Трикутник та його елементи

Про матеріал
Конспект уроку у 7 класі з теми "Трикутник та його елементи", проведений у 7 класі спеціальної школи-інтернату для дітей з вадами слуху
Перегляд файлу

Тема. Трикутник та його елементи

Мета: засвоєння учнями змісту означення трикутника, назв елементів та властивостей сторін трикутника; виховання поваги до особистості; розвиток пам’яті, уваги, мислення, уваги та уяви; формування критичного мислення та власне ставлення до цінності матеріалу, який вивчається; корекція вимови учнями назв геометричних фігур та їх елементів.

Основні поняття: трикутник та його елементи, види трикутників, нерівність трикутника.

Компетентності, що формуються: математична, інформаційно-цифрова, соціальна, громадянська, спілкування держаною мовою.

Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь.

Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя,  мультимедійна дошка, ноутбук, планшет, таблиці, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

Привітання. Перевірка с\а.

Девізом сьогоднішнього уроку будуть слова відомого давньогрецького математика Піфагора : «Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи».

Щоб наш урок пройшов вдало вам потрібно бути: усміхненими, спокійними, прогресивними, ініціативними, хоробрими. І тоді нас чекатиме УСПІХ!

  1. Актуалізація опорних знань.

Повторення назв і зображення основних геометричних фігур, які учні вже вивчали на уроках математики та геометрії: точка, пряма, промінь, відрізок, кут, види кутів, належність точок прямій (презентація).

  1. Засвоєння нових знань

 - Розглянемо три точки А, В і С, що не лежать на одній прямій. З’єднаємо їх відрізками. Що ми отримали? (трикутник). Отже, тема нашого уроку – «Трикутник та його елементи». (Записуємо в зошит число, класна робота, тема уроку).

- Що таке трикутник? (учні зачитують що таке трикутник).

У кожного учня на парті є комплект магнітних деталей (3 кульки і три палички). Учні повинні скласти з них трикутник. Наголошуємо на тому, що кулька – це вершина, палички – це сторони. Паралельно на мультимедійній дошці слайд назвами елементів трикутника (вершини і сторони).

- Пригадаємо, що таке периметр трикутника? (учні дають відповідь).

Розглядаємо периметр трикутника. (Креслимо довільний трикутник і записуємо формули знаходження периметра трикутника).

Учні діляться по парах. Кожна пара отримує набір з трьох паличок різної довжини.

- Попробуйте скласти з даних елементів трикутник. Чи всі змогли виконати це завдання? Чому виникли проблеми? Знайдіть суму двох менших сторін? Що ви отримали?

- Отже, щоб з трьох відрізків можна було скласти трикутник, потрібно, щоб найдовший відрізок був коротшим(меншим) за суму двох інших. (слайд)

- Розглянемо зараз спеціальні відрізки, які можна накреслити в трикутнику

а) бісектриса (розглядаємо як будується бісектриса і її основну властивість – ділить кут пополам);

б) медіана (розглядаємо як будується медіана і її основну властивість – ділить сторону навпіл);

в) висота (розглядаємо як будується висота і її основну властивість – проводиться до сторони під прямим кутом).

В зошиті рисуємо трикутник з висотою, медіаною і бісектрисою.

- Окрім сторін і вершин елементами трикутника є? (кути). Оскільки кути є різних видів, то і трикутники за кутами ділять також на різні види: гострокутні трикутники, тупокутні трикутники, прямокутні трикутники. Розглядаємо особливості кожного виду трикутників – за слайдом.

  1. Первинне усвідомлення матеріалу
  1. Знайдіть на рисунку вісім трикутників (учні працюють на окремих аркушах по парах)
  2. Гра «Вірю – не вірю» (учні отримують пару смайликів і при відповіді на запитання (правда, помилка) піднімають смайлик з відповідним зображенням)

Запитання:

  1. Вироблення вмінь. Розв’язування вправ.

Задача 261.

Накресліть гострокутний трикутник АВС. Проведіть з його вершини А медіану, висоту і бісектрису.

Задача. Периметр трикутника АВС дорівнює 48см. Знайти його невідомі сторони, якщо АС=18см, АВ:ВС=2:4.

  1. Рефлексія

З використанням «кубика Блума» проводимо аналіз засвоєння учнями нового матеріалу та закріплення вивченого. Кожен учень один раз підкидає кубик і відповідає на питання, яке йому випало.

Трикутники в природі, мистецтві, побуті.

  • Кожен з вас не раз в житті бачив трикутники навколо (презентація). Великі трикутники, які збереглися ще з часів єгиптян є єгипетські піраміди, стінами яких є трикутники. В старших класах ми будемо вивчати піраміди, а зараз подивимося як їх застосовують в сучасному світі трьохвимірних зображень.
  1. Домашнє завдання

Прочитати п.9. знати відповіді на запитання ст.73. Виконати №262, 263, 269(в).

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку