Заняття з елементами тренінгу "Психічне здоров'я. Як його зберегти? "

Про матеріал
Розробка заняття з теми збереження психічного здоров'я. Для використання у роботі психологів, соціальних педагогів, класних керівників.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Психічне здоров’я. Як його зберегти?»

 

Підготувала практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №62

Лубенець Олена Леонідівна

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям «психічне здоров’я», формувати ціннісне ставлення до свого здоров’я, мотивацію до збереження психічного здоров'я як необхідної складової життєдіяльності успішної людини.

 

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ватман, папір А4, фломастери.

 

Хід заняття

1. Привітання. Оголошення теми заняття

 Психолог:

- Добрий день. Сьогоднішнє наше заняття присвячене здоров’ю і зокрема здоров’ю психічному. Ви, мабуть, не раз чули це словосполучення «психічне здоров’я», але чи розумієте ви що саме мається на увазі, що означають ці слова. І на початку заняття пропоную вам вправу, яка допоможе нам розібратися, що саме означають слова «психічне здоров’я».

2. Вправа «Асоціації»

Мета: налаштувати на заняття, визначити рівень знань щодо теми заняття, створити основу для більш змістовної роботи.

Учасники по черзі називають 1-2 асоціації до визначення «психічне здоров’я». Після цього всі названі асоціації обговорюються, з’ясовуються причини виникнення подібних асоціацій.

3. Інформація психолога «Всесвітній день психічного здоров’я»

Психолог:

- Всесвітня організація охорони здоров'я визначає психічне здоров'я як стан благополуччя, при якому людина може реалізувати свій власний потенціал, свої здібності, протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно навчатися і працювати, робити внесок в свою спільноту.

10 жовтня відзначають Всесвітній день психічного здоров’я. Цей день запропонований Всесвітньою організацією охорони здоров'я щоб привернути увагу до проблеми психічного здоров’я, підвищити рівень обізнаності населення з цієї проблеми, зменшити поширення депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії та розумової  відсталості. В Україні, згідно статистики, 1,2 млн. жителів (це більше 3 % населення) страждає психічними розладами і цей показник з кожним роком зростає.

4. Робота в групах «Що впливає на психічне здоров’я?»

Мета: вчити розмірковувати, робити висновки, сприяти усвідомленню відповідальності за власне здоров’я.

Учасники об’єднуються в групи. Завдання для роботи в групах: визначити від чого залежить психічне здоров’я людини, що впливає на психічне здоров’я, які чинники мають позитивний вплив на психічне здоров’я, а які – негативний. Після обговорень групи презентують свої наробки.

5. Вправа «Дзеркало і мавпа»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження, поліпшити емоційний стан, відновити сили для подальшої роботи.

Учасники об’єднуються в пари. Один з учасників пари буде «дзеркалом», а другий – «мавпою». «Мавпа», опинившись перед «дзеркалом», поводиться досить вільно: її міміка, пантоміма, жестикуляція дуже різноманітні. «Дзеркало» повторює якомога точніше всі рухи «мавпи».

Через деякий час учасники міняються ролями.

Після завершення можна обговорити труднощі, що виникли під час виконання цієї вправи.

6. Робота в групах «Порадник підлітку «Як зберегти психічне здоров’я»

Мета: формувати усвідомлення цінності психічного здоров’я, його значимості для повноцінного життя.

Психолог:

- Особливого значення проблема збереження психічного здоров’я має для дітей та підлітків. В дитинстві закладається основа здоров’я людини, потенціал для майбутнього життя. Легковажне ставлення до свого здоров’я в подальшому може призвести до небажаних наслідків. Яких правил слід дотримуватись, щоб зберегти власне психічне здоров’я, а отже мати змогу розкрити свій власний потенціал, протистояти стресам і повною мірою реалізуватися в житті?

Учасники об’єднуються в групи. Завдання для роботи в групах: скласти поради для підлітків зі збереження психічного здоров’я. По завершенні групи презентують свої наробки, обмінюються думками.

7. Міні-лекція «5 простих правил для збереження психічного здоров’я» (Додаток 1).

Психолог супроводжує свою розповідь презентацією «Як зберегти психічне здоров’я» (Додаток 2).

8. Вправа «Цікаве – корисне»

Мета: отримати зворотній зв'язок від учасників, сприяти більш свідомому засвоєнню інформації учасниками.

Психолог:

- Ви добре попрацювали на занятті. Мені було приємно з вами співпрацювати. А тепер давайте згадаєм, що відбувалось на занятті і по черзі скажемо, що для вас було цікавим, а що – корисним.

Учасники висловлюють свої думки.

9. Вправа «Побажання»

Учасники по колу висловлюють побажання один одному, починаючи зі слів: «Бажаю тобі бути здоровим і … ». Завершують фразу своїми словами, наприклад: «… і завжди мати гарний настрій» або «… і більше спілкуватися з позитивними людьми» і т.п.

 

Додаток 1

 

5 простих правил для збереження психічного здоров’я

 

Дотримуйтесь режиму дня

Для збереження психічного здоров’я дуже важливо дотримуватися режиму дня, вчасно вставати і лягати спати. Правильний режим – планування дня, прийом їжі в один і той же час, короткі перерви в роботі і навчанні, повноцінний нічний сон – допомагають уникнути почуття тривоги, зберігати працездатність, впевненість і добрий настрій впродовж дня.

 

Харчуйтеся раціонально

Їжа впливає не тільки на фізичний, а й на психічний стан людини. Недаремно кажуть: «Ти є тим, що їси». Деякі продукти (сіль, цукор, цибуля, часник, газовані напої) часто збільшують кількість гормонів в організмі, які сприяють прояву ненависті, гніву, спричиняють емоційну напругу. І навпаки – вживання великої кількості води, фруктів, овочів допомагає керувати емоціями, підтримувати стабільний емоційний стан.

 

Будьте фізично активними

Фізичне здоров’я безпосередньо пов’язане з психічним. Фізичні вправи не лише загартовують організм, захищають судини, стимулюють серцеву діяльність, а й сприяють утворенню гормонів – ендорфінів, які поліпшують настрій, діють як натуральні природні енергетики. Навіть короткі прогулянки на свіжому повітрі сприяють покращенню вашого душевного стану. А штучне обмеження руху, гіпоактивність навпаки призводять до пригніченого настрою, гальмують розумові процеси.

 

Спілкуйтеся з приємними людьми

Знаходьте час для спілкування з друзями, з небайдужими до вас людьми. Спілкування з близькими, рідними за духом людьми є психологічним ресурсом для кожного з нас, допомагає справлятися з неприємностями, додає оптимізму і впевненості в своїх силах.

За можливості уникайте спілкування з тими, хто свідомо чи несвідомо знецінює ваші успіхи.

 

Вчіться позитивно мислити

Позитивне мислення – це вміння знаходити в будь-який момент життя привід для радості і сприймати невдачі раціонально, аналізуючи причини і приймаючи їх як цінний досвід.

Мислити позитивно не означає викинути з життя всі негативні емоції. Неприємності все одно трапляються, і не реагувати на них неможливо. Зате цілком реально навіть в дуже неприємній ситуації знайти плюси  і нові можливості для себе. Переваг у позитивного мислення багато. Люди з позитивним сприйняттям життя рідше хворіють, вони бадьорі та впевнені в собі, добре виглядають і досягають успіху.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кожухар Ірина Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додав(-ла)
Лубенець Олена
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 січня 2021
Переглядів
17944
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку