Зміст завдання – учень/учениця (студент/студентка) придумує свої власні афоризми на запропоновану вчителем (викладачем) тему.
Мета – розвивати креативне мислення учнів (студентів), закріпити вивчений матеріал.
Пропоновану творчу роботу у закладах загальної середньої освіти можна проводити під час вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, громадянської освіти, факультативних курсів духовно-морального спрямування тощо. У закладах фахової передвищої та вищої освіти – у першу чергу на заняттях з основ філософських знань.
Підготовив: викладач Комунального закладу
«Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради
Селегєєв Сильвестр Сергійович
Творча робота
«Придумування власних афоризмів»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
(для вчителя)
Зміст завдання – учень/учениця (студент/студентка) придумує свої власні афоризми на запропоновану вчителем (викладачем) тему.
Мета – розвивати креативне мислення учнів (студентів), закріпити вивчений матеріал.
Подібне завдання розраховане для дітей середнього та старшого шкільного віку (які вже розуміють поняття «афоризм», «фразеологізм», «прислів’я» та вже здатні до відносно високого рівня креативного мислення).
Пропоновану творчу роботу у закладах загальної середньої освіти можна проводити під час вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, громадянської освіти, факультативних курсів духовно-морального спрямування тощо. У закладах фахової передвищої та вищої освіти – у першу чергу на заняттях з навчальної дисципліни «Основи філософських знань».
З метою забезпечення самостійного виконання завдання учнями/студентами та уникнення випадків порушення принципів академічної доброчесності пропонуємо у даному завданні ввести дві умови:
Звичайно, що до підбору таких слів потрібно підійти відповідально. Рекомендації для складання списку обов’язкових слів:
ПРИКЛАД
Приклад пропонується з навчальної дисципліни «Основи філософських знань», яка викладається у фаховому коледжі (3 курс).
Умови завдання
(були озвучені студентам)
Придумати 5 філософських афоризмів на тему етики (мораль, проблема добра і зла, людські чесноти, дружба, совість тощо). У кожному афоризмі потрібно використати як мінімум два слова із наступного списку:
Критерії оцінювання
(були попередньо надані студентам)
1) Дотримання умов завдання (використання 2 слів із списку, відповідність заданій тематиці).
2) Самостійність (потрібно придумати, а не знайти в Інтернеті).
3) Наявність ідеї, філософський сенс, глибина думки.
4) Оригінальність, креативний підхід.
5) Різноманітність афоризмів (тобто різна проблематика, наприклад, один афоризм про совість, інший – про дружбу тощо).
Отримані результати
«Дурні манери у людині, то як фарш, що гніє на сонці»;
«Самозакоханий завжди буде цвісти як троянда в болоті»;
«Океан переплисти складніше, ніж болото, але чистим залишишся»;
«Хороша людина не та, яка олівець купила, а та, яка олівець заточила»
«Красивий одяг – прикрива гнилу душу»;
«Дружба як фарш – дуже важливого з якого м’яса вона зроблена»;
«Сонце як дружба: буде тебе гріти, якщо ти протягнеш до нього руки»;
«Підлій людині троянда подарує лише свої шипи»;
«До хорошої людини завжди приходить весна»;
«Краса малюнку залежить від того, хто тримає олівець».