Творче заняття "Ознайомлення з поняттям акторська майстерність на заняттях з хореографії"

Про матеріал
Творче заняття «Ознайомлення з поняттям акторська майстерність на заняттях з хореографії» для керівників гуртків ЗПО та ЗЗСО. Мета заняття: Ознайомлення з поняттям «акторська майстерність». Вивчення основних принципів акторської майстерності. Засвоєння правил та методики акторської виразності у танці.
Перегляд файлу

КПНЗ «ЦДЮТ Металургійного району» КМР

 

 

 

 

План-конспект заняття

«Ознайомлення з поняттям акторська майстерність на заняттях з хореографії»

 

ЗШГ «Данс - Екзотик»

(Основнийрівень3 - й рікнавчання)

125941-i_030.png

 

 

Педагог: Слобідська Яна Геннадіївна

Акомпоніатор: Іваненко Оксана Олександрівна

 

Тема заняття: «Ознайомлення з поняттям акторська майстерність на заняттях з хореографії»

Мета заняття: Ознайомлення з поняттям «акторська майстерність». Вивчення основних принципів акторської майстерності. Засвоєння правил та методики акторської виразності у танці. Поліпшення координації рухів і емоційної виразності учнів шляхом повторення і відпрацювання пройдених рухів. Виявлення рівня засвоєння навчальної програми.

Тип заняття: вивчення нового матеріалу, закріплення знань, вироблення умінь і навичок.

Завдання заняття:

Освітні:

- вивчення кількох основних принципів акторської майстерності.

- закріплення знань, умінь і навичок, отриманих на попередніх заняттях;

- розвиток осмисленого виконання ролі у танцювальній композиції.;

- розвиток пізнавальних інтересів і творчого потенціалу учнів.

Розвиваючі:

- розвиток координації рухів;

- зміцнення опорно-рухового апарату;

- розвиток витривалості і постановки дихання;

- психологічне звільнення учнів.

Виховні:

- формування естетичного виховання, вміння вести себе в колективі;

- формування почуття відповідальності;

- активізація творчих здібностей;

- вміння творчо взаємодіяти на заняттях з педагогом.

 

 

Основн іметоди роботи:

- наочний (практичний показ);

- словесний (пояснення, бесіда).

Педагогічні технології:

- здоров'язберігаюча технологія;

- особистісно-орієнтована технологія з диференційованим підходом.

 

Структура заняття

Вступна частина заняття (5хв.)

- вхід в танцювальний зал;

- уклін педагогу і акомпоніатору;

- позначення теми і мети заняття;

- бесіда про поняття «акторська майстерність» та її основні принципи.

Основна частина заняття (35 хв.)

- екзерсис біля станку;

- екзерсис на середині залу;

- вправи по діагоналі.

- вивчення простих вправ з акторської майстерності.

Заключна частина заняття (5хв.)

- основна побудова для виходу із залу;

- уклін педагогу і акомпоніатору;

- вихід з танцювального залу під музичний супровід.

 

 

Хід заняття

Вступна частина заняття

- Вхід учнів у танцювальний зал. Учні шикуються в дві лінії в шаховому порядку.

- Уклін педагогу і акомпоніатору.

- Позначення теми і мети заняття.

- Розповідь про поняття «акторська майстерність» та її основні принципи.

Акторське мистецтво — мистецтво театральної гри, створення художніх, сценічних образів у театрі, кіно, на телебаченні чи радіо. Акторська майстерність покликана втілити у творі авторський задум, виявити глибину ідейного змісту твору, донести його до глядача. Загальний принцип акторського мистецтва — перевтілення. Перевтілення буває зовнішнє і внутрішнє, метод його розуміння різниться в залежності від техніки, якою користується актор, факторів зовнішнього втручання в побудові ролі (роботи партнерів, режисера, гримера і т. д.). Робочі інструменти актора так само розрізняються як зовнішні і внутрішні. Зовнішні (технологічні) — грим, костюм, в деяких видах театру — маска. Внутрішні (психо-фізичні) — фізичні: тіло, пластику і моторику, голос (в тому числі дикція), музичний слух, почуття ритму; психічні: емоційність, спостережливість, пам'ять, уява, швидкість реакції, здатність до імпровізації.

Основна частина заняття

Екзерсис біля станку:

- комбінація Демі і гранд пліє по I, II, IV і V позиціях ніг (ускладнює елемент - підйом на полупальці, пордебра корпусу);

- комбінація баттмант тандю;

- комбінація па тандю жете (ускладнює елемент - піку,);

- комбінація Ронд де жамп партер;

- комбінація па фондю;

- комбінація па фраппе;

- комбінація адажіо (робота по класичним позам і арабескам);

- гранд па поетапне вивчення вправи.

Екзерсис на середині залу:

- пордебра.

- комбінація Демі і гранд пліє.

- комбінація баттмант тандю.

Екзерсис по діагоналі:

- обертання шене;

Вивчення простих вправ з акторської майстерності:

«Спостерігач»

Кожен учасник виконує будь-які фізичні дії, одночасно непомітно спостерігаючи за одним з інших учасників гри. Через 1-2 хвилини педагог пропонує вгадати, за хто за ким спостерігав. Спостерігачі повинні перерахувати дії, які виконував їх "підозрюваний".

"Передай позу"

Діти сидять на стільцях в півколі і на підлозі по-турецьки з закритими очима. Педагог придумує позу, показує її першому гравцю. Той запам'ятовує і показує наступному. В результаті порівнюється поза останнього гравця з позою, показаною педагогом. Дітей обов'язково треба поділити на виконавців і глядачів.

"Дружні звірі"

Діти розподіляються на три групи: ведмеді, мавпи і слони. Потім педагог називає по черзі одну з команд. Діти повинні одночасно виконати 1, 2, 3 своїх рухів, придуманих педагогом. Наприклад: ведмеді тупнути однією ногою і потрібно обійти навколо себе; мавпи - підстрибнути і почухати собі потилицю, слони - поклонитися і помахати хоботом. Можна вибирати будь-яких тварин і придумувати будь-які рухи. Головне, щоб кожна група виконувала свої рухи синхронно, спілкуючись тільки поглядом.

"Друкарська машинка"

Між дітьми розподіляються букви алфавіту, причому деяким дітям дістаються по 3 літери. Педагог вимовляє будь-яку фразу. Діти ударами друкують її, відокремлюючи слова між собою загальним плеском.

Заключна частина заняття

- Основна побудова для виходуіз залу (дв ілінії в шаховому порядку).

- Ступінь реалізації мети, досягнутої на початку заняття.

- Уклін педагогу і акомпаніатору.

- Вихід з танцювального залу під музичний супровід (марш).

В основі всього заняття з учнями покладена здоров'язбережуюча технологія, а також особистісно-орієнтована технологія з диференційованим підходом.

 

 

 

 

Список літератури

1. Колчеев Ю. В. Театралізовані ігри в школі. [Текст] / Ю. В. Колчеев, Н. М. Колчеева. - М. Шкільна Преса, 2003. - 96с.

2 Ласкава Е. В. Речеголосовой тренінг. [Текст] / Є. В. Ласкава. - М. «ІСЦ Маска», 2006. - 100 с.

3. Театр: практичні заняття в дитячому театральному колективі // Я входжу в світ мистецтва. - 2001. - №6 (46) - 144с

4. Бондаренко Л. А. Методика хореографічної роботи в школі / Л. А. Бондаренко. – Вид. 2-ге. –Київ: Музична Україна, 2008. – 191 с.

5. Брызгалова Р. М. Хореографическая подготовка студентов факультета физической культуры на занятиях по музыкально-ритмическому воспитанию / Р. М. Брызгалова / 2 Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2011. – № 2. – С.11–13.

6. Вашкевич Н. Н. История хореографии всех веков и народов / Н. Н. Вашкевич. –Планета музики, 2009. – 192 с. – Серия „Мир культуры, истории и философии”. – ISBN 978-5-8114-0994-5.

7. Вільчковський Е. Рух і музика. Ігри під музику для дітей старшої та підготовчої до школи груп дитячого садку / Е. Вільчковський. – Київ :Музична Україна, 2008. – 37 с.

8. Гарасимчук Р. Народні танці українців Карпат / Роман Гарасимчук. – Львів : Ін-т народознавства НАН України, 2008. – Кн. 1. – 608 с. – ISBN 978-966-02-5087-1.

 

docx
Додав(-ла)
Слободська Яна
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку