Урок "На лісовій галявині"

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби, ознайомити з частинами складання гриба, навчити розрізняти їстівні та отруйні гриби, навчити робити аплікацію з використанням різаних ниток; удосконалювати прийоми роботи з ножицями та клеєм; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, фантазію, увагу, дрібну моторику рук; виховувати самостійність у роботі, посидючість, любов до праці та природи.
Перегляд файлу

З інтегровано зміст навчальних предметів: трудове навчання та природознавство.

       Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби, ознайомити з частинами складання гриба, навчити розрізняти їстівні та отруйні гриби, навчити робити аплікацію з використанням різаних ниток; удосконалювати прийоми роботи з ножицями та клеєм; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, фантазію, увагу, дрібну моторику рук; виховувати самостійність у роботі, посидючість, любов до праці та природи.

       Обладнання, матеріали та інструменти: малюнок «Лісовичок», різнокольорові нитки муліне(нарізані), папір, ножиці, клей, пензлик, серветки, ілюстрації із зображенням грибів, зразок виробу, виконаний вчителем, презентація «Гриби».

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1.Привітання

Лісовик всім дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Попрацюємо всі старанно.

Щоб пройшов урок цей гарно.

2.Перевірка готовності до уроку.

3.Упорядкування робочих місць.

II. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні на наш урок завітав Лісовичок.

D:\Пользователь\Desktop\гриби\лісовичок.jpg Він запрошує нас відвідати лісову галявину. Але спочатку, щоб вирушити у подорож , нам необхідно відгадати загадку, яку пропонує Лісовичок, щоб дізнатися, про що піде розмова на уроці (показ слайду):

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може б, з лісу пострибав.

Якби другу ногу мав.

(Гриб)

- Так, це гриб. І сьогодні на уроці ви розкажете, що знаєте про гриби, і дізнаєтесь чимало нового про них. 

2.Вступна бесіда.

- Перший місяць осені дарує нам багато грибів. Якщо осінь тепла і дощова,то грибів у лісі сила – силенна.

- Хто з вас уже збирав гриби в лісі? Як вони називалися?

- Розгляньте  на дошці малюнки. Які із цих грибів вам відомі?

3.Ознайомлення з новим матеріалом.(показ слайда)

- Розгляньте на малюнку добре всім відомий білий гриб. У нього коричнева шапка і біла ніжка. Це плодове тіло гриба. Вона розташована в ґрунті, що виростає з грибниці. Грибниця схожа на білі розгалужені нитки. Це головна частина кожного гриба. Вона розташована в ґрунті і живить гриб поживними речовинами.

- Прочитайте приказку:

 

- Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні, а також гриби – двійники.(показ слайдів)

- Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зривати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісових звірів – як ліки від хвороби.

-А зараз ми порозгадуємо загадки і дізнаємося на скільки добре ви знаєте гриби.

4.Загадки(показ слайдів)

 


 

5. «Пам’ятка грибнику» (показ слайду)

- Як треба правильно збирати гриби?

 

III. Фізкультхвилинка

Дружно в ліс ми всі пішли,

Скільки тут грибів знайшли!

В кошики ми їх збирали,

Доки повними не стали.

Нахилились уперед, нахилилися назад,

Направо і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Ще й побігали там трішки,

Натомили свої ніжки.

Поверталися бадьорі,

А про це вже знали в школі.

 

IV. Демонстрування та аналіз зразка.

1.Демонстрування  видів грибів.

- Придивимось, як виглядають гриби. (Малюнки із зображенням грибів на дошці).

D:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\039.jpgD:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\040.jpgD:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\041.jpgD:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\042.jpg

 

D:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\043.jpgD:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\044.jpgD:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\045.jpgD:\Пользователь\Pictures\2013-10-20\046.jpg

 

       Одні з них стрункі, мають досить тендітні ніжки . Інші виглядають міцними – ніжки в них товсті, шапочки круті, схожі на половинку кулі. У третіх – капелюшки мають хвилясті риси. Усі гриби відрізняться один від одного. Використовувати нитки для аплікації будемо різних  кольорів.

2.Правила роботи у групі.

- Сьогодні ми будемо працювати в групах. Згадайте правила поведінки  роботи у групі:

  • Розподілити  обов’язки  у групі.
  • Працювати дружно та завзято.
  • Прислухатися до порад товаришів.
  • Не галасувати , не сваритися.
  • Допомагати один одному.

3.Інструктаж вчителя.

D:\Пользователь\Desktop\гриби\003.jpg
- У вас на партах  -  аркуш паперу, на якому вже нанесено контури малюнка із зображенням гриба – боровика. Ви можете обрати цей малюнок, або намалювати свій улюблений гриб, а потім виконати аплікацію.

  • Починайте аплікацію з однієї частини.
  • Оберіть нитки потрібного кольору.
  • Намотайте нитки на долоню (не дуже багато).
  • Зніміть з долоні і наріжте маленькими шматочками, покладіть на коробочку або на тарілочку.
  • Змажте клеєм ту частину аплікації, яку будете засипати нитками.
  • Обережно засипте нитками, дотримуючись контуру.
  • Накрийте аркушем чистого паперу і притисніть.
  • Так само робіть з іншими частинами аплікації.

 

V. Практична робота учнів.

1.Правила роботи з клеєм.

  • З клеєм поводься обережно. Клей отруйний!
  • Наноси клей на поверхню виробів тільки пензлем.
  • Стеж, щоб клей не потрапив на пальці рук, обличчя, особливо – в очі.
  • При потраплянні клею в очі, треба негайно промити їх у великій кількості води.
  • Після закінчення роботи  обов’язково  вимити руки та пензлик.
  • При роботі з клеєм користуйся серветкою.
  • Клей зберігати в щільно закритій упаковці.

2.Правила роботи з ножицями.

  • Ножиці – гострий інструмент.
  • Не тримай ножиці кінцями вгору.
  • Не залишай ножиці у відкритому вигляді.
  • Передавай ножиці у закритому вигляді кільцями в бік товариша.
  • При роботі стеж за пальцями лівої руки.
  • Без дозволу вчителя не бери інструменти.

 

  1. Робота учнів.

 

V. Виставка та оцінювання робіт.

-А тепер покажемо свої роботи нашому гостю – Лісовичку.

- Йому дуже сподобалися ваші грибочки і він вам дякує за гарні роботи.

 

VI. Підсумок уроку.

- Чого вас навчив сьогоднішній урок?

- Які відкриття ви зробили?

- Чи сподобався вам урок?

- Спробуйте закінчити речення:

  • Я зрозумів, що …
  • Я дізналася …
  • Мені було цікаво …
  • Я тепер буду… .

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Інкл
Додано
14 грудня 2020
Переглядів
1611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку