Урок "Розв'язування задач вивчених видів. Екологічні проблеми нашої планети."

Про матеріал
Інтегрований урок математики і природознавства.Мета цього інтегрованого уроку – формування в учнів цілісного світосприйняття, активізація їх пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу; виявлення здібностей учнів та їх особливостей; формування уявлення про поняття «екологія», екологічні проблеми, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати природу, примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати, виховувати бережливе господарське ставлення до природи як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків.Протягом уроку діти виконують різноманітні завдання, використовуючи при цьому арсенал своїх знань про природу, про діяльність людей, свій життєвий досвід.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ

І ПРИРОДОЗНАВСТВА В 3 КЛАСІ

Тема  Розв'язування задач вивчених видів.

 Екологічні проблеми нашої планети.

Мета:

- актуалізувати  вміння розв'язувати задачі вивчених видів;

- продовжити формування навичок усного рахунку;

- закріплювати вміння розв'язувати рівняння, працювати над розширенням математичного кругозору;

- сформувати уявлення про поняття «екологія», екологічні проблеми;

- поглибити, розширити знання дітей про природу, про вплив людини на природу.

- підвести дітей до усвідомлення необхідності її зберігати, примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати.

- виховувати бережливе господарське ставлення до природи як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків.

Обладнання: мультимедійна презентація, глобус, картки, малюнки риб.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Психологічне розвантаження

        Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).

  Чомусь  сховалось  сонечко. (Знизують плечима).

  А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).

  Таке велике сонечко. (Руки в сторони).

  Таке веселее сонечко. (Посміхаються один одному).

  Я – сонечко! (Показують на себе).

  Ти – сонечко! (Показують один на одного).

  Ми – сонечка! (Беруться за руки).

  Ми – світимося всі!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок.

1) Чому дорівнює добуток 120 і 4?        480                                                                                                  

2) Чому дорівнює  частка чисел 360 і 60?      6                                                                                                                    

3) Чому дорівнює сума чисел 360 і 80?          440                                                                                                                     

4) Скільки хвилин в 4 годинах?      240 хв                                                                                                                                    

5) Чому дорівнює добуток чисел 150 і 5?     750                                                                                                                      

6) У скільки разів 100 більше 5?          у  20                                                                                                                                 

7) На скільки 70 менше 150?           80                                                                                                                                        

8) Скільки копійок в 1 гривні?         100  к.                                                                                                                                     

Розташуйте  відповіді в порядку зростання і прочитайте слово.                                                                         ЕКОЛОГІЯ

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Проблемне питання

  - Що таке екологія і хто такі екологи? (Відповіді учнів)

- У перекладі з грецької «Екос» - будинок, «логос» - наука, вчення. Екологія - наука про наш спільний дім - Земля, про те, як зберегти нашу планету.

- А як людина губить природу?  (Вирубують ліси, вбиває тварин, забруднює воду, повітря і ґрунт). З нашою планетою сталося лихо.  Її здоров'ю загрожує небезпека. Природа посилає нам сигнал про допомогу. SOS!  І є на планеті люди, які почули цей сигнал. Це – екологи!

ІV. Оголошення теми і мети уроку

Людина над природою панує,
Сучасні технології планує,
Щоб споживати більше від природи,
Підкорює її красу і вроду.
Людина над природою панує ,
Бездумно світ навколишній руйнує,
Відходи у довкілля викидає.
І бруд, і пил на землю осідає.
Панує над природою людина.
І неминуча та страшна година,
Коли природа відповість сюрпризом,
І виникне екологічна криза...
А може, катастрофи ми уникнем?
А може, берегти природу звикнем?

 

- Отже, тема нашого уроку математики

«Планета захворіла». Сьогодні ми дізнаємося,

 чим же хвора наша планета і чому

з'являються ці хвороби.

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань

1. Математичний ланцюжок

      Дізнаємося, в якому році була заснована перша в світі організація, яка займається проблемами збереження планети.

1000 + 900 + 5*8 + 160 :20 = (1948)

Розкажіть все, що знаємо про число 1948.

 - чотиризначне

 - сума розрядних доданків 1000 + 900 + 40 + 8

 -  наступне  - 1949

 - попереднє - 1947

 - парне

 - в цьому числі 1 948 одиниць, 194 десятків, 19 сотень, 1 тисяча

 - сума цифр 22

Якщо збільшити суму цифр цього числа на 60, то ми дізнаємося, скільки країн об'єднує цей союз.  (82 країни). Саме ця організація вперше в світі склала список тварин і рослин, що потребують охорони.  Як вона називається?

2. Бліц - турнір

  • До Червоної книги України внесено226 видів комах, 87 видів птахів, 69 видів риб, 68 види ссавців.  Скільки всього видів тварин опинилося на межі зникнення?(450 видів).
  • У світі вирубується 2 гектари лісу в хвилину.  Скільки лісу знищує людство за 1 годину?  (120 га)
  • За рік промислові підприємства викидають в повітря 58 млн. тонн забруднюючих речовин, автотранспорт - 36 млн. тонн.  Скільки всього викидів шкідливих речовин потрапляє в повітря за рік?   (94 млн. тонн)
  • Щороку в світі утворюється 57 млн. тонн побутового сміття.  Скільки сміття накопичиться за 2 роки?   (114 млн. тонн)
  • У містах дерева страждають через брудне повітря.  В'яз в місті живе 50 років, а в лісі 300 років.  У скільки разів в'яз в лісі живе довше, ніж в місті?( У 6 разів)

3. Історія однієї річки

     Серед полів і лісів, оточена травами та чагарниками, текла річка - чиста і прозора зі студеною водою. До річці поспішали тварини, щоб напитися;  діти - щоб скупатися, рибалки - наловити риби.  Всі любили цю річку.  Але ось одного разу річка засумувала, тому що вона стала різнокольоровою: сірої, жовтої, червоної, чорної.

Зібралися разом мешканці річки, а впізнати один одного не можуть.

Виступають наперед підготовлені учні.

Жовта рибка: Сусідка, чому ти така червона?

Червона рибка: На березі нашої річки побудували завод і провели до води 2 труби.  Одна бере на завод чисту воду, а інша зливає в неї брудну.  Ось я і стала від стічних вод червоною.  А ти, чому жовта, як лимон?

Жовта рибка: Жила я на мілководді: хлюпала, грала з подружками.  Але ось пройшов сильний дощ.  Струмок приніс з берега каламутний потік.  Чого тільки в ньому не було: і добрива, і отрутохімікати, і відходи.  Пожовкла наша річка.  А ти чому така фіолетова?

Фіолетова рибка: Бачила б ти, який на мені вантаж лежав.  Банки, колоди, навіть колеса.  Від такої натуги я і червоніла, і зеленіла, і синіла.  ... Ось і стала фіолетовою - ледве-ледве вибралася з-під сміття.

Червона рибка: Ой, дивіться-но, хто це?

Фіолетова рибка: Серед родичів я таких не бачила.

Чорна рибка: Не лякайтеся, подружки.  Я така ж рибка, як і ви.  Чорна плівка покрила воду, стало нічим дихати, не мають що їсти, а на березі лежать качки і від нафти гинуть.

Червона рибка: Що ж нам робити?

  • Чи ви уважно послухали рибок. 
  • Згадайте, від чого річка стала кольоровою?

 

Джерела забруднення:

1. Стічні води заводів.

2. Розлив нафти.

3. Сміття з кораблів.

Нехай на Землі не зникають річки,

Нехай стороною обходить їх біда.

Нехай чистою залишається в них навіки

Студена і смачна вода.

 - А як ви думаєте, чи багато води треба людині?

4. Розв’язування задачі на зведення до одиниці

       На щоденні потреби однієї сім'ї, що складається з 2 чоловік, потрібно 44 літрів води.  Скільки літрів води на добу буде витрачати сім'я, що складається з 4 чоловік?

Перевірка:

1) 44: 2 = 22 (л) - на одну людину;

2) 22 * 3 = 66 (л) - на 3 чоловік.

Вираз : 44:2*3=66 (л)

Відповідь: 66 літрів води потрібно сім'ї з 3 осіб.

VІ. Фізкультхвилинка

5. Розв’язування  задач за планом

       На галявині дівчатка плели віночки.  Вони зірвали 19 кульбабок і  53 ромашки.  Скільки метеликів залишиться без обіду, якщо одному метелику потрібно спробувати нектар 8 квіток?

Дізнайтеся першою дією, скільки всього квітів зірвали дівчата?

1) 19 + 53 = 72 (кв.)- всього.

Дізнайтеся другою дією, на скільки метеликів вистачило б цих квітів?

2) 72: 8 = 9 (м.)

Відповідь: 9 метеликів залишаться без обіду.

Чи має ця задача ще один спосіб вирішення?

 - Про що ви думаєте, вирішивши це завдання?

6. Розв’язування  рівнянь

       Серйозною екологічною проблемою залишається проблема забруднення ґрунту.  Ґрунт забруднюється і руйнується через ведення будівельних робіт, функціонування житлових будинків, промислових підприємств.  Щороку збільшується кількість побутового сміття.  На кожного жителя Землі сьогодні доводиться 2,5 кг сміття на добу.

Виберіть і вирішите будь-яке рівняння.

Скільки років розкладається на землі папір?

Х * 48 = 100 - 4

Скільки років зберігається в землі консервна банка?

Х: 25 = 60 : 15

Скільки років буде переробляти природа поліетиленовий пакет?

300 - Х = 25 * 4

Перевірка.

VІІ. Підведення підсумків

1. Рефлексія

Створення плаката

       - Який внесок ми з вами можемо внести в охорону природи? Запишіть на аркуші і подаруйте цю квітку нашій планеті. (На дошці планета Земля, діти клеять свої побажання навколо планети)

       - Що нового для себе ви дізналися на уроці?

Вправа «Сенкан» про слова екологія

Екологія

Чиста ,  брудна

Радує, допомагає, захищає

Бережіть екологію планети!

Навколишнє середовище

         Природа прикрашає наше життя.  Вона приносить нам багато радості.  Ми із задоволенням слухаємо спів птахів, дзюрчання струмочка, таємничий шепіт лісів.  Ми із задоволенням милуємося роздоллям полів, дзеркальною гладдю річок і красою квітів.  Все це нам щедро дарує планета Земля.  А натомість просить тільки одного - дбайливого доброго ставлення.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартынова Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1169
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку