Тренінгове заняття "Я плюс інші"

Про матеріал

Метою даної розробки є продемонстрація учасникам важливості спілкування, ознайомити з різними видами поведінки, визначити позитивні і негативні сторони використання певної поведінки, ознайомити з поняттям «впевнена поведінка», невпевнена та агресивна, виробити правила спілкування у групі.

Перегляд файлу

Година психолога з учнями 6  класу

  « Я та  інші»

Підготував: практичний психолог

Терпіннівської ЗШ І-ІІІ ст.

Гринченко А.О.

Мета: показати учасникам важливість спілкування, ознайомити з різними видами поведінки, визначити позитивні і негативні сторони використання певної поведінки, ознайомити з поняттям «впевнена  поведінка», невпевнена та агресивна, виробити правила спілкування у групі.             

Види роботи

Орієнтовна тривалість, хв

Ресурсне забезпечення

1.

Привітання знайомство «І це здорово!»

5

 

2.

Правила. Вправа «Промінці сонця»

5

Плакат «Правила роботи групи»

4.

Очікування «Вхідний квиток»

5

Кольорові стікери, маркери

5.

Вправа «Види поведінки»

20

Картки «Види поведінки»

6.

Вправа «Конкурс ввічливості»

15

Фліп-чарт, маркери

7.

Підсумки. Вправа «Хочу побажати»

10

 

 

Привітання. Знайомство  «І це здорово!»

Мета: налаштування учасників на доброзичливе ставлення до інших.

Хід вправи

Учасники стоять півколом, достатньо великим, щоб було зручно виступати. Ведучий пропонує кожному по черзі вийти у центр півкола і розповісти про якусь свою рису, уміння чи захоплення. У відповідь на кожне таке висловлювання всі, хто стоїть у півколі, повинні разом відповісти: «І це здорово!».

Обговорення:

Як ви почували себе стоячи у центрі?

Чи важко було вам розповідати про себе?

Закріплення правил. Вправа «Промінці сонця»

Мета: активізувати роботу в групі, обговорити та затвердити правила роботи в групі.

Хід вправи

Ведучий запитує учасників, яке спілкування може принести нам задоволення і зігріє нас. Потім на аркуші ватману малює сонце, в центрі якого пише «Ми» і пропонує учасникам на промінцях написати правила, яких усі будуть дотримуватися у спілкуванні.

Обговорення:

Як ви думаєте, чи буде наше сонце теплим? Чи зможе воно нас зігріти? Чому?

Очікування «Вхідний квиток»

Учні отримують кольоровий стикер – вхідний квиток, на якому записують свої очікування від заняття.

Вправа «Види поведінки»

Мета: ознайомити учасників з різними видами поведінки.

Хід вправи.

Тренер об’єднує учасників у три підгрупи і роздає кожній підгрупі одну з карток «Види поведінки». Учасникам потрібно уважно прочитати та запам’ятати зміст картки. На виконання завдання – 5 хвилин.

На наступному етапі тренер міняє картки «Видів поведінки» між  підгрупами і пропонує так само вивчити новий вид поведінки. На виконання завдання – 5хвилин. На третьому етапі підгрупи  вивчають третій  вид поведінки. На виконання завдання -5 хвилин. Далі тренер пропонує кожній підгрупі витягнути одну з трьох підготовлених карток («невпевнена», «впевнена», «агресивна») і відповідно до отриманої картки  продемонструвати даний вид поведінки, використовуючи тільки міміку. На виконання завдання – 2 хвилини

(Обов’язково, щоб кожна підгрупа продемонструвала різні види поведінки)

На презентацію напрацювань відводиться 5 хвилин.

Обговорення:

Який вид поведінки вам найбільше сподобався? Чому? Чи може людина завжди використовувати у своєму житті тільки один вид поведінки?  Чому?

Висновок: всі види поведінки можуть використовуватися людиною у житті.  Все залежить від ситуації,  від обставин, в яких опинилася людина.

Кожному необхідно вміти використовувати різні види поведінки!

 Вправа «Конкурс ввічливості»

Мета: формувати мовну культуру, активізувати увагу на позитивному спілкуванні.

Хід вправи 

 Ведучий наголошує учасникам гри, що у спілкуванні є одне правило, про яке не слід забувати: «Яким би не був у вас настрій, ви зобов’язані бути коректними з людьми – старшими чи ровесниками, і не старатися на комусь «зігнати злість». Ввічливість – це уміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з тобою спілкуватися» (бажано, щоб правило було написане на ватмані).

Учасники об’єднуються у три групи і отримують завдання написати якомога більше «чарівних слів» (слів-вітань, звертань, побажань). На це відводиться 5 хвилин. Потім групи демонструють результати роботи.

Обговорення:

Чи подобається людям, коли у спілкуванні з ними використовуються «чарівні слова»?

Чи завжди ви говорите «чарівні слова»? Чому?

Кому ви говорите ввічливі слова найчастіше?

Вправа «Хочу побажати»

Мета: створити атмосферу довіри в групі, підвести підсумки заняття.

Хід вправи

Ведучий просить учасників по черзі сказати, що їм сьогодні сподобалось найбільше і висловити побажання своєму сусідові справа.

 

 

 

Використані джерела:

  1. Навчально-методичний посібник «Я-моє здоров’я- моє життя». К, 2004р.
  2. І.Є Хронюк. Програма «Психологія спілкування» для учнів 5-7 класів
  3. Безпалько О. Спілкуємось та діємо / О. Безпалько. – К. : Міленіум, 2002.
  4. Лещинская Е. А. Тренинг общения для учащихся 4-6 классов / Е. А. Лещинская. – К.,1994. – 130 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
2211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку