З інтегровано зміст навчальних предметів: трудове навчання та природознавство.
Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби, ознайомити з частинами складання гриба, навчити розрізняти їстівні та отруйні гриби, навчити робити аплікацію з використанням різаних ниток; удосконалювати прийоми роботи з ножицями та клеєм; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, фантазію, увагу, дрібну моторику рук; виховувати самостійність у роботі, посидючість, любов до праці та природи.
Обладнання, матеріали та інструменти: малюнок «Лісовичок», різнокольорові нитки муліне(нарізані), папір, ножиці, клей, пензлик, серветки, ілюстрації із зображенням грибів, зразок виробу, виконаний вчителем, презентація «Гриби».
Хід уроку
I. Організаційний момент.
1.Привітання
Лісовик всім дав наказ –
До роботи швидше в клас.
Попрацюємо всі старанно.
Щоб пройшов урок цей гарно.
2.Перевірка готовності до уроку.
3.Упорядкування робочих місць.
II. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1.Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на наш урок завітав Лісовичок.
Він запрошує нас відвідати лісову галявину. Але спочатку, щоб вирушити у подорож , нам необхідно відгадати загадку, яку пропонує Лісовичок, щоб дізнатися, про що піде розмова на уроці (показ слайду):
В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився.
Може б, з лісу пострибав.
Якби другу ногу мав.
(Гриб)
- Так, це гриб. І сьогодні на уроці ви розкажете, що знаєте про гриби, і дізнаєтесь чимало нового про них.
2.Вступна бесіда.
- Перший місяць осені дарує нам багато грибів. Якщо осінь тепла і дощова,то грибів у лісі сила – силенна.
- Хто з вас уже збирав гриби в лісі? Як вони називалися?
- Розгляньте на дошці малюнки. Які із цих грибів вам відомі?
3.Ознайомлення з новим матеріалом.(показ слайда)
- Розгляньте на малюнку добре всім відомий білий гриб. У нього коричнева шапка і біла ніжка. Це плодове тіло гриба. Вона розташована в ґрунті, що виростає з грибниці. Грибниця схожа на білі розгалужені нитки. Це головна частина кожного гриба. Вона розташована в ґрунті і живить гриб поживними речовинами.
- Прочитайте приказку:
- Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні, а також гриби – двійники.(показ слайдів)
- Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зривати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісових звірів – як ліки від хвороби.
-А зараз ми порозгадуємо загадки і дізнаємося на скільки добре ви знаєте гриби.
4.Загадки(показ слайдів)
5. «Пам’ятка грибнику» (показ слайду)
- Як треба правильно збирати гриби?
III. Фізкультхвилинка
Дружно в ліс ми всі пішли,
Скільки тут грибів знайшли!
В кошики ми їх збирали,
Доки повними не стали.
Нахилились уперед, нахилилися назад,
Направо і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Ще й побігали там трішки,
Натомили свої ніжки.
Поверталися бадьорі,
А про це вже знали в школі.
IV. Демонстрування та аналіз зразка.
1.Демонстрування видів грибів.
- Придивимось, як виглядають гриби. (Малюнки із зображенням грибів на дошці).
Одні з них стрункі, мають досить тендітні ніжки . Інші виглядають міцними – ніжки в них товсті, шапочки круті, схожі на половинку кулі. У третіх – капелюшки мають хвилясті риси. Усі гриби відрізняться один від одного. Використовувати нитки для аплікації будемо різних кольорів.
2.Правила роботи у групі.
- Сьогодні ми будемо працювати в групах. Згадайте правила поведінки роботи у групі:
3.Інструктаж вчителя.
- У вас на партах - аркуш паперу, на якому вже нанесено контури малюнка із зображенням гриба – боровика. Ви можете обрати цей малюнок, або намалювати свій улюблений гриб, а потім виконати аплікацію.
V. Практична робота учнів.
1.Правила роботи з клеєм.
2.Правила роботи з ножицями.
V. Виставка та оцінювання робіт.
-А тепер покажемо свої роботи нашому гостю – Лісовичку.
- Йому дуже сподобалися ваші грибочки і він вам дякує за гарні роботи.
VI. Підсумок уроку.
- Чого вас навчив сьогоднішній урок?
- Які відкриття ви зробили?
- Чи сподобався вам урок?
- Спробуйте закінчити речення: