Тренінгове заняття "Стоп булінг"

Про матеріал

Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковитий контроль та владу над іншою стороною. Булінг - це одна з форм насильства; це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«СТОП БУЛІНГ: протидія жорстокості та насильства»

для учнів 5-8 класів

  1.               Привітання. Мета та завдання тренінгу. Прийняття правил
  2.               Поняття «насильства»

Форма роботи: вправа «Казка про Скріпку», мозковий штурм «Що таке насильство?»

Матеріали: коробка скріпок

Вправа «Казка про Скріпку»

Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки

Тренер: 1.  Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2.  Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3.  Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4.  Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5.  Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (зробити смайлік)

Спробуйте зробити скріпочку такою, як вона була раніше

Тренер розповідає учасникам казку про Скріпку. Наприкінці казки тренер проводить асоціацію стану Скріпки з впливом проявів насильства до дитини. Обговорення: Можемо  ми  повернути  Скріпку  в  попередній  стан?  Чому  ні?  Як  вплинули  прояви насильства на стан Скріпки?

Мозковий штурм «Що таке насильство?»

Кожен із учасників висловлює своє розуміння, свою асоціацію до слова «насильство», кожен варіант тренер записує на дошці, після закінчення тренер підбиває підсумки.

Інформація тренера.

Тренер: Насильство – це застосування агресивних, жорстоких дій однієї людини по відношенню до іншої, що порушують права і свободу особистості та завдають шкоди фізичному, психічному, моральному здоров’ю, а також розвитку. Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковитий контроль та владу над іншою стороною.

Слова, які характеризують насильство – жорстокість, агресія, погроза, ґвалт, силування, примус.

3. Введення в тему булінгу

Форма роботи: перегляд відео «Соціальна реклама. Протидія булінгу», обговорення

Матеріали: мультимедійний проектор

Перегляд відео «Соціальна реклама. Протидія булінгу». Режим доступу https://www.youtube.com/watch?v=E3-G3Tns6qo

Обговорення питання: Які відчуття у вас викликає переглянута ситуація? Чи порушує вона права дитини? Які? Чи стикалися ви з такими проявами в своєму житті?

4. Поняття булінгу. Форми булінгу

Форма роботи:інформаційне повідомлення «Булінг та його види»

Інформація тренера.

Тренер: Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування. Хоча школи багато роблять для того, щоб запобігати знущанню та своєчасно справлятись із ним, батьки заздалегідь краще інших можуть навчити дітей запобігати проявам такої поведінки й зупиняти їх. Далі пропонуються поради про те, як треба справлятись із чотирма найбільш поширеними видами булінгу.

1. Вербальний (словесний) булінг

Що це таке: це словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.).

Приклад: одна дитина каже іншій: «Ти дуже, дуже гладкий, просто як твоя мама».

2. Фізичний булінг

Що це таке: фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

Приклад: з дитини привселюдно стягують штани на дитячому майданчику.

3. Соціальний булінг

Що це таке: соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза це за обіднім столом, гра, заняття спортом чи громадська діяльність.

Приклад: група дівчаток у танцювальному класі обговорює вечірку у вихідні та обмінюється фотографіями, не звертаючи при цьому жодної уваги на одну дівчинку, яку діти вирішили не запрошувати, роблячи вигляд, що її не існує.

4. Кіберзалякування, кібербулінг

Що це таке: кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

Приклад: хтось розміщує в соціальних мережах такий текст: «Петро повний невдаха. Чому хтось узагалі з ним спілкується?!».

5. Цитати відомих людей

Форма роботи: робота в групах, обговорення

Тренер об’єднує учасників в групи та пропонує опрацювати цитати відомих людей та відповісти на запитання «Як ви розумієте ці висловлювання».

Цитати відомих людей

Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною. (Сааді (роки життя 1181-1291) - персидський поет )

Байдужість - це найвища жорстокість. (М. Уілсон – американський письменник)

Жорсткість і боязкість - одного поля ягоди. (І. Шевелев – російський письменник)

Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом. (Л. Костенко)

Немає величі там, де нема простоти, добра і правди. (Л. Толстой)

Кожного разу, коли тобі чого-небудь дуже хочеться, спинись і поміркуй: чи добре те, чого тобі так хочеться. ( Л. Толстой)

6. Правила дитячого колективу для уникнення булінгу (вироблення правил поведінки та створення пам’ятки)

Форма роботи: робота в групах, презентація роботи, обговорення

Тренер об’єднує учасників в 4 групи та пропонує виробити правила уникнення булінгу.

Група 1. Правила уникнення фізичного булінгу

Група 2. Правила уникнення психологічного булінгу

Група 3. Правила уникнення економічного булінгу

Група 4. Правила уникнення кібербулінгу

7. Поради як справитися з булінгом

Форма роботи: перегляд презентації, обговорення

Матеріали: мультимедійний проектор

Стратегії, які можуть допомогти покращити ситуацію і самопочуття, зумовлене тим, що відбувається:

  • Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у туалет, якщо задирака знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти бешкетника. Запропонуй те ж саме своєму другу.
  • Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).
  • Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
  • Розкажи дорослим про знущання. Учителі, директор школи, батьки можуть допомогти припинити знущання.
  • Розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.
  • Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, не бери його до школи.

8. Підведення підсумків заняття

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.4
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Возняк Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Strelchuk Svitlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. булеховець наталія
    Дякую, дуже потрібна розробка не лише для вчителів, а й батьків.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Таран Любов Миколаївна
    Хороший матеріал. Дякую
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  5. Козачко Тетяна Анатоліївна
    Дуже гарний матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кушнір-Рець Аліна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Привіт Весьсвіт
    Загальна:
    3.3
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 4 відгука
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 березня 2018
Переглядів
25401
Оцінка розробки
4.5 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку