Трудове навчання 1 клас Властивості паперу

Про матеріал

Матеріали до уроків трудове навчання

конспект уроку з Трудове навчання 1 клас

Тема: Властивості паперу. Робота з папером.

Перегляд файлу

Тема. Властивості паперу. Робота з папером.

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та властивостями паперу; розвивати увагу, мислення, виховувати бережне ставлення до речей, зроблених з паперу

Обладнання: таблиці із зображенням послідовності процесу виготовлення паперу, дидактичний матеріал з видами паперу, відрізки кольорового і білого паперу, клей, зразки виробів.

 ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

Учитель
Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок.

II. Повідомлення теми і мети уроку

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу.
— Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н.е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини XIX ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури.

2. Гра «Що з чого зроблено?»
1) Речі зроблені з деревини.

Дві дощечки, дві сестри
Швидко мчать мене з гори. (Лижі)

Залюбки на допомогу я школярику прийду
І залишу слід помітний там, де носом проведу.
В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся:
І дорослим, і малятам — всім, хто любить малювати. (Олівець)

2) Речі, зроблені з металу.
Голову залізну маю,
Нею цвяхи забиваю. (Молоток)

Вовк сталевий, гострий ніс,
Бавовняний має хвіст. (Голка з ниткою)

3) Речі, зроблені зі скла.
Груша не проста — скляна,
В темряві горить вона. (Лампочка)

4) Речі, зроблені з гуми.
Б’ють його, а він не плаче,
А все вище й вище скаче. (М’яч)

Не боїмось ми води,
Ходимо туди-сюди.
Коли дощ чи мокрий сніг,
Не промочиш з нами ніг! (Гумові чобітки)

4. Ознайомлення з властивостями паперу.
1) Розповідь учителя.
2) Знайомство із статтею підручника.

IV. Практична робота

1. Скручування трубочок.

2. Розривання паперу на частини.

3. Відривання смужки від аркуша.

V. Розгляд зразків виробу

1. Відгадування загадки.

Із неба диво золоте
І світить нам, і гріє,
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.
Радієш ти, радію я,
Радіють луки, поле, гай,
Радіє з краю в край земля.
А що за диво, відгадай! (Сонце)

2. Технологія виготовлення виробу «Сонечко» з рваного паперу.
1) Відбір матеріалу для виробу.
2) Відривання клаптиків паперу від смужки.
3) Повторення правил користування клеєм.
4) Наклеювання на аркуш клаптиків кольорового паперу, створення силуету сонечка.

VI. Самостійна робота учнів
Лунає грамзапис пісні про сонечко, діти працюють. За необхідності вчитель допомагає тим учням, які того потребують.
• Що нового й цікавого вам запам’яталося?
• Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку?
• Чи зігрівають наш клас сонечка, що зроблені вашими руками?

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку