Тренінгове заняття: Що я знаю про ВІРУС ІМУНОДИФІЦИТУ ЛЮДИНИ (ВІЛ) І СИНДРОМ НАБУТОГО ІМУНОДЕФІЦИТУ (СНІД)

Про матеріал
СНІД — одна із найгостріших проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті й увійшло у ХХІ. Кількість інфікованих, хворих і померлих від СНІД людей стрімко зростає. Про СНІД уже відомо багато, але щодня з’являється нова інформація. Водночас накопичено певні знання, які хоча і не зупиняють поширення хвороби, але можуть її загальмувати. Цю тему присвячено інформації про ВІЛ, шляхи передачі та запобігання інфікуванню.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що я знаю про ВІРУС ІМУНОДИФІЦИТУ ЛЮДИНИ (ВІЛ)І СИНДРОМ НАБУТОГО ІМУНОДЕФІЦИТУ (СНІД)Тренінгове заняття на тему:

Номер слайду 2

Мета: надати знання про ВІЛ і СНІД, історію виникнення, шляхи передачі та запобігання інфікуванню; сформувати толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. Ключові поняття: ВІЛ, СНІД, шляхи передачі, засоби запобігання інфікуванню,дискримінація людей, що живуть з ВІЛ. Тривалість: 2,5 год.

Номер слайду 3

СТРУКТУРА ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ Привітання. Знайомство. Правила. Вступ. ОчікуванняІнформаційне повідомлення «Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) і синдром набутого імунодефіциту (СНІД)»Мозковий штурм «Як передається вірус?»Інформаційне повідомлення «Шляхи передачі ВІЛ»Вправа «ВІЛ не передається...»9. Вправа «Анкета»10. Вправа «Міфи і факти про ВІЛ/СНІД»11. Інформаційне повідомлення «Жити поруч»12. Підсумки

Номер слайду 4

1. Привітання. Знайомство (5 хв)Мета цих вправи - підготувати учасників до ро­боти, створити доброзичливу атмосферу, хороший настрій, розвивати уміння короткої самопрезентації. Варіант 1"Це здорово!" Учасники групи сидять в колі. Кожен по черзі називає своє ім'я і захоплення. У відповідь на кожну фразу група вигукує: "Це здо­рово!"  Варіант 2."Хто я, чому я тут?". Кожен з учасників на­зиває своє ім'я і відповідає на питання: чому вони беруть участь у цьому тренінгу. 

Номер слайду 5

Принцип "тут і зараз"Говорити по черзіДотримуватись регламенту. Внесок кожного цінний і унікальний. Підтримувати хороший настрій2. Правила (5 хв)

Номер слайду 6

3. Очікування (5 хв)

Номер слайду 7

4. Вступ (5 хв)СНІД — одна із найгостріших проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті й увійшло у ХХІ. Кількість інфікованих, хворих і померлих від СНІД людей стрімко зростає. Про СНІД уже відомо багато, але щодня з’являється нова інформація. Водночас накопичено певні знання, які хоча і не зупиняють поширення хвороби, але можуть її загальмувати. Цю тему присвячено інформації про ВІЛ, шляхи передачі та запобігання інфікуванню.

Номер слайду 8

5. Інформаційне повідомлення «Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) і синдром набутого імунодефіциту (СНІД)» (10 хв)Мета: визначити поняття ВІЛ, СНІД, надати інформаціюпро відмінності між ВІЛ та СНІД. Тренер пропонує учасникам розшифрувати скорочення ВІЛ і СНІД та записує пропозиції на фліп-чарті.“В” – вірус “І” – імунодефіциту“Л” – людини“С” – синдром ”Н” – набутого “ І ” – імунного “Д” – дефіциту

Номер слайду 9

6. Мозковий штурм «Як передається вірус?» (5 хв)Мета: з’ясувати рівень поінформованості учасників щодо шляхів передачі ВІЛ. Хід роботи. Тренер пропонує учасникам відповісти на запитання: «Які шляхи передачі ВІЛ ви знаєте?». Усі відповіді (навіть помилкові) записуються на фліп – чарті. Тренер не коментує висловлювання, дякує всім за роботу й переходить до інформаційного повідомлення, під час якого підкреслює маркером шляхи передачі ВІЛ, а за необхідності дописує ті, яких не вистачає. Неправильні висловлювання не закреслюються, якщо необхідно — вони коментуються.

Номер слайду 10

7. Інформаційне повідомлення «Шляхи передачі ВІЛ» (10 хв)Існують ТРИ основні шляхи передачі ВІЛ від людини до людини: Під час статевого контакту з ВІЛ-інфікованою людиною, коли сперма чи вагінальні виділення інфікованої людини потрапляють на слизові оболонки вагіни, пеніса, ротової порожнини або прямої кишки іншої людини, з яких вірус проникає в кров.

Номер слайду 11

При переливанні крові, що містить ВІЛ. Ризик інфікування ВІЛ найбільший при повторному використанні шприца чи голки для введення ліків або наркотиків після вірусоносія, а також коли цілісність шкірних покривів порушується гострим предметом (голкою, бритвою або інструментом для нанесення татуювання), який перед цим використовувала інфікована людина, чия кров залишилась на цьому предметі.

Номер слайду 12

ВІЛ також може передаватися плоду від інфікованої матері під час вагітності, пологів і після народження, під час годування молоком.

Номер слайду 13

1. ВІЛ у високій концентрації може міститися тільки в чотирьох біологічних рідинах організму людини: крові (та похідних крові: лімфі, спинномозковій рідині); спермі; вагінальних виділеннях; грудному молоці.2. ВІЛ у дуже низькій концентрації може перебувати в інших біологічних рідинах, але інфікування через ці рідини неможливе (наприклад сльози, сеча, піт). У слині, наприклад, концентрація ВІЛ у 10 000 разів нижче, ніж у крові, тому для зараження потрібно у 10 000 разів більшу кількість слини).

Номер слайду 14

8. Вправа “ВІЛ не передається”(10хв.)Мета: закріпити отриману інформацію про шляхи передачі ВІЛ. Хід вправи: Тренер пропонує учасникам продовжити речення«Вірус імунодефіциту людини НЕ ПЕРЕДАЄТЬСЯ через...». Усі варіанти відповідей записуються на фліп-чарті.

Номер слайду 15

спільне з ВІЛ - інфікованим користування верхнім одягом;рукостискання;спільне користування фонтанчиком для питної води; посуд, їжу;домашніх тварин; туалети (унітази); чхання та кашель;контакти в громадському транспорті; обійми; гроші;постільну та натільну білизну; рушники, мило, мочалку; укуси комарів та інших комах; плавання в басейні;дверні ручки та спортивні снаряди; дружні поцілунки. Вірус імунодефіциту людини НЕ ПЕРЕДАЄТЬСЯ через...

Номер слайду 16

9. Вправа "Анкета" (10 хв)Мета: закріпити і систематизувати отримані знання про шляхи передачі ВІЛ. Хід вправи. Тренер роздає учасникам анкети. Відповіді позначаються у колонці «Так» або «Ні». На заповнення анкети відводиться 5 хв. Далі комусь із учасників пропонується (за бажанням) прочитати свої відповіді. Після кожного пункту тренер запитує, чи всі погоджуються з такою відповіддю. Якщо виникнуть суперечності, варіанти обговорюються і зазначаються правильні.

Номер слайду 17

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) передається через: Відповідь«ТАК»«НІ»1. Рукостискання2. Спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом3. Обійми4. Спільне користування фонтанчиком для питної води5. Спільне користування голками та шприцами для ін’єкцій6. Чхання та кашель7. Плавання в басейні8. Рушники, мило, мочалку9. Статеві стосунки без використання презерватива10. Домашніх тварин11. Посуд, їжу12. Туалети (унітази)13. Статеві стосунки з використанням презерватива14. Спільне користування голками для проколювання вух15. Монети та паперові гроші16. Постільну та натільну білизну17. Переливання неперевіреної на наявність ВІЛ крові18. Дверні ручки та спортивне знаряддя19. Поцілунки20. Комарів та інших комах21. Годування немовляти груддю ВІЛ-інфікованою матір’ю22. Інфікування дитини від ВІЛ-інфікованої матері під час вагітності та пологів

Номер слайду 18

10. Вправа «Міфи і факти про ВІЛ/СНІД» (10 хв)Мета: спростувати існуючі міфи щодо ВІЛ-інфекції; закріпити отримані знання про шляхи передачі ВІЛ. Хід вправи. Тренер заздалегідь готує три таблички і твердження про ВІЛ. Таблички розвішуються в різних місцях аудиторії, а потім по черзі зачитуються твердження. Учасники роблять свій вибір і підходять до однієї з трьох табличок.

Номер слайду 19

ВІЛ — це вірус, що викликає СНІД. Можна інфікуватися ВІЛ, випивши зі склянки, якою користувався ВІЛ-інфікований. ВІЛ передається дружнім поцілунком. Людина- носій ВІЛ може інфікувати свого статевого партнера. Комарі можуть переносити ВІЛ.

Номер слайду 20

11. Інформаційне повідомлення «Жити поруч» (10 хв)Мета: сформувати в учасників розуміння проблем людей, які живуть з ВІЛ, і толерантне ставлення до них. Якби ти поводився, коли б дізнався, що близька тобі людина інфікована ВІЛ? Це нелегке запитання постає нині перед багатьма людьми. Трагізм ситуації полягає в тому, що нічого не вернеш назад, і ВІЛ-інфікована людина розуміє, що вона могла інфікувати рідних, друзів, знайомих.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Розробила: практичний психолог Бабичева Лілія

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
1049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку