Урок трудового навчання з теми: Робота з пластиліном. Ліплення на тему «Золота рибка»

Про матеріал

Урок трудового навчання з теми: Робота з пластиліном. Ліплення на тему «Золота рибка» для 1 класу

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Урок трудового навчання з теми: Робота з пластиліном. Ліплення на тему «Золота рибка»

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Мета: закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном; розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати; виховувати працьовитість, охайність у роботі, любов до книжок, до читання.

Обладнання: мультфільм «Казка про золоту рибку», дощечки, стеки, кольоровий картон, серветки для рук, бісер, ілюстрації із зображенням акваріумних рибок, ілюстрацій до казок.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Пролунав шкільний дзвінок.

 Всіх покликав на урок.

 Тож пора нам поспішати І старанно працювати.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

 II. Робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо працювати з пластиліном. Переглянемо мультфільм «Казка про золоту рибку», а потім спробуємо зробити рельєфну аплікацію з пластиліну «Золота рибка».

 2 Вступна бесіда

 Конкурс «Назви казку за ілюстрацією»

— А зараз ми за малюнками будемо називати казку. Хто кращий знавець казок?

 • На городі що за черга?

 Дід і баба тут стоїть.

 Тягнуть щось перед собою

 І не витягнуть ніяк. («Ріпка»)

 • Ти впізнаєш вмить її —

 Одяг весь у попелі,

 Мачуха все лається,

 Сестри насміхаються. («Попелюшка»)

  • Маленьке, сіреньке,

 Біди наробило:

 Щось біле, кругленьке,

 Хвостиком розбило.

 Сумує і плаче бабуся,

 Дідусь витирає сльозу,

 А курочка кудкудаче:

 «Я вам золоте знесу». («Курочка Ряба»)

• В’ється річка невеличка Хлопчик у човні сидить.

 З берега матуся кличе,

 Щоб обідом пригостить.

 І вгадать цього героя Справа зовсім нескладна.

 Казка ця усім відома

 Про кого вона? («Івасик-Телесик»)

  • Хто кругленький і смачненький,

 Із віконця скік та скік.

 Втік від баби та від діда До лисички на язик? («Колобок»)

  • На голову глечик лисиця наділа,

 Мерщій до річки поспішила,

 Скоріше глечика сварити,

 У річці жартуна втопити.

 І не подумала лисиця,

 Що і сама може втопиться. («Лисиця і глечик»)

  • Сидить півник на печі.

 Їсть смачненькі калачі.

 Тут лисичка прибігає.

 Мерщій півника хапає.

 Біжить котик рятувати,

 В лисиці півника забрати. («Котик і півник»)

  • Знайшов півник колосок,

 Змолов борошна мішок.

 Спік негайно у печі Пиріжки та калачі.

 Мишенят не пригощав,

 Бо жоден з них не помагав. («Колосок»)

— Молодці! Ви добре знаєте казки. А зараз ми переглянемо мультфільм «Казка про золоту рибку»

Діти переглядають мультфільм «Казка про золоту рибку».

 — Чи сподобався вам мультфільм?

 — Чому він учить вас?

 — Якими не треба бути?

 — Чи шкода вам старухи?

 — Які цікаві відомості про риб ви знаєте?

 — А ви знаєте, що?. (На дошці — ілюстрації морських та річкових риб.)

 • У XIX ст. у Росії був виловлений сом завдовжки 4,5 метрів і важив він 347 кг. Найбільший же в світі сом був спійманий у річці Одер в Германії вагою 450 кг.

 • Найнебезпечніші і лютіші серед річкових риб — піраньї. Вони мешкають у річках Південної Америки і нападають на будь-яку живу істоту, що опинилася у воді, незалежно від її розмірів. У 1982 р. в Бразилії від них загинули 300 чоловік, що опинилися у воді в результаті корабельної аварії.

 • Довжина найменшої в світі річкової риби — карликової пан-даки, складає 7 мм, а вага — всього 4 грами. Ця безбарвна і майже прозора рибка мешкає в річках Південно-східної Азії і Австралії.

 • Рекордсменом за швидкістю підводного плавання є риба-меч. Ця риба може виростати до 6 метрів і мати масу тіла більше пів-тонни. Переміщається вона зі швидкістю урагану — до 130 кілометрів на годину! У неї страшна зброя — гострий меч, який утворений із зрощених кісток верхньої щелепи.

 • Риба-меч не раз наводила жах на мореплавців і рибаків, нападаючи на їх парусні судна і навіть на військові кораблі та пробиваючи своїм мечем корпус рибальських човнів. У кінці Другої світової війни її нападу піддався англійський танкер «Барбара». Півтораметровий меч цієї риби пробив корпус і застряг там. Проте риба зуміла висмикнути меч і кинулася в нову атаку. Її розмір був приблизно 5 метрів, а вага близько 660 кілограмів.

 • Серед риб, що нині мешкають у Світовому океані, непереверше-ною завдовжки і за масою тіла є китова акула, що досягає в довжину 20 метрів. Особини такої величини не зважували (тільки спостерігали), але для порівняння можна вказати, що екземпляри завдовжки 12 метрів мали масу 14 тонн.

 • Китова акула — миролюбний морський гігант. Поволі пливучи в товщі води, вона, як сачком, збирає своїм величезним ротом здобич (дрібних рачків, кальмарів та іншу дрібну рибу), і пропускаючи воду через дрібне сито своїх зябрових дуг, фільтрує їжу.

III. Фізкультхвилинка

  У країні казочок Жив веселий Колобок. Разом з ним усі звірятка,

Трішки ними потрясли, Нахилились вліво, вправо. Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись. Головою похитали Й працювати знов почали.

  Вирушали на зарядку. Похитали головою,

 Раз притупили ногою, Руки вгору піднесли,

IV. Демонстрація та аналіз зразка

 Інструктаж

 Учитель роздає приготовлені заздалегідь контурні малюнки рибки, надруковані на блакитному картоні. Пояснює і показує техніку намащування пластиліну на рівну поверхню.

 — Кладемо шматочок і пальчиками розмащуємо від центру до країв.

 — Таким способом заповнюємо контур рибки, чередуючи червоний, жовтий, помаранчевий пластилін, щоб рибка була красивою, яскравою.

 — Намащуючи пластилін, не заходьте за контур рибки, інакше робота буде неохайною.

 — Після того, як пластилін намастили, посипаємо на пластилін і вдавлюємо пальчиками золотий бісер так, щоб він міцно закріпився в пластиліні. (Це дуже відповідальний і непростий етап роботи. Іноді потрібно допомогти учням рівномірно розподілити бісер, хоча це, звичайно, не головне. Головне, щоб діти отримали задоволення від перетворення рибки, адже вона стає золотою!)

V. Практична робота учнів

VI. Виставка дитячих робіт

 — Розгляньте виставку робіт своїх товаришів. Чия робота сподобалася найбільше?

 — Хто з учнів проявив фантазію?

 — Яка рибка у вас вийшла?

VII. Підсумок уроку 

 — Над чим ми працювали сьогодні?

 — Які прийоми роботи з пластиліном закріплювали?

 — Які цікаві відомості про риб запам’ятали?

Джерела: інтернет-ресурси

 

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
5040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку