Математика передбачає використання геометричних фігур, танграмів, гральних кубиків та інших інструментів. Також вчитель максимально забезпечує вільний вибір дітьми матеріалів, з якими вони працюватимуть, не нав'язуючи свого бачення.
Творчі завдання на уроках математики. Суконько Світлана Олександрівна вчитель початкових класів. Несватківської філії КЗ «Олександрівський ліцей №2»
Номер слайду 2
Математика передбачає використання геометричних фігур, танграмів, гральних кубиків та інших інструментів. Також вчитель максимально забезпечує вільний вибір дітьми матеріалів, з якими вони працюватимуть, не нав’язуючи свого бачення.
Номер слайду 3
1. Творча робота в групах. З отриманих геометричних фігур скласти бджілку (можна не всі використовувати фігури) 5 шт. 4 шт. 6 шт. 1 шт.
Номер слайду 4
Складіть бджолу. Роздайте дітям геометричні фігури різного кольору та попросіть скласти з них бджолу, квітку, будиночок або щось інше. Який вигляд має мати фінальне зображення, не показуйте. Нехай вони увімкнуть фантазію та заодно попрактикуються в геометричному дизайні. За 5-10 хвилин об’єкти будуть готові, проте в більшості вони будуть різними. Це суцільний креатив та задоволення, а не математика! А тепер можна показати вихідне зображення на превеликий подив усіх.
3. Розшифруйте малюнок, або Математичне письмо Математичне письмо передбачає закріплення та відпрацювання вивченої теми. Проте навіщо просто безцільно розв’язувати приклади в зошиті, якщо відповідь, отримана в результаті, може стати секретним числом, яке потрібно знайти та розфарбувати певним кольором на іншому роздатковому аркуші. А хто правильно розв’яже всі приклади чи рівняння, у того вийде певне зображення — сердечко, наприклад. Яка інтрига до кінця заняття! А яке зображення вийшло в сусіда? Навіть вчителі з азартом закреслюють клітинки, що вже казати про дітей.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
4. Математичний пазл Арифметичний пазл так само потребує часу на підготовку. Спочатку потрібно обрати зображення, яке складатимуть діти разом з вчителем (ялинка, рукавичка…). Обране зображення потрібно буде поділити на прямокутники, використовуючи якусь графічну програму на комп’ютері. Вздовж двох паралельних сторін прямокутника написати приклади, а на двох інших його сторонах — правильні відповіді прикладів з інших прямокутників. Пазл складають наступним чином. Діти беруть перший-ліпший прямокутник із купи і розв’язують приклад, написаний вздовж однієї з його сторін. Наприклад, 13+17=30. Тоді вони шукають інший прямокутник, на якому є число 30, і кладуть ці прямокутники один біля одного так, щоб сторона з прикладом торкалася сторони з відповіддю. І так приклад за прикладом невдовзі з’явиться все зображення.
Номер слайду 10
Задоволення, з яким діти грають у ці математичні ігри, у стократ перевершує зусилля, витрачені на їх підготовку.