Творча студія «Збудуй своє майбутнє»

Про матеріал

Сприяти формуванню правового світогляду підлітків, який включав би систему теоретичних поглядів на права, і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків у реалізації прав у житті.

Перегляд файлу

Творча  студія

«Збудуй своє майбутнє»

Мета:  сприяти формуванню правового світогляду підлітків, який включав би  систему теоретичних поглядів на права, і на цій основі формувати відповідну активну позицію  підлітків у реалізації прав у житті.

- стимулювання  соціальної  активності  й ініціативи підлітків-лідерів;

- формування  ставлення людини до негативного явища та здобуття  навиків пошуку шляхів для вирішення проблеми;

- вироблення  у лідерів учнівського самоврядування мотивації до організації просвітницької роботи серед однолітків.

Учасники:лідери, педагоги-організатори.

Тривалість:2 години

Види роботи

Орієнтовна тривалість,хв.

1

Привітання/знайомство.

Вправа « Павутина дружби»

7

2

Обговорення фільму «Ганді»

10

3

Інформаційне повідомлення «Форум-театр»

7

4

Робота в групах «Розробка вистави»

20

5

Демонстрація вистави  (група І)

7

6

Визначення проблеми вистави (робота джокера). Показ вистави  та варіанти вирішення проблеми.

25

7

Демонстрація вистави (група ІІ)

7

8

Визначення проблеми вистави (робота джокера). Показ вистави  та варіанти вирішення проблеми.

25

9

Розповідь для активації учасників/натхнення «Сніжинка»

2

19

Підведення підсумків. Вправа «Закінчи речення»

10

 

І Вправа «Павутина дружби» (7 хв.)

Знайомство з учасниками відбувається за допомогою клубка ниток для в’язання : ведучий,тримаючи початок клубка в руці,розповідає про себе (ім’я,школа,хобі тощо) та передає клубок наступному учаснику . Клубок не обов’язково передавати по черзі - тоді утвориться дійсно «павутина». Головна умова - всі учасники тримаються за нитку після розповіді про себе і до кінця вправи.

ІІ Обговорення фільму «Ганді» (10 хв.)

 

 

ІІІ Інформаційне повідомлення « Форум –театр» (7 хв.)

        Форум-театр – методика, ще мало поширена в Україні, хоча вона давно і ефективно використовується в половині країн світу як засіб зробити відкриття самого себе і інших, визначення і висловлювання наших бажань; як засіб зміни обставин, які заподіюють негаразди,порушують права людей . Форум-театр є мовою,  яка допомагає зрозуміти і розвинути емоційні сфери свідомості (емоційний розум) і виробити креативний підхід до позитивного вирішення проблем  Засновником форуму-театру є бразилець  Аугусто Боаль. Він створив перший вуличний “Театр пригноблюваних”.

      Головна мета форуму-театру – надання інформації про проблему та  отримання навиків вирішення  існуючої проблеми ,шляхом   використанням досвіду інших людей і з підключенням можливостей власного емоційного інтелекту.

        Темами спектаклів форуму-театру можуть бути самі різні проблеми суспільства: відношення між членами сім'ї, співробітниками, представниками різних націй, культур, релігій, проблеми Віч-інфікованих, людей з обмеженими можливостями, питання, що стосуються здорового способу життя, наркоманії, алкоголізму, торгівлі людьми і тому подібне.

           Кожен спектакль форуму-театру унікальний, оскільки в нім беруть участь не лише актори, але і глядачі. В ході спектаклю актори  розігрують добре знайому глядачам проблемну ситуацію з реального життя, а глядачі протягом декількох хвилин“проживають” цю ситуацію, пропускаючи її крізь себе, представляючи себе на місці головного героя і прагнучи направити розвиток подій до кращого.

       Виконуючи роль замість актора, глядач глибше занурюється в емоційні переживання головного персонажа, відчуваючи результати свого втручання.  Спроба власної участі може привести глядача до іншого погляду на проблему, і вірогідна можливість знаходження іншого виходу із складної ситуації.

      Глядачі, спостерігаючи за подіями, що розгортаються на сцені, взнаючи ситуацію, мають можливість оцінити поведінку людини з боку і висловити своє бачення того, як можна змінити поведінку головного героя, щоб змінити хід подій на кращий. Таких способів поліпшення ситуації може бути багато, адже в. кожного з глядачів – свій власний досвід вирішення проблеми, і він готовий поділитися цим досвідом з іншими

          Однією з особливостей форуму-театру є відсутність рекомендацій глядачам, як необхідно поводитися, адже кожна людина робить свій вибір сам, і ніхто не може йому сказати, як треба поступати в конкретній ситуації. В ході постановки кожна людина може припинити хід спектаклю, щоб власним прикладом показати, як, на його думку, протагоніст міг би виправити ситуацію.

 

 

 

Отже, форум-театр складається з 4 функціональних компонентів :

- цільова аудиторія;

- актори;

- сценарій;

- ведучий (модератор/джокер)

 

ІV Робота в групах «Розробка вистави» (20 хв.)

Учасників необхідно розділити на дві групи  (можливо,за допомогою визначення «день - ніч» , «зима - літо» тощо). Кожна з утворених груп отримує приклад ситуації (зміст ситуацій у кожної групи різний) ,виділяє проблему,розробляє сценарій,розподіляє ролі між учасниками, репетирує.

      Під час підготовки джокеру необхідно звернути увагу групи : розроблюючи сценарій слід врахувати,що в основі дії є конфлікт. В форум-театрі сцена закінчується на вершині конфлікту. Рішення конфлікту - завдання аудиторії

 

V Демонстрація  вистави (група І). (7хв.)

 Перед виставою ведучий  нагадує  про методику «форуму-театру», проблеми, які висвітлюються в майбутніх, поставлених самими учасниками студії  виставах. Відбувається перегляд підготовленої вистави.

 

VІ  Визначення  проблеми вистави (робота джокера). Показ вистави  та варіанти вирішення проблеми. (25хв.)

Після показу вистави ведучий (джокер) з’ясовує усвідомлення групою учасників проблеми та її наслідки для суспільства в цілому. Пропонує ще раз подивитися та зупинити дійство саме в тому місці, де вони вважають можна змінити ситуацію на кращу.

Перегляд вистави, активне втручання глядачів. В момент, коли при повторному програванні вистави є шанс покращити ситуацію, і в учасників і учасниць є ідея, як саме це зробити, він чи вона каже «Стоп!», виходить на сцену, замінює протагоніста (персонажа, який страждає від пригнічення) і показує, як на його/її думку треба себе поводити, що говорити для зміни ситуації на краще.

VІІ Демонстрація  вистави (група ІІ). (7 хв.)

 Перед виставою ведучий  нагадує  про методику «форуму-театру», проблеми, які висвітлюються в майбутніх, поставлених самими учасниками студії  виставах. Відбувається перегляд підготовленої вистави.

 

VІІІ Визначення  проблеми вистави (робота джокера). Показ вистави  та варіанти вирішення проблеми. (25 хв.)

 Після показу вистави ведучий (джокер) з’ясовує усвідомлення групою учасників проблеми та її наслідки для суспільства в цілому. Пропонує ще раз подивитися та зупинити дійство саме в тому місці, де вони вважають можна змінити ситуацію на кращу.

Перегляд вистави, активне втручання глядачів. В момент, коли при повторному програванні вистави є шанс покращити ситуацію, і в учасників і учасниць є ідея, як саме це зробити, він чи вона каже «Стоп!», виходить на сцену, замінює протагоніста (персонажа, який страждає від пригнічення) і показує, як на його/її думку треба себе поводити, що говорити для зміни ситуації на краще.

ІX Розповідь для активації /натхнення учасників  «Сніжинка» (2 хв.)

 

                                        Казка «Сніжинка»

 - Скажи мені, скільки важить сніжинка? - спитало Мишеня в Голуба.

 

- Не більше, ніж нічого, - відповів той.

 

- Тоді я розкажу тобі одну дивну історію, - сказало Мишеня.

Я сидів на ялинковій гілочці, біля самого стовбура, коли почав падати сніг. Це було схоже на безтурботний сон. Щоб якось убити час, я рахував сніжинки, які легенько падали на хвою моєї гілки. Я нарахував приблизно 3741952 сніжинки. Коли впала ще одна, то своєю вагою (не більше, ніж нічого...) зламала гілку». Розказавши цю історію, Мишенятко зникло. А Голуб подумав: «Напевно, для того, щоб настав мир у цьому світі, не вистачає голосу всього однієї людини».

Можливо, діти, саме вашого голосу не вистачає, щоб захистити права тих, хто має в цьому велику потребу..

 

X Підведення підсумків. Вправа «Закінчи речення»

Ведучі підводять підсумки роботи студії шляхом активного опитування учасників щодо запропонованої методики «форум –театру» тощо. В кінці обговорення пропонують всім учасникам  написати на стікерах власну ідею до проекту «Що може зробити кожна дитина для захисту своїх прав?» та оприлюднити її, розмістивши на «Паркані гласності».

 

 

 

                                                                                       Підготувала : Совенко Л.В.

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку