ТЕМА УРОКУ : Тварини взимку. Турбота людей про тварин взимку
МЕТА УРОКУ:
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації тваринок, відео-ролик, тітонька Сова, конвертики з
цікавинками, будиночки тваринок, ілюстрації їжі.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
З лісосмуг, де свищуть сніговиці,
Де не стало корму і тепла,
Перебрались лагідні синиці
У садки до нашого села.
В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно.
Пригощав пташок я з годівниці
І почав нарешті відчувать,
Що для когось крихта — це дрібниця,
А для пташки — жить чи замерзать.
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
2.1 Гра «Мікрофон»
-Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Який день?
-Який стан неба?
-Які опади?
-Які особливі зміни відбулися в природі?
2.2 «Цікавий гість»
Вдень вона лягає спати
Бо всю ніч їй знов літати,
Ловить мишок, гризунів,
З нею їм вже не до снів! (Сова)
-Діти , до нас сьогодні завітала в гості тітонька Сова.
2.3. ВІДЕО-РОЛИК
Перегляд мультфільму тітонька Сова «Піклування про тварин взимку»
-Діти, як ви гадаєте про що ми сьогодні з вами будемо говорити?
3. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
3.1 Гра « Цікавинка»
-Діти у деяких з вас на парті заховалися конвертики від тітоньки Сови . В них знаходиться різна цікава інформація.
КОНВЕРТ 1
Взимку обсяги їжі значно скорочуються, саме тому багато звірят починають готуватися до холодів ще з осені, а деякі розпочинають займатися заготівлею харчів з літа. Найпершими збирають запаси гризуни:
КОНВЕРТ 2
Лисички, зайці і вовки до морозів практично не готуються, бо проводять зиму на ногах у пошуках їжі. Зайченята лише перевдягаються: змінюють сірий кожушок на білий, щоб хижаки не помічали їх на сніговій ковдрі. Дуже цікаво спостерігати за тим, як звірі готуються до зими, адже у кожного є свої секрети.
КОНВЕРТ 3
Лисички й вовки колір шубки не змінюють, але хутро у них стає більш густим і пухнастим: так легше пережити люті морози. Вовки збираються в зграї, бо їм так набагато зручніше виживати взимку. Хитрі лисички шукають будь-які вільні нірки, щоб перепочити й сховатися від заметілі.
КОНВЕРТ 4
Білки й бобри не впадають у сплячку, але підготовку проводять відповідально. Бобри живуть великими сім’ями, всі разом вони будують поблизу води собі затишні хатинки, поряд з якими складають свою їжу – гілочки з дерев. Також вони харчуються корінням рослин, котрі ростуть у воді.
КОНВЕРТ 5
Ведмеді заздалегідь облаштовують свій дім. Вони шукають печери, яри, куди зносять листя, гілки, мох, зверху роблять собі м’який матрац з ялинкових гілочок. Коли випадає сніг, він маскує ведмежу схованку й зберігає в ній тепло .
3.2 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують “хвіст”)
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І помити писок.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
3.3. Гра « Смаколики для тварин»
- Поєднайте тваринку і їжу, яку вона буде їсти взимку. Будьте уважні!
3.5. «Хто в будиночку живе»
-Вашим завданням буде розмістити тваринок на їх місця.
4.ЗАСВОЄННЯ УМІНЬ ТА ЗНАНЬ УЧНІВ
4.1 «Веселі загадки»
1. Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
2. Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)
3.Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок.
(Білка)
4.Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну.
(Ведмідь)
5.Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти.
(Вовк)
6.Маленьке, сіреньке,
А хвостик як шило.
(Миша)
7.Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
(Заєць)
8.За вікном летить сніжок,
Піднялася віхола.
Але бачу я пташок
Що сидять під стріхою!
Чи-чив-чив, чив-чив-чив-чив!
Хто співати їх навчив?
Сірі пташенята ці
Звуться, діти, …
(Горобці)
9.Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди –
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…
(Снігурі)
10.Хто це землю вигортає,
Мов купини навертає?
То підземний хід
Риє, риє…
(Кріт)
11.Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має.
(Кабан)
4.2. Вправа «Так чи ні»
- Взимку потрібно розвішувати годівниці та шпаківні.
-Взимку потрібно знімати годівнички з дерев , адже пташки багато смітять біля дерев.
-Для оленів потрібно залишати сіно та воду.
-Для оленів залишаємо шишки та жолуді.
-Більше всього харчів взимку мають лисички та вовки.
-Їжачок ховається від хижаків за допомогою своїх гілочок.
-Зайчики взимку їдять кору дерев
-Зайчик взимку харчується морковкою та капустою
5.Підсумок уроку
5.1. Гра « Мікрофон»
-Назвіть тваринок , які впадають в сплячку
-Назвіть тваринок, яким взимку буває нелегко з пошуком харчів
-Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
-Що цікавого для себе дізналися?
-Які вправи найбільше сподобалися?