Метою даної розробки є продемонстрація учасникам важливості спілкування, ознайомити з різними видами поведінки, визначити позитивні і негативні сторони використання певної поведінки, ознайомити з поняттям «впевнена поведінка», невпевнена та агресивна, виробити правила спілкування у групі.
Година психолога з учнями 6 класу
« Я та інші»
Підготував: практичний психолог
Терпіннівської ЗШ І-ІІІ ст.
Гринченко А.О.
Мета: показати учасникам важливість спілкування, ознайомити з різними видами поведінки, визначити позитивні і негативні сторони використання певної поведінки, ознайомити з поняттям «впевнена поведінка», невпевнена та агресивна, виробити правила спілкування у групі.
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість, хв |
Ресурсне забезпечення |
1. |
Привітання знайомство «І це здорово!» |
5 |
|
2. |
Правила. Вправа «Промінці сонця» |
5 |
Плакат «Правила роботи групи» |
4. |
Очікування «Вхідний квиток» |
5 |
Кольорові стікери, маркери |
5. |
Вправа «Види поведінки» |
20 |
Картки «Види поведінки» |
6. |
Вправа «Конкурс ввічливості» |
15 |
Фліп-чарт, маркери |
7. |
Підсумки. Вправа «Хочу побажати» |
10 |
|
Привітання. Знайомство «І це здорово!»
Мета: налаштування учасників на доброзичливе ставлення до інших.
Хід вправи
Учасники стоять півколом, достатньо великим, щоб було зручно виступати. Ведучий пропонує кожному по черзі вийти у центр півкола і розповісти про якусь свою рису, уміння чи захоплення. У відповідь на кожне таке висловлювання всі, хто стоїть у півколі, повинні разом відповісти: «І це здорово!».
Обговорення:
Як ви почували себе стоячи у центрі?
Чи важко було вам розповідати про себе?
Закріплення правил. Вправа «Промінці сонця»
Мета: активізувати роботу в групі, обговорити та затвердити правила роботи в групі.
Хід вправи
Ведучий запитує учасників, яке спілкування може принести нам задоволення і зігріє нас. Потім на аркуші ватману малює сонце, в центрі якого пише «Ми» і пропонує учасникам на промінцях написати правила, яких усі будуть дотримуватися у спілкуванні.
Обговорення:
Як ви думаєте, чи буде наше сонце теплим? Чи зможе воно нас зігріти? Чому?
Очікування «Вхідний квиток»
Учні отримують кольоровий стикер – вхідний квиток, на якому записують свої очікування від заняття.
Вправа «Види поведінки»
Мета: ознайомити учасників з різними видами поведінки.
Хід вправи.
Тренер об’єднує учасників у три підгрупи і роздає кожній підгрупі одну з карток «Види поведінки». Учасникам потрібно уважно прочитати та запам’ятати зміст картки. На виконання завдання – 5 хвилин.
На наступному етапі тренер міняє картки «Видів поведінки» між підгрупами і пропонує так само вивчити новий вид поведінки. На виконання завдання – 5хвилин. На третьому етапі підгрупи вивчають третій вид поведінки. На виконання завдання -5 хвилин. Далі тренер пропонує кожній підгрупі витягнути одну з трьох підготовлених карток («невпевнена», «впевнена», «агресивна») і відповідно до отриманої картки продемонструвати даний вид поведінки, використовуючи тільки міміку. На виконання завдання – 2 хвилини
(Обов’язково, щоб кожна підгрупа продемонструвала різні види поведінки)
На презентацію напрацювань відводиться 5 хвилин.
Обговорення:
Який вид поведінки вам найбільше сподобався? Чому? Чи може людина завжди використовувати у своєму житті тільки один вид поведінки? Чому?
Висновок: всі види поведінки можуть використовуватися людиною у житті. Все залежить від ситуації, від обставин, в яких опинилася людина.
Кожному необхідно вміти використовувати різні види поведінки!
Вправа «Конкурс ввічливості»
Мета: формувати мовну культуру, активізувати увагу на позитивному спілкуванні.
Хід вправи
Ведучий наголошує учасникам гри, що у спілкуванні є одне правило, про яке не слід забувати: «Яким би не був у вас настрій, ви зобов’язані бути коректними з людьми – старшими чи ровесниками, і не старатися на комусь «зігнати злість». Ввічливість – це уміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з тобою спілкуватися» (бажано, щоб правило було написане на ватмані).
Учасники об’єднуються у три групи і отримують завдання написати якомога більше «чарівних слів» (слів-вітань, звертань, побажань). На це відводиться 5 хвилин. Потім групи демонструють результати роботи.
Обговорення:
Чи подобається людям, коли у спілкуванні з ними використовуються «чарівні слова»?
Чи завжди ви говорите «чарівні слова»? Чому?
Кому ви говорите ввічливі слова найчастіше?
Вправа «Хочу побажати»
Мета: створити атмосферу довіри в групі, підвести підсумки заняття.
Хід вправи
Ведучий просить учасників по черзі сказати, що їм сьогодні сподобалось найбільше і висловити побажання своєму сусідові справа.
Використані джерела: