Тренінгове заняття «Шлях, який обираєш ти»

Про матеріал
заняття спрямоване на розвиток творчої взаємодії, взаєморозуміння, довіри між педагогами та учнями
Перегляд файлу

1

 

Херсонського виховного комплексу                                                                 «Дошкільний навчальний заклад – спеціалізована школа                                                 з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня – гімназія» №56 Херсонської міської ради 

 

 

 

 

 

 

Нові освітні технології на службі у вчителя

                   семінар з елементами тренінгу для молодих педагогів

 

 

 

 

 

Автор методичної розробки:                                                                              практичний психолог                                                                                   Константинова Л.М.                              м.т. +38066-20-56-318                      

 

 

                                                      

                                               

 

                                        

 

                                                 Херсон, 2020

Методичний семінар з елементами тренінгу

на тему: "Нові освітні технології на службі у вчителя"

 

Мета:  ознайомити педагогів з поняттями  «нововведення» і «інновація», розкрити поняття «творчість» , формувати позитивну мотивацію діяльності педагогічного колективу з вивчення, впровадження і використання нових освітніх технологій, доброзичливу атмосферу для ефективної співпраці, виховувати толерантне ставлення один до одного.

Категорія учасників: педагоги

Кількість учасників: 20 – 25 чоловік

Тривалість – 80 хвилин.

Обладнання: стільці виставлені у формі півкола, дошка,  інформаційні матеріали, маркери, скоч, ножиці, кольорові стікери, плакат «Золотої рибки» для вправи «Очікування», «Диво-дерево» для вправи , «Чарівний мішечок» фліпчарт, ватмани, презентація.  ТЗН: мультимедійна техніка (мультимедійна дошка, проектор, ноутбук).

План семінару (80 хв.)

1.Відкриття семінару. Інформаційне повідомлення……………………… 3 хв.

2. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила»…………….. 7 хв.

3.Визначення очікувань учасників. Вправа «Золота рибка»…………….... 8 хв.

4. Вправа  «Родзинка»……………………………………………………….10 хв.

5. Вправа «Я – унікальний!»…………………………………………….... 10 хв.

6. Вправа «Моє бачення творчого вчителя»………………………………. 7 хв.

7.  Інтерактивна гра «Диво – дерево» …………………………………….. 10 хв.

8. Вправа-релаксація " Чарівна зірка"…………………………………… 8 хв.

9.  Вправа  «Зворотній зв'язок»…………………………………………… 8 хв.

10. Вправа «Мішечок побажань»………………………………………… 9 хв.             

                                                   

 Хід семінару

                                                                                                                  Епіграф:

Учитель живе до тих пір, поки він вчиться.

Коли він перестає вчитися –

 в ньому вмирає вчитель

                                                                                                             К.Ушинський

 

1.Відкриття семінару. Інформаційне повідомлення (3 хв.)

Мета: налаштувати  на роботу, ознайомити педагогів з поняттями  «нововведення» і «інновація».

Обладнання: презентація

    Практичний психолог вітає учасників, презентує програму семінару, мету та завдання. Ознайомлює учасників із регламентом роботи.

  • Відколи існує школа, існує одвічна проблема: чому вчити і як вчити?

У різні часи існували різні підходи до цього питання.

Для сучасного світу характерні стрімкі зміни, бурхливий розвиток інформаційного простору, що ставить нові вимоги перед вчителем і школою. Вже крилатими стали слова: «Дитина повинна мати не добре наповнену, а добре впорядковану голову». [5,с.8].

  •                   Ми запрошуємо вас до розмови про один із сучасних підходів до освітньої діяльності,  до участі в семінарі- тренінгу, тема якого – «Нові освітні технології на службі у вчителя».
  •                   Гаслом нашого заняття є слова відомого педагога  Роберта Кіосакі : «Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя із природженою здатністю жити щасливо і успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які б допомогли нам реалізувати її якомога ефективніше» [3,с.5].
  •                   Мета інноваційного навчання − розвивати в учнів можливості творчо освоювати новий досвід. Основою такого освоєння є цілеспрямоване формулювання творчого та критичного мислення, досвіду та інструментарію навчально-пошукової діяльності, рольового та імітаційного моделювання, пошуку та визначення власного особистого сенсу й ціннісних відносин.
  •                   Продуктами інноваційної діяльності є нововведення (новоутворення, новації), які позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються новим чи вдосконаленим змістом освіти, засобами навчання, виховання, освітніми моделями та адекватними їм системами управління, зафіксованими у формах, придатних для апробації, розповсюдження та освоєння.
  •                   Співвідношення між поняттями «нововведення» і «інновація» полягає в тому, що нововведення (новація) − це засіб (новий метод, методика, технологія, програма та інше), а інновація − це процес освоєння цього засобу. [2,с.12].

2. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила» (7 хв.)

Мета: узгодження правил для продуктивної взаємодії під час семінару-тренінгу.

Обладнання: фліпчарт, ватман, маркери.

         Практичний психолог пропонує  назвати правила, які можуть сприяти ефективній і комфортній роботі кожного учасника на семінарі-тренінгу.

        Усі пропозиції записуються на дошці. З учасниками обговорюється кожне правило – що воно означає, для чого потрібне. Тільки після того, як уся група прийме правило, методист записує його на ватмані.

Орієнтовні правила:

  1.  Бути позитивними.
  2.  Говорити по черзі. Говорити «Тут і тепер».
  3.  Бути активними.
  4.  Толерантно ставитись один до одного.
  5.  Вільний обмін думками.
  6.  Поважати всі висловлені ідеї.
  7.  Розмова від свого імені.
  8.  Конфіденційність.
  9.  Лаконічність висловлювань.
  10.  Добровільність.
  11.  Не обговорювати і не критикувати висловлювання інших.
  12.  Бути доброзичливими.
  13.  Правило піднятої руки.
  14.  Правило вільної ноги.
  15.  Вимкнений мобільний телефон.

3. Визначення очікувань учасників. Вправа «Золота рибка» (8 хв.)

Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи семінару-тренінгу.

Обладнання: Формат А1 із малюнком золотої рибки, стікери, фломастери.

Хід вправи:

         Практичний психолог нагадує, що в казці золота рибка завжди виконує бажання і  пропонує кожному учаснику написати свої очікування на час семінару на 1 стікері (одне очікування).

    Далі  кожен учасник прикріпляє стікер із написом на «Золоту рибку» і проговорює  свої очікування.

Примітка: Можливі очікування: отримати нову і цікаву інформацію, обмінятися досвідом, перебувати у дружній атмосфері …

4. Вправа  «Родзинка» . Самопрезентація (10 хв.)

    Практичний психолог говорить про те, що успішність будь-якого уроку, подальше психоемоційне самопочуття кожного з учасників освітнього процесу, як і успішність нашої роботи залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкою чи недоброзичливо), від атмосфери в класі. Тому педагог має докласти максимум зусиль, щоб створити теплу, приязну атмосферу в класі. Для цього пропонується вправа  під назвою «Родзинка».

Мета: формувати у педагогів навички самопрезентації .

  •                   Учасникам пропонується назвати своє імя і одним реченням презентувати свою фахову діяльність, починаючи словами «Я не люблю хвалитися, але я ......».

Примітка: Починати необхідно з себе.

5. Вправа «Я – унікальний!» (10 хв.)

Мета: зняти емоційну напругу, пред’явити свою унікальність іншим, створити  позитивний настрій.

Хід вправи: Учасники по черзі демонструють свою унікальність.

      Практичний психолог пропонує налаштуватися на свій внутрішній світ і продумати, як продемонструвати свою унікальність, це може бути якась дія, читання віршу, демонстрація навичок якими  володіють учасники.

Примітка: Починати необхідно з себе.

 

6. Вправа «Моє бачення творчого вчителя»  (7 хв.) 

     Практичний психолог  пропонує педагогам до кожної літери слова «творчість» дібрати якості, які, на думку учасників, характеризують творчого вчителя. Починаємо з літери «Т».

Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий, талановитий,

В – винахідливий, відкритий, впевнений, вольовий, відвертий, відповідальний…

О – оригінальний, організований, обдарований, обачливий, обізнаний, оптимістичний….

Р – рішучий, розкутий, реактивний, романтичний …

Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний,

І – ініціативний, інтелігентний, інтелектуальний…

С – самостійний, свідомий, самодостатній, сумлінний, сміливий…

Т – товариський, турботливий, тактовний, терплячий

Ь - …..

   Після виконання творчого завдання практичний психолог зачитує версію розшифровки слова «творчість».

- Творчий вчитель спонукає учнів до творчості,  вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Це сприяє розкутості учнів,  розвитку їх творчої уяви, а це і є передумова формування творчих особистісних якостей. А головне, сприяє кращому засвоєнню нового матеріалу. [4,с.23].      

 

7. Інтерактивна гра «Диво – дерево»  (10 хв.)

       Практичний психолог  пропонує педагогам  взяти участь у грі «Диво-дерево».

  •              Пригадайте, будь ласка,  освітні технології, які вам відомі і продумайте, яка з  технологій  є для вас актуальною, цікавою для використання в майбутньому, або, може, хтось вже використовує в освітньому процесі елементи новітніх технологій.

      - Напишіть, будь ласка, на стікері  назву технології і коротко розкажіть нам про неї (до 1 хвилини). Після цього  пропонуєтья  прикріпити стікер до «Диво-дерева».

8.  Вправа-релаксація " Чарівна зірка"  (8 хв.)

Звучить тиха  спокійна мелодія. Практичний психолог читає або промовляє  текст спокійним мелодійним голосом.

  •                   Коли народжується людина, на небі спалахує зірка, щоб світити весь її вік. Вона горить так яскраво, що її енергії вистачає на довгі-довгі роки, вона оберігає нас, рятує, дає надію і сили.  І сьогодні я пропоную вам здійснити подорож, але це буде незвичайна подорож, ми зробимо політ до зірки. До своєї зірки. Сядьте зручніше і закрийте очі. Зробіть глибокий вдих і видих ...
  •                   Ви відчуваєте, як  поступово відриваєтесь від землі, а тіло стає легким, дуже легким ... і ви починаєте повільно-повільно підніматися вгору, до неба. Подивіться вниз: все, що раніше вас оточувало (будинки ..., вулиці ..., дерева, перехожі..., машини ...) все стає маленьким, ледь помітним. А якщо ви піднімете голову вгору, то побачите все те, що раніше здавалося недосяжним, далеким. Ось - наближається небо. Ви летите крізь пухнасті хмаринки, помацайте їх руками, нехай їх  прохолода  залишиться на ваших долонях. Ви стрімко летите повз холодні комети, а зараз пролітаєте повз сонце. Відчуйте його приємне тепло, нехай воно зігріє вас. Ви подорожуєте по величезному Всесвіту, зустрічаєте різні зірки ... А де ж Ваша зірка? .. Ось ... ось вона ... Подивіться, яка вона? Велика чи маленька? Холодна як лід чи гаряча, як вогонь? Якого вона кольору? Можливо блакитна, жовта, червона? .. Якої вона форми? Кругла чи загострена? Доторкніться до своєї зірки і попросіть у неї все те, в чому ви маєте потребу, що вам так необхідно: попросіть добра, щастя, спокою, здоров'я, умиротворення, успіху,  гарного настрою і всього того, що так бажаєте...  Посміхніться їй і подякуйте своїй зірці за все: за те, що вона просто існує, вона ваша, світить тільки для вас, що вона супроводжує вас все життя, що вона дає вам сили і енергію ...
  •                   А тепер нам необхідно повертатися додому. Попрощайтеся зі своєю зіркою і пообіцяйте, що в хвилини смутку, відчаю, тривоги ви будете пам'ятати, що у вас є ВОНА ..., ви будете пам'ятати, що це - джерело сил, енергії, світла, добра ...  Відчуйте, як поступово важчають ваші ноги, а тіло набирає вагу ... ви починаєте свій шлях назад, додому.. .. Ви стрімко летите повз Сонце, повз холодні комети, а зараз пролітаєте крізь пухнасті хмари, доторкніться до них руками, нехай їх прохолода залишиться на ваших долонях. Якщо ви піднімете голову вгору, то побачите все те, що раніше здавалося величезним, могутнім (зірки, комети, планети, хмари), як поступово воно стає все меншим  і меншим ...  Ось - наближається Земля. річки, озера, ліси, будинки, люди ... все – стає більшим і більшим...
  •                   Збережіть в пам'яті ці почуття, які ви відчували сьогодні ... І нехай ваша зірка далеко, але кожен раз, як тільки ви втомилися, або у вас сумний настрій, або вам просто потрібні свіжі сили ... просто відвідайте її, здійсніть цю незвичайну подорож ...
  •                   Коли я дорахую до 5, ви зможете відкрити очі і знову опинитися в цьому класі. [1,с.8].

Обговорення:

-         Які у вас відчуття?

Примітка: Звернути увагу, щоб висловилися всі бажаючі, поділилися своїми враженнями, відкриттями, емоціями.

9. Вправа  «Зворотній зв'язок» (8 хв.)

      Практичний психолог пропонує всім учасникам згадати  свої очікування під час виконання вправи  «Золота рибка» і закінчити речення:

«На сьогоднішньому занятті мої очікування……  Я дізнався…».

Примітка:  Кожен учасник промовляє вголос свої відповіді.        

  •  Будемо вважати, що і ми досягли позитивного результату.  Наша рибка виконала наші очікування. За що ми їй дуже вдячні….

 10. Вправа «Чарівний мішечок» (9 хв).

   Практичний психолог  пропонує  кожному учаснику семінару-тренінгу витягнути з мішечка  одне побажання (всі побажання надруковані і мають позитивний зміст) і прочитати його….

      Психолог дякує  усім  учасникам за сумлінну працю, відкритість. Бажає гарного настрою, взаємного кохання, плідної праці, вчасної гідної зарплатні, сімейного благополуччя та взагалі всього того, що учасники самі собі бажають, щоб усе справдилося та збулося!

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Власенко О. Програма тренінгу «Розвиток творчого мислення» // Психолог.2015. – №3 (555).
  2. Гільбух Ю.З. Як вчитися працювати ефективно. – К., 1993.
  3. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. – К.: Академвидавництво, 2004.
  4. Отдатчикова Л. Нетрадиційні форми навчання // Сільська школа. – 2008. – №11 (23).
  5. Савченко О.Я. Сучасний урок. – психологічний супровід. – К.: Магістр, 1997.

 

 

Відомості про автора

 

Константинова Лариса Миколаївна, практичний психолог вищої категорії, Херсонського виховного комплексу  «Дошкільний навчальний заклад -спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня – гімназія» №56 Херсонської міської ради.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку