Тиждень математики у 5-11 класах

Про матеріал
Містить розробки позакласних виховних заходів з математики,проведених в рамках предметного тижня.
Перегляд файлу

 

 

 

План проведення тижня математики

 

  1. Понеділок.  Оголошується конкурс задач, конкурс математичних газет, висловів про математику. Учні готують повідомлення на уроки математики «Цікавинки» (естетично оформлений листок з повідомленням або коротка презентація).
  2. Вівторок. Математична естафета для учнів 7 класу.
  3. Середа. Турнір юних математиків  (5-6 класи).
  4. Четвер. Математичний КВК для учнів 8 класу.
  5. П’ятниця. «Математика навколо нас». КВК для учнів 9-11 класів.
  6.  У понеділок на лінійці будуть оголошені результати роботи учнів протягом математичного тижня.

 

 

 

 

Математичні задачі «2021»

 

 

Для тих, хто навчає математики ,

Тих, хто вчить математику,

Тих, хто знає і любить математику,

І тих, хто ще не знає, що

він любить математику,

пропонуємо конкурс задач !

Бажаємо успіхів!

 

 

  1. Замінити букви А і В цифрами так, щоб отримати правильну рівність:                                                                      АААА – ААА + ВА + А = 2014.
  2. Назвати дату, коли після настання 2014  року мине  2014  годин ?
  3. Чи вистачить 40 плиточок шоколаду, щоб викласти число 2014 ?
  4. Якою цифрою закінчується добуток 2012 · 2013 · 2014 ?
  5. Розв’язати рівняння     | х – 2013 | = 2014.
  6. Знайти цілі розв’язки рівняння      х2 – у2 = 2014.

7. Знайти значення виразу , якщо х = 2014. 

8. Скільки розв’язків у цілих числах має рівняння 201|x| + 4|y| = 2014 ?

9. Чи є число    точним квадратом?

10. Довжини сторін трикутника АВС дорівнюють 2013, 2014 і 2. Точки А1,   В1, С1 – середини сторін, а точки А2, В2, С2 – основи висот, опущених на ці сторони, які протилежні вершинам А, В і С відповідно. Знайти довжину ламаної А1В2С1А2В1С2А1.

11. Чи можна подати число 2014 у вигляді суми простого числа і квадрата іншого числа?

12. Якою цифрою закінчується число 20142014 ?

13. Скоротити дріб: .

 

 

 

 

 

 

Математична естафета для учнів 7 класу.

 

 

 

Мета: розвивати пізнавальну, творчу та розумову активність учнів, пам'ять, уважність, уміння аналізувати та логічно мислити; виховувати активність, упевненість у власних силах; взаємоповагу, культуру поведінки; сприяти гармонійному розвитку особистості учнів.

Обладнання: переносна дошка, зображення сіток кросвордів, ребусів, аркуші паперу, фломастери, м’яч, палиця, віршований текст, музичний супровід.

Хід заходу

Вступ

Ведучі:

  • Добрий день, поважне журі, шановні учасники естафети та вболівальники!
  • Сьогодні ми проведемо гру «Математична естафета».
  • Змагання складатимуться з п’яти різноманітних естафет. Сподіваємося. Що вам дуже сподобається гра.
  • У грі беруть участь команди 7 класу, у кожній команді по 6 учнів. У запропонованих естафетах команди продемонструють свій розум та спритність, кмітливість та фантазію. Уміння швидко знаходити вихід із проблемної ситуації.
  • За ходом гри спостерігатиме журі. Яке оцінюватиме кожний етап змагання. Переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів.
  • Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримувати учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.
  • Запрошуємо учасників нашої естафети.
  • Перевіримо, чи готові вони до естафети. Я по черзі учасникам кожної команди задаватиму питання, за правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Бліц – турнір

  1. Знаки, за допомогою яких записують числа. (Цифри)
  2. Що більше – добуток чи сума десяти чисел? (Добуток)
  3. Частина прямої, яку ще називають пів прямою. (Промінь)
  4. Многокутник з найменшим числом сторін. (Трикутник)
  5. Одиниці вимірювання кутів. (Градуси)
  6. Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир)
  7. Результат дії додавання. (Сума)
  8. Результат дії віднімання. (Різниця)
  9. Як називається сума всіх сторін трикутника? (Периметр)
  10.                  Як називається  добуток довжини на ширину прямокутника? (Площа)
  11.                  Якщо о 12 год дня іде дощ, то чи можна сподіватися, що через 36 годин буде сонячна погода? (Ні, буде ніч)
  12.                  У кімнаті знаходяться дві матері, дві дочки, одна бабуся й одна онучка. Скільки чоловік знаходиться у кімнаті? (Жодного, всі жінки)
  13.                  Найдовша хорда.   (Діаметр)
  14.                  Рівність двох відношень.   (Пропорція)
  15.                  Абсолютна величина числа.   (Модуль)
  16.                  Сота частина числа.       (Відсоток)

 

Перша естафета – «Веселий кросворд»

  • За моїм сигналом гравці по черзі підбігають до кросвордів, вписують по одному відгаданому слову і повертаються на місце. Після того, як усі слова будуть розгадані, члени команд формулюють означення відгаданих математичних термінів. За кожне відгадане слово команда одержує 1 бал, за формулювання означення – 2 бали. Команда, яка першою розгадає кросворд, додатково отримує 1 бал.

 

 

Завдання для першої команди

ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК

ЧИСЛО – ЛО + ЕЛЬ + НИК

РІВНЕ – Е + ЯНА – А +НЯНЯ – НЯ

ДОБУТИ – ТИ + ТОК

МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК

ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА

Відповідь:прямокутник, чисельник,рівняння. Добуток, множник, цифра.

 

Завдання для другої команди

ТРАНС – С + СПОРТ + ИР

ЗМЕНШИТИ – ШИТИ + ШУКАТИ – КАТИ = ВАНЕ

ВІД +СОТНЯ – НЯ + ОК

МАСКА – КА + ШТАБ

ДІЛЕННЯ – НЯ + Е

ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО

Відповідь:транспортир, зменшуване,відсоток, масштаб, ділене, число.

Конкурс для вболівальників «Хто швидше»

  • Пропонуємо розв’язати задачі. Хто з вболівальників першим підніме руку і скаже правильну відповідь, той заробить для своєї команди 1 бал.
  •  
  • ПІП  І  БАЛДА

У попа 10 робітників жили.

Щодня по одній хлібині їли.

Прогнав він десятьох робітників,

А лише одного на роботу запросив.

Тому живе в хаті у попа Балда.

Їсть за чотирьох,

Працює за сімох.

Скільки ж хлібин цей робітник

Зекономити попу допоміг?

Відповідь:три хлібини.

 

  • ДІД  МАЗАЙ  І  ЗАЙЦІ

Відомий всім дідусь Мазай

Зайчат маленьких рятував.

Кількох із острівця забрав,

Решту з пеньків позабирав.

Обидві кількості – число,

З двох цифр утворене воно.

Різниця лише в тому,

Що цифри переставлено у ньому.

Іще він витягнув з води

Зайчат десяток.

Їх стало разом 43.

А скільки з острова врятовано з біди?

Відповідь: 12 або 21.

 

Друга естафета – «Чарівна паличка»

  • За моїм сигналом чарівної палички гравці по черзі дають відповіді на запитання, зробивши крок вперед. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Завдання для  І команди

  1. Толя вищий за Петра, Петро вищий за Сашка, Дмитрик нижчий за Сашка. Хто з хлопчиків найвищий? (Толя)
  2. Маса кавуна 2 кг та ще кавуна. Яка маса всього кавуна?

(6 кг)

  1. Три курки за три дні знесли три яйця. Скільки курок знесуть 90 яєць за 90 днів? (3 курки)
  2. На яке число треба помножити 23, щоб одержати 1?   ()
  3.  Я ввійшов у тролейбус і перерахував пасажирів, - їх було 17. Тролейбус рушив, потім зупинився. На першій зупинці ввійшли 6 чоловік, вийшли 2. На наступній увійшли10, ніхто не вийшов. Потім на зупинці ввійшли 8 чоловік, вийшли 3. На наступній зупинці вийшли 7 чоловік, а ввійшли 4. А потім на зупинці громадянин увійшов з цілою купою нових речей. Скільки було зупинок?   (5)

 

Завдання для  ІІ команди

1. Від полотна матерії довжиною 200 метрів кожний день  відрізали по 20 метрів. Через скільки днів відрізали останній шматок? (Через 9 днів)

    2.Щука важить стільки, скільки важать 1 кг та півщуки. Яка    маса щуки? (2 кг)

    3. У пастуха 100 овець. Усіх, крім 10, продали. Скільки овець залишилося у пастуха? (10 овець)

 

    4. На яке число треба поділити 2, щоб отримати 4?   (На 0,5)

    5.В одному селі жило 800 жінок. 3% жінок носили сережку в одному вусі, половина решти жінок у двох вухах, інші не носили сережок зовсім. Скільки всього сережок у жінок цього села? (800)

Для вболівальників завдання – «Чарівні ребуси»

 

Третя естафета -  «Математичний танець»

а + в =                 =  в + а

(а + в) + с =        = а + (в + с)

ав =                      = ва

(ав)с =                 = а(вс)

(а + в)с =            = ас + ас

(а - в)с =              = ас – ас

х4х2 =                    = х6

4)2 =                   = х8

Кожному члену команди роздають одну частину рівності. Треба знайти учня, гравця іншої команди, який має іншу частину цієї рівності, і встигнути потанцювати під музику.

 

Для вболівальників завдання – танці сидячи (очима, руками, ногами, головами, язиками, всіма частинами  разом)

 

Четверта естафета з м’ячем

  Гра, хто більше знає математичних термінів.

 Дві команди стають одна напроти другої. Члени команди  по черзі називають  математичні  терміни і в цей час кидають м’яч гравцю іншої команди. Виграє та команда, яка закінчить гру.

 

Художній конкурс

Викликається по одному учаснику  з команди, дається віршований текст. Через 5 хвилин треба виразно прочитати цей вірш перед глядачами (можлива інсценізація командою).

.

 

Завдання для першої команди

 

Хоч сідай та гірко плач –

Не люблю отих задач!

Через них одні невдачі.

Ох! Замучили задачі.

 

Чи підручники погані?

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю –

В книжці відповідь знайду!

 

Скільки чашок, скільки ложок –

Це ж простеньке завдання.

Ти додав слонів до кішок.

Перемножив на коня.

 

Дійсно. Не складна наука –

Була б відповідь як слід –

Вийшло: дід молодший внука

Аж на сорок дев’ять літ.

 

Типографські дві машини

Косять жито вісім днів.

Проїжджають щохвилини

Три десятих поїздів.

 

А до Марса – метрів триста.

Мудра в хлопця голова!

Півхлоп’яти іде в місто,

З ним півмами. Ну й дива!

 

 

Завдання для другої команди

 

Мандаринна арифметика

 

Першокласника Миколу

Запитала тьотя Таня:

- Що ви вчили?

- Додавання.

- То ти, Колю, мусиш знати,

Як один до двох додати?

Розгубився першокласник –

Знічений такий, нещасний…

  • Думай, синку, думай, любий, -

Мама гладить йому чуба.

Брат говорить:

  • Це ж дрібниця –

Сума двійки й одиниці.

  • Так, це зовсім небагато, -

Утішає сина й тато!

А Микола мовчки дума:

«Що ж воно таке за сума?»

Тут, нарешті тьотя Таня

Ставить навідні питання:

  • Уяви, що у хлопчини

Уже є два мандарини,

А як дати ще одного –

Скільки буде їх у нього?

  • Жодного, - сказав Микола,

Озираючись довкола, -

Бо не знайдеться хлоп’яти,

Що не зможе їх ум’яти!

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ГРИ

  • Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві – молодці!

Надаємо слово журі.

Журі оголошує результати гри, кількість балів, зароблених кожною командою.

 

  • Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку