Творча робота "Придумування власних афоризмів"

Про матеріал

Зміст завдання – учень/учениця (студент/студентка) придумує свої власні афоризми на запропоновану вчителем (викладачем) тему.

Мета – розвивати креативне мислення учнів (студентів), закріпити вивчений матеріал.

Пропоновану творчу роботу у закладах загальної середньої освіти можна проводити під час вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, громадянської освіти, факультативних курсів духовно-морального спрямування тощо. У закладах фахової передвищої та вищої освіти – у першу чергу на заняттях з основ філософських знань.

Перегляд файлу

Підготовив: викладач Комунального закладу

«Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради

Селегєєв Сильвестр Сергійович

 

Творча робота 

«Придумування власних афоризмів»

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

(для вчителя)

Зміст завдання – учень/учениця (студент/студентка) придумує свої власні афоризми на запропоновану вчителем (викладачем) тему.

Мета – розвивати креативне мислення учнів (студентів), закріпити вивчений матеріал.

Подібне завдання розраховане для дітей середнього та старшого шкільного віку (які вже розуміють поняття «афоризм», «фразеологізм», «прислів’я» та вже здатні до відносно високого рівня креативного мислення).

Пропоновану творчу роботу у закладах загальної середньої освіти можна проводити під час вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, громадянської освіти, факультативних курсів духовно-морального спрямування тощо. У закладах фахової передвищої та вищої освіти – у першу чергу на заняттях з навчальної дисципліни «Основи філософських знань».

З метою забезпечення самостійного виконання завдання учнями/студентами та уникнення випадків порушення принципів академічної доброчесності пропонуємо у даному завданні ввести дві умови:

  1. пропонувати здобувачам освіти конкретну тему, на яку потрібно скласти афоризми;
  2. надати перелік слів, які учні/студенти повинні обов’язково використати у своїх афоризмах. Наприклад: скласти перелік із 10 слів, два слова із якого повинні бути в афоризмі.

Звичайно, що до підбору таких слів потрібно підійти відповідально. Рекомендації для складання списку обов’язкових слів:

  • слова повинні бути образними, метафоричними (наприклад: «весна», «болото», «сонце»);
  • окрім слів, які позначають позитивні речі, явища та процеси, напишіть також негативні (наприклад: «гниль»);
  • у список варто включити антоніми (наприклад: «океан» та «болото»);
  • для зацікавлення можна придумати пару слів, які на перший погляд не мають літературно-художнього забарвлення та будуть привертати увагу, можливо навіть визивати посмішку (наприклад: слово «фарш»).
  • перевірте наскільки таке завдання є реальним, тобто спочатку спробуйте придумати кілька власних афоризмів з такими словами.      

 

ПРИКЛАД

Приклад пропонується з навчальної дисципліни «Основи філософських знань», яка викладається у фаховому коледжі (3 курс).

Умови завдання

 (були озвучені студентам)

Придумати 5 філософських афоризмів на тему етики (мораль, проблема добра і зла, людські чесноти, дружба, совість тощо). У кожному афоризмі потрібно використати як мінімум два слова із наступного списку: 

  • друг/дружба, 
  • сонце, 
  • совість, 
  • хороша людина, 
  • олівець,
  • краса/красивий,
  • підлість/підлий,
  • заздрість, 
  • фарш, 
  • океан, 
  • електричний струм, 
  • весна, 
  • троянда, 
  • гниль, 
  • болото.

Критерії оцінювання

(були попередньо надані студентам)

1) Дотримання умов завдання (використання 2 слів із списку, відповідність заданій тематиці).

2) Самостійність (потрібно придумати, а не знайти в Інтернеті). 

3) Наявність ідеї, філософський сенс, глибина думки. 

4) Оригінальність, креативний підхід.

5) Різноманітність афоризмів (тобто різна проблематика, наприклад, один афоризм про совість, інший – про дружбу тощо).

 

Отримані результати

«Дурні манери у людині, то як фарш, що гніє на сонці»;

 «Самозакоханий завжди буде цвісти як троянда в болоті»;

«Океан переплисти складніше, ніж болото, але чистим залишишся»;

«Хороша людина не та, яка олівець купила, а та, яка олівець заточила»

«Красивий одяг – прикрива гнилу душу»;

«Дружба як фарш – дуже важливого з якого м’яса вона зроблена»;

«Сонце як дружба: буде тебе гріти, якщо ти протягнеш до нього руки»;

«Підлій людині троянда подарує лише свої шипи»;

«До хорошої людини завжди приходить весна»;

«Краса малюнку залежить від того, хто тримає олівець».

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Матеріали до уроків
Додано
14 липня 2022
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку