Турнір для знавців української мови та літератури, включає в себе як питання з мови , так і питання з української літератури. До нього є презентація.
Тема: Розважально-інтелектуальна гра «Барви рідного слова»
Мета:
навчальна:
розвиваюча:
виховна:
Метод проведення заходу: інтегрований з елементами інтерактивного та індивідуального навчання.
Матеріально-технічне оснащення заходу: дошка, ноутбук (для презентацій та музичного супроводу); комп’ютерні презентації для конкурсів «Так» чи «Ні»?, музичні файли; повітряні кульки; таблички для команд «ТАК» і «НІ»; два чорні ящики ,мікрофони, колонки.
Структура заходу
Викладач: Мова – духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку виховуючи справжню людину, кожен із нас повинен передусім створити в своїй душі світлицю, в якій зберігається найцінніший скарб – МОВА.
Студенти:
ЛЮБІТЬ РІДНУ МОВУ
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
(Ф. Пантов)
РІДНА МОВА
Мова кожного народу
Неповторна і — своя;
В ній гримлять громи в негоду,
В тиші — трелі солов'я.
На своїй природній мові
І потоки гомонять;
Зелен-клени у діброві
По-кленовому шумлять.
Солов'їну, барвінкову,
Колосисту — на віки —
Українську рідну мову
В дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати
Буду всюди й повсякчас,—
Бо ж єдина — так, як мати,—
Мова в кожного із нас!
(Л. Забашта)
Студети:
Викладач: І тому сьогодні наш турнір присвячений цьому дню. Ми запрошуємо команди:
Група Л-10
Луценко Альона Степаненко Анна
Подшивайлова Аліна Сильченко Дарина Удянський Микола
Група С-10 Невинна Вікторія Абілєнцева Світлана Мишечкіна Анна Туренко Оксана Фридрак Орися ______
Дозвольте ж представити членів журі:
(ведучі оголошують склад журі по черзі)
Голова журі: _Ковалівська Л.А. - заст. директора з НР,
Члени журі: Сербіна О.В. – заст. директора з ВР,
Шевченко Л.В. - голова П(Ц)К гуманітарної та соціально-економічної підготовки.
Мовознавчий турнір складається із 5 конкурсів: «Візитка», «Бліц» «Ілюстрація» «Конкурс Так чи НІ», «Відгадай письменника» і додатковий конкурс уболівальників.
Після кожних двох конкурсів журі оголошує проміжні результати команд.
Прохання до вболівальників: не підказувати командам, інакше з них будуть зніматися бали. Бажаю успіхів кожній команді! Просимо капітанів підійти для проведення жеребкування. (Проведення жеребкування)
ведучий: Наснаги вам, шановні конкурсанти! Чи готові команди до проведення гри?
КОНКУРС №1 «Презентація команди»
1-й ведучий: Оголошується перший конкурс під назвою «Презентація команди».
2-й ведучий: Кожна з команд отримала домашнє завдання: придумати назву команди, невеличке привітання, девіз та створити власну емблему. Максимальна кількість балів за конкурс – 5 балів.
(Учасники заздалегідь готують «Візитку»- знайомство зі своєю командою)
1-й ведучий: Дякуємо командам за гарні та дотепні представлення.
2-й ведучий: Право першими розпочати другий конкурс «Бліц» отримала команда___________
Кожна команда по черзі має відповісти за одну хвилину на більшу кількість питань. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
КОНКУРС №2«Бліц»
1-й ведучий: Дякуємо командам. Дуже добре! Так тримати!
2-й ведучий: Поки журі підводить підсумки І та ІІ конкурсів, оголошується пауза для уболівальників. До вашої уваги ми представляємо вам соціальну рекламу.
(перегляд реклами)
1-й ведучий: Шановне журі, просимо оголосити результати перших двох конкурсів.
2-й ведучий: Дякуємо. Привітаймо оплесками переможців перших двох конкурсів!
1-й ведучий: А ми переходимо до наступного конкурсу.
КОНКУРС №3 «Відгадай за ілюстрацією »
2-й ведучий: Створення ілюстрацій до художньої літератури – дуже складний процес, який вимагає наявності таланту . Ілюстрація повинна служити додатком до сюжету автора різними деталями, допомагати читачеві в орієнтуватися у творі. І сьогодні пропонуємо вам по три ілюстрації до творів, які ви вже вивчали з української літератури. Потрібно відгадати автора і назву твору .
Право першими розпочати цей конкурс
(КОНКУРС)
1-й ведучий: Дякуємо конкурсантам за відповіді. Молодці!
1-й ведучий:
Зіграти хочеться мені
З командами у «Так чи ні»
Питання я Вам задаю,
Готуйте ж відповідь свою.
Відповідайте швидко ви —
Єдиним словом «Так» чи «Ні».
КОНКУРС №4 «ТАК ЧИ НІ?»
2-й ведучий: Право першими розпочати конкурс «Так чи Ні?» отримала команда___________
Командам видаються таблички з написами «Так» та «Ні». Кожна команда по черзі має відповісти на 10 запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
(КОНКУРС)
1-й ведучий: Поки вельмишановне журі підведе підсумки попередніх конкурсів, ми проведемо конкурс для уболівальників “Відгадай пісню”.
До мене запрошується один уболівальник . Він уважно слухає музику і намагається її після дозволу показати жестами глядачам. Відгадана пісня приносить бал своїй команді.
(проводиться конкурс)
2-й ведучий: Шановне журі, просимо оголосити результати конкурсів.
1-й ведучий: А ми переходимо до наступного конкурсу. Відомі українські письменники минулого і сучасності (19, 20, 21 століття) боролися за рідну мову, за літературу, і саме через любов до творчості, через патріотизм страждали. Вони зробили великий крок у розвитку української культури та українського слова. Саме їм присвячений цей конкурс.
КОНКУРС №5 «Відгадай письменника»
Отже, команда отримує перше запитання за біографією письменника і повинна дати відповідь. 1 запитання дає право отримати 5 балів, якщо відповідь не правильна, то зачитують другу підказку. Кожна підказка зменшує відповідь на один бал.
(КОНКУРС)
2-й ведучий: Поки вельмишановне журі підведе підсумки попередніх конкурсів, ми проведемо конкурс уболівальників від іншої команди .
(проводиться конкурс. Дозволяється по дві пісні на команду)
1-й ведучий: А пісня — це душа. З усіх потреб потреба. Лиш пісня в серці ширить межі неба. На крилах сонце сяйво їй лиша. Чим глибша пісня, тим ясніш душа. До вашої уваги звучить пісня у виконанні Устінової Вікторії.
ОГОЛОШЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ ТА ЇХ НАГОРОДЖЕННЯ.
2-й ведучий: Ось і підійшла до завершення наша інтелектуально-розважальна гра. Надаємо слово шановному журі для оголошення переможців за результатами нашого турніру.
Підведення підсумків. Виступ членів журі з аналізом конкурсів та оголошенням переможців.