План проведення тижня математики
Математичні задачі «2021»
Для тих, хто навчає математики ,
Тих, хто вчить математику,
Тих, хто знає і любить математику,
І тих, хто ще не знає, що
він любить математику,
пропонуємо конкурс задач !
Бажаємо успіхів!
7. Знайти значення виразу , якщо х = 2014.
8. Скільки розв’язків у цілих числах має рівняння 201|x| + 4|y| = 2014 ?
9. Чи є число точним квадратом?
10. Довжини сторін трикутника АВС дорівнюють 2013, 2014 і 2. Точки А1, В1, С1 – середини сторін, а точки А2, В2, С2 – основи висот, опущених на ці сторони, які протилежні вершинам А, В і С відповідно. Знайти довжину ламаної А1В2С1А2В1С2А1.
11. Чи можна подати число 2014 у вигляді суми простого числа і квадрата іншого числа?
12. Якою цифрою закінчується число 20142014 ?
13. Скоротити дріб: .
Математична естафета для учнів 7 класу.
Мета: розвивати пізнавальну, творчу та розумову активність учнів, пам'ять, уважність, уміння аналізувати та логічно мислити; виховувати активність, упевненість у власних силах; взаємоповагу, культуру поведінки; сприяти гармонійному розвитку особистості учнів.
Обладнання: переносна дошка, зображення сіток кросвордів, ребусів, аркуші паперу, фломастери, м’яч, палиця, віршований текст, музичний супровід.
Хід заходу
Вступ
Ведучі:
Бліц – турнір
Перша естафета – «Веселий кросворд»
Завдання для першої команди
ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК
ЧИСЛО – ЛО + ЕЛЬ + НИК
РІВНЕ – Е + ЯНА – А +НЯНЯ – НЯ
ДОБУТИ – ТИ + ТОК
МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК
ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА
Відповідь:прямокутник, чисельник,рівняння. Добуток, множник, цифра.
Завдання для другої команди
ТРАНС – С + СПОРТ + ИР
ЗМЕНШИТИ – ШИТИ + ШУКАТИ – КАТИ = ВАНЕ
ВІД +СОТНЯ – НЯ + ОК
МАСКА – КА + ШТАБ
ДІЛЕННЯ – НЯ + Е
ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО
Відповідь:транспортир, зменшуване,відсоток, масштаб, ділене, число.
Конкурс для вболівальників «Хто швидше»
У попа 10 робітників жили.
Щодня по одній хлібині їли.
Прогнав він десятьох робітників,
А лише одного на роботу запросив.
Тому живе в хаті у попа Балда.
Їсть за чотирьох,
Працює за сімох.
Скільки ж хлібин цей робітник
Зекономити попу допоміг?
Відповідь:три хлібини.
Відомий всім дідусь Мазай
Зайчат маленьких рятував.
Кількох із острівця забрав,
Решту з пеньків позабирав.
Обидві кількості – число,
З двох цифр утворене воно.
Різниця лише в тому,
Що цифри переставлено у ньому.
Іще він витягнув з води
Зайчат десяток.
Їх стало разом 43.
А скільки з острова врятовано з біди?
Відповідь: 12 або 21.
Друга естафета – «Чарівна паличка»
Завдання для І команди
(6 кг)
Завдання для ІІ команди
1. Від полотна матерії довжиною 200 метрів кожний день відрізали по 20 метрів. Через скільки днів відрізали останній шматок? (Через 9 днів)
2.Щука важить стільки, скільки важать 1 кг та півщуки. Яка маса щуки? (2 кг)
3. У пастуха 100 овець. Усіх, крім 10, продали. Скільки овець залишилося у пастуха? (10 овець)
4. На яке число треба поділити 2, щоб отримати 4? (На 0,5)
5.В одному селі жило 800 жінок. 3% жінок носили сережку в одному вусі, половина решти жінок у двох вухах, інші не носили сережок зовсім. Скільки всього сережок у жінок цього села? (800)
Для вболівальників завдання – «Чарівні ребуси»
Третя естафета - «Математичний танець»
а + в = = в + а
(а + в) + с = = а + (в + с)
ав = = ва
(ав)с = = а(вс)
(а + в)с = = ас + ас
(а - в)с = = ас – ас
х4х2 = = х6
(х4)2 = = х8
Кожному члену команди роздають одну частину рівності. Треба знайти учня, гравця іншої команди, який має іншу частину цієї рівності, і встигнути потанцювати під музику.
Для вболівальників завдання – танці сидячи (очима, руками, ногами, головами, язиками, всіма частинами разом)
Четверта естафета з м’ячем
Гра, хто більше знає математичних термінів.
Дві команди стають одна напроти другої. Члени команди по черзі називають математичні терміни і в цей час кидають м’яч гравцю іншої команди. Виграє та команда, яка закінчить гру.
Художній конкурс
Викликається по одному учаснику з команди, дається віршований текст. Через 5 хвилин треба виразно прочитати цей вірш перед глядачами (можлива інсценізація командою).
.
Завдання для першої команди
Хоч сідай та гірко плач –
Не люблю отих задач!
Через них одні невдачі.
Ох! Замучили задачі.
Чи підручники погані?
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю –
В книжці відповідь знайду!
Скільки чашок, скільки ложок –
Це ж простеньке завдання.
Ти додав слонів до кішок.
Перемножив на коня.
Дійсно. Не складна наука –
Була б відповідь як слід –
Вийшло: дід молодший внука
Аж на сорок дев’ять літ.
Типографські дві машини
Косять жито вісім днів.
Проїжджають щохвилини
Три десятих поїздів.
А до Марса – метрів триста.
Мудра в хлопця голова!
Півхлоп’яти іде в місто,
З ним півмами. Ну й дива!
Завдання для другої команди
Мандаринна арифметика
Першокласника Миколу
Запитала тьотя Таня:
- Що ви вчили?
- Додавання.
- То ти, Колю, мусиш знати,
Як один до двох додати?
Розгубився першокласник –
Знічений такий, нещасний…
Мама гладить йому чуба.
Брат говорить:
Сума двійки й одиниці.
Утішає сина й тато!
А Микола мовчки дума:
«Що ж воно таке за сума?»
Тут, нарешті тьотя Таня
Ставить навідні питання:
Уже є два мандарини,
А як дати ще одного –
Скільки буде їх у нього?
Озираючись довкола, -
Бо не знайдеться хлоп’яти,
Що не зможе їх ум’яти!
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ГРИ
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві – молодці!
Надаємо слово журі.
Журі оголошує результати гри, кількість балів, зароблених кожною командою.
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше