ТРИ СТАНИ ВОДИ. КРУГООБІГ ВОДИ

Про матеріал
Урок поглиблює знання учнів про стани у яких може перебувати вода, ознайомлює школярів із кругообігом води в природі; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення учнів, відпрацьовує навички пошукової діяльності на уроці; формує екологічне мислення, виховує дбайливе ставлення до водних ресурсів планети.
Перегляд файлу

 

Три стани води. Кругообіг води

Мета уроку: поглибити знання учнів про стани, у яких може перебувати вода, ознайомити школя­рів із кругообігом води в природі; розвивати увагу, уяву, пам’ять та мислення учнів, відпрацьо­ву­вати навички пошукової діяльності на уроці; формувати екологічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети.

Очікувані результати: учні називають три стани води, кругообіг води в природі; пояснюють зна­чення властивостей води в кругообігу; використовують додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену лексику в самостійних усних повідомленнях.

Базові поняття та терміни: вода, пара, лід, айсберг, океани, моря, озера, річки, опади, дощ, сніг.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I.              Організаційний момент
  • II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Повідомлення теми уроку.

Тема на дошці закрита. Учитель зачитує учням висловлювання.

Лід напередодні весни тане і перетворюється на воду. Вода і лід чергуються, неначе біжать один за одним по колу. (Х. Цзи)

 Чи здогадались ви про що сьогодні піде мова на уроці? (Про кругообіг води в природі, стани, у яких може перебувати вода.)

Учитель відкриває на дошці напис теми уроку, оголошує її.

3. Оголошення мети та завдань уроку.

(Учитель повідомляє учням мету та завдання уроку, ознайомлює з планом роботи на уроці, який записано на дошці.)

4. Обговорення вислову.

Як казав Геракліт: «Ми входимо і не входимо в один і той самий потік». Ім’я потоку залишається, проте вода вже збігла. (Луций Анней Сенека-молодший)

 Що мав на увазі філософ?

Учитель підводить учнів до розуміння того, що вода постійно перетікає з однієї форми в іншу, тому вода в річці ніколи не буває тією ж із плином часу. Це є підтвердженням кругообігу води в природі, який буде вивчено сьогодні.

5. Слово вчителя.

Вода зустрічається повсюди на планеті: у вигляді річок, морів, калюж, дощів, снігів, айсбергів, вода є в повітрі, у тілах тварин, у ґрунті — усюди. Навіть у пустелях, у найглибших шарах землі та в рослинах можна зустріти воду. Таке розповсюдження вода змогла отримати завдяки своїй чарівній властивості — переходити з одного стану в інший.

6. Інтерактивна гра «Сніжки».

Учитель називає прізвище учня і пропонує йому назвати властивість води, яку було вивчено на попередньому уроці. Після цього учень називає прізвище однокласника, який повторює властивість, яку називав його товариш, і називає ще одну і т. д.

7. Фронтальне опитування.

 Що таке вода?

 Яка її хімічна формула?

 У яких станах може перебувати вода?

  • III. Засвоєння нових знань

1. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1) Три стани води. (а) Частково-пошуковий метод (робота з підручником); б) виступи учнів; в) демонстрація досліду; г) складання схеми; д) опрацювання таблиці «Погодні явища».) (Роздавальний матеріал.)

2) Кругообіг води в природі. (а) Слово вчителя з елементами бесіди; складання схеми.)

2. Фізкультхвилинка «Ми на морі».

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1. Інтерактивна гра «Упіймай слово».

Учитель ставить до школярів запитання й пропонує їм декілька варіантів відповідей. Учні мають обрати правильну відповідь і плескають у долоні, коли її почують.

2. Дидактична гра «Склади домашнє завдання для сусіда».

Учням пропонується виконати завдання, скласти сусідові по парті завдання аналогічне до тих, що розглядалися на уроці, або придумати якесь інше.

3. Дидактична гра «Намалюй як зрозумів».

Учням пропонується зробити малюнок у зошиті, як вони зрозуміли кругообіг води в природі. Учні виконують малюнки протягом 3 хвилин, потім демонструють їх та пояснюють, що намалювали та чому.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

Підготувати малюнки розчинних і нерозчинних речовин та повідомлення про них.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

1. Дидактична гра «Загублене речення».

2. Вправа «Згадаємо основне».

 

1

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку