Автор проекту:
Гулова Ганна Вікторівна
Візитка проекту
«Математика в моїй майбутній професії»
«Якщо ви хочете брати участь у
великому житті, то наповніть
свою голову математикою, поки
є до того можливість.
Вона надасть вам потім величезну
допомогу в усій вашій роботі»
М. І. Калінін
Автор проекту:
Гулова Ганна Вікторівна
Предмет:
Математика
Клас: 10
Тривалість впровадження проекту:
Від 2-х місяців
Тема:
Математика в моїй майбутній професії
Коротка анотація проекту:
Основоположне питання:
Як використовувати математичні навички у своїй професійній діяльності і повсякденному житті?
Проблемне питання ( є актуальним для вчителя ):
Чи можна мотивувати учнів до вивчення математики ?
Навчальні питання:
Завдання, які вирішуються при роботі конкретних спеціалістів .
Завдання, які вирішуються у повсякденному житті.
Дидактичні цілі (Очікувані результати навчання):
Після завершення проекту учні зможуть: наочно побачити як досліджуваний ними предмет ( а зокрема математика) стати в нагоді в освоєнні професії і в повсякденному житті. А також як здобуті знання вплинуть на їхні професійні навички.
Опис методів оцінювання
Оцінка може проводитися вчителем, іншими учнями або самим учнем .
Роботу можна вважати виконаною, якщо на виході ми отримаємо презентацію, яка буде змістовною і відповідною вимогам проектної діяльності.
Необхідні початкові знання, вміння, навички:
Концептуальні знання і навички, необхідні учням, щоб почати виконання цього проекту. А також знання вже набуті при вивченні математики.
Навчальні заходи:
Чіткий опис навчального циклу - обсяг і послідовність навчальних завдань і опис деталей виконання учнями планування свого навчання.
Технології – обладнання:
Програми обробки зображень, текстові редактори, програми електронної пошти, мультимедійні системи.
І. Етап стратегічного планування
Вступ
Наша сучасність все більше потребує, так званої, «нової школи», яка б створила умови для повноцінного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дитини і плекала людину, здатну будувати демократичну державу.
Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Це вимагає пошуку нових форм організації навчально-виховного процесу, які дозволили б:
На превеликий жаль, навчально-виховний процес у сучасній загальноосвітній школі спрямований здебільшого на формування інтелекту як такого, що становить визначену суму знань. Це не сприяє саморозвитку особистості, особистісному становленню індивіда. Навчально-виховний процес здійснюється без конкретного адресата, не враховуються зміни, що відбуваються у розвитку сучасного школяра.
Сьогодні всім відомий є факт, що учень нашої країни є більш освіченим, ніж його американський одноліток, але практично не готовий до життя у мінливому світі.
Тому вчителям під час навчального процесу потрібно формувати в учнів цю готовність до життя і вміння використати свої знання та освіченість в житті.
Вперше у вітчизняній педагогіці актуальність цієї проблеми вивчав О. Макаренко, який в результаті своєї новаторської педагогічної діяльності дійшов висновку про проектування особистості як суб'єкта педагогічної праці.
Таку думку не раз висловлював В. Сухомлинський, багатогранну педагогічну спадщину якого проймає ідея проектування людини. Визначення суті проектування як педагогічного явища є досить складним, бо надзвичайно складними і цінними є система проектування і сам педагогічний процес.
До можливості подолання даної проблеми хочу наблизитись я у своєму проекті, який зможе (у випадку успішного впровадження) допомогти учням краще зрозуміти можливість використання набутих знань.
Великою перевагою проектної діяльності є вміння, які набувають учні, а саме:
Метод проектів - педагогічна технологія, зорієнтована не на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і набуття нових (часто шляхом самоосвіти).
Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному середовищі.
Мета, завдання та цілі
Мета :
Завдання:
ІІ. Етап моделювання
План проведення проекту
4. Провести соціологічне опитування «Ким бути ?»
5.Формулювання груп для проведення досліджень
* Розподіл ролей учасників груп
* Розподіл обсягу виконання роботи для кожного учасника.
6.Знайомство з критеріями оцінювання .
7.Рекомендації вчителя для кожної групи індивідуально.
ІІІ. Організація роботи над проектом у співпраці з учнями
І – ті, майбутня професія яких, прямо пов’язана з математикою;
ІІ – ті, зв'язок професій яких з математикою на перший погляд не помітний;
ІІІ – ті, які можуть висловлювати такі думки як : «я не буду вчити математику, бо мені її не треба буде» або «математика зовсім не використовується в моїй майбутній професії»
ІV. Етап оцінювання
Важливою, на мою думку, особливістю даного проекту буде методика оцінювання проектної діяльності учнів, адже планується окрім кінцевої оцінки роботи кожного учня зокрема при представленні власного проекту, під час його проведення буде проводитись поточне оцінювання.
Суть якого полягатиме в оцінці розв’язання учнями завдання і набуття вмінь, передбачених навчальним планом, але дані завдання (які будуть спеціально розроблені вчителем) матимуть прямий зв'язок з конкретною професією чи наявним практичним застосуванням у повсякденному житті.
Важливим елементом також буде рефлексія, з допомогою результатів якої вчитель зможе зробити висновок про можливість подальшого використання даної проектної діяльності, а також удосконалення з метою одержання ще кращих.