До школи приходять нові покоління дітей,які живуть в інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі. Інформаційні технології стають потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.
Прогресивні педагогічні технології Перший період (40-50 роки) - термін «технологія в освіті» означав застосування аудіовізуальних засобів у навчальному процесі. Другий період (50-60 роки) - під «технологією освіти» стали мати на увазі програмоване навчання. Третій період (70-і роки) - з'явився термін «педагогічна технологія», що став означати заздалегідь спроектований навчальний процес, який гарантує досягнення чітко поставлених цілей. Четвертий період (з початку 80-х років) - створення комп'ютерних та інформаційних технологій навчання.
Актуальність використання прогресивних методів зумовлена необхідністю пошуків різноманітних форм і методів використання комп’ютера в навчально-виховному процесі зробити уроки математики та фізики по справжньому продуктивним, процес навчання цікавим здійснювати диференційований підхід до навчання об'єктивно і своєчасно проводити контроль і підведення підсумків
Нові інформаційні технології навчання Технології, які забезпечують використання в навчальному процесі засобів інформатизації навчання (насамперед це комп’ютер з відповідним педагогічним програмним забезпеченням, а також засоби комп’ютерних телекомунікацій), зокрема і як засобів управління навчально-пізнавальною діяльністю. Комп'ютер Засіб навчання, використання якого вносить принципово нові зміни в усі ланки навчального процесу. Впровадження комп’ютерної техніки до навчального процесу здійснює непрямий вплив на розвиток особистості в цілому.
розвиток активності учнів в процесі навчання математики, фізики забезпечується завдяки використанню активних методів навчання в умовах раціонального поєднання засобів інформаційних технологій, закріплення i удосконалення знань, умінь i навичок шляхом поступового ускладнення навчально-пiзнавальної дiяльностi, через систему пізнавальних завдань, розв'язування яких потребує використання засобів IТ підвищує якість знань учнів, сприяє свідомому засвоєнню системи математичних знань, надає результатам навчання практично значущого характеру, розвиває прийоми та властивості мислення, створює необхiднi умови для розвитку в учнів творчого мислення Впровадження інформаційних технологій на уроках математики та фізики
Запровадження засобів нових інформаційних технологій в навчальний процес впливає на: з'являється мета підготовки учнів до життя в інформатизованому суспiльствi виникає потреба перегляду попереднього змісту курсу математики ,фізики та введення до нього нових змістових одиниць прикладного характеру дозволяє ефективно застосовувати продуктивні, розвиваючі методи навчання дослідницького характеру впровадження таких прогресивних форм навчання, як колективно- розподiльні, групові та iндивiдуально- диференцiйовані
є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу. Програма для створення презентацій Microsoft Power Point демонструвати учням презентацію з оптимальною на конкретному етапі роботи швидкістю, за потреби повертаючись до деяких слайдів або повторюючи презентацію декілька разів. на уроках вивчення нового матеріалу у вигляді комп’ютерного діафільму з використанням елементів анімації; на уроках узагальнення і систематизації знань з теми - у вигляді шаблону «навчальний посібник», у якому розглядаються всі поняття, формули, співвідношення з теми, приведено матеріал з історії розвитку даного поняття, міститься яскравий ілюстративний матеріал – діаграми, схеми, ілюстрації, аудіо та відеофайли, матеріали для контролю та самоконтролю знань.
Формули скороченого множення Різниця різниці суму квадратів виразів виразів a2 – b2 = ( a – b ) · ( a + b ) Квадрат квадрат подвоєний квадрат двочлена першого добуток другого ( a + b ) 2 = a2 + 2ab + b2 ( a - b ) 2 = a2 - 2ab + b2 Різниця і сума або неповний квадрат сума кубів різниця різниці або суми a3 ± b 3 = ( a ± b) · ( a2 a · b + b2)
Надає учням можливість самостійно відкривати, як алгебру так і геометрію, шляхом експериментування на комп'ютері Програма “Бібліотека електронних наочностей” (алгебра,геометрія,фізика 7 -9 кл.) Для ілюстрації задач і теорем курсу планіметрії, створення й використання наочних інтерактивних навчальних матеріалів на уроках засвоєння вмінь і навичок для розв'язування значної кількості задач практичного змісту на уроках узагальнення і систематизації знань з теми, комбінованих , виконувати побудови, аналогічні класичним побудовам, за допомогою циркуля й лінійки
призначена для перевірки знань тестуванням на комп'ютері і є хорошим програмним середовищем для створення тестів з математики Контрольно-діагностична система TEST-W2 підвищує ефективність навчально-виховного процесу на основі створення атмосфери довіри, відкритості, об’єктивності, забезпечує оперативний зворотний зв’язок, дозволяє проводити\ миттєвий аналіз та корекцію процесу навчання в кінці роботи учень одержує абсолютно об’єктивну оцінку,що є беззаперечно, високоефективною виховною функцією тестової технології . кожен учень одержує свій відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізацію і об'єктивність оцінки. На кожне завдання тесту пропонується 5 варіантів відповідей, серед яких від одного до трьох правильних. Учневі треба вказати правильні, на його думку, відповіді і перейти до наступного питання. Час відповіді на тест обмежений.
Наведені приклади дають підстави стверджувати, що таке застосування програмних засобів у навчальному процесі сприятиме зацікавленню учнів, усвідомленню ними певних залежностей, більш глибокому засвоєнню матеріалу. Коло задач, які розв’язуються за допомогою об’єктів з використанням динамічних параметрів, можна розширити – це можуть бути як задачі з курсу математики, так і з інших дисциплін: фізики, хімії, тощо. ВИСНОВКИ