Урок трудового навчання з теми: РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ВИГОТОВЛЕННЯ КАРТИНИ «КВІТИ І МЕТЕЛИКИ НА ЛУЗІ» для 1 класу
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Урок трудового навчання з теми: РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ВИГОТОВЛЕННЯ КАРТИНИ «КВІТИ І МЕТЕЛИКИ НА ЛУЗІ»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Мета: удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уяву, просторове мислення, дрібну моторику обох рук, вміння планувати роботу з реалізації задуму, передбачати результат і досягати його; виховувати пізнавальну активність, самостійність, інтерес до предмета.
Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, картон, стеки, серветки для рук; ілюстрації із зображенням квітів на лузі, метеликів.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Оголошення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, закріпимо прийоми роботи з пластиліном. Будемо ліпити квіти та метеликів на лузі.
2. Вступна бесіда
— Згадайте, що таке пластилін?
— З чого його виробляють?
— Чому він легко мнеться?
— Які прийоми роботи з пластиліном ви пам’ятаєте з попереднього уроку?
— Розгорніть альбом-посібник на с. 23. Знайдіть завдання 1. З’єднайте стрілочками виріб із зображенням прийомів роботи з пластиліном.
— Що ви бачите у завданні 2?
Тільки дощик прошумів
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок? (Веселка)
— Так, це веселка. Розфарбуйте веселку. Назвіть кольори пластиліну, які є у вашій коробці. Щоб запам’ятати назви кольорів у веселці, повторимо весел- кову лічилку.
ВЕСЕЛКОВА ЛІЧИЛКА
В лузі дощик із квіток
Кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
Простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка,
— Колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
Що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце,
Зазирає у віконце.
А четверта — то зелена,
Як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
Наче квіточка, святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
Що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрила ліс та балки
Фіолетові фіалки.
Із семи стрічок веселих
Утворилася веселка,
І щоб знати кольори,
Ти лічилку повтори.
Л. Вознюк
— Молодці!
А у завданні 3 згадайте прийоми роботи з пластиліном. Як відокремити частину пластиліну? Виберіть і позначте зручний для вас спосіб.
3. Робота за підручником
— Розгорніть підручник на с. 65 і роздивіться, які вироби можна виготовити з пластиліну.
— Як ви гадаєте, яким способом виготовлені ці аплікації?
— Коли виріб уже готовий, як його можна прикрасити?
— На с. 69 показано, що можна наліпити дрібні деталі, продряпати стекою смужки тощо.
4. Демонстрування та аналіз зразка. Інструктаж учителя
— Ви ознайомилися з прийомами роботи з пластиліном. Тепер можна перевірити, наскільки ви засвоїли той чи інший прийом. Відгадайте загадки.
Волохате брюшко
— Жовте в чорну смужку.
Не займай, бо буде біль,
Гостре жало має... (джміль).
Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
— Я медок вам ношу,
Не чіпайте, бо вкушу! (Бджола)
— Сьогодні ми спробуємо виготовити з пластиліну яскраві квіточки та бджілок, метеликів на лузі.
— Розгорніть підручник на с. 72 та розгляньте малюнок.
— Що ви бачите?
— Яким прийомом слід скористатися, щоб виготовити метеликів? квіти? Підготуйте картон-основу світлого кольору. Відірвіть невеличкі шматочки пластиліну різних відтінків зеленого та коричневого кольорів. Розкачайте довгі й короткі пластилінові качалочки, різні завширшки. Притисніть до картону та примастіть пальцем згори вниз. Це стебельця та листочки. Розкачайте кульки різного розміру. Деталі зображень притискайте пальцем до розм’якшеного пластиліну. Для зображення бджілок створіть качалочки, для квітів — пластилінові кульки, для метеликів — кульки трохи витягніть та притисніть. Додайте травичку, сонечко за власним задумом.
Фізкультхвилинка
5. Практична робота учнів
Учні починають працювати. Учитель допомагає порадами.
6. Виставка дитячих робіт
— Ви всі добре впоралися з роботою. У вас вийшли чарівні квіточки, метелики та бджілки. Ми ніби опинилися на чарівному лузі влітку.
— Хто трудився на повну силу?
— Кому все вдалося?
— Які аплікації вам сподобалися найбільше?
III. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчалися на уроці?
— Які відкриття зробили?
— Де можуть стати у пригоді отримані знання?
— Кому ви подарували б свою аплікацію?
Джерела: інтернет-ресурси