Тренінгове заняття з основ здоров'я на тему: "Профілактика конфліктів"

Про матеріал

Тренінгове заняття з основ здоров'я для 6 класу, має цікавий підбір відеороликів, що допомагає краще розкрити тему. Добре підходить для класів, в які прийшли нові учні та для класів, що мають учнів з гарно вираженими лідерськими якостями.

Перегляд файлу

Тема: Конфлікти. Види і способи розв’язання.

Мета: розширити знання учнів про конфлікт; показати ефективні шляхи розв’язання конфліктних ситуацій; вчити використовувати в спілкуванні з іншими людьми тактику співробітництва, знаходити способи конструктивного розв’язання проблемних ситуацій; формувати в учнів почуття єдності з колективом, спонукати до роботи над собою; сприяти взаєморозумінню в класі, виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності за свої слова та вчинки.

Обладнання: листочки, ручки, презентація, відео.

Форма уроку: заняття з елементами тренінгу.

Хід проведення:

І. Організаційний момент

Добрий день. Сьогодні ми проведемо цікаве заняття з елементами тренінгу з теми «Конфлікт. Види і способи його розв’язання».

Оголошення мети тренінгу.

Епіграф «Ніщо так не покаже характеру, як гарна поведінка в конфлікті, якого не можна уникнути»    Генрі Тейлор

Подумайте і запишіть на долоньках, що б ви хотіли дізнатись під час нашого заняття.

ІІ. Вправа «Доріжка знайомств»

Кожен із нас повинен назвати своє ім’я, 2 риси характеру і своє захоплення.

Ми почули, що всі ми різні, в кожного свої риси характеру, захоплення, інтереси і уподобання.

ІІІ. Щоб наша зустріч була успішною і у всіх був гарний настрій, потрібно дотримуватись деяких правил.

  1. Називати учасників по імені.
  2. Ставитися до товаришів з повагою.
  3. Бути доброзичливим.
  4. Толерантним.
  5. Активним.
  6. Говорити по черзі.
  7. Не перебивати.
  8. Не давати порад, що повинні робити інші.
  9. Поважати кожного учасника.
  10.  Бути уважним.
  11.  Виявляти чуйність, співчуття.
  12.  Бути ввічливим, позитивним.

ІV. Від народження людина опиняється в колі правил, заборон, норм. Норми і правила поведінки встановлюють самі люди, а їхнє дотримання робить життя й спілкування людей гуманнішими, ефективнішими, зручнішими. На думку приходить вислів французького філософа, математика, фізика і письменника Паскаля: «Правила доброї поведінки відомі з давніх-давен, річ за дрібницею – вміти користуватися ними».

 Ми почули, що всі ми різні, і наші інтереси часто не відповідають інтересам інших, нам деколи приходиться вступати в конфлікт. Тому в житті нам дуже важливо вміти спілкуватися з іншими людьми, щоб уникнути конфлікту.

 Що на вашу думу означає слово конфлікт? (Складання асоціативного куща) (зло, агресія, війна, жах, вибух, ворожнеча, ненависть, недовіра, розчарування, образа, несправедливість, підступність)

 Що ми відчуваємо під час конфлікту? (дискомфорт, дисгармонію, страх, замкнутість).             

Отже, конфлікт – це зіткнення сторін, наприклад двох чи більше людей з різними думками, інтересами, поглядами, бажаннями.

Підніміть руку ті, хто хоч разу у житті був учасником конфлікту?

Чому на вашу думку, між дітьми виникає конфлікт? (записати на дошці).

Серед названих причин є упертість, непоступність.

Перегляд відео «Міст». Як поводились Лось і Ведмідь на містку? До чого це призвело? Як вчинила Зайчик і Єнот? Підсумок: Щоб мирно розв’язати конфлікт, треба вміти поступатися.

Можна виділити 5 стратегій поведінки в конфліктній ситуації:

  1. Акула – силова стратегія. Спроба досягти свого будь-якою ціною, змусити іншого прийняти твої умови.
  2. Черепаха – стратегія ховання під панцир. Спроба триматися подалі від суперечок і конфліктних людей, ховаються у свій панцир.
  3. Ведмежата – стратегія залагоджування гострих кутів. Вони готові відмовитися від своєї мети на користь інших, тільки б зберегти гарні стосунки.
  4. Лисиці – стратегія компромісу. Пошуки такого рішення, яке б задовольнило б обох.
  5. Мудрі сови – стратегія відкритої і чесної конфронтації. Це повага до своїх і чужих потреб, готовність до співпраці, прагнення об’єднати зусилля для вирішення проблеми і максимально задовольнити проблеми кожного.

Перегляд відео «Конфлікт + вихід»

Перегляд відео, зняття зорової напруги.

Вправа «Ми творимо»

Давайте подивимось, наскільки кожна людина є неповторною.

Візьміть серветку і чітко виконуйте інструкцію:

  • Складіть серветку вдвічі
  • Складіть серветку ще раз вдвічі
  • Відірвіть правий верхній кут
  • Складіть ще раз вдвічі і знову відірвіть правий верхній кут
  • Складіть ще раз вдвічі і знову відірвіть правий верхній кут
  • Розгорніть серветку і подивіться, що у вас вийшло.

Завдання отримали однакове, але кожен по різному виконав його, от виходів із конфліктних ситуацій існує багато.

Вправа «Повітряна кулька»

Пропоную вам провести дослід з кулькою. Уявіть собі, що кулька – це ваше тіло, а повітря в середині неї – це ваш гнів. Прослідкуй, що з нею відбувається. Вона лети з одного боку в інший і абсолютно не керована. Так буває і з людиною, коли вона сердиться. Вона не контролює себе і може когось образити або навіть вдарити. А тепер надуймо кульку і спробуй випускати повітря маленькими порціями. Що з нею відбувається? Кулькою можна керувати й поволі випускати з неї повітря. Важливо навчитися потроху випускати свій гнів, свою злість назовні. Не кривдячи тих, хто перебуває поряд.

Ми живемо у колективі і повинні з розумінням ставитись одне до одного, поважати один одного, підтримувати і допомагати.

Перегляд відео «Пташки», «Важливість команди».

Отже, давайте сформулюємо правила спілкування в конфліктній ситуації. Ви ділитесь на команди, отримуєте папір і маркери, ваше завдання у вигляді схем і малюнків запропонувати правила спілкування в конфліктній ситуації.

  • Залишайся спокійним і врівноваженим
  • Будь терплячим
  • Не відповідай образою на образу
  • Будь готовим визнати свою провину
  • Не треба мстити
  • Прагни розв’язати конфлікт
  • Постався до проблеми з гумором
  • Постав себе на місце свого співрозмовника
  • Вмій правильно висловити свою думку
  • Вмій почути свого співрозмовника.

Перегляд фрагменту мультфільму «Скарб кота Леопольда» (0:53 хв).

Вправа «Зворотній зв'язок»

Чи справдились ваші очікування від нашого заняття?

Отже, творіть себе, як особистість, працюйте над вдосконаленням свого характеру, давайте реальну оцінку своїм діям і вчинкам.

Домашнє завдання: параграф 19-20

 

 

docx
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку