Поповнення словникового запасу учнів, розвиток інтелектуально-аналітичних, творчих здібностей учнів, прищеплення навичок культури мовлення, формування інтересу та виховання любові до української мови та літератури, культури.
[Введите текст]
Мовно - літературний турнір
9 – 11 класів
Мета: поповнення словникового запасу учнів, розвиток інтелектуально-аналітичних, творчих здібностей учнів, прищеплення навичок культури мовлення, формування інтересу та виховання любові до української мови та літератури, культури.
Слово вчителя:Доброго дня всім присутнім в цьому класі. Ми раді вітати вас і запрошуємо на мовно – літературний турнір між учнями 9 – 11 класів. Дозвольте представити наше вельмишановне журі.
Отже розпочинаємо. Шановні гравці на вас чекають такі етапи гри:
1 ЕТАП:» Розминка.
З букв одного слова складіть і запишіть інші слова.
І команда: ЛИСТОНОША
ІІ команда: КАЛЕНДАР
ІІI команда: АБРИКОСОВА
2 ЕТАП:Перевір себе» Кожна команда отримує список слів із різним значенням. Через 20 секунд гравці повинні назвати ті слова , які запам’ятали. Учні відтворюють слова у себе на аркушах.
1 команда:Черемош, хата. Глібов, дебют, діалог., алегорія. автобіографія. антитеза, гітара, Одеса, автор. світлиця, вулиця, іронія, ямб, кожух, цитата. сюжет. драма калина.
2 команда:Хорей. Балада. Метафора, трагедія, гіпербола. байка. поема, Чернігів. столиця. епітет. інверсія. дума. діалог,опис. піаніно. архаїзм, Сошенко, Моринці, статуя, охота.
3 команда:Усмішка . метафора. перебільшення , сімя. піаніно, пригода. Шевченко, Київ,епітет. метонімія. прикметник. Катерина,вигук, березень Дніпро, Іван Підкова, байка, каменяр, кобза, означення.
3 ЕТАП: «Скоромовка язика не ламає, а вимови навчає».
Вимовити скоромовку.
І команда: Бубоніла діду баба:
Бо з кульбаби полетять
Сто малих кульбабенят.
ІІ команда: Грізно грима грім горою-
Гонить гомін градобою.
Гнеться груш гнучке гілля.
Гонить гуси Гнат: - Гиля!
ІІI команда: Скоро, скоро мовить Ганка
Скоромовки – спотиканки.
Слово в слово слова ловко
Скоро мовить скоромовки.
4 ЕТАП: « Хто швидше»
За кожну правильну відповідь 1 бал, за неправильну - бал додається протилежній команді.
Вчитель:
Запитання для команди 9 класу
Вчитель: Діти:
1Державна мова України? (українська)
2Слова з протилежним значенням. (антоніми)
3Частина мови про ознаку предмета. (прикметник)
4Найменша одиниця мови? (звук)
5Знак у кінці питального речення. (знак питання)
6Остання частина слова. (закінчення)
7Перша буква у власній назві. (велика)
8Наука про звуки мови. (фонетика)
9Розмальоване яйце. (писанка)
10 Головні члени речення. (підмет і присудок)
11Чим починається діалог? (тире)
12Другорядні члени речення. (додаток, означення, обставина)
13Частина мови що діє (дієслово)
Запитання для команди 10 класу
1Частина слова перед коренем. (префікс).
2Словниковий склад мови. (лексика)
3 Знак у слові В’ячеслав. (апостроф)
4 Символ українців, що оберігає. (оберіг)
5Займенник з однієї букви. (я)
6 Список літер установленого порядку. (алфавіт)
7 Зміна букв у корені. (чергування)
8Розділ науки про правопис. (орфографія)
10Речення з однією граматичною основою. (просте).
11Частина мови про кількість. (числівник)
12Речення з двома і більше граматичними основами. (складне)
13Нема України без верби і … (калини)
Запитання для команди 11 класу
5 ЕТАП «Конкурс ерудитів.» Закінчіть прислів’я:
1 команда:
Хто рано встає, …( тому Бог дає)
Хліб наснажує тіло, а книга ... (розум).
Книгу читай, ... (розуму набирай).
Кому книга — розвага, а кому ... (навчання).
Книга — ... (джерело знань).
2 команда:
Книга корисна, коли ... (її читати).
Ученому — світ, а ... (невченому — тьма).
Говорити – то срібло, а мовчати – то золото.
Тисячу раз пожалієш, що сказав, а раз, що змовчав.
Бджола жалить жалом, а чоловік – словом.
3 команда:
Хто не додержує свого слова, той сам (себе зневажає. )
Скоро казка мовиться, та не скоро ( діло робиться.)
Розумний любить сам учитися, а дурний любить ( другого учити.)
Слово до слова – ( складається мова)
Знаєш - кажи ( не знаєш – мовчи)
6 ЕТАП «Конкурс капітанів».
Капітан має показати за допомогою жестів зміст даних фразеологізмів. Команда відгадує фразеологізми:
1 команда Водити за носа
Гладити по голівці
Травити теревені
2 команда Намилити шию
Зуб на зуб не попадає
Ні пари з уст
3 команда Надувати губи
Накивати п'ятами
Дивитися крізь пальці
7 ЕТАП «Найуважніший».
А тепер питання на уважність:хто зображений на грошових банкнотах номіналом
1 2 3
1 грн. – В. Мономах
2грн. - Яр. Мудрий
5грн. – Б. Хмельницький
10 грн. – І. Мазепа
20 грн. – І. Франко
50 грн. – М. Грушевський
100 грн. - Т.Шевченко
200грн. – Л. Українка
500 грн – Г Сковорода
8 ЕТАП «Розгадай кросворд»
Впишіть у клітинки синоніми до поданих слів:
Конкурс глядачів «Гонка за лідером».
9ЕТАП « Домашнє завдання»
Кожна команда розкриває свою тему
Вчитель: Поки журі веде підсумки нашої гри прослухаємо українську пісню. Тож увага на екран.
Пісня «Нова Україна»