Тренінгове заняття "Самооцінка і здоров'я людини"

Про матеріал
Під час зустрічі з психологом учні дізнаються як формується самооцінка, проведуть діагностику власної самооцінки, обговорять недоліки завищеної і заниженої самооцінки та переваги здорової самооцінки
Перегляд файлу

1

 

Самооцінка і здоров'я людини

 

Мета

-Пояснити  як формується самооцінка
-діагностика власної самооцінки

-обговорити недоліки завищеної і заниженої самооцінки та переваги здорової самооцінки

Результати  Наприкінці заняття учасники мають уміти

- пояснити значення терміна самооцінка

-розпізнавати у запропонованих ситуаціях занижену, завищену та адекватну самооцінку

- назвати переваги здорової адекватної самооцінки

- пояснити, як самооцінка впливає на поведінку людини

-продемонструвати вміння адекватно оцінювати себе,

 

Обладнання і матеріали

Зошит, аркуші паперу формату А2, А3, А4. олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей

 

Що підготувати заздалегідь

Ксерокопію  давньогрецької легенди про юнака Нарциса

 

Домашнє завдання

Скласти  текст об'яви-самопрезентації

                                                                                                

Орієнтовний план

Вступне слово

Міні-лекція

Вправа 1

Тестування

Вправа 2

Вправа 3

Обговорення ситуацій
 

Робота в групі

Інсценування

Декламація

Підсумкове завдання

Вихід

 

 Вступне слово психолога:
Вітання . Оголошення теми і завдань  заняття

 

Міні-лекція.

Основою сучасного уявлення про здоров'я є визначення ВООЗ: «Здоров'я – це стан повного фізичного, психологічного і соціального благополуччя».

 Поняття  психічне здоров'я охоплює шляхи гармонізації  людини, її бажання, амбіції, здібності, ідеали , почуття і свідомість.
Психічне здоров'я — це наші відчуття, пам'ять, уява, мислення; це — внутрішній світ людини. Психічне здоров'я пристосовує організм до оточуючого середовища.

    Психічне  здоров'я можна визначити як комфортність особистості у соціумі.
Ступені психічного здоров'я лежать в таких сферах, як
    Відношення до себе
    Відношення до інших
    Відношення до потреб життя

Візьмемо до уваги, що психологічне здоров'я – це емоційне, інтелектуальне і духовне благополуччя.

Емоційне благополуччя – як людина реагує на події, як справляється з невдачами і стресами

Інтелектуальне благополуччя – здатність набувати і застосовувати знання, аналізувати проблеми і приймати рішення

Духовне благополуччя – позитивні цінності, ідеали, мета і сенс життя

Досягнення високого рівня благополуччя залежить від багатьох чинників – тих, що перебувають поза нашим контролем (спадковість, стан довкілля), але тривалість життя і

міцне здоров'я залежать насамперед від способу життя, тобто від нашої поведінки.

 На сьогоднішній зустрічі ми будемо вчитися жити в гармонії зі своїм внутрішнім світом і з світом навколишнім

 

Вправа1

Підготуйте скриньку з люстерком усередині. Тренер : «Зазирнувши до цієї скриньки, ви побачите свого найкращого друга. Але поки що не виказуйте таємниці, щоб кожен міг побачити його на власні очі». Коли всі побачать своє відображення, запитайте: «Хто ваш найкращий друг? Як ви гадаєте, чому людина має любити і поважати себе?»

Висновок: щира повага до інших людей базується на повазі до самого себе.

 

Слово психолога:

Згадайте золоте правило моральності: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе».

Шлях людини до себе та інших людей, до визначення своїх здібностей і можливостей, свого місця серед людей лежить через пізнання себе самого. Сьогодні на нашій зустрічі ми спробуємо осмислити своє власне «Я». Щоб з'ясувати це, пропонуємо вам анкету 

Бланк для самооцінки особистості

Перед тобою – список із 20 якостей особистості. Вибери  з них найяскравіше виражені в тебе якості. І в колонці, розміщеній зліва від списку якостей, постав цифру 1. Потім вибери наступну за ступенем вираженості у тобі якість і познач її цифрою 2 і т.д. Найменш виражена якість матиме номер 20. після того у колонці (№ ідеал), розміщеній справа від списку, оціни якості з позиції ідеальної людини

З п

 

Якості

 

№ ідеал

Д

(№ - № ід)

Д2

 

Поступливість

 

 

 

 

Сміливість

 

 

 

 

Нестриманість

 

 

 

 

Настирливість

 

 

 

 

Поспішність

 

 

 

 

Комунікабельність

 

 

 

 

Неорганізованість

 

 

 

 

Цілеспрямованість

 

 

 

 

Боягузтво

 

 

 

 

Енергійність

 

 

 

 

Безпечність

 

 

 

 

Турботливість

 

 

 

 

Грубість

 

 

 

 

Терпеливість

 

 

 

 

Самовпевненість

 

 

 

 

Байдужість

 

 

 

 

Активність

 

 

 

 

Красномовність

 

 

 

 

Відвертість

 

 

 

 

Доброзичливість

 

 

 

 

 

 

Сума  (Д2):

 

 

Сума Д (наступна колонка) означає різницю між рангом, який ти дав собі, і рангом, котрий ти поставив ідеальній людині (знак при цьому не враховується).

Символ Д2 – це квадрат одержаної різниці

С = 1 – ( 0,00075 х  сума Д2) – це формула, яка дає змогу визначити самооцінку:

С = до 0,3 – низька

С = 0,4 – 0,6 – оптимальна

С = 0,7 – 1,0 – висока

За відомою формулою психолога У.Джеймса: «самооцінка» дорівнює: «успіх», поділений

на  «домагання». Іншими словами, самооцінку можна підвищити, якщо підвищити рівень успіху або знизити рівень домагань.

Слово психолога:
Наша самооцінка складається з того, як ми оцінюємо себе у різних ситуаціях: у навчанні. спорті, у спілкуванні з друзями. Наприклад, ми можемо вважати себе хорошим спортсменом, але не досить вправним учнем. Але формується самооцінка і під впливом оточення.

 

Вправа 2«Ти – молодець»

Учасики  стоять в колі. Один  виходить у центр, називає своє ім. я і повідомляє про те, що він навчився робити, або про свій недавній успіх («Я навчився танцювати»,  або «Я навчився робити шпагат») У відповідь усі промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають вгору великий палець

 

 

 

 

 

 

Як формується самооцінка

Значення самооцінки в тому, що поведінка людини зазвичай відповідає тому, що вона про себе думає.

Вправа 3

  Ви можете стояти чи сидіти перед дзеркалом. Як вам зручно. Важливо, щоб ви у дзеркалі бачили себе на повний зріст. Ваше завдання: спокійно, протягом кількох хвилин постояти перед дзеркалом, дивлячись собі у вічі, а потім повільно сказати, називаючи своє ім'я: «Я люблю тебе  (ім'я) такою(-им), якою(-им) ти є».  Після цього  ще трохи постояти, подивившись собі у вічі відкрито і довірливо, і повторити ще раз: «Я люблю тебе  (ім'я) такою(-им), якою(-им) ти є».

 

Назвіть переваги адекватної самооцінки

 

Робота в групах (роздається текст)

              

Текст легенди про Нарциса

У річкового бога Кефеса і німфи Лавріони був син, вродливий юнак на ім'я Нарцис. Він ніколи нікого не любив, відмовлявся навіть від кохання прекрасних німф.

Одного разу одна з них вигукнула: «покохай і ти, але нехай твоє кохання не буде  взаємним!»

Невдовзі після цього одного спекотного дня Нарцис пішов на полювання , Відчувши спрагу, підійшов до струмка, щоб напитися. Побачивши у воді своє відображення, він тієї ж миті закохався в себе.

Забувши про все, Нарцис сидів біля струмка й, не стуляючи очей, милувався собою. Він не спав, не пив, не їв і сили полишили його. Нарцис помер.  На тому місці, де він сидів. Виросла запашна квітка з білими пелюстками. Цю квітку називають нарцисом.

Любов до себе – це чудово, але тільки поки вона не переросла у самозакоханість

 

Висновок:

Завищена чи занижена самооцінка негативно впливають на поведінку людини. Адекватна самооцінка сприяє здоровій і безпечній поведінці

 

Інсценування «Маленькі добрі справи»

Учасники об'єднуються в пари і пантомімою показують одну маленьку добру справу, яка здатна швидко підвищити самоповагу (позичити дисконтну картку тому, хто стоїть за тобою в черзі, притримати за собою двері в супермаркеті, принести цукерку братику…)

 

 

 

 

 

 

 

Слово  психолога:

Ви побачили рівень самооцінки. Подивилися у своє чарівне «люстерко». Не варто розчаровуватися,  коли «люстерко», на вашу думку, сказало неправду, десь злукавило.

 Знайти себе, самовизначитися, стати на ноги у вирі життя – це нелегке завдання для кожного, ніколи не думайте: «Я не можу», бо й усі думатимуть, що ви не можете, Думайте завжди: «Я можу, я хочу і досягну того, чого хочу».

  А для того, щоб досягти успіху, досягти того, до чого прагнете, треба дбати про власне здоров'я. Завжди пам'ятай, що ти – господар свого становища і звичок, що воля – прямий інструмент твого «Я». який завжди готовий для використання. Переймайся  великим бажанням виробляти в собі звички, які зроблять тебе сильним. Відчуй себе сильною людиною. Природа любить сильних людей і допомагає їм.

 Ідеал упевненої людини знаходимо в поезії Р.Кіплінга                                                                           

«Если» (переклад  С. Я. Маршака):


О, если ты покоен, не растерян,

Когда теряют головы вокруг,

И если ты себе остался верен,

Корда в тебя не верит лучший друг,

Несли ждать умеешь без волненья,

Не станешь ложью отвечать на ложь,

Не будешь злобен, став для всех мишенью,

Но и святым себя не назовешь,

И если ты своей владеешь страстью,

А не тобою властвует она,

И будешь тверд в удаче м в несчастье,

Которым, в сущности, цена одна,

И если ты готов к тому, что слово

Твое в ловушку превращает плут,

И, потерпев крушенье, можешь снова –

Без прежних сил возобновить свой труд,

И если ты способен все, что стало

Тебе привычным, выложить на стол,

Все проиграть и вновь начать сначала,

Не пожалев того, что приобрел,

И если можешь сердце, нервы, жилы

Так завести, чтоб впереди нестись,

Когда с годами изменяют силы,

И только воля говорит: «Держись!»

И если можешь бать в толпе собою,

При короле – с народом связь хранить

И, уважая мнение любое,

Главы перед молвою не клонить,

И если будешь мерить расстоянье
Секундами, пускаясь в дальний бег,-

Земля твое, мой мальчик, достоянье!

И более того, ты – ЧЕЛОВЕК!


 

Завершення  заняття

                                                           

Підсумкове домашнє завдання «Об'ява про знайомство»

Слово  психолога:

Згадайте казку про крокодила Гену и Чебурашку, про те, як крокодил шукав собі друзів. Він написав об'яву про знайомство, в якій розказав про себе. Самопрезентувався він так: «Молодий вихований крокодил шукає собі друзів».
Складіть текст об'яви для пошуку друга, в якій потрібно перш за все вказати свої основні гідності та чесноти. Не потрібно приділяти великої уваги своїм фізичним даним. Зверніть увагу на характер, звички, особливості спілкування з людьми і відношення  до них. Опишіть свої улюблені заняття, якими ви можете зацікавити іншу людину. Не слід писати про наявність дорогих речей. Якщо все є, можна тільки порадіти за вас. Пишемо про себе, а не про своє багатство. Головна умова — презентувати свою привабливість, в першу чергу— внутрішню. (3–5 речень).

 

 

 

Прощання

Усім разом сказати: дівчатка   -  «Самая я, самиї ми, самая-самая кращая Я!»

                                Хлопчики  -   «Самий ти, самиї ми, самий-самий кращій Я!»

 

 

  Література:

Воронцова Т.В., Пономаренко В.С.  Основи  здоров я. Посібник для вчителя. К.2006

Костюк  В.Н. "Психічний розвиток та навчально-виховний процес. К 1991 р.
Виготський Л.С. Проблеми загальної психології. Т1. Вибране.
Максименко    С.Г. "Психічне   здоров'я   школяра"Практична  психологія та соціальна робота" 2002 р.
Рудестам "Групова психотерапія".
В.Осніцкий "Саморегуляція діяльності ". К.1996
Свядощ К. "Психічна саморегуляція".К.1996
Богатирьова Т.Л. «Практическому психологу: цикл занятий с подростками» М.2006

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кудревич Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
26 січня 2021
Переглядів
4634
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку