Тварини. Дикі та свійські тварини.

Про матеріал
Урок який має на меті сформувати в учнів поняття про тварин, як частину живої природи; – розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування; – формувати в учнів поняття звірі, птахи, комахи, риби;
Перегляд файлу

Тема. Тварини. Дикі та свійські тварини.

Мета: формувати в учнів ключові компетентності, а саме:

  • вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • загальнокультурну компетентність – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; бачити красу рідної природи;
  • соціальні компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу, використовувати різні ролі й функції в колективі;
  • громадянську компетентність – екологічно мислити, бережливо ставитися до природи;
  • здоров’язбережувальну компетентність – усвідомлювати  здоров’я як вищу  життєву цінність.

Формувати в учнів предметні компетентності:

  • сформувати в учнів поняття про тварин, як частину живої природи;
  • розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;
  • формувати в учнів поняття звірі, птахи, комахи, риби;
  • знайомити учнів із назвами тварин;
  • розвивати в учнів спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом пересування, середовищем існування;
  • розкрити для учнів цінність тварин для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям;
  • повідомити учням правила поведінки в природі;
  • виховувати в учнів турботливе ставлення до тварин, бажання брати участь у їх охороні.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:

  •    називати ознаки комах, птахів, звірів;
  •    пояснювати правила поведінки у природі;
  •    порівнювати будову різних видів комах, риб, птахів, звірів;
  •    класифікувати зображення комах, риб, птахів, тварин, пояснюючи сутність класифікації;
  •    розповідати отриману інформацію, описувати результати спостережень за тваринами.

Обладнання: силуети  тварин, кросворд,   роздатковий матеріал для роботи   в групах,  презентації «Тварини», фізхвилинка

Тип уроку: комбінований інтегрований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання гостей.

                             Добрий день і в добрий час

                             Завітали ви до нас.

                              Всіх гостей ми в нас вітаємо,

                              Подивіться , що ми знаємо .

2. Слово вчителя .

      Діти , сьогодні гарний день, посміхається лагідно сонечко . Усміхніться і ви один одному , подумки побажайте добра , успіхів . І щоб дружно нам працювалося , щоб ви приходили на допомогу один одному , візьмемося за руки ( діти беруться за руки і утворюють коло ) і промовимо наш девіз .

3. Девіз уроку.

Дружньо візьмемось за руки,

І приступим до науки .

Раз, два , три , чотири , п’ять ,

 Хочемо все на світі знать .

ІІ. ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕНЬ

Вправа « Погода»

- Діти, зараз перевіримо  чи вмієте ви спостерігати за природою  ?

  • Яка зараз пора року ?
  • Який місяць?
  • Чи гріє сонечко ?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади ?
  •    Чи був зранку вітер коли ви йшли до школи ?

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1. Слово вчителя.

- Розгляньте силуети на дошці.

 - Хто тут зображений? (ведмідь, лелека, сонечко, риба, корова, курка)

- Як можемо назвати їх одним словом?

- Переставте склади місцями і ви прочитаєте тему нашого уроку. (Тварини)

(склади на дошці – це серединка квітки)

 

                                                                                Тварини                                                                    

 

 

  •              Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають. Це означає, що тварини належать ….. (до живої природи.)
  •              Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.
  •              Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.
  1. Групування тварин за зовнішнім виглядом.
  •              Чи всі тварини мають однаковий вигляд?
  •              Давайте у цьому переконаємось.  Буду зачитувати слова, а ви повинні назвати одним словом: горобець, сова, синиця, голуб, зозуля, лелека
  •              Птахи. В кого на парті пелюстка з словом «Птахи», вийдіть, будь ласка до мене.

 

                                                 Птахи

Доповнення.

Тіло птахів вкрите пір’ям. Це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила, дзьоб.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».

Отже, яку назву має перша група тварин? Птахи – це тварини.

 

- Уважно слухаємо нові слова: вовк, лисиця, білка, вівця, кішка, собака.

  •              Як їх назвати одним словом? (Звірі)
  •              В кого на парті пелюстка з словом «Звірі», вийдіть, будь ласка до мене.

Доповнення

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.

Отже, яку назву має друга група тварин?

  •              Наступні тварини: сонечко, тарган, жук-носоріг, мураха, бджола, муха
  •              Як їх назвати одним словом? (Комахи)
  •              В кого на парті пелюстка з словом «Комахи», вийдіть, будь ласка до мене.

Доповнення

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони мають 6 ніг, комахи дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- То як називається наступна група тварин? (Комахи)

 

- А скажіть як називаються тварини, які  зовсім не мають ніг.

  •              Як їх назвати одним словом? (Риби)
  •              То яку назву має ще одна група тварин

Отже, робимо висновок: тварини – це.. (птахи, звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні)

Перегляд презентації «Тварини».  (включити з 05.08 по 08.20)

ІV. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

Загадки про диких тварин


  • Є горішки і грибочки

У дуплі на мотузочку.

Плигаю по гілочкам,

Я – руденька …(Білочка)

  • Вдалині посеред ночі

 засвітились хижі очі.

Від його пісень у звірів

морозець біжить по шкірі. (Вовк)

  • Хвіст куценький, довгі вуха,

 має в шафі два кожухи.

Влітку одягає сірий,

ну а взимку — теплий білий. (Зайчик)

  • Тук-тук-тук, тук-тук-тук —

лине лісом перегук.

Телеграми всім завзято

відправляє з пошти … (дятел).


 

  • В цих звірів різний спосіб життя, але їх щось об’єднує? ( вони живуть в лісі і самостійно добувають собі їжу, будують собі житло)
  • Які це звірі? (дикі)

Загадки про домашніх тварин


  • Ця тварина вже від ранку

 Нам співає колисанку,

 Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий сірий…(котик).

  • В неї замість носа — рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана… (свиня).

  • Я пасуся на лужку

В хутряному кожушку.

Гострі рожки бе-бе-бе,

Налякаю я тебе. (Коза)

  • Будить будильник нас кожного ранку,

Він кукурікає гучно на ґанку.

Всі прокидаються, сонце встає –

На кожнім подвір’ї будильник цей є. (Півень)


 

  • А в цих тварин що спільного?
  • Які це звірі? (домашні)

1. Розповідь вчителя.

 - З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються домашні або свійські . Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

  1. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів

1.  Гра « Незавершене речення»

а) Тварини які самі собі добувають їжу, захищають від ворогів,самі влаштовують собі житло,виводять потомство, називаються…

 б) Тварини,яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житло, піклуються про їх потомство, називають…

           2. Групова робота.

Правила роботи в групі

  1. Працюємо гуртом
  2. Один говорить, всі слухають
  3. В групи повинен бути капітан.
  • Капітанів ми вибрали заздалегідь. На партах у файлах у вас завдання, щоб правильно його виконати, послухайте мене. Ви будете працювати за планом.

План

  1. Відгадайте загадку
  2. Знайдіть інформацію про тварину
  • Як людина доглядає за твариною.
  • Яку користь приносить людині тварина.
  1. Складіть плакат, розкажіть, що ви дізналися про тварину.
  • Коли відгадаєте загадку, відповідь візьмете у мене. Потім у додаткових аркушах знаходите інформацію про цю тварину і створюєте плакат. Один представник від групи захищає ваше дослідження.

(курка, свиня, кінь, корова)

  • У вигляді чого користь від курки ?і т.д. (свині, коня, корови)

VІ. Підсумок уроку.

  • Скарбничка ваших знань поповнилася? (Домашні тварини приносять користь людям).
  • Закінчіть речення: «Найцікавішим було для мене те...»
  • Фантастичні перевтілення
  • — Діти, зараз ви побуваєте в ролі тварин, відповідати­мете їхніми голосами.
  • Вранці, тільки сонце встало,
  • Півник будить всіх до справи...(Ку-ку-рі-ку.)
  • Всі прокинулися вмить.
  • Коник у хліву іржить... (І-го-го.)
  • І корова не мовчить...(Му-у.)
  • Цуцик весело до кішки промовляє...(Гав-гав-гав.)
  • І вона йому ласкаво так муркоче...(Няв-няв-няв.)
  • Гуска голосно ґелґоче...(Га-га-га.)
  • Квочка до курчаток квоче...(Куд-ку-да.)
  • Пустотливе ягнятко набридає...(Бе-е-е.)
  • І грайливе козенятко теж гукає...(Ме-е-е.)
  • А у лісі вовк-розбійник завиває...(У-у-у.)
  • І ворона-каркарона не змовкає...(Кар-кар.)

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку