КПНЗ «ЦДЮТ Металургійного району» КМР
План-конспект заняття
«Ознайомлення з поняттям акторська майстерність на заняттях з хореографії»
ЗШГ «Данс - Екзотик»
(Основнийрівень3 - й рікнавчання)
Педагог: Слобідська Яна Геннадіївна
Акомпоніатор: Іваненко Оксана Олександрівна
Тема заняття: «Ознайомлення з поняттям акторська майстерність на заняттях з хореографії»
Мета заняття: Ознайомлення з поняттям «акторська майстерність». Вивчення основних принципів акторської майстерності. Засвоєння правил та методики акторської виразності у танці. Поліпшення координації рухів і емоційної виразності учнів шляхом повторення і відпрацювання пройдених рухів. Виявлення рівня засвоєння навчальної програми.
Тип заняття: вивчення нового матеріалу, закріплення знань, вироблення умінь і навичок.
Завдання заняття:
Освітні:
- вивчення кількох основних принципів акторської майстерності.
- закріплення знань, умінь і навичок, отриманих на попередніх заняттях;
- розвиток осмисленого виконання ролі у танцювальній композиції.;
- розвиток пізнавальних інтересів і творчого потенціалу учнів.
Розвиваючі:
- розвиток координації рухів;
- зміцнення опорно-рухового апарату;
- розвиток витривалості і постановки дихання;
- психологічне звільнення учнів.
Виховні:
- формування естетичного виховання, вміння вести себе в колективі;
- формування почуття відповідальності;
- активізація творчих здібностей;
- вміння творчо взаємодіяти на заняттях з педагогом.
Основн іметоди роботи:
- наочний (практичний показ);
- словесний (пояснення, бесіда).
Педагогічні технології:
- здоров'язберігаюча технологія;
- особистісно-орієнтована технологія з диференційованим підходом.
Структура заняття
Вступна частина заняття (5хв.)
- вхід в танцювальний зал;
- уклін педагогу і акомпоніатору;
- позначення теми і мети заняття;
- бесіда про поняття «акторська майстерність» та її основні принципи.
Основна частина заняття (35 хв.)
- екзерсис біля станку;
- екзерсис на середині залу;
- вправи по діагоналі.
- вивчення простих вправ з акторської майстерності.
Заключна частина заняття (5хв.)
- основна побудова для виходу із залу;
- уклін педагогу і акомпоніатору;
- вихід з танцювального залу під музичний супровід.
Хід заняття
Вступна частина заняття
- Вхід учнів у танцювальний зал. Учні шикуються в дві лінії в шаховому порядку.
- Уклін педагогу і акомпоніатору.
- Позначення теми і мети заняття.
- Розповідь про поняття «акторська майстерність» та її основні принципи.
Акторське мистецтво — мистецтво театральної гри, створення художніх, сценічних образів у театрі, кіно, на телебаченні чи радіо. Акторська майстерність покликана втілити у творі авторський задум, виявити глибину ідейного змісту твору, донести його до глядача. Загальний принцип акторського мистецтва — перевтілення. Перевтілення буває зовнішнє і внутрішнє, метод його розуміння різниться в залежності від техніки, якою користується актор, факторів зовнішнього втручання в побудові ролі (роботи партнерів, режисера, гримера і т. д.). Робочі інструменти актора так само розрізняються як зовнішні і внутрішні. Зовнішні (технологічні) — грим, костюм, в деяких видах театру — маска. Внутрішні (психо-фізичні) — фізичні: тіло, пластику і моторику, голос (в тому числі дикція), музичний слух, почуття ритму; психічні: емоційність, спостережливість, пам'ять, уява, швидкість реакції, здатність до імпровізації.
Основна частина заняття
Екзерсис біля станку:
- комбінація Демі і гранд пліє по I, II, IV і V позиціях ніг (ускладнює елемент - підйом на полупальці, пордебра корпусу);
- комбінація баттмант тандю;
- комбінація па тандю жете (ускладнює елемент - піку,);
- комбінація Ронд де жамп партер;
- комбінація па фондю;
- комбінація па фраппе;
- комбінація адажіо (робота по класичним позам і арабескам);
- гранд па поетапне вивчення вправи.
Екзерсис на середині залу:
- пордебра.
- комбінація Демі і гранд пліє.
- комбінація баттмант тандю.
Екзерсис по діагоналі:
- обертання шене;
Вивчення простих вправ з акторської майстерності:
«Спостерігач»
Кожен учасник виконує будь-які фізичні дії, одночасно непомітно спостерігаючи за одним з інших учасників гри. Через 1-2 хвилини педагог пропонує вгадати, за хто за ким спостерігав. Спостерігачі повинні перерахувати дії, які виконував їх "підозрюваний".
"Передай позу"
Діти сидять на стільцях в півколі і на підлозі по-турецьки з закритими очима. Педагог придумує позу, показує її першому гравцю. Той запам'ятовує і показує наступному. В результаті порівнюється поза останнього гравця з позою, показаною педагогом. Дітей обов'язково треба поділити на виконавців і глядачів.
"Дружні звірі"
Діти розподіляються на три групи: ведмеді, мавпи і слони. Потім педагог називає по черзі одну з команд. Діти повинні одночасно виконати 1, 2, 3 своїх рухів, придуманих педагогом. Наприклад: ведмеді тупнути однією ногою і потрібно обійти навколо себе; мавпи - підстрибнути і почухати собі потилицю, слони - поклонитися і помахати хоботом. Можна вибирати будь-яких тварин і придумувати будь-які рухи. Головне, щоб кожна група виконувала свої рухи синхронно, спілкуючись тільки поглядом.
"Друкарська машинка"
Між дітьми розподіляються букви алфавіту, причому деяким дітям дістаються по 3 літери. Педагог вимовляє будь-яку фразу. Діти ударами друкують її, відокремлюючи слова між собою загальним плеском.
Заключна частина заняття
- Основна побудова для виходуіз залу (дв ілінії в шаховому порядку).
- Ступінь реалізації мети, досягнутої на початку заняття.
- Уклін педагогу і акомпаніатору.
- Вихід з танцювального залу під музичний супровід (марш).
В основі всього заняття з учнями покладена здоров'язбережуюча технологія, а також особистісно-орієнтована технологія з диференційованим підходом.
Список літератури
1. Колчеев Ю. В. Театралізовані ігри в школі. [Текст] / Ю. В. Колчеев, Н. М. Колчеева. - М. Шкільна Преса, 2003. - 96с.
2 Ласкава Е. В. Речеголосовой тренінг. [Текст] / Є. В. Ласкава. - М. «ІСЦ Маска», 2006. - 100 с.
3. Театр: практичні заняття в дитячому театральному колективі // Я входжу в світ мистецтва. - 2001. - №6 (46) - 144с
4. Бондаренко Л. А. Методика хореографічної роботи в школі / Л. А. Бондаренко. – Вид. 2-ге. –Київ: Музична Україна, 2008. – 191 с.
5. Брызгалова Р. М. Хореографическая подготовка студентов факультета физической культуры на занятиях по музыкально-ритмическому воспитанию / Р. М. Брызгалова / 2 Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2011. – № 2. – С.11–13.
6. Вашкевич Н. Н. История хореографии всех веков и народов / Н. Н. Вашкевич. –Планета музики, 2009. – 192 с. – Серия „Мир культуры, истории и философии”. – ISBN 978-5-8114-0994-5.
7. Вільчковський Е. Рух і музика. Ігри під музику для дітей старшої та підготовчої до школи груп дитячого садку / Е. Вільчковський. – Київ :Музична Україна, 2008. – 37 с.
8. Гарасимчук Р. Народні танці українців Карпат / Роман Гарасимчук. – Львів : Ін-т народознавства НАН України, 2008. – Кн. 1. – 608 с. – ISBN 978-966-02-5087-1.