Заняття з елементами тренінгу
«Я і мої друзі»
Підготувала практичний психолог
Криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №62
Лубенець Олена Леонідівна
Мета: сприяти усвідомленню учнями цінності дружби і моральних якостей, що є важливими у побудові дружніх стосунків; акцентувати увагу учнів на важливості тактовності і коректності у взаємодії з друзями; розвивати навички рефлексії.
Обладнання: аркуші А-4, А-3, кольорові олівці, фломастери.
План заняття
Хід заняття
Психолог: Добрий день, діти! Сьогодні ми поговоримо на тему, що всім вам добре знайома. Тема – «Я і мої друзі». Досить часто можна почути слова: друг, подруга, дружба, дружити. Вони давно стали для нас звичними. Але чи завжди ми замислюємось, який зміст вкладено в ці слова? Чи кожна людина здатна бути другом? В чому саме полягає дружба? Чи потрібно якось по особливому ставитися до друзів? Як зберегти дружбу? Над цими питаннями пропоную сьогодні поміркувати. А для початку – вправа «Продовж речення».
Учасники по черзі продовжують речення. Бажано, щоб відповіді не повторювались, щоб було названо якомога більше означень цих понять.
Учасники об’єднуються у 2 групи. Питання для обговорення в першій групі: «Чому люди цінують дружбу?», в другій групі: «Чи важко бути другом?». По закінченні роботи групи представляють свої міркування з даних питань, пояснюють чому прийшли до таких висновків.
Підлітки отримують завдання: створити портрети всіх учасників. Кожен має намалювати чийсь портрет. Єдина умова, щоб учасники не малювали один одного в парах. По закінченні малювання кожен показує малюнок «своїй натурі» і просить оцінити, подобається портрет чи ні.
Обговорення:
Ведучий запрошує одного з учасників стати «фотографом». Всі інші учасники створюють «похмуру команду». Завдання «фотографа» – розсмішити «похмуру команду», щоб вийшло гарне фото, а завдання «команди» – не піддаватись, залишатися похмурими. Той, хто піддасться на дії «фотографа» і посміхнеться, переходить на бік «фотографа» і разом з ним намагається розсмішити інших учасників.
Психолог читає притчу:
«Дівчинка, гуляючи разом з мамою берегом моря, запитала:
- Мама, як мені поводитися, щоб утримати своїх улюблених друзів?
Мама подумала хвилинку, потім нахилилася і взяла дві пригорщі піску. Підняла обидві руки вгору і затиснула міцно одну долоню. А пісок витікав крізь її пальці: чим більше стискала пальці, тим швидше висипався пісок. Друга долоня була відкритою: весь пісок на ній залишився. Дівчинка дивилася здивовано, а потім сказала ...»
Обговорення:
Учасникам пропонується продовжити речення: