Заняття з елементами тренінгу "Я і мої друзі"

Про матеріал
Мета: сприяти усвідомленню учнями цінності дружби і моральних якостей, що є важливими у побудові дружніх стосунків; акцентувати увагу учнів на важливості тактовності і коректності у взаємодії з друзями; розвивати навички рефлексії.
Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу

«Я і мої друзі»

 

Підготувала практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №62

Лубенець Олена Леонідівна

 

Мета: сприяти усвідомленню учнями цінності дружби і моральних якостей, що є важливими у побудові дружніх стосунків; акцентувати увагу учнів на важливості тактовності і коректності у взаємодії з друзями; розвивати навички рефлексії.

Обладнання: аркуші А-4, А-3, кольорові олівці, фломастери.

 

План заняття

  1. Привітання. Ознайомлення з темою заняття.
  2. Вправа «Продовж 3 речення: «Друг …», «Дружба …», «Дружити …»»
  3. Робота в групах: «Чому люди цінують дружбу?», «Чи важко бути другом?».
  4. Вправа «Малюємо один одного».
  5. Гра-розминка «Веселий фотограф».
  6. Притча «Дівчинка і пісок».
  7. Рефлексія.

 

Хід заняття

  1. Привітання. Ознайомлення учнів з темою заняття.

Психолог: Добрий день, діти! Сьогодні ми поговоримо на тему, що всім вам добре знайома. Тема – «Я і мої друзі». Досить часто можна почути слова: друг, подруга, дружба, дружити. Вони давно стали для нас звичними. Але чи завжди ми замислюємось, який зміст вкладено в ці слова? Чи кожна людина здатна бути другом? В чому саме полягає дружба? Чи потрібно якось по особливому ставитися до друзів? Як зберегти дружбу? Над цими питаннями пропоную сьогодні поміркувати. А для початку – вправа «Продовж речення».

  1. Вправа «Продовж 3 речення: «Друг …», «Дружба …», «Дружити …»»

Учасники по черзі продовжують речення. Бажано, щоб відповіді не повторювались, щоб було названо якомога більше означень цих понять.

  1. Робота в групах.

Учасники об’єднуються у 2 групи. Питання для обговорення в першій групі: «Чому люди цінують дружбу?», в другій групі: «Чи важко бути другом?». По закінченні роботи групи представляють свої міркування з даних питань, пояснюють чому прийшли до таких висновків.

  1. Вправа «Малюємо один одного»

Підлітки отримують завдання: створити портрети всіх учасників. Кожен має намалювати чийсь портрет. Єдина умова, щоб учасники не малювали один одного в парах. По закінченні малювання кожен показує малюнок «своїй натурі» і просить оцінити, подобається портрет чи ні.

Обговорення:

  • Під час виконання вправи замислювались ви над почуттями людини, яку малюєте?
  • Що ви відчували, коли вас малювали?
  1. Гра-розминка «Веселий фотограф»

Ведучий запрошує одного з учасників стати «фотографом». Всі інші учасники створюють «похмуру команду». Завдання «фотографа» – розсмішити «похмуру команду», щоб вийшло гарне фото, а завдання «команди» – не піддаватись, залишатися похмурими. Той, хто піддасться на дії «фотографа» і посміхнеться, переходить на бік «фотографа» і разом з ним намагається розсмішити інших учасників.

  1. Притча «Дівчинка і пісок»

Психолог читає притчу:

«Дівчинка, гуляючи разом з мамою берегом моря, запитала:

- Мама, як мені поводитися, щоб утримати своїх улюблених друзів?

Мама подумала хвилинку, потім нахилилася і взяла дві пригорщі піску. Підняла обидві руки вгору і затиснула міцно одну долоню. А пісок витікав крізь її пальці: чим більше стискала пальці, тим швидше висипався пісок. Друга долоня була відкритою: весь пісок на ній залишився. Дівчинка дивилася здивовано, а потім сказала ...»

Обговорення:

  • Як ви думаєте, що сказала дівчинка?
  1. Рефлексія.

Учасникам пропонується продовжити речення:

  • Мене сьогодні здивувало …
  • Я зрозумів/зрозуміла …

 

doc
Додав(-ла)
Лубенець Олена
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 січня 2021
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку