Тема: Обчислення значень. Розв’язування задач на множення і ділення

Про матеріал
Мета: повторити таблиці множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

План-конспект уроку математики

Дата проведення:   12.02.19

До проведення уроку допускають: _______

 

Оцінка:______

 

Підпис учителя:__________

 

Тема: Обчислення  значень виразів. Розвязування задач на множення і ділення

Мета: повторити таблиці множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

 

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

1. Перевірка домашнього завдання (с. 79, завдання 497; 498)

 

Завдання 497

 

— Скільки пакетів соку і скільки пакетів молока залишилося?

 

Завдання 498

 

— Прочитайте вирази, у яких перша дія — множення; перша дія — ділення.

 

2. Аналіз самостійної роботи

 

3. Гра «Склади приклад»

 

Дані числа 5; 8; 12; 18; 9. Завдання: скласти різні приклади на множення числа 2 і ділення на 2 з цими відповідями.

 

4. Усне розв'язування задач.

 

• За однією партою можуть сидіти двоє учнів. Скільки учнів можуть сидіти за чотирма такими партами? за шістьма? за дев’ятьма?

 

• У пучки зв’язали 16 морквин, по 2 морквини в кожний. Скільки пучків вийшло?

 

• По двох коробках розклали порівну 18 олівців. Скільки олівців опинилося в одній коробці?

 

• Від мотка дроту відрізували 9 шматків по 2 м кожний. Після цього в мотку залишилося 12 м дроту. Скільки метрів дроту було в мотку?

 

5. Обчислення значень виразів

 

 

— Використовуючи результати прикладів, розв’яжіть задачі.

 

• За 6 столів сіли 12 учнів, порівну за кожен стіл. Скільки учнів сиділо за одним столом?

 

• По тарілках розклали 12 слив по 6 слив на кожну тарілку. Скільки тарілок знадобилося?

 

• З 14 м ситцю зшили 7 однакових дитячих суконь. Скільки метрів тканини пішло на одну сукню?

 

6. Хвилинка каліграфії із завданням

 

5   12   17   19   16   10   3   14   8   18

 

— Спишіть числа, які діляться на 2.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці множення числа 2 і ділення на 2.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Робота за підручником (с. 79-80)

 

Завдання 499. Усне виконання завдання

Учні «ланцюжком» складають і розв’язують приклади.

Завдання 500. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

 

Завдання 501 Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

 

Завдання 502 Учні складають обернені задачі.

 

Завдання 503 Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.

 

Завдання 504

 

Учні «ланцюжком» порівнюють вирази. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

 

— Прочитайте рівності; нерівності, в яких поставили знак «більше»; знак «менше».

 

Завдання 505. Фронтальне вивчення змісту задачі

 

Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.

 

Після цього працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою. Складають обернені задачі.

 

Завдання 506*

 

1) 62 - 48 = 14

 

2) 14 : 2 = 7

 

Перевірка: 48 + 7 + 7 = 62.

 

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток до уроку)

 

1. Обчислення значень виразів

 

2. Знаходження значень виразів зі змінною

 

Знайди значення виразу: 83 - 2 · а, якщо а = 1; 3; 6; 9. 24 + в : 2, якщо в = 2; 8; 10; 14.

 

3. Робота над задачею

 

У парку було 6 двоколісних велосипедів і один — триколісний. Скільки коліс усього?

 

— Спочатку дізнайся, скільки коліс у двоколісних велосипедах, а потім додайте кількість коліс у триколісному велосипеді.

 

Розв’язання

 

1) 2 · 6 = 12 (к.) — разом у двоколісних велосипедах;

 

2) 12 + 3 = 15 (к.)

 

Відповідь: 15 коліс.

 

4. Офтальмологічна пауза

 

5. Розв'язування логічної задачі

 

Троє поросят Нуф-Нуф, Наф-Наф і Ніф-Ніф сховалися від вовка в будинку. Коли в двері постукали, один з них кинувся відчиняти. Хто з поросят наражався на небезпеку, якщо вони розповіли наступне:

 

1) Нуф-Нуф: «Ніф-Ніф не відчиняв, і Наф-Наф не відчиняв»;

 

2) Наф-Наф: «Я думаю, це зробив Нуф-Нуф. Ніф-Ніф цього не міг зробити»;

 

3) Ніф-Ніф: «Я знаю, що Наф-Наф не міг цього зробити. Це я хотів відчинити двері».

 

Візьміть до уваги, що одне з поросят двічі сказало правду, друге — двічі збрехало, а третє — було правдиве тільки наполовину. (Ніф-Ніф відчинив двері вовкові.)

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?

— Що найбільше запам’яталося?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

С. 80, завдання 507; 508.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку