хоч відбавляй!

Ми з батьками разом

 На безкрайнім полі

Вчасно до зернини

Впорали врожай.    (поет)

2. Конкурс. Далі ми продовжуємо знайомство з професіями і я пропоную наступний конкурс «Розгадай ребус»

Кожна команда отримує ребуси із зашифрованими професіями. Ваше завдання розгадати їх та написати зашифровану професію. Кожна правильна відповідь 1 бал. (Додаток)

Відповідь: кравець, редактор, нотаріус, токар, продавець, лінгвіст.

Слово вчителя

 У світі налічується понад 40 тисяч професій. Але і ця величезна цифра далека від визначеності. І на тільки тому, що життя не стоїть на місці і весь час якісь старі професії відмирають, а нові з’являються, але ще й тому, що люди до цих пір не домовилися між собою про те, що вважати окремою професією або спеціальністю, а що просто різновидом тієї чи іншої роботи. Море професій неозоре. Всі професії, як відомо, прийнято поділяти на 5 категорій залежно від типу взаємин людини і об’єкта дії:

1. «Людина-художній образ»:

2. «Людина-природа":

3. "Людина-техніка»:

4. «Людина-людина ":

5. «Людина-знакова система":

3 конкурс «Знайди зайве»

У цьому конкурсі вам потрібно з перелічених відшукати та закреслити зайве слово з наведених прикладів та пояснити чому зайве. Кожна правильна відповідь 1 бал.

Учитель, психолог, зоолог, екскурсовод, лікар.  (Людина – людина)                   

Ботанік, біолог, фермер, програміст, лісник.     (Людина – природа)                    

Художник, артист, письменник, композитор, автослюсар.    (Людина – художній образ)

Економіст, тракторист, бухгалтер, конструктор, перекладач.    (Людина – знакова система)

Водій, електрослюсар, оператор, токар, монтажник.   (Людина – техніка)

4 Конкурс «Аукціон».

По характерним ознакам визначити професію та записати відповідь. Правильна відповідь 1 бал.

 

 

 

№ п/п

Характерні ознаки

Назва   професії (відповіді)

1

Малюнок, проект, план, місто, креслення, конструкції, будівництво, будівлі, пам'ятники

Архітектор

2

Тканина, розкрій, лекало, костюм, ножиці, ательє

Кравець

3

Правопорядок, злочинець, закон, охорона, пост, гонитва, сміливість, сила, безпека

Міліціонер

4

Краса, волосся, ножиці, зачіска, стиль, шампунь,  фарба, клієнт

Перукар

5

Ремонт, трубопровід,  опалювання,  водопровід,  аварія, технічна грамотність, слюсарний   інструмент

Слюсар-сантехнік

6

Обличчя,  краса  особи,   макіяж особи

Візажист

7

Верстак, рубанок, деревина, меблі, майстерня

Столяр

8

Театр,  глядачі,  сцена, прем'єра, оплески, костюм, грим

Артист

9

Ясла, дитячий садок, гра, прогулянка, сон, ранок, хоровод

Вихователь дитячого саду

10

Білий халат, хворий, поліклініка, діагноз

Лікар

11

Книга, фонд, знання,  ерудиція, тиша, факти, каталоги, читачі-користувачі

Бібліотекар

12

Газета, новини, сучасність, люди, оперативність, редакція

Кореспондент, журналіст

13

Будівництво, цеглина,  бетон, окомір, конструкція, свіже  повітря, стіна,  кладка

Муляр

14

Земля,  природа, поле, теплиця, сад,  сорти,  рослини,  відхід, плоди,  зерно, добрива, урожай

Агроном

15

Тісто, борошно, піч,  хліб,  пишнота, аромат, смак, чистота, тепло

Пекар

Слово вчителя.

А чи знаєте ви, що ми обираємо майбутню професію з допомогою формули Хочу – Можу –Треба”, де ХОЧУ – бажання, цілі, інтереси, домагання.

  МОЖУ – простір здібностей, талантів, стан здоров’я.

  ТРЕБА – запити ринку праці, соціально-економічні проблеми  регіону, розвиток економіки суспільства.

Так ми потрапляємо в Професійне середовище – це частина загального процесу життєвого самовизначення. Для того, щоб зрозуміти як визначитися у професійному аспекті, необхідно розібратися в механізмах життєвого самовизначення.

5 Конкурс «Вгадай професію»

На картках написані незвичайні характеристики професій. Вашим завданням буде підібрати назву професії, яка відповідає цим характеристикам. На виконання завдання вам дається 5 хвилин та за повністю правильно виконане завдання 5 балів.

Список характеристик професій:

 

«зелена»             «солодка»              «швидка»                      «дитяча»

«смішна»            «висока»                «розумна»                     «чоловіча»

«жіноча»            «грошова»              «смілива»                      «говірлива»

«уважна»            «модна»                 «красива»                      «технічна»

«спокійна»         «незалежна»          «відповідальна»            «смачна».

 

6.  Конкурс «Аналогії»

Дано три слова, перші два пов’язані за значенням. За аналогією необхідно знайти четверте слово і дописати його. Кожна правильна відповідь 1 бал.

Пісня – співак = машина –  водій

Школа – навчання = лікарня    лікування

Пісня – композитор = картина    художник

Літак – конструктор = катер – капітан

Піаніно – музикант = комп’ютер – оператор

Бібліотека – книжки = СТО – машини

Механік – ключі = бухгалтер – цифри

Голка – швачка = гроші – банкір (продавець)

Слово вчителя. Гарно попрацювали та показали свої знання. А давайте поговоримо про ваші уміння. Зараз я вам пропоную на листочках намалювати сонце. У центрі кола це ви (напишіть своє ім’я), на променях потрібно написати свої уміння, здібності та таланти або якості якими пишаєтеся (це будуть короткі промінці), а на довших промінцях напишіть те, чого вам не вистачає або яких якостей хотіли б додати для здійснення своїх мрій та цілей. (Далі йде обговорення отриманих малюнків, учні по черзі їх представляють та зачитують)

7. Конкурс «Зашифроване слово»

Учасники команд, ви маєте код, що є ключем для розшифровки назви професій. Ви отримуєте перелік цих професій у зашифрованому вигляді за 3 хвилини ви повинні розшифрувати назви професій  і скласти їхній список. Отже, за моєю командою починаємо. Кожна правильна відповідь 5 балів.

А -5

Б -9

В -3

Г -0

Д -7

Є -6

Ж -1

З -55

І -77

Й -11

К -17

Л -2

М -4

Н -8

О -10

П -15

Р -14

С -12

Т -20

У -13

Ф -16

Х -22

Ц -18

Ш -19

Щ -25

Ю -24

Я -26

И - 21

Е - 23

Є - 27

Зашифровані професії

7, 23,0, 13, 12, 20, 5, 20, 10, 14.              (дегустатор)

17, 10, 8, 12, 20, 14, 13, 17, 20, 10, 14.   (конструктор)

5, 13, 7, 21, 20, 10, 14      .                       (аудитор)

15, 14, 10, 0, 14, 5, 4, 77, 12, 20.             ( програміст)

15, 14, 10, 3, 77, 55, 10, 14 .                    (провізор)

16, 5, 14, 4, 5, 18, 23, 3, 20                      (фармацевт)

Слово вчителя. Гарно ми з вами працюємо, мабуть вже втомилися? Тож давайте за допомогою фізкультхвилинки перевіримо, як ви зрозуміли та запам’ятали  групи професій. Я називаю – ви виконуєте. А завдання буде таким.

Гра-фізкультхвилинка

Людина-природа: тупаємо,

Людина-техніка: стукаємо,

Людина-художній образ: аплодуємо,

Людина-знакова система: встаємо - сідаємо,

Людина-людина: потиснути руки сусідам.

Екскурсовод (л-л, потиснути руки),

будівельник (л-т, стукаємо,),

лісник (л-п, тупаємо),

архітектор (л-х, аплодуємо),

друкарка (л-з, встаємо - сідаємо),

режисер (л-л, потиснути руки).

муляр (л-т, стукаємо),

секретар (л-з, встаємо - сідаємо),

Модельєр (л-х, аплодуємо),

вчитель (л-л, потиснути руки).

шахтар (л-т, стукаємо),

бухгалтер (л-з, встаємо - сідаємо),

ювелір (л-х, аплодуємо),

програміст (л-з, встаємо - сідаємо),

офіціант (л-л, потиснути руки).

 Молодці! Ви гарно справилися із завданням. Отже, змагання продовжується.

А знаєте ви, що кількість професій швидко змінюється. Вва­жається, що протягом 10 років зникає близько 5000 професій і майже стільки ж виникає нових. При цьому зазнають змін характер і зміст праці у межах як нових, так і старих професій. Більшість назв нових про­фесій є запозиченими з досвіду зарубіжних фірм, а деякі являють собою модифіковані назви вже існуючих професій. Особливо багато нових про­фесій являють собою різновидності назв різних агентів і менеджерів, на­приклад, комерційний агент, рекламний агент, менеджер з персоналу, фінансовий менеджер, менеджер з реклами, офіс-менеджер тощо. І саме за такою темою буде наш наступний конкурс.

8. Конкурс «Словник нових професій»

Ви отримуєте назви незвичних професій і вам необхідно дати їм визначення або характеристику їх спеціалізацій.

Вітражист – займається оформленням вітрин і виставок.

Референт – діловод, помічник керівника, відповідає за переробку різного роду інформації.

Дистриб’ютер – офіційний представник фірми, що здійснює прямі продажі товару.

Флорист – фахівець з роботи з рослинами, займається складанням композицій і доглядом за ними.

Іміджмейкер – фахівець з професійного супроводу кар’єри, створення іміджу особи або фірми.

Маркетолог – досліджує ринок: вивчає, прогнозує і формує попит на  товари і послуги.

 

Слово вчителя. Як підсумок нашого завдання наостанок у нас з вами конкурс ораторського мистецтва. До речі, а знаєте ви хто такий оратор? Це також давня професія. Слово "оратор" походить від латинського - говорити. Тому у стародавні часи працювали ораторами люди, які уміли красномовно говорити для виголошення промов.

9. Конкурс «Оратор»

Завданням команд буде обговорити та дати розгорнуту відповідь, з наведенням прикладів, у вигляді доповіді  на таке питання: «Які фактори необхідно враховувати при виборі професії?». За повну та розгорнуту відповідь команда отримає 10 балів. (Кожна команда по черзі представляє свої доповіді)

Підбиття підсумків журі.

Слово вчителя. Підійшла до кінця наша інтелектуальна гра «Цікавий світ професій». Поки журі підводить підсумки гри, я  сподіваюся, що ця подорож у світ професій була для вас корисною і цікавою. Можливо, що якась із названих сьогодні професій стане вашим вибором.  Нам хотілося б, щоб він був вдалим. Завжди пам’ятайте, що пошук свого покликання не варто робити поспіхом. Вивчайте себе, вивчайте професії і шляхи до них. Пізнавайте навколишній світ. Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно Ви оберете свій шлях, залежить, яке місце в суспільстві Ви будете займати. Адже знайти своє покликання – джерело щастя. Ну, а наостанок журі підіб’є підсумки. І пам’ятайте, головне не перемога в сьогоднішній грі, а користь від отриманої інформації для вашого професійного самовизначення.

Оголошення результатів журі.

Слово вчителя. Отож це гра, а переможців та переможених у нас не має, бо всі ми в ході гри чомусь вчилися, до якихось висновків кожен з вас прийшов. Тому пропоную зіграти ще в одну гру, яка називається «Бінго». Я роздаю вам чоловічків, де ви повинні будете позначити на голові – Ким я хочу стати, а на ручках – Що я для цього маю, на ніжках та тулубу ви повинні написати – Що мені для цього потрібно зробити. І це будуть вам, як пам’ятки на майбутнє.

Учні дарують посмішку по колу та прощаються до нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

http://xn----7sbbzn3afjs.xn--p1ai/94/04.jpg         Розгадуємо ребуси на тему «Професії» – Розвиток дитини | Abc chart, Toddler  chart, Learning the alphabet

https://fc.vseosvita.ua/0024ie-e0cb/003.jpg           Розгадуємо ребуси на тему «Професії» – Розвиток дитини | Abc chart, Toddler  chart, Learning the alphabet

Презентация на тему: "4 Середовище текстового редактора За новою програмою  Урок 6.". Скачать бесплатно и без регистрации.         Тетяна Єлізаренко: Ребуси "Юридичні професії"

Додаток 2

Команда ________________________________

Учитель, психолог, зоолог, екскурсовод, лікар.                    

Ботанік, біолог, фермер, програміст, лісник.                     

Художник, артист, письменник, композитор, автослюсар.  

Економіст, тракторист, бухгалтер, конструктор, перекладач.  

Водій, електрослюсар, оператор, токар, монтажник.  

Додаток 3

 

№ п/п

Команда ________________________________

Характерні ознаки

Назва   професії (відповіді)

1

Малюнок, проект, план, місто, креслення, конструкції, будівництво, будівлі, пам'ятники

 

2

Тканина, розкрій, лекало, костюм, ножиці, ательє

 

3

Правопорядок, злочинець, закон, охорона, пост, гонитва, сміливість, сила, безпека

 

4

Краса, волосся, ножиці, зачіска, стиль, шампунь,  фарба, клієнт

 

5

Ремонт, трубопровід,  опалювання,  водопровід,  аварія, технічна грамотність, слюсарний   інструмент

 

6

Обличчя,  краса  особи,   макіяж особи

 

7

Верстак, рубанок, деревина, меблі, майстерня

 

8

Театр,  глядачі,  сцена, прем'єра, оплески, костюм, грим

 

9

Ясла, дитячий садок, гра, прогулянка, сон, ранок, хоровод

 

10

Білий халат, хворий, поліклініка, діагноз

 

11

Книга, фонд, знання,  ерудиція, тиша, факти, каталоги, читачі-користувачі

 

12

Газета, новини, сучасність, люди, оперативність, редакція

 

13

Будівництво, цеглина,  бетон, окомір, конструкція, свіже  повітря, стіна,  кладка

 

14

Земля,  природа, поле, теплиця, сад,  сорти,  рослини,  відхід, плоди,  зерно, добрива, урожай

 

15

Тісто, борошно, піч,  хліб,  пишнота, аромат, смак, чистота, тепло

 

 

Додаток 4

Команда ____________________________

«зелена»             «солодка»              «швидка»                      «дитяча»

 

«смішна»            «висока»                «розумна»                     «чоловіча»

 

«жіноча»            «грошова»              «смілива»                      «говірлива»

 

«уважна»            «модна»                 «красива»                      «технічна»

 

«спокійна»         «незалежна»          «відповідальна»            «смачна».

 

Додаток 5

Команда ______________________________

Пісня – співак = машина –

Школа – навчання = лікарня   

Пісня – композитор = картина   

Літак – конструктор = катер –

Піаніно – музикант = комп’ютер –  

Бібліотека – книжки = СТО –

Механік – ключі = бухгалтер –

Голка – швачка = гроші –

 

Додаток 6

 

Команда ______________________________________

7, 23,0, 13, 12, 20, 5, 20, 10, 14.             

17, 10, 8, 12, 20, 14, 13, 17, 20, 10, 14.  

5, 13, 7, 21, 20, 10, 14      .                      

15, 14, 10, 0, 14, 5, 4, 77, 12, 20.            

15, 14, 10, 3, 77, 55, 10, 14 .                   

16, 5, 14, 4, 5, 18, 23, 3, 20                  

 

Додаток 7

  

Вітражист

Референт

Дистриб’ютер

Флорист

Іміджмейкер

Маркетолог

Додаток 8

 

Коучинг « Самореалізуємось в соціумі як сім'янин, професіонал, громадянин»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мороз Ирина
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку