Сучасне суспільство висуває нові вимоги до викладання та вивчення іноземних мов у школі. Значною мірою збільшилася їх освітня та самоосвітня функція, професійна значущість в цілому, що посилило мотивацію вивчення мов міжнародного спілкування, відповідно зросли й потреби вивчення іноземних мов.
Школярі беруть участь у різноманітних конкурсах, навчаються за кордоном, приймають участь у програмах з обміну студентами, мають можливість складати іспити на отримання міжнародного сертифікату, включаються в Інтернет, мають можливість працювати на уроці з аутентичними матеріалами. Тому виникла необхідність, окрім практичних знань мови , давати учням знання про країну та її культуру,тобто формувати соціокультурну компетенцію.
У пояснювальній записці до нової програми говориться, що вчитель повинен формувати в учнів комунікативну компетенцію – здатність використовувати мову для реалізації цілей навчання. Комунікативна компетенція передбачає:
Компонентами лінгвосоціокультурної компетенції є:
Слід відзначити, що обрана мною тема надзвичайно широка, оскільки соціокультурний аспект так чи інакше реалізується практично на кожному уроці впродовж усього курсу вивчення англійської мови, тому в роботі будуть висвітлені лише деякі аспекти теми:
Використання пісень на уроках англійської мови
Використання музики й пісень на уроках іноземної мови сприяє розвитку соціокультурної компетенції, створює на уроці особливу атмосферу країни, мова якої вивчається. Ефективність використання пісень для навчання мови пояснюється тим, що вони на уроці пожвавлюють викладання, вносять різноманітність, викликають позитивні емоції та створюють високу мотивацію. Більшість пісень особистісно орієнтовані в тому розумінні, що торкаються тем, які є близькими всім людям, незалежно від їхнього віку та інтересів, наприклад, кохання, інших душевних переживань.
По-друге, пісні надають чудову можливість для багаторазового повторення та запам’ятовування лексичного та граматичного матеріалу. Це вже не нудний технічний тренаж (вправи, що в зарубіжних підручниках називаються «drills», сама назва асоціюється з роботою свердлильної машини), а багаторазових повтореннях взагалі в цілком реальній життєвій ситуації, яка не видається штучною, оскільки пісні становлять частину нашого повсякденного життя. Пісні відкладаються в короткостроковій і довгостроковій пам’яті. Всім відоме явище, коли пісня «засіла в думках» і весь час хочеться наспівувати її.
По-третє, багато пісень містять гарні приклади розмовної мови, гарну лексику, а також є неоціненним джерелом тем для обговорення, починаючи з філософських (кохання, дружба, патріотизм) і закінчуючи «делікатними» темами (секс, наркотики, насильство).
Однак існує проблема добору пісень, адже вони повинні відповідати певним вимогам – бути аутентичними, доступними в інформаційному та мовному плані, емоційними, проблемними й актуальними, а також відповідати віковим особливостям учнів і мати відповідну мелодію.
Залежно від мети використання пісень їх можна поділити на багато та однофункціональні. Функціональні пісні використовують для того, щоб відпрацьовувати й закріпити лише одне мовне явище, наприклад, запам’ятати слово з теми (фрукти, овочі, одяг), форму часу, мовну структуру(I’vegot),що часто вживається. Головним критерієм добору багатофункціональної пісні є тема або підтема, якої торкається пісня; у такому випадку її можна розглядати як самостійний навчальний текст і використовувати для відпрацювання фонетичного, лексичного та граматичного матеріалу, а також для розвитку навичок аудіювання, читання, письма й говоріння. Всі вправи, що використовуються під час роботи з піснею, можна поділити на п’ять груп.
Лексичні вправи
|
Name |
Activity |
Animal |
I |
Irene |
|
|
R |
|
Rowing |
|
E |
|
|
Elephant |
N |
|
|
|
E |
|
|
|
Вправи, спрямовані на розвиток навичок аудіювання.
Вправи, що полегшують заучування
The baby will have a cake
The baby will have a cake and a candy.
Повторити все, що було сказано, і додати ще одне слово.
Вправи на відпрацювання граматичного матеріалу
артикль – думка – розмір – вік – колір – іменник.
I’ve got apples and angels
I’ve got bears and bicycles
Вправи на розвиток навичок говоріння та письма
Наведу два приклади, що демонструють, як, використовуючи пісню, можна розвивати творчі здібності учнів і навички підготовленої і непідготовленої мови.
У шостому класі під час вивчення теми «Новий рік у Великій Британії» діти із задоволенням розучуючь пісню про оленя Рудольфа – помічника Санта Клауса.
Rudolph the Red-nosed reindeer
By Johnny Marks
Rudolph the red-nosed reindeer,
Had a very shiny nose
And if you ever saw it,
You would even say it glows.
All of the other reindeer
Used to laugh and call him names,
They never let poor Rudolph
Join in any reindeer games.
Then one foggy Christmas Eve
Santa came to say:
«Rudolph, with your nose so bright,
Won’t you guide my sleigh tonight? »
Then how the reindeer loved him
As they shouted out with glee:
«Rudolph the red-nosed reindeer,
you’ll go down in history! »
Організовуючи роботу з текстом пісні, я пропоную такі завдання.
Who is Rudolph?
(Reindeer, to glow, red-nosed, shiny)
What was Rudolph’s problem?
(To laugh at, to call names, to join in)
Who asked Rudolph for help one day?
(Santa, foggy, eve, to guide, a sleigh)
Is Rudolph happy now?
(Famous, go down in history in history, love, make friends)
Santa.Why are you crying, Rudolph?
Rudolph (describes his unusual nose)….
Santa. Is that a problem?
Rudolph. Of course, it is! (Explains why)…
Santa. I’ll help you. You’ll be very famous. You’ll go down in history. Every-body will love you.
Rudolph.Really?
Santa.It’s very foggy tonight. Will you guide my sleigh with your shiny bright nose?
Rudolph. Certainly, I will.
Child.Dad, who is Rudolph? Why is he so popular?
Dad. (tells about Rudolph’s unusual nose and about his problem)…
Child.Poor Rudolph! Did anybody help him?
Dad….
Child. And what happened then?
Dad….
Додому слабкі учні отримали завдання написати оповідання від імені Рудольфа та намалювати його портрет, а сильні – написати п’єсу за змістом пісні.
У сьомому класі діти вивчають пісню WitchesʹBrew (тема «Halloween»).
Witches’ Brew traditional
Dead leaves, seaweed, rotten eggs, too;
Stir them in my witchesʹ brew.
I got magic, ala-ka-Zama-ka-zoo.
Spider web, mouldy bread, mucky mud, too;
I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.
Ooh, my witchesʹ brew.
Ooh, what’s it gonna do to you? Boo!
Floor wax, thumbtacks, purple paints, too;
Stir magic, ala-ka-zama-ka-zoo.
Fingernails, lunch pails, apple cores, too;
Stir them in my witchesʹ brew.
I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.
Ooh, my witchesʹ brew.
Ooh, what’s it gonna do to you? Boo!
Wrinkled primes, mushrooms, motor oil, too;
Stir them in my witchesʹ brew.
I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.
Year, year, I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.
Для відпрацювання лексики учні заповнюють таблицю, спочатку вписуючи слова, а потім, щоб підібрати інгредієнти для свого рецепту відьомського зілля, продовжують таблицю, записуючи будь-які необхідні їм слова.
Adjectives |
Ingredients |
|||
Food |
Animals |
Plants |
Body |
|
Dead |
Eggs |
|
Seaweed |
Tooth |
Rotten |
Bread |
|
Spider |
Tail |
Mouldy |
Apple cores |
Web |
|
Brain |
Mucky |
Prunes |
Flies |
|
|
Purple |
Mushrooms |
Wings |
|
|
Wrinkled |
|
|
|
|
Smelly |
|
|
|
|
Stinky |
|
|
|
|
Після цього вони добирають компоненти для свого зілля, складають словосполучення (прикметник + іменник):deadfrogs, dragon’stoothтощо.
Дібравши інгредієнти, діти описують процес виготовлення зілля, одночасно ми повторюємо лексику з нещодавної теми «Food» (slice, chop, peel, mix, add, stew, fly, boil, dress…).
Додому семикласники отримують творче завдання - написати два куплети пісні, обов’язково вказавши в останньому рядку, яку дію справить їх зілля. Попередньо ми обговорюємо це на уроці, діти пропонують свої варіанти.
Your memory will improve.
You will be able to fly.
You will be able to foresee future.
Звичаї та традиції прикрашають наше життя, роблять його цікавішим і різноманітнішим. В історичній пам’ятi кожного народу зберiгається те, що виокремлює його з-помiж iнших. Робота над країнознавчим матерiалом, що стосується звичаїв i традицiй англомовних країн, сприяєреалiзацiї завдань загальньоосвiтнього та розвивального характеру. З досвiду роботи з країнознавчим матерiалом на уроках я можу зробити такi висновки:
Серед чисельних свят англомовних країн найбiльш популярним с Новий Рiк, Рiздво, День святого Валентина та Хелоуїн, тому найбiльшу увагу я придiляю вивченню звичаїв i традицiй, повязаних з ними святами. Кожного року впродовж усього курсу вивчення англiйської мови з 5 по 11 клас кiлька урокiв присвячую названим святам:
Пропоную вашiй увазi план вiкритого уроку в шостому класi. Головна сюжетна лiнiя уроку така: Землю вiдвiдали iнопланетяни, якi прибули ввечерi 31 жовтня, в розпал святкування, та перелякалися страхiтливих масок i костюмiв; шестикласники запевняють їх про свято, вчать робити костюми та запрошують на свою вечiрку.
Plan
The Subject: A Halloween Party
The Aims:
Say after the announcer
Adjectives: dreadful, terrible, horrible, scary, frightening, spooky, creepy, bloodsucking.
Nouns:alien, wizard, Count, Dracula, Frankenstein, monster, death, creature, evil spirit, vampire, bat, witch, ghost, mummy, goblin, skeleton, devil, phoul.
Verbs: like, com out, appear, fly, kill, suck, chase, tear to, pieces, howl, spook, frighten, scare.
Model:Scary creatures come out at night and spook children.
Before the lesson ask the students to make crossword puzzles. The following task might be useful.
Match column A with column B
A |
B |
alien goblin witch devil skeleton adult fortune-teller treat |
something children get going from house to house on Halloween a person whotells people their future another word for grown up all person's bones Satan a woman magician who wears black and scares people an unreal evil monster who is often described in fairy-tales a habitant of another planet |
What are the pumpkins saying?
Each student drew a large pumpkin and using the code where A is 1, B is 2, etc coded one sentence.
4.15.14.20
16.21.20
13.5.
15.14.
20.8.5.
6.18.15.14.20.
4.15.15.18.19.20.5.16
Don't put me on the front doorstep.
Vampire is/ a dreadful,/ scary and creepy/ creature with/ large fangs,/it chases/ people/ at full moon/ and sucks/ blood.
Devil is/ an evil creature/ with 2 horns,/a tail and 2 red shiny/ eyes,/ which takes bad/ people/ to hell/ after their death.
We summon you!
When: the scariest day of the year
Where; grammar school 2
What time: the witching hour
Why:for terrible, frightening fun.
Teacher. Frankenstein was written by Mary Shelly 1818. It is a horror story.
It tells about Victor Frankenstein, a student from Geneva, who discovers the secret of life so he collects bones and bodies from graveyards, and constructs a creature, which is more monster that man. People re terrifies of it because it is so huge and ugly. The poor monster has no friends and feels lonely and depressed, so asks Frankenstein to make it a wife.
This he refuses to do. Then the monster attacks and kills not only Frankenstein's brother, but also his friend, and his bride Elizabeth. Frankenstein is heartbroken and is determined to kill the monster. However he dies while chasing the monster, which then kills itself.
Frankenstein is a fascinating story because of the character of the monster, which is both sad and frightening at the same time.
Can we construct a monster?
I think we can if we guess what part of the body it is without looking at it, only touching it and feeling it. Here is a list o objects packed in tins, bags and boxes.
a rubber glove with wet sand – a human hand
a dries apricot – an ear
a piece of hen's liver – liver
cold, cooked spaghetti – intestines
a few hard kernels of corn – teeth
cornsilk – hair
a whole, cooked, greased cauliflower – brain
put your hand inside, touch, feel, guess.
Scream, if you want to! Have fun!
Teacher.Imagine you are an alien. Write a letter to your planet, tell:
У п’ятому класi діти вперше вивчають тему «День святого Валентина». Я не прагну того, щоб п’ятикласники навчилися розповiдати про історію свята та звичаї, пов’язанi з ним. Цiлком достатньо, якщо діти зрозумiють, що головне в цьому святi – зробити приємне близьким людям, рiдним, друзям, однокласникам, учителям. Я вводжу та вiдпрацювую лексику, необхiдну для того, щоб зробити комплiмент, похвалити, написати листiвку - валентинку, розучаємо чотиривiрш.
You're special
You're creative
Super star
You're on top
You're beautiful
You make me happy
You're superb
You're dynamite
You're fantastic
You're a treasure
You mean a lot to me
***
I'm sure it's time
To wish you happy Valentine
***
This note wants to say
Happy Valentine's day
***
You're a good friend
You're sensational
You're phenomenal
A big hug for you
You brighten my day
A friend like you is a dream come true
***
You're a diamond
You're my honey Bunny
You mean the world to me
You are perfect
Your smile is worth $1.000.000
You're my sunshine, you make me
Happy when the sky is grey
***
I'll be your sweetheart
If you will be mine
All of my life I'll be
Your Valentine
***
There are gold ships
I'm like a cabbage
Divided into two
The leaves I give to others
But the heart I give to you
***
Let me call you sweetheart
I'm in love with you.
Let me hear you whisper
That you love me, too.
***
Roses love sunshine
Violets love dew
Angels in Heaven
Know I love you.
***
From your secret admirer
Guess from who.
And silver ships
But nothing like friendship
***
February the fourteenth
it's Valentine they say
I choose you from among the rest,
The reason is I love best.
***
Sure as he grapes grow on the vive,
So sure you are my Valentine.
The rose is red, the violet's blue,
Lilies are fair and so are you
***
My teacher's very special.
So I'm making her a heart.
My Valentine is sure to be
A proper work of art.
Лексика вiдпрацьовується в цiкавiй формi: я прошу дiтей смостiйно пiдготувати на картках такi звдання:
ter-ifi
eno_e_ _l
omddani (diamond)
rmats (smart)
trea cial
per sure
spe fect
Для вiдпрацювання читання та правильного промовляння слiв можна використати рухому гру, яка органiзовується таким чином: на аркушi паперу великими лiтерами пишеться будь-яке зi слiв, що вивчається (secret, admirer, violet, terrific), та чiпляється на лацкан пiджака шкільної форми; дiти сiдають по колу. Ведучому стiльця не вистачає. Щоб отримати можливiсть сiсти, вiн голосно називає слова, написанi на картках будь-яких двох учасникiв гри. Почувши слова, учнi повиннi пiдвестися та помiнятися мiсцями. У цей час ведучий має встигнути зайняти один зi стiльцiв, що звiльнилися, тодi ведучим стає той учень, який не встиг зайняти мiсце. Гра тривас.
Коли лексику вивчено, можна провести конкурси: хто скаже бiльше комплiментiв за одну хвилину, хто пiдпише бiльше валентинок за короткий термiн.
У сьомому класi, коли до дiтей приходить перша закоханiсть, цьому почуттю можна присвятити урок.Я даю дiтям домашнє завдання попрацювати з українсько-англiйським словником i виписати якомога бiльше синонiмiв слова «love» та прикметникiв, за допомогою яких це почуття можна описати. В результатi в словниках з'являються слова: attachment, affection, respect, tenderness, passion, devotion, understanding, adoration, eternal, deep, sincere, true, faithful, mad, ardent, passionate, gentle, tragic, sudden, tender.
Пiсля того, як слова вiдпрацьовано, пропоную дiтям написати сенкан з теми «Кохання». Сенкан – це неримований вiрш, форма якого суворо регламетована:
перший рядок – одне сдлово, iменник, тема вiрша;
другий рядок – два прикметники, що описують iменник з першого рядка;
третiй рядок – три-чотири слова, речення, що вiдбивають суть явища;
четвертий рядок – чотири-п'ять слiв, що виражають ставлення до явища;
п'ятий рядок – одне слово, асоцiацiя.
Менi дуже подобається цей вид роботи. Переваги тут очевиднi: розвивається асоцiативне мислення та вмiння стисло й чiтко формулювати думку, виокремлювати головне. Дiти з легкiстю пишуть такi вiршi, оскiльки вони неримованi.Три рядки з п'яти не є закiнченими реченнями й не становлять труднощiв з граматичноїточки зору, тому дiти швидко виконують це завдання на уроцi. Вдома учні оформлять вiршi на виготовлених своїми руками листiвках у формi сердечок, а в класi ми проводимо виставку творчих робiт, обговорюємо їх, вибираємо переможцiв у рiзних номiнацiях: найоригiнальнiша думка, найкращий добiр лексики, найкраще оформлення. У такий спосiб створюєтьсяситуацiя успiху навiть у тих учнiв, якi не дуже добре володiють англiйською мовою.
Для розвитку художньої творчостi можна запропонувати намалювати гумористичний малюнок з теми «Loveis…» i зробити пiдпис до нього. Отякi iдеїспалинадумкудiтям:
Love is…
…losing your head
…giving surprise presents.
…lending money that you know will never return.
…protecting your girl-friend from others boys.
У 10 класi можна працювати з таким текстом.
St. Valentine's Day
Nowadays the tradition to celebrate St. Valentine's Day is observed in many countries throughout the world. The holiday is celebrated on the 14th of February. St. Valentine's Day has roots in several different legends that have found their way to us through the ages. Three hundred years after the death of Jesus Christ,
Roman emperors still demanded that everyone believe in the Roman gods. Valentine, Christian priest, was thrown in prison for his teaching. On February 14, Valentine was beheaded, not only because he was a Christian, but also because he had performed a miracle. He cured the jailer's daughter of their blindness. The night before he was executed, he wrote the jailer's daughter a farewell letter signing it «From Your Valentine». Another legend tells that the same Valentine, well-loved by all, wrote notes from his jail cell to children and friends who missed him.
Let Me Call You Sweetheart
Let me call you sweetheart
I'm in love with you
Let me hear you whisper
That you love me, too.
Keep the love light glowing
In your eyes so true.
Let me call you sweetheart,
I'm in love with you.
To cut the long story short,
I'd cut the long story short,
I'd like to say…
Exercise 1
In the text words or expressions which mean the following:
Exercise 2
Synonyms
Заучування тексту в старших класах не становить проблем, тому зупинюся на деяких творчих завданнях.
Конкурс невеликих оповiдань за однiєю iз запропонованих тем.Оповiдання має вiдповiдати одному з лiтературних журналiв (на вибiр учнiв): детективу, гумористичному оповiданню, драмi тощо.
Why are Valentines always pink and red?
How can you escape Cupid’s arrow?
Once Cupid lost his bow and arrows.
Зробити комплiмент, дати клятву у вiчному коханнi, використовуючи запропоноване слово або словосполучення… Головне в цьому конкурсi – пiдiбрати несподiване, нетривiальне слово, наприклад: The Atlantic Ocean, ambulance, hedgehog.
If you ask to drink up the Atlantic Ocean to prove my love I would do it without hesitation.
3.Навчання розмовної англiйської мови та клiше
Англiйський методист Майкл Вест так характеризує англiйськi розмовнi формули (клiше):
Well, they are these things, you know, which don’t actually mean very much, of course, yet they are in fact necessary in English conversation as behavior.
Iснують рiзнi види клiше: заповнювачi мовчання (silence fillers); слова, що затримують вiдповiдь (delay words), мовнi клiше (conversation tag).
Клiше допомагають логiчно оформити висловлювання та зробити мову бiльш природною. За допомогою клiше можна висловити розумiння, спiвчуття, пiдтримку, хвилювання, подив, незгоду.
Учнi повиннi навчитися автоматично вживати формули сучасної англiйської мови, тому необхiдно систематично вводити в їхню мову вислови, вiдпрацьовувати їх у ситуацiях. Стилiстичнi розмовн iформули можна подiлити на формальнi, що використовуються в бесiдi з незнайомими та малознайомими, старшими за вiком або становищем; неформальнi, якi можна використати в бесiдi з рiдними, друзями, однолiтками; нейтральнi, доцiльнi в будь-якiй ситуацiї. У старших класах слiд навчити правильно вибрати мовнi засоби залежно вiд ситуацiї та особистостi спiврозмовника.
Невiд'ємною частиною навчання розмовної англійської мови є такi теми, як «У магазинi», «У кафе та ресторанi», «У готелi» та багато iнших. Якщо володiння лексикою з цих тем відпрацьовано до автоматизму, пiдвищується ймовiрнiсть того, що потрапивши в англомовне середовище, учнi легко зможуть здiйснити акт комунікації. Невипадково в англiйськiй методичнiй лiтературi говориться, що володiння розмовною англiйською розвиває «навички виживання» (survivalskills) в англомовному середовищi.
Як приклад, наведу план пiдсумкового уроку з теми «Знайомство» в п'ятому класi. Оскiльки п'ятикласники знайомi вже кiлька рокiв, зрозумiло, що знайомитися одне з одним їм не цiкаво й немає необхiдностi, тому я запропонувала їм нову ситуацiю. Вони приїжджають до Лондона з рiзних неангломовних країн свiту вивчати англiйську мову в «Школi Мiжнародного навчання англiйськоi мови». Отже, це урок – рольова гра, симуляцiя, тобто максимальна iмiтацiя алгоритму реальної життсвої ситуацiї.
Plan
The Subject: International School of English
The Aim:
I’m your teacher, my names is Ms. Marple. Do you know a famous detective Jane Marple from the books by Agatha Christie? I’m her distant relative. I was born in Scotland. Scottish is my native language, now I live and work here in London. I’m going to teach you English. I think you know English a little, but here at the International school of English you’ll learn it very well.
Teacher. I know that you are from different countries of the world and you speak different languages.
What countries are you from?
What languages do you speak?
Students(chorus).I’m from Turkey. I speak Turkish. Japan – Japanese. Italy – Italian. Spain – Spanish. France – French. Brazil – Brazilian. Russia – Russian. China – Chinese. Portugal – Portuguese. Egypt – Egyptian.
Which of these countries is in North America?
Which of these countries is in Africa?
Which of these countries are in Asia?
Which countries are in Europe?
Which country is both in Europe and Asia?
Teacher. I don’t know anything about you. I need information. Imagine that you are secretaries who work at the International school of English.
Surname: |
First name |
Country: |
Address: |
Phone number: |
Age: |
Job: |
Family: |
Aim: |
Languages: |
Secretaries tell about some new students.
Some new students introduce themselves.
Teacher.One student hasn’t come yet. I have his portrait. When I saw it, I was so very much surprised, I had never had such a strange student. He is Indian and looks like a real savage.
What do you want to learn about him?
Make up questions.
Teacher. I have forgotten! I have this student’s profile, but something is wrong with it. Maybe the computer didn’t work well or the secretary wasn’t attentive. You see, some information is missing. Work in pairs and exchange information.
Student A
Surname: |
Machu |
First name |
|
Country: |
Brazil |
Address: |
|
Phone number: |
Doesn’t have a telephone |
Age: |
|
Job: |
A hunter |
Family: |
|
Aim: |
To travel and to see the world |
Languages: |
|
Student B
Meet an Inka Hunter
Surname: |
|
First name |
Punchi |
Country: |
|
Address Phone number: |
Doesn’t have: lives in the jungle |
Age: |
35 |
Job: |
|
Family: |
Married, 15 children |
Aim: |
|
Languages: |
An Inka Language |
Do you want to meet Machu Puchi?
Do you think he is an interesting person?
Do you want to telephone home and to tell the news that tomorrow you will have a new interesting group mate?
ask – how your relatives are getting on
tell – about Machu Puchi
say – good-bye
promise – to call soon
Teacher. One student from our school, Paola, wrote a letter home. Now you will listen to her letter.
Dear David
How are you? I’m fine, I’m in London, at the International School of England. I’m in class 3 with eight other students. They’re all from different countries – Spain, France, Japan, Argentine, Switzerland, and Thailand. Our teacher’s name is Peter Briscall. He is very nice. He’s funny and he’s very good teacher.
My new address is at the top of the letter. I’m with an English family, the Brows. Mr and Mrs Brown have three children. Thomas is fourteen, Catherine is twelve, and Andrew is seven. They are all very friendly, but it isn’t easy to understand them!
London is very big and interesting. The weather is good – cold but sunny – and the parks are beautiful! Hyde Park, Green Park, and St James’ Park are all in the center. It isn’t easy to use the Underground, but I understand it now. It’s very expensive.
English food is OK, but the coffee is horrible!
Write to me soon
Love, Paola
P. S. Is my English OK?
2. Listen to the conversations. Where is Paola? Who is she speaking to?
1). C=assistant in café; P=Paola; K=Kurt
C. Yes?
P. Hello. My name’s Paola.
P. A coffee, please.
K. Hello, Paola, I’m Kurt.
C. Black or write?
P. Where are you from?
P. Sorry?
K. I’m from Switzerland. And you? Where are you from?
C. Black or white? Milk?
P. Ah! Black, please. No milk.
P. I’m from Rome.
C. Sixty pence, please.
K. Ah! I’m from Zurich.
P. Thanks.
P. Zurich is very beautiful.
P. Urgh!! It’s horrible!
K. Yes, it is.
K. English coffee is very bad!
2). T=ticket seller.
P. A ticket to Green Park, please.
T. Two pounds fifty.
P. One…two …and fifty pence.
T. Thank you. Here is your ticket
P. Thanks.
3) C=Catherine; T=Thomas.
C. Is you teacher good, Paola?
P. Pardon?
C. Your teacher! At the school of English.
P. Ah! Yes! Peter.
C. Is he OK?
P. Yes. He is very nice. He’s funny.
T. What’s your dad’s job, Paola?
P. Pardon?I…
T. Your dad. What’s his job?
P. M dad…?
C. Say father, Thomas, not dad.
T..Ah, OK. What’s your father Job, Paola?
P. Now I understand. My father’s job, yes.Um… He’s a doctor, yes.
T. Ah, right!
VII. Home task
Write a letter home about your group mates, school and teacher.
Потрапивши в англомовну країну, учнi неминуче зiткнуться з такими специфiчними аутентичними текстами, як телефоннi довiдники, газети, карти, шляховi знаки, дороговкази в супермаркетах, упаковки продуктiв, афiшi кiнотеатрiв тощо.
Коли ми замовляємо страву в ресторанi, читаючи меню, або коли читасмо афiшi в кiнотеатрi, вибираючи фiльм, який нам хотiлося б переглянути, приймаємо рiшення, що грунтується на прочитаному текстi. Якщо цей текст англiйською мовою, прийняти рiшення не так просто, особливо якщо пiд рукою немаєсловника. Робота над такими текстами, насамперед, розвиває вмiння розумiти значення слова з контексту, вчить звертати увагу на деталi, отримувати iнформацiю з iлюстрацiй, знайомить з реалiями повсякденного життя, створює ситуацiї, наближенi до дiйсностi , вiдтворює атмосферу країни, мова якої вивчається.
Notices
D.
E
J
I
G
H
J
K
L
M
Tasks
Food Package Labels
Your younger sister and you get home. Your parents are out. You are hungry and decide to fix something that won’t take too long to cook. You open the freezer door of the refrigerator. Here are the labels on the food packages you find.
Finding Key Words
Look closely at the label directions for cooking the pizza and the macaroni and cheese dinner. The words thawed, expose, refreeze, and regulators are important words that will help you understand the directions better. Find these words on the labels and circle them.
Getting Meaning From Key Words
If you are not sure what a key word means, you can sometimes figure it out by looking at the other words around it. This is called using context clues. Look at the labels again. Circle the letter of the answer that completes each unfinished sentence below.
Another way you can get meaning from key words is to put together the meaning of word parts.
preheat –
adjust –
ingredients –
Getting The Facts
Look at the label directions for cooking the foods to answer these questions.
Building To A Decision
You found facts on the label directions for cooking the sausage pizzas and the macaroni and cheese dinner. Now use these facts to help you decide what you will cook.
Time to Create
Pretend it is your job to make up cooking directions for a frozen food dinner. The name of the food will be “Crispy Fish and Fries”.
Робота над реалізацією соцiокультурного аспекту на уроках англійської мови базується на певних принципах, що витiкають iз загальнодидактичних вимог до органiзацiї навчання, однак враховують особливостi країнознавства як ефективного засобу навчання мiжкультурної комунікації.
До цих принципiв можна вiднести: