Творчі види роботи на уроках англійської мови як засіб розвитку предметних компетенцій учнів

Про матеріал
Сучасне суспільство висуває нові вимоги до викладання та вивчення іноземних мов у школі. Значною мірою збільшилася їх освітня та самоосвітня функція, професійна значущість в цілому, що посилило мотивацію вивчення мов міжнародного спілкування, відповідно зросли й потреби вивчення іноземних мов. Школярі беруть участь у різноманітних конкурсах, навчаються за кордоном, приймають участь у програмах з обміну студентами, мають можливість складати іспити на отримання міжнародного сертифікату, включаються в Інтернет, мають можливість працювати на уроці з аутентичними матеріалами. Тому виникла необхідність, окрім практичних знань мови , давати учням знання про країну та її культуру,тобто формувати соціокультурну компетенцію. У пояснювальній записці до нової програми говориться, що вчитель повинен формувати в учнів комунікативну компетенцію – здатність використовувати мову для реалізації цілей навчання. Комунікативна компетенція передбачає: 1) мовленнєву компетенцію – вміння - аудіювання, говоріння, читання та письма; 2) мовну компетенцію – знання фонетичного, лексичного і граматичного матеріалу та вміння використовувати його в мовлені; 3) лінгвосоціокультурну компетенцію – ознайомлення учнів з національно культурною специфікою мовленнєвого поводження; засвоєння мови через соціалізацію, тобто здатність вступати в комунікативні відносини з іншими людьми; здатність орієнтуватися в соціальній ситуації та керувати нею. Компонентами лінгвосоціокультурної компетенції є: 1) країнознавча компетенція – сукупність знань про країну, мова якої вивчається (історія, географія, природа, культура, література, видатні пам’ятки, свята, звичаї національні герої), а також знання про реалії побуту; 2) соціолінгвістична компетенція – знання мовленнєвого етикету та розмовної мови. Слід відзначити, що обрана мною тема надзвичайно широка, оскільки соціокультурний аспект так чи інакше реалізується практично на кожному уроці впродовж усього курсу вивчення англійської мови, тому в роботі будуть висвітлені лише деякі аспекти теми: 1. Використання аутентичних пісень на уроках іноземної мови. 2. Проведення нетрадиційних уроків під час вивчення свят і традицій англомовних країн. 3. Навчання мовленнєвого етикету та розмовної англійської мови. 4. Використання таких аутентичних текстів, як меню, оголошення реклами. 5. Ігри в процесі вивчення англійської мови. Використання пісень на уроках англійської мови Використання музики й пісень на уроках іноземної мови сприяє розвитку соціокультурної компетенції, створює на уроці особливу атмосферу країни, мова якої вивчається. Ефективність використання пісень для навчання мови пояснюється тим, що вони на уроці пожвавлюють викладання, вносять різноманітність, викликають позитивні емоції та створюють високу мотивацію. Більшість пісень особистісно орієнтовані в тому розумінні, що торкаються тем, які є близькими всім людям, незалежно від їхнього віку та інтересів, наприклад, кохання, інших душевних переживань. По-друге, пісні надають чудову можливість для багаторазового повторення та запам’ятовування лексичного та граматичного матеріалу. Це вже не нудний технічний тренаж (вправи, що в зарубіжних підручниках називаються «drills», сама назва асоціюється з роботою свердлильної машини), а багаторазових повтореннях взагалі в цілком реальній життєвій ситуації, яка не видається штучною, оскільки пісні становлять частину нашого повсякденного життя. Пісні відкладаються в короткостроковій і довгостроковій пам’яті. Всім відоме явище, коли пісня «засіла в думках» і весь час хочеться наспівувати її. По-третє, багато пісень містять гарні приклади розмовної мови, гарну лексику, а також є неоціненним джерелом тем для обговорення, починаючи з філософських (кохання, дружба, патріотизм) і закінчуючи «делікатними» темами (секс, наркотики, насильство). Однак існує проблема добору пісень, адже вони повинні відповідати певним вимогам – бути аутентичними, доступними в інформаційному та мовному плані, емоційними, проблемними й актуальними, а також відповідати віковим особливостям учнів і мати відповідну мелодію. Залежно від мети використання пісень їх можна поділити на багато та однофункціональні. Функціональні пісні використовують для того, щоб відпрацьовувати й закріпити лише одне мовне явище, наприклад, запам’ятати слово з теми (фрукти, овочі, одяг), форму часу, мовну структуру(I’vegot),що часто вживається. Головним критерієм добору багатофункціональної пісні є тема або підтема, якої торкається пісня; у такому випадку її можна розглядати як самостійний навчальний текст і використовувати для відпрацювання фонетичного, лексичного та граматичного матеріалу, а також для розвитку навичок аудіювання, читання, письма й говоріння. Всі вправи, що використовуються під час роботи з піснею, можна поділити на п’ять груп. Лексичні вправи 1. Добери слова, що римуються. 2. Добери синоніми, антоніми. 3. Заповни пропуски словами, що підходять за змістом. 4. Поясни ідіоми своїми словами. 5. Розв’яжи кросворди. 6. Знайди слова, «що сховалися» (hidden words, word search). 7. Гра Simon Says. 8. Склади словосполучення,введи їх у реченнях. 9. Напиши чотири слова з пісні, покажи сусіду на 5 секунд. Сусід повинен написати їх по пам’яті. 10. Categories, якщо в пісні є імена. Загадай слова, що починаються на літеру, зазначену в першій колонці, та відповідають категоріям, наведеним у назвах колонок. Name Activity Animal I Irene R Rowing E Elephant N E 11. Мозковий штурм – напиши якомога більше слів, пов’язаних з темою пісні. Вправи, спрямовані на розвиток навичок аудіювання. 1. Розуміння на слух співзвучних слів:playing – praying. 2. Переклад омофонів за контекстом речення:break – abreak. 3. Заповни пропуски. 4. Склади попорядку слова в рядку, рядки – в куплети, куплети в пісні. 5. Істинні й хибні твердження. 6. Знайти навмисні помилки. Вправи, що полегшують заучування 1. Memory game The baby will have a cake The baby will have a cake and a candy. Повторити все, що було сказано, і додати ще одне слово. 2. Backward build up –якщо в рядку багато слів, то починати заучувати слід з останнього, додаючи по одному слову. Вправи на відпрацювання граматичного матеріалу 1. Заповни пропуски прийменниками. 2. Розташуй слова в словосполученні за порядком: артикль – думка – розмір – вік – колір – іменник. 3. Постав запитання герою чи героїні пісні. 4. Ужий речення з пісні в непрямій мові. 5. Some/any/ 6. Структура I’ve got. 7. Склади речення, вживаючи слова, що починаються з усіх літер абетки. I’ve got apples and angels I’ve got bears and bicycles Вправи на розвиток навичок говоріння та письма 1. Predicting – припустити за назвою пісні, про що вона. 2. Вигадати ситуацію, використовуючи один із висловів із пісні. 3. TallTale – оповідання з перебільшеннями. 4. Діaлог між героями пісні Scrambled conversation. 5. Share opinions - обговорення проблем пісні 6. Дай відповіді на запитання, придумай відповіді, оскільки вони відсутні в тексті пісні. 7. Stоry telling – розкажи, що сталося, вигадай герою біографію. 8. Напиши листа від імені героя. 9. Напиши та розкажи п’єсу. 10. Диктант за касетою. 11. Slotted dictation – впиши пропущені слова, слухаючи касету. 12. Spelling . 13. Чи відповідають пісні малюнкам, фотографії? 14. Verse writing – напиши куплет пісні. Наведу два приклади, що демонструють, як, використовуючи пісню, можна розвивати творчі здібності учнів і навички підготовленої і непідготовленої мови. У шостому класі під час вивчення теми «Новий рік у Великій Британії» діти із задоволенням розучуючь пісню про оленя Рудольфа – помічника Санта Клауса. Rudolph the Red-nosed reindeer By Johnny Marks Rudolph the red-nosed reindeer, Had a very shiny nose And if you ever saw it, You would even say it glows. All of the other reindeer Used to laugh and call him names, They never let poor Rudolph Join in any reindeer games. Then one foggy Christmas Eve Santa came to say: «Rudolph, with your nose so bright, Won’t you guide my sleigh tonight? » Then how the reindeer loved him As they shouted out with glee: «Rudolph the red-nosed reindeer, you’ll go down in history! » Організовуючи роботу з текстом пісні, я пропоную такі завдання. добери слова й вислови, які допоможуть тобі відповісти на запитання: Who is Rudolph? (Reindeer, to glow, red-nosed, shiny) What was Rudolph’s problem? (To laugh at, to call names, to join in) Who asked Rudolph for help one day? (Santa, foggy, eve, to guide, a sleigh) Is Rudolph happy now? (Famous, go down in history in history, love, make friends) використай запитання як план і розкажи про Рудольфа. склади діалог між Санта Клаусом і Рудольфом, використовуючи схему: Santa.Why are you crying, Rudolph? Rudolph (describes his unusual nose)…. Santa. Is that a problem? Rudolph. Of course, it is! (Explains why)… Santa. I’ll help you. You’ll be very famous. You’ll go down in history. Every-body will love you. Rudolph.Really? Santa.It’s very foggy tonight. Will you guide my sleigh with your shiny bright nose? Rudolph. Certainly, I will. ви стали дорослим і тепер розповідаєте історію Рудольфа своїм дітям. Child.Dad, who is Rudolph? Why is he so popular? Dad. (tells about Rudolph’s unusual nose and about his problem)… Child.Poor Rudolph! Did anybody help him? Dad…. Child. And what happened then? Dad…. Додому слабкі учні отримали завдання написати оповідання від імені Рудольфа та намалювати його портрет, а сильні – написати п’єсу за змістом пісні. У сьомому класі діти вивчають пісню WitchesʹBrew (тема «Halloween»). Witches’ Brew traditional Dead leaves, seaweed, rotten eggs, too; Stir them in my witchesʹ brew. I got magic, ala-ka-Zama-ka-zoo. Spider web, mouldy bread, mucky mud, too; I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo. Ooh, my witchesʹ brew. Ooh, what’s it gonna do to you? Boo! Floor wax, thumbtacks, purple paints, too; Stir magic, ala-ka-zama-ka-zoo. Fingernails, lunch pails, apple cores, too; Stir them in my witchesʹ brew. I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo. Ooh, my witchesʹ brew. Ooh, what’s it gonna do to you? Boo! Wrinkled primes, mushrooms, motor oil, too; Stir them in my witchesʹ brew. I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo. Year, year, I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo. Для відпрацювання лексики учні заповнюють таблицю, спочатку вписуючи слова, а потім, щоб підібрати інгредієнти для свого рецепту відьомського зілля, продовжують таблицю, записуючи будь-які необхідні їм слова. Adjectives Ingredients Food Animals Plants Body Dead Eggs Seaweed Tooth Rotten Bread Spider Tail Mouldy Apple cores Web Brain Mucky Prunes Flies Purple Mushrooms Wings Wrinkled Smelly Stinky Після цього вони добирають компоненти для свого зілля, складають словосполучення (прикметник + іменник):deadfrogs, dragon’stoothтощо. Дібравши інгредієнти, діти описують процес виготовлення зілля, одночасно ми повторюємо лексику з нещодавної теми «Food» (slice, chop, peel, mix, add, stew, fly, boil, dress…). Додому семикласники отримують творче завдання - написати два куплети пісні, обов’язково вказавши в останньому рядку, яку дію справить їх зілля. Попередньо ми обговорюємо це на уроці, діти пропонують свої варіанти. Your memory will improve. You will be able to fly. You will be able to foresee future. 2. Проведення нетрадиційних уроків під час вивчення традицій англомовних країн. Звичаї та традиції прикрашають наше життя, роблять його цікавішим і різноманітнішим. В історичній пам’ятi кожного народу зберiгається те, що виокремлює його з-помiж iнших. Робота над країнознавчим матерiалом, що стосується звичаїв i традицiй англомовних країн, сприяєреалiзацiї завдань загальньоосвiтнього та розвивального характеру. З досвiду роботи з країнознавчим матерiалом на уроках я можу зробити такi висновки: знання культури країни, мова якої вивчається, сприяє бiльш точному та глибокому розумiнню цiєi мови; у процесi навчання здiйснюються мiжпредметнi зв'язки: англiйська мова – географiя, англiйська мова – icторiя, англiйська мова- краєзнавство; розширюється та збагачується словниковий запас учнiв; активiзується розумова дiяльнiсть; вивчаючи разом з мовою життя людей в англомовних країнах, учнi порiвнюють отриману iнформацiю iз життям рiдної країни та завдяки такому порiвнянню вчаться поважати традицiїi звичаї свого народу. Серед чисельних свят англомовних країн найбiльш популярним с Новий Рiк, Рiздво, День святого Валентина та Хелоуїн, тому найбiльшу увагу я придiляю вивченню звичаїв i традицiй, повязаних з ними святами. Кожного року впродовж усього курсу вивчення англiйської мови з 5 по 11 клас кiлька урокiв присвячую названим святам: з року в рiк учнi отримують нову iнформацiю, знайомляться з новими аспектми традицiй i звичаїв англомовних країн. Наприклад, тему «Новий Рiк i Рiздво» я подiляю на пiдтеми: 5 клас - «Новий Рiк у Великiй Британii», 6 клас - «Перший гiсть»(TheFirstFoot); 7клас - «Зустрiч iз Санта Клаусом»; 8 клас - «Рiздво»; 9 клас - «Походження новорiчних i рiздвяних традицiй»; 10 клас - «Новорiчнiзвичаїкраїн свiту»; 11 клас - «Конкурс ерудитiв»; робота над темою в жодному випадку не повинна зводитися лише до розвитку навичок пiдготовленого монологу, тобто до того, що учнi виучують запропонований учителем текст; вивчений лексичний матерiал i знання звичаївучнi повиннi використовувати в нових ситуацiях, тому я завжди пропоную їм завдання, що розвивають логiчне мислення: скласти кросворди та ребуси, написати вiрш, сценарiй, скласти ситуацiю для пантонiми, пiдготувати iнтелектуальнi рухливi конкурси; обов’язково передбачається справа для рук: виготовлення поробок, листiвок, прикрас для шкiльного кабiнету й дому, подарункiв; завершальним етапом роботи над темою є нестандартний урок, урок-свято, урок-вечiрка, на якому я з учнями вiдзначаю свято з обовязковим дотриманням усiх звичаїв i ритуалiв: обмiнюємося подарунками та привiтальними листiвками, виконуємо традицiйнi пiснi, готуємо традицiйнi страви. Пропоную вашiй увазi план вiкритого уроку в шостому класi. Головна сюжетна лiнiя уроку така: Землю вiдвiдали iнопланетяни, якi прибули ввечерi 31 жовтня, в розпал святкування, та перелякалися страхiтливих масок i костюмiв; шестикласники запевняють їх про свято, вчать робити костюми та запрошують на свою вечiрку. Plan The Subject: A Halloween Party The Aims: to develop the skills of prepared and unprepared speech; to develop listening skills; the students should develop understanding and appreciation for Halloween through learning experiences in costume design, writing riddles and plays, dramatizing, puzzle solving and playing Halloween games. I. The beginning of the lesson 1. Phonetic drills Say after the announcer Adjectives: dreadful, terrible, horrible, scary, frightening, spooky, creepy, bloodsucking. Nouns:alien, wizard, Count, Dracula, Frankenstein, monster, death, creature, evil spirit, vampire, bat, witch, ghost, mummy, goblin, skeleton, devil, phoul. Verbs: like, com out, appear, fly, kill, suck, chase, tear to, pieces, howl, spook, frighten, scare. 2. Make up sentences using the words Model:Scary creatures come out at night and spook children. II. Contests. Divide the students into 2 teams 1. Solve crossword puzzles Before the lesson ask the students to make crossword puzzles. The following task might be useful. Match column A with column B A B alien goblin witch devil skeleton adult fortune-teller treat something children get going from house to house on Halloween a person whotells people their future another word for grown up all person's bones Satan a woman magician who wears black and scares people an unreal evil monster who is often described in fairy-tales a habitant of another planet 2. Decode the messages. What are the pumpkins saying? Each student drew a large pumpkin and using the code where A is 1, B is 2, etc coded one sentence. 4.15.14.20 16.21.20 13.5. 15.14. 20.8.5. 6.18.15.14.20. 4.15.15.18.19.20.5.16 Don't put me on the front doorstep. 3. Make up sentences, each sentence is cut into many parts. Vampire is/ a dreadful,/ scary and creepy/ creature with/ large fangs,/it chases/ people/ at full moon/ and sucks/ blood. Devil is/ an evil creature/ with 2 horns,/a tail and 2 red shiny/ eyes,/ which takes bad/ people/ to hell/ after their death. III. Dramatizations. 1. Recite magic words and let's party! We summon you! When: the scariest day of the year Where; grammar school 2 What time: the witching hour Why:for terrible, frightening fun. IV. Listening. Teacher. Frankenstein was written by Mary Shelly 1818. It is a horror story. It tells about Victor Frankenstein, a student from Geneva, who discovers the secret of life so he collects bones and bodies from graveyards, and constructs a creature, which is more monster that man. People re terrifies of it because it is so huge and ugly. The poor monster has no friends and feels lonely and depressed, so asks Frankenstein to make it a wife. This he refuses to do. Then the monster attacks and kills not only Frankenstein's brother, but also his friend, and his bride Elizabeth. Frankenstein is heartbroken and is determined to kill the monster. However he dies while chasing the monster, which then kills itself. Frankenstein is a fascinating story because of the character of the monster, which is both sad and frightening at the same time. Can we construct a monster? I think we can if we guess what part of the body it is without looking at it, only touching it and feeling it. Here is a list o objects packed in tins, bags and boxes. a rubber glove with wet sand – a human hand a dries apricot – an ear a piece of hen's liver – liver cold, cooked spaghetti – intestines a few hard kernels of corn – teeth cornsilk – hair a whole, cooked, greased cauliflower – brain put your hand inside, touch, feel, guess. Scream, if you want to! Have fun! V. Home task. Teacher.Imagine you are an alien. Write a letter to your planet, tell: about your first impressions, what you learnt about Halloween, who you made friends with, what you did and what fun had, your opinion. У п’ятому класi діти вперше вивчають тему «День святого Валентина». Я не прагну того, щоб п’ятикласники навчилися розповiдати про історію свята та звичаї, пов’язанi з ним. Цiлком достатньо, якщо діти зрозумiють, що головне в цьому святi – зробити приємне близьким людям, рiдним, друзям, однокласникам, учителям. Я вводжу та вiдпрацювую лексику, необхiдну для того, щоб зробити комплiмент, похвалити, написати листiвку - валентинку, розучаємо чотиривiрш. You're special You're creative Super star You're on top You're beautiful You make me happy You're superb You're dynamite You're fantastic You're a treasure You mean a lot to me *** I'm sure it's time To wish you happy Valentine *** This note wants to say Happy Valentine's day *** You're a good friend You're sensational You're phenomenal A big hug for you You brighten my day A friend like you is a dream come true *** You're a diamond You're my honey Bunny You mean the world to me You are perfect Your smile is worth $1.000.000 You're my sunshine, you make me Happy when the sky is grey *** I'll be your sweetheart If you will be mine All of my life I'll be Your Valentine *** There are gold ships I'm like a cabbage Divided into two The leaves I give to others But the heart I give to you *** Let me call you sweetheart I'm in love with you. Let me hear you whisper That you love me, too. *** Roses love sunshine Violets love dew Angels in Heaven Know I love you. *** From your secret admirer Guess from who. And silver ships But nothing like friendship *** February the fourteenth it's Valentine they say I choose you from among the rest, The reason is I love best. *** Sure as he grapes grow on the vive, So sure you are my Valentine. The rose is red, the violet's blue, Lilies are fair and so are you *** My teacher's very special. So I'm making her a heart. My Valentine is sure to be A proper work of art. Лексика вiдпрацьовується в цiкавiй формi: я прошу дiтей смостiйно пiдготувати на картках такi звдання: загубилася лiтера: ter-ifi eno_e_ _l упiзнай слово: omddani (diamond) rmats (smart) слово порвалось: trea cial per sure spe fect Для вiдпрацювання читання та правильного промовляння слiв можна використати рухому гру, яка органiзовується таким чином: на аркушi паперу великими лiтерами пишеться будь-яке зi слiв, що вивчається (secret, admirer, violet, terrific), та чiпляється на лацкан пiджака шкільної форми; дiти сiдають по колу. Ведучому стiльця не вистачає. Щоб отримати можливiсть сiсти, вiн голосно називає слова, написанi на картках будь-яких двох учасникiв гри. Почувши слова, учнi повиннi пiдвестися та помiнятися мiсцями. У цей час ведучий має встигнути зайняти один зi стiльцiв, що звiльнилися, тодi ведучим стає той учень, який не встиг зайняти мiсце. Гра тривас. Коли лексику вивчено, можна провести конкурси: хто скаже бiльше комплiментiв за одну хвилину, хто пiдпише бiльше валентинок за короткий термiн. У сьомому класi, коли до дiтей приходить перша закоханiсть, цьому почуттю можна присвятити урок.Я даю дiтям домашнє завдання попрацювати з українсько-англiйським словником i виписати якомога бiльше синонiмiв слова «love» та прикметникiв, за допомогою яких це почуття можна описати. В результатi в словниках з'являються слова: attachment, affection, respect, tenderness, passion, devotion, understanding, adoration, eternal, deep, sincere, true, faithful, mad, ardent, passionate, gentle, tragic, sudden, tender. Пiсля того, як слова вiдпрацьовано, пропоную дiтям написати сенкан з теми «Кохання». Сенкан – це неримований вiрш, форма якого суворо регламетована: перший рядок – одне сдлово, iменник, тема вiрша; другий рядок – два прикметники, що описують iменник з першого рядка; третiй рядок – три-чотири слова, речення, що вiдбивають суть явища; четвертий рядок – чотири-п'ять слiв, що виражають ставлення до явища; п'ятий рядок – одне слово, асоцiацiя. Менi дуже подобається цей вид роботи. Переваги тут очевиднi: розвивається асоцiативне мислення та вмiння стисло й чiтко формулювати думку, виокремлювати головне. Дiти з легкiстю пишуть такi вiршi, оскiльки вони неримованi.Три рядки з п'яти не є закiнченими реченнями й не становлять труднощiв з граматичноїточки зору, тому дiти швидко виконують це завдання на уроцi. Вдома учні оформлять вiршi на виготовлених своїми руками листiвках у формi сердечок, а в класi ми проводимо виставку творчих робiт, обговорюємо їх, вибираємо переможцiв у рiзних номiнацiях: найоригiнальнiша думка, найкращий добiр лексики, найкраще оформлення. У такий спосiб створюєтьсяситуацiя успiху навiть у тих учнiв, якi не дуже добре володiють англiйською мовою. Для розвитку художньої творчостi можна запропонувати намалювати гумористичний малюнок з теми «Loveis…» i зробити пiдпис до нього. Отякi iдеїспалинадумкудiтям: Love is… …losing your head …giving surprise presents. …lending money that you know will never return. …protecting your girl-friend from others boys. У 10 класi можна працювати з таким текстом. St. Valentine's Day Nowadays the tradition to celebrate St. Valentine's Day is observed in many countries throughout the world. The holiday is celebrated on the 14th of February. St. Valentine's Day has roots in several different legends that have found their way to us through the ages. Three hundred years after the death of Jesus Christ, Roman emperors still demanded that everyone believe in the Roman gods. Valentine, Christian priest, was thrown in prison for his teaching. On February 14, Valentine was beheaded, not only because he was a Christian, but also because he had performed a miracle. He cured the jailer's daughter of their blindness. The night before he was executed, he wrote the jailer's daughter a farewell letter signing it «From Your Valentine». Another legend tells that the same Valentine, well-loved by all, wrote notes from his jail cell to children and friends who missed him. Let Me Call You Sweetheart Let me call you sweetheart I'm in love with you Let me hear you whisper That you love me, too. Keep the love light glowing In your eyes so true. Let me call you sweetheart, I'm in love with you. To cut the long story short, I'd cut the long story short, I'd like to say… Exercise 1 In the text words or expressions which mean the following: 1) a popular story, perhaps untrue, that is passed through history; 2) to execute by having one's head cut off; 3) to put to death by an official order; 4) to kill a person by setting fire to the long piece of wood to which the person is tied; 5) by chance, not in any order; 6) male or female member of a pair, a friend; 7) beginning, source; 8) emotional, full of feeling; 9) sincere; 10) without the sender’s name; 11) light food and drink; 12) not a close friend; 13) husband and wife; 14) payment for a service. Exercise 2 Synonyms A) Sentimental, heartfelt, intelligent, fee, to publish, to increase, in the shape of a heart, odd, mixture, origin, married couple, opportunity, express, genuine, affection, mate, message, farewell, to imprison, to execute, to hold, merry-marking, to choose, festivities, nowadays, throughout, prison, to find the way to us, age. B) To come down to us, strange, to put to death, pick, tradition, emotional, to show, love, jail, at present, real, sincere, allover, combination, friend, good-bye, to arrange, to organize, chance, note, to throw in jail, celebration, husband and wife, fun, entertainment, smart, clever, heart-shaped, to print, to grow, payment, century. Заучування тексту в старших класах не становить проблем, тому зупинюся на деяких творчих завданнях. Конкурс невеликих оповiдань за однiєю iз запропонованих тем.Оповiдання має вiдповiдати одному з лiтературних журналiв (на вибiр учнiв): детективу, гумористичному оповiданню, драмi тощо. Why are Valentines always pink and red? How can you escape Cupid’s arrow? Once Cupid lost his bow and arrows. Зробити комплiмент, дати клятву у вiчному коханнi, використовуючи запропоноване слово або словосполучення… Головне в цьому конкурсi – пiдiбрати несподiване, нетривiальне слово, наприклад: The Atlantic Ocean, ambulance, hedgehog. If you ask to drink up the Atlantic Ocean to prove my love I would do it without hesitation. 3.Навчання розмовної англiйської мови та клiше Англiйський методист Майкл Вест так характеризує англiйськi розмовнi формули (клiше): Well, they are these things, you know, which don’t actually mean very much, of course, yet they are in fact necessary in English conversation as behavior. Iснують рiзнi види клiше: заповнювачi мовчання (silence fillers); слова, що затримують вiдповiдь (delay words), мовнi клiше (conversation tag). Клiше допомагають логiчно оформити висловлювання та зробити мову бiльш природною. За допомогою клiше можна висловити розумiння, спiвчуття, пiдтримку, хвилювання, подив, незгоду. Учнi повиннi навчитися автоматично вживати формули сучасної англiйської мови, тому необхiдно систематично вводити в їхню мову вислови, вiдпрацьовувати їх у ситуацiях. Стилiстичнi розмовн iформули можна подiлити на формальнi, що використовуються в бесiдi з незнайомими та малознайомими, старшими за вiком або становищем; неформальнi, якi можна використати в бесiдi з рiдними, друзями, однолiтками; нейтральнi, доцiльнi в будь-якiй ситуацiї. У старших класах слiд навчити правильно вибрати мовнi засоби залежно вiд ситуацiї та особистостi спiврозмовника. Невiд'ємною частиною навчання розмовної англійської мови є такi теми, як «У магазинi», «У кафе та ресторанi», «У готелi» та багато iнших. Якщо володiння лексикою з цих тем відпрацьовано до автоматизму, пiдвищується ймовiрнiсть того, що потрапивши в англомовне середовище, учнi легко зможуть здiйснити акт комунікації. Невипадково в англiйськiй методичнiй лiтературi говориться, що володiння розмовною англiйською розвиває «навички виживання» (survivalskills) в англомовному середовищi. Як приклад, наведу план пiдсумкового уроку з теми «Знайомство» в п'ятому класi. Оскiльки п'ятикласники знайомi вже кiлька рокiв, зрозумiло, що знайомитися одне з одним їм не цiкаво й немає необхiдностi, тому я запропонувала їм нову ситуацiю. Вони приїжджають до Лондона з рiзних неангломовних країн свiту вивчати англiйську мову в «Школi Мiжнародного навчання англiйськоi мови». Отже, це урок – рольова гра, симуляцiя, тобто максимальна iмiтацiя алгоритму реальної життсвої ситуацiї. Plan The Subject: International School of English The Aim: To test and to develop the skills of prepared and unprepared monologue and dialogue speech; To test writing and listening skills. I. The beginning of the lesson. 1. Teacher. Good morning, students. I’m very happy to see you here, at the International school of English, which is very famous all over the word. Now you are in London, the capital of Great Britain I’m your teacher, my names is Ms. Marple. Do you know a famous detective Jane Marple from the books by Agatha Christie? I’m her distant relative. I was born in Scotland. Scottish is my native language, now I live and work here in London. I’m going to teach you English. I think you know English a little, but here at the International school of English you’ll learn it very well. II. Phonetic drills Teacher. I know that you are from different countries of the world and you speak different languages. What countries are you from? What languages do you speak? Students(chorus).I’m from Turkey. I speak Turkish. Japan – Japanese. Italy – Italian. Spain – Spanish. France – French. Brazil – Brazilian. Russia – Russian. China – Chinese. Portugal – Portuguese. Egypt – Egyptian. III. Lexical drill 1. Find the name of your country and put it on the map. Which of these countries is in North America? Which of these countries is in Africa? Which of these countries are in Asia? Which countries are in Europe? Which country is both in Europe and Asia? 2. Filling in forms Teacher. I don’t know anything about you. I need information. Imagine that you are secretaries who work at the International school of English. 3. Write the questions you’re going to ask new students while filling their forms. 4. Fill in the forms, asking questions. If you can’t spell a word, don’t forget to ask, “How do you spell…?” Surname: First name Country: Address: Phone number: Age: Job: Family: Aim: Languages: IV. Speaking 1. Monologues Secretaries tell about some new students. Some new students introduce themselves. 2. Filling the information gap. Teacher.One student hasn’t come yet. I have his portrait. When I saw it, I was so very much surprised, I had never had such a strange student. He is Indian and looks like a real savage. What do you want to learn about him? Make up questions. Teacher. I have forgotten! I have this student’s profile, but something is wrong with it. Maybe the computer didn’t work well or the secretary wasn’t attentive. You see, some information is missing. Work in pairs and exchange information. Student A Student B Meet an Inka Hunter 3. Tell about the new student. 4. What surprised you? Do you want to meet Machu Puchi? Do you think he is an interesting person? Do you want to telephone home and to tell the news that tomorrow you will have a new interesting group mate? 5. Telephone home, say Who is speaking How are you ask – how your relatives are getting on tell – about Machu Puchi say – good-bye promise – to call soon V. Listening Teacher. One student from our school, Paola, wrote a letter home. Now you will listen to her letter. 1. Are the sentences true (V) or False (X)? Dear David How are you? I’m fine, I’m in London, at the International School of England. I’m in class 3 with eight other students. They’re all from different countries – Spain, France, Japan, Argentine, Switzerland, and Thailand. Our teacher’s name is Peter Briscall. He is very nice. He’s funny and he’s very good teacher. My new address is at the top of the letter. I’m with an English family, the Brows. Mr and Mrs Brown have three children. Thomas is fourteen, Catherine is twelve, and Andrew is seven. They are all very friendly, but it isn’t easy to understand them! London is very big and interesting. The weather is good – cold but sunny – and the parks are beautiful! Hyde Park, Green Park, and St James’ Park are all in the center. It isn’t easy to use the Underground, but I understand it now. It’s very expensive. English food is OK, but the coffee is horrible! Write to me soon Love, Paola P. S. Is my English OK? 2. Listen to the conversations. Where is Paola? Who is she speaking to? 1). C=assistant in café; P=Paola; K=Kurt C. Yes? P. Hello. My name’s Paola. P. A coffee, please. K. Hello, Paola, I’m Kurt. C. Black or write? P. Where are you from? P. Sorry? K. I’m from Switzerland. And you? Where are you from? C. Black or white? Milk? P. Ah! Black, please. No milk. P. I’m from Rome. C. Sixty pence, please. K. Ah! I’m from Zurich. P. Thanks. P. Zurich is very beautiful. P. Urgh!! It’s horrible! K. Yes, it is. K. English coffee is very bad! 2). T=ticket seller. P. A ticket to Green Park, please. T. Two pounds fifty. P. One…two …and fifty pence. T. Thank you. Here is your ticket P. Thanks. 3) C=Catherine; T=Thomas. C. Is you teacher good, Paola? P. Pardon? C. Your teacher! At the school of English. P. Ah! Yes! Peter. C. Is he OK? P. Yes. He is very nice. He’s funny. T. What’s your dad’s job, Paola? P. Pardon?I… T. Your dad. What’s his job? P. M dad…? C. Say father, Thomas, not dad. T..Ah, OK. What’s your father Job, Paola? P. Now I understand. My father’s job, yes.Um… He’s a doctor, yes. T. Ah, right! VII. Home task Write a letter home about your group mates, school and teacher. 4. Використання специфiчних аутентичних текстiв на уроках англiйськоi мови. Потрапивши в англомовну країну, учнi неминуче зiткнуться з такими специфiчними аутентичними текстами, як телефоннi довiдники, газети, карти, шляховi знаки, дороговкази в супермаркетах, упаковки продуктiв, афiшi кiнотеатрiв тощо. Коли ми замовляємо страву в ресторанi, читаючи меню, або коли читасмо афiшi в кiнотеатрi, вибираючи фiльм, який нам хотiлося б переглянути, приймаємо рiшення, що грунтується на прочитаному текстi. Якщо цей текст англiйською мовою, прийняти рiшення не так просто, особливо якщо пiд рукою немаєсловника. Робота над такими текстами, насамперед, розвиває вмiння розумiти значення слова з контексту, вчить звертати увагу на деталi, отримувати iнформацiю з iлюстрацiй, знайомить з реалiями повсякденного життя, створює ситуацiї, наближенi до дiйсностi , вiдтворює атмосферу країни, мова якої вивчається. Notices 1. When you first go to a foreign country7 reading notices can be difficult. There are some typical English notices. Match each notice with a place below. A. B. D. E J I G H J K L M 1. a bank 2. outside 3. a cinema 4. a drinks machine 5. a bus 6. an airport 7. a pub 8. the underground 9. a park 10. a zoo 11. a hotel 12. a railway station 13. a public toilet 14. a motorway 2. Where are the dialogues taking place? Work in pairs. Choose any place, make up a dialogue. Tell the rest of the class, and see if they can guess the place. Tasks Food Package Labels Your younger sister and you get home. Your parents are out. You are hungry and decide to fix something that won’t take too long to cook. You open the freezer door of the refrigerator. Here are the labels on the food packages you find. Finding Key Words Look closely at the label directions for cooking the pizza and the macaroni and cheese dinner. The words thawed, expose, refreeze, and regulators are important words that will help you understand the directions better. Find these words on the labels and circle them. Getting Meaning From Key Words If you are not sure what a key word means, you can sometimes figure it out by looking at the other words around it. This is called using context clues. Look at the labels again. Circle the letter of the answer that completes each unfinished sentence below. 1. Look at the label for the macaroni and cheese dinner. Read the words before and after the word thawed .From these words you can figure out that the word thawed means: a) frozen; b) spoilt; c) melted; d) good to eat. 2. From the words before and after expose, you can figure out that the word expose means: a) to keep covered; b) to freeze; c) to uncover; d) to wrap up. Another way you can get meaning from key words is to put together the meaning of word parts. 3. Re is a word part that means “again”, freeze means “to turn into ice”. Now you can tell that the word refreeze means: a) to cook again; b) to turn into ice again; c) to thaw again; d) to warm up again. 4. Find and read the sentences on the macaroni and cheese dinner that has the word regulators in it. Now read the definition below. Choose the meaning that best fits the way regulator is used and circle the letter of the meaning. a) person or thing that regulates. b) a device that causes something to go faster or slower, or to be hotter or colder. 5. Now use what you know to figure out the meaning of other key words on the labels. Write a meaning for each word next to it. preheat – adjust – ingredients – 6. Write any other words you do not know and their meanings. Getting The Facts Look at the label directions for cooking the foods to answer these questions. 1. How many pizzas are in the package of pizzas? 2. How much does the package of pizzas weigh? 3. There are three foods in the macaroni and cheese dinner besides macaroni and cheese. What are they? 4. How much does the macaroni and cheese dinner weigh? 5. How hot must the over be cooking the pizzas? 6. How hot must it be for cooking the macaroni and cheese dinner? 7. How long does it take to cook the macaroni and the cheese dinner? 8. How long does it take to cook the pizzas? Building To A Decision You found facts on the label directions for cooking the sausage pizzas and the macaroni and cheese dinner. Now use these facts to help you decide what you will cook. 1. How are the steps for cooking both dinners alike? 2. Which dinner offers more food for one serving? 3. Which food takes longer to cook? 4. Which dinner will cook? Why? Time to Create Pretend it is your job to make up cooking directions for a frozen food dinner. The name of the food will be “Crispy Fish and Fries”. 1. You want to tell another person how to cook “Crispy Fish and Fries” so that it will be just fight and good to eat. Are there any other foods in the carton? If so, what are they? Should the fish and fries be exposed while they are being cooked? What temperature should be used for cooking the dinner and for how long should you cook it? How many steps will you need to give clear direction? Write these steps on a sheet of paper. 2. Are there other foods that you think would taste good if served with the fish and fries dinner? Add these to the label. 3. Do you want to use any pictures along with the directions? Drawthese next to the steps they go with. Робота над реалізацією соцiокультурного аспекту на уроках англійської мови базується на певних принципах, що витiкають iз загальнодидактичних вимог до органiзацiї навчання, однак враховують особливостi країнознавства як ефективного засобу навчання мiжкультурної комунікації. До цих принципiв можна вiднести: Принцип мiждисциплiнарностi, згiдно з яким використання країнознавчих матеріалів передбачає зв'язок з іншими предметам шкільної програми (географiя, iсторiя, лiтература та iн.); Принцип систематичностi, що передбачає цiлеспрямоване й заплановане використання краєзнавчих метерiалiв на рiзних етапах навчання англійської мови; принцип тематичностi, що передбачає розробку вiдповiдних матерiалiв до кожної теми типового пiдручника; принцип урахування вiкових особливостей школярiв для добору країнознавчих матерiалiв, що базується на принципi доступностi навчання в класичнiй дидактицi; принцип технологiзацiї, тобто використання iгрових технологiй, творчостi учнiв, їх дитячої уяви, здатностi моделювати «умовно реальну» комунiкацiю у точних умовах; принцип когнiтивностi, що передбачає пiзнання учнями нових вiдомостей, набуття нових знань; принцип толерантностi, що передбачає розвиток в учнiв здатностi розумiти та приймати iншi культури; принцип комаративностi, що передбачає пред'явлення та використання краєзнавчих матерiалiв поряд iз матерiалами країнознавчого характуру, своєрiдне «спiльне вивчення» мов i культур.
Перегляд файлу

 

Сучасне суспільство висуває нові вимоги до викладання та вивчення іноземних мов у школі. Значною мірою збільшилася їх освітня та самоосвітня функція, професійна значущість в цілому, що посилило мотивацію вивчення мов міжнародного спілкування, відповідно зросли й потреби вивчення іноземних мов.

Школярі беруть участь у різноманітних конкурсах, навчаються за кордоном, приймають участь у програмах з обміну студентами, мають можливість складати іспити на отримання міжнародного сертифікату, включаються в Інтернет, мають можливість працювати на уроці з аутентичними матеріалами. Тому виникла необхідність, окрім практичних знань мови , давати учням знання про країну та її культуру,тобто формувати соціокультурну компетенцію.

У пояснювальній записці до нової програми говориться, що вчитель повинен формувати в учнів комунікативну компетенцію – здатність використовувати мову для реалізації цілей навчання. Комунікативна компетенція передбачає:

  1. мовленнєву компетенцію – вміння - аудіювання, говоріння, читання та письма;
  2. мовну компетенцію – знання фонетичного, лексичного і граматичного матеріалу та вміння використовувати його в мовлені;
  3. лінгвосоціокультурну компетенцію – ознайомлення учнів з національно культурною специфікою мовленнєвого поводження; засвоєння мови через соціалізацію, тобто здатність вступати в комунікативні відносини з іншими людьми; здатність орієнтуватися в соціальній ситуації та керувати нею.

Компонентами лінгвосоціокультурної  компетенції є:

  1. країнознавча компетенція – сукупність знань про країну, мова якої вивчається (історія, географія, природа, культура, література, видатні пам’ятки, свята, звичаї національні герої), а також знання про реалії побуту;
  2. соціолінгвістична компетенція – знання мовленнєвого етикету та розмовної мови.

Слід відзначити, що обрана мною тема надзвичайно широка, оскільки соціокультурний аспект так чи інакше реалізується практично на кожному уроці впродовж усього курсу вивчення англійської мови, тому в роботі будуть висвітлені лише деякі аспекти теми:

  1. Використання аутентичних пісень на уроках іноземної мови.
  2. Проведення нетрадиційних уроків під час вивчення свят і традицій англомовних країн.
  3. Навчання мовленнєвого етикету та розмовної англійської мови.
  4. Використання таких аутентичних текстів, як меню, оголошення реклами.
  5. Ігри в процесі вивчення англійської мови.

Використання пісень на уроках англійської мови

Використання музики й пісень на уроках іноземної мови сприяє розвитку соціокультурної компетенції, створює на уроці особливу атмосферу країни, мова якої вивчається. Ефективність використання пісень для навчання мови пояснюється тим, що вони на уроці пожвавлюють викладання, вносять різноманітність, викликають позитивні емоції та створюють високу мотивацію. Більшість пісень особистісно орієнтовані в тому розумінні, що торкаються тем,  які є близькими всім людям, незалежно від їхнього віку та інтересів, наприклад, кохання, інших душевних переживань.

По-друге, пісні надають чудову можливість для багаторазового повторення та запам’ятовування лексичного та граматичного матеріалу. Це вже не нудний технічний тренаж (вправи, що в зарубіжних підручниках називаються «drills», сама назва асоціюється з роботою свердлильної машини), а багаторазових повтореннях взагалі в цілком реальній життєвій ситуації, яка не видається штучною, оскільки пісні становлять частину нашого повсякденного життя. Пісні відкладаються в короткостроковій і довгостроковій пам’яті. Всім відоме явище, коли пісня «засіла в думках» і весь час хочеться наспівувати її.

По-третє, багато пісень містять гарні приклади розмовної мови, гарну лексику, а також є неоціненним джерелом тем для обговорення, починаючи з філософських (кохання, дружба, патріотизм) і закінчуючи «делікатними» темами (секс, наркотики, насильство).

Однак існує проблема добору пісень, адже вони повинні відповідати певним вимогам – бути аутентичними, доступними в інформаційному та мовному плані, емоційними, проблемними й актуальними, а також відповідати віковим особливостям учнів і мати відповідну мелодію.

Залежно від мети використання пісень їх можна поділити на багато та однофункціональні. Функціональні пісні використовують для того, щоб відпрацьовувати й закріпити лише одне мовне явище, наприклад, запам’ятати слово з теми  (фрукти, овочі, одяг), форму часу, мовну структуру(Ivegot),що часто вживається. Головним критерієм добору багатофункціональної пісні є тема або підтема, якої торкається пісня; у такому випадку її можна розглядати як самостійний навчальний текст і використовувати для відпрацювання фонетичного, лексичного та граматичного матеріалу, а також для розвитку навичок аудіювання, читання, письма й говоріння. Всі вправи, що використовуються під час роботи з піснею, можна поділити на п’ять груп.

Лексичні вправи

  1. Добери слова, що римуються.
  2. Добери синоніми, антоніми.
  3. Заповни пропуски словами, що підходять за змістом.
  4.  Поясни ідіоми своїми словами.
  5. Розв’яжи кросворди.
  6. Знайди слова, «що сховалися» (hidden words, word search).
  7. Гра Simon Says.
  8. Склади словосполучення,введи їх у реченнях.
  9. Напиши чотири слова з пісні, покажи сусіду на 5 секунд. Сусід повинен написати їх по пам’яті.
  10. Categories, якщо в пісні є імена. Загадай слова, що починаються на літеру, зазначену в першій колонці, та відповідають категоріям, наведеним у назвах колонок.

 

 

Name

Activity

Animal

I

Irene

 

 

R

 

Rowing

 

E

 

 

Elephant

N

 

 

 

E

 

 

 

 

  1. Мозковий штурм – напиши якомога більше слів, пов’язаних з темою пісні.

Вправи, спрямовані на розвиток навичок аудіювання.

  1. Розуміння на слух співзвучних слів:playing – praying.
  2. Переклад омофонів за контекстом речення:break – abreak.
  3. Заповни пропуски.
  4. Склади попорядку слова в рядку, рядки – в куплети, куплети в пісні.
  5. Істинні й хибні твердження.
  6. Знайти навмисні помилки.

Вправи, що полегшують заучування

  1. Memory game

The baby will have a cake

The baby will have a cake and a candy.

Повторити все, що було сказано, і додати ще одне слово.

  1. Backward build up –якщо в рядку багато слів, то починати заучувати слід з останнього, додаючи по одному слову.

Вправи на відпрацювання граматичного матеріалу

  1. Заповни пропуски прийменниками.
  2. Розташуй слова в словосполученні за порядком:

артикль – думка – розмір – вік – колір – іменник.

  1. Постав запитання герою чи героїні пісні.
  2. Ужий речення з пісні в непрямій мові.
  3. Some/any/
  4. Структура I’ve got.
  5. Склади речення, вживаючи слова, що починаються з усіх літер абетки.

I’ve got apples and angels

I’ve got bears and bicycles

Вправи на розвиток навичок говоріння та письма

  1. Predicting – припустити за назвою пісні, про що вона.
  2. Вигадати ситуацію, використовуючи один із висловів із пісні.
  3. TallTale – оповідання з перебільшеннями.
  4. Діaлог між героями пісні Scrambled conversation.
  5. Share opinions -  обговорення проблем пісні
  6. Дай відповіді на запитання, придумай відповіді, оскільки вони відсутні в тексті пісні.
  7. Stоry telling – розкажи, що сталося, вигадай герою біографію.
  8. Напиши листа від імені героя.
  9. Напиши та розкажи п’єсу.
  10. Диктант за касетою.
  11. Slotted dictation – впиши пропущені слова, слухаючи касету.
  12. Spelling .
  13. Чи відповідають пісні малюнкам, фотографії?
  14. Verse writing – напиши куплет пісні.

Наведу два приклади, що демонструють, як, використовуючи пісню, можна розвивати творчі здібності учнів і навички підготовленої і непідготовленої мови.

У шостому класі під час вивчення теми «Новий рік у Великій Британії» діти із задоволенням розучуючь пісню про оленя Рудольфа – помічника Санта Клауса.

Rudolph the Red-nosed reindeer

By Johnny Marks

 

Rudolph the red-nosed reindeer,

Had a very shiny nose

And if you ever saw it,

You would even say it glows.

All of the other reindeer

Used to laugh and call him names,

They never let poor Rudolph

Join in any reindeer games.

Then one foggy Christmas Eve

Santa came to say:

«Rudolph, with your nose so bright,

Won’t you guide my sleigh tonight? »

Then how the reindeer loved him

As they shouted out with glee:

«Rudolph the red-nosed reindeer,

you’ll go down in history! »

 

Організовуючи роботу з текстом пісні, я пропоную такі завдання.

  • добери слова й вислови, які допоможуть тобі відповісти на запитання:

Who is Rudolph?

(Reindeer, to glow, red-nosed, shiny)

What was Rudolph’s problem?

(To laugh at, to call names, to join in)

Who asked Rudolph for help one day?

(Santa, foggy, eve, to guide, a sleigh)

Is Rudolph happy now?

(Famous, go down in history in history, love, make friends)

  •  використай запитання як план і розкажи про Рудольфа.
  • склади діалог між Санта Клаусом і Рудольфом, використовуючи схему:

Santa.Why are you crying, Rudolph?

Rudolph (describes his unusual nose)….

Santa. Is that a problem?

Rudolph. Of course, it is! (Explains why)…

Santa. I’ll help you. You’ll be very famous. You’ll go down in history. Every-body will love you.

Rudolph.Really?

Santa.It’s very foggy tonight. Will you guide my sleigh with your shiny bright nose?

Rudolph. Certainly, I will.

  •  ви стали дорослим і тепер розповідаєте історію Рудольфа своїм дітям.

Child.Dad, who is Rudolph? Why is he so popular?

Dad. (tells about Rudolph’s unusual nose and about his problem)…

Child.Poor Rudolph! Did anybody help him?

Dad….

Child. And what happened then?

Dad….

 Додому слабкі учні отримали завдання написати оповідання від імені Рудольфа та намалювати його портрет, а сильні – написати п’єсу за змістом пісні.

У сьомому класі діти вивчають  пісню WitchesʹBrew  (тема «Halloween»).

Witches’ Brew traditional

 

Dead leaves, seaweed, rotten eggs, too;

Stir them in my witchesʹ brew.

I got magic, ala-ka-Zama-ka-zoo.

Spider web, mouldy bread, mucky mud, too;

I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.

Ooh, my witchesʹ brew.

Ooh, what’s it gonna do to you? Boo!

 

Floor wax, thumbtacks, purple paints, too;

Stir magic, ala-ka-zama-ka-zoo.

Fingernails, lunch pails, apple cores, too;

Stir them in my witchesʹ brew.

I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.

Ooh, my witchesʹ brew.

Ooh, what’s it gonna do to you? Boo!

 

Wrinkled primes, mushrooms, motor oil, too;

 

Stir them in my witchesʹ brew.

I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.

Year, year, I got magic, ala-ka-zama-ka-zoo.

 

Для відпрацювання  лексики учні заповнюють таблицю, спочатку вписуючи слова, а потім, щоб підібрати інгредієнти для свого рецепту відьомського зілля, продовжують таблицю, записуючи будь-які необхідні їм слова.

Adjectives

Ingredients

Food

Animals

Plants

Body

Dead

Eggs

 

Seaweed

Tooth

Rotten

Bread

 

Spider

Tail

Mouldy

Apple cores

Web

 

Brain

Mucky

Prunes

Flies

 

 

Purple

Mushrooms

Wings

 

 

Wrinkled

 

 

 

 

Smelly

 

 

 

 

Stinky

 

 

 

 

 

Після цього вони добирають компоненти для свого зілля, складають словосполучення (прикметник + іменник):deadfrogs, dragonstoothтощо.

Дібравши інгредієнти, діти описують процес виготовлення зілля, одночасно ми повторюємо лексику з нещодавної теми «Food» (slice, chop, peel, mix, add, stew, fly, boil, dress…).

Додому семикласники отримують творче завдання  - написати два куплети пісні, обов’язково вказавши в останньому рядку, яку дію справить їх зілля. Попередньо ми обговорюємо це на уроці, діти пропонують свої варіанти.

Your memory will improve.

You will be able to fly.

You will be able to foresee future.

  1. Проведення нетрадиційних уроків під час вивчення традицій англомовних країн.

Звичаї та традиції прикрашають наше життя, роблять його цікавішим і різноманітнішим. В історичній памятi кожного народу зберiгається те, що виокремлює його з-помiж iнших. Робота над країнознавчим матерiалом, що стосується звичаїв i традицiй англомовних країн, сприяєреалiзацiї завдань загальньоосвiтнього та розвивального характеру. З досвiду роботи з країнознавчим матерiалом на уроках я можу зробити такi висновки:

  • знання культури країни, мова якої вивчається, сприяє бiльш точному та глибокому розумiнню цiєi мови;
  • у процесi навчання здiйснюються мiжпредметнi зв'язки: англiйська мова – географiя, англiйська мова – icторiя, англiйська мова-  краєзнавство;
  • розширюється та збагачується словниковий запас учнiв;
  • активiзується  розумова дiяльнiсть;
  • вивчаючи разом з мовою життя людей в англомовних країнах, учнi порiвнюють отриману iнформацiю iз життям рiдної країни та завдяки такому порiвнянню вчаться поважати традицiїi звичаї свого народу.

Серед чисельних свят англомовних країн найбiльш популярним с Новий Рiк, Рiздво, День святого Валентина та Хелоуїн, тому найбiльшу увагу я придiляю вивченню звичаїв i традицiй, повязаних з ними святами. Кожного року впродовж усього курсу вивчення англiйської мови з 5 по 11 клас кiлька урокiв присвячую названим святам:

  • з року в рiк учнi отримують нову iнформацiю, знайомляться з новими аспектми традицiй i звичаїв англомовних країн. Наприклад, тему «Новий Рiк i Рiздво» я подiляю на пiдтеми: 5 клас - «Новий Рiк у Великiй Британii», 6 клас - «Перший гiсть»(TheFirstFoot); 7клас - «Зустрiч iз Санта Клаусом»; 8 клас - «Рiздво»; 9 клас - «Походження новорiчних i рiздвяних традицiй»; 10 клас - «Новорiчнiзвичаїкраїн свiту»; 11 клас - «Конкурс ерудитiв»;
  • робота над темою в жодному випадку не повинна зводитися лише до розвитку навичок пiдготовленого монологу, тобто до того, що учнi виучують запропонований учителем текст;
  • вивчений лексичний матерiал i знання звичаївучнi повиннi використовувати в нових ситуацiях, тому я завжди пропоную їм завдання, що розвивають логiчне мислення: скласти кросворди та ребуси, написати вiрш, сценарiй, скласти ситуацiю для пантонiми, пiдготувати iнтелектуальнi рухливi конкурси;
  • обов’язково передбачається справа для рук: виготовлення поробок, листiвок, прикрас для шкiльного кабiнету й дому, подарункiв;
  • завершальним етапом роботи над темою є нестандартний урок, урок-свято, урок-вечiрка, на якому я з учнями вiдзначаю свято з обовязковим дотриманням усiх звичаїв i ритуалiв: обмiнюємося подарунками та привiтальними листiвками, виконуємо традицiйнi пiснi, готуємо традицiйнi страви.

Пропоную вашiй увазi план вiкритого уроку в шостому класi. Головна сюжетна лiнiя уроку така: Землю вiдвiдали iнопланетяни, якi прибули ввечерi 31 жовтня, в розпал святкування, та перелякалися страхiтливих масок i костюмiв; шестикласники запевняють їх про свято, вчать робити костюми та запрошують на свою вечiрку.

 

Plan

The Subject: A Halloween Party

The Aims:

  • to develop the skills of prepared and unprepared speech;
  • to develop listening skills;
  • the students should develop understanding and appreciation for Halloween through learning experiences in costume design, writing riddles and plays, dramatizing, puzzle solving and playing Halloween games.
  1. The beginning of the lesson
  1. Phonetic drills

Say after the announcer

Adjectives: dreadful, terrible, horrible, scary, frightening, spooky, creepy, bloodsucking.

Nouns:alien, wizard, Count, Dracula, Frankenstein, monster, death, creature, evil spirit, vampire, bat, witch, ghost, mummy, goblin, skeleton, devil, phoul.

Verbs: like, com out, appear, fly, kill, suck, chase, tear to, pieces, howl, spook, frighten, scare.

  1. Make up sentences using the words

Model:Scary creatures come out at night and spook children.

  1. Contests. Divide the students into 2 teams
  1. Solve crossword puzzles

Before the lesson ask the students to make crossword puzzles. The following task might be useful.

Match column A with column B

 

A

B

alien

goblin

witch

devil

skeleton

adult

fortune-teller

treat

something children get going from house to house on Halloween a person whotells people their future another word for grown up all person's bones Satan a woman magician who wears black and scares people an unreal evil monster who is often described in fairy-tales a habitant of another planet

 

  1. Decode the messages.

What are the pumpkins saying?

Each student drew a large pumpkin and using the code where A is 1, B is 2, etc coded one sentence.

4.15.14.20

16.21.20

13.5.

15.14.

20.8.5.

6.18.15.14.20.

4.15.15.18.19.20.5.16

Don't put me on the front doorstep.

  1. Make up sentences, each sentence is cut into many parts.

Vampire is/ a dreadful,/ scary and creepy/ creature with/ large fangs,/it chases/ people/ at full moon/ and sucks/ blood.

Devil is/ an evil creature/ with 2 horns,/a tail and 2 red shiny/ eyes,/ which takes bad/ people/ to hell/ after their death.

  1. Dramatizations.
  1. Recite magic words and let's party!

We summon you!

When: the scariest day of the year

Where; grammar school 2

What time: the witching hour

Why:for terrible, frightening fun.

  1. Listening.

Teacher. Frankenstein was written by Mary Shelly 1818. It is a horror story.

It tells about Victor Frankenstein, a student from Geneva, who discovers the secret of life so he collects bones and bodies from graveyards, and constructs a creature, which is more monster that man. People re terrifies of it because it is so huge and ugly. The poor monster has no friends and feels lonely and depressed, so asks Frankenstein to make it a wife.

This he refuses to do. Then the monster attacks and kills not only Frankenstein's brother, but also his friend, and his bride Elizabeth. Frankenstein is heartbroken and is determined to kill the monster. However he dies while chasing the monster, which then kills itself.

Frankenstein is a fascinating story because of the character of the monster, which is both sad and frightening at the same time.

Can we construct a monster?

I think we can if we guess what part of the body it is without looking at it, only touching it and feeling it. Here is a list o objects packed in tins, bags and boxes.

a rubber glove with wet sand – a human hand

a dries apricot – an ear

a piece of hen's liver – liver

cold, cooked spaghetti – intestines

a few hard kernels of corn – teeth

cornsilk – hair

a whole, cooked, greased cauliflower – brain

put your hand inside, touch, feel, guess.

Scream, if you want to! Have fun!

  1. Home task.

Teacher.Imagine you are an alien. Write a letter to your planet, tell:

  • about your first impressions,
  • what you learnt about Halloween,
  • who you made friends with,
  • what you did and what fun had,
  • your opinion.

У  п’ятому класi діти вперше вивчають тему «День святого Валентина». Я не прагну того, щоб п’ятикласники навчилися розповiдати про історію свята та звичаї, пов’язанi з ним. Цiлком достатньо, якщо діти зрозумiють, що головне в цьому святi – зробити приємне близьким людям, рiдним, друзям, однокласникам, учителям. Я вводжу та вiдпрацювую лексику, необхiдну для того, щоб зробити комплiмент, похвалити, написати листiвку - валентинку, розучаємо чотиривiрш.

You're special

You're creative

Super star

You're on top

You're beautiful

 

You make me happy

You're superb

You're dynamite

You're fantastic

You're a treasure

You mean a lot to me

***

I'm sure it's time

To wish you happy Valentine

***

This note wants to say

Happy Valentine's day

***

You're a good friend

You're sensational

You're phenomenal

A big hug for you

You brighten my day

A friend like you is a dream come true

***

You're a diamond

You're my honey Bunny

You mean the world to me

You are perfect

Your smile is worth $1.000.000

You're my sunshine, you make me

Happy when the sky is grey

***

I'll be your sweetheart

If you will be mine

All of my life I'll be

Your Valentine

***

There are gold ships

I'm like a cabbage

Divided into two

The leaves I give to others

But the heart I give to you

***

Let me call you sweetheart

I'm in love with you.

Let me hear you whisper

That you love me, too.

***

Roses love sunshine

Violets love dew

Angels in Heaven

Know I love you.

***

From your secret admirer

Guess from who.

And silver ships

But nothing like friendship

***

February the fourteenth

it's Valentine they say

I choose you from among the rest,

The reason is I love best.

***

Sure as he grapes grow on the vive,

So sure you are my Valentine.

The rose is red, the violet's blue,

Lilies are fair and so are you

***

 My teacher's very special.

So I'm making her a heart.

My Valentine is sure to be

A proper work of art.

Лексика вiдпрацьовується в цiкавiй формi: я прошу дiтей смостiйно пiдготувати на картках такi звдання:

  • загубилася лiтера:

ter-ifi

eno_e_ _l

  • упiзнай слово:

omddani (diamond)

rmats (smart)

  • слово порвалось:

trea cial

per sure

spe fect

Для вiдпрацювання читання та правильного промовляння слiв можна використати рухому гру, яка органiзовується таким чином: на аркушi паперу великими лiтерами  пишеться будь-яке зi слiв, що вивчається (secret, admirer, violet, terrific), та чiпляється на лацкан пiджака шкільної форми; дiти сiдають по  колу. Ведучому стiльця не вистачає. Щоб отримати можливiсть сiсти, вiн голосно називає слова, написанi на картках будь-яких двох учасникiв гри. Почувши слова, учнi повиннi пiдвестися та помiнятися мiсцями. У цей час ведучий має встигнути зайняти один зi стiльцiв, що звiльнилися, тодi ведучим стає той учень, який не встиг зайняти мiсце. Гра тривас.

Коли лексику вивчено, можна провести конкурси: хто скаже бiльше комплiментiв за одну хвилину, хто пiдпише бiльше валентинок за короткий термiн.

У сьомому класi, коли до дiтей приходить перша закоханiсть, цьому почуттю можна присвятити урок.Я даю дiтям домашнє завдання попрацювати з українсько-англiйським словником i виписати якомога бiльше синонiмiв слова «love»  та прикметникiв, за допомогою яких це почуття можна описати. В результатi в словниках з'являються слова: attachment, affection, respect, tenderness, passion, devotion, understanding, adoration, eternal, deep, sincere, true, faithful, mad, ardent, passionate, gentle, tragic, sudden, tender.

Пiсля того, як слова вiдпрацьовано,  пропоную дiтям написати сенкан з теми «Кохання». Сенкан – це неримований вiрш, форма якого суворо регламетована:

перший рядок – одне сдлово, iменник, тема вiрша;

другий рядок – два прикметники, що описують iменник з першого рядка;

третiй рядок – три-чотири слова, речення, що вiдбивають суть явища;

четвертий рядок – чотири-п'ять слiв, що виражають ставлення до явища;

п'ятий рядок – одне слово, асоцiацiя.

Менi дуже подобається цей вид роботи. Переваги тут очевиднi: розвивається асоцiативне мислення та вмiння стисло й чiтко формулювати думку, виокремлювати головне. Дiти з легкiстю пишуть такi вiршi, оскiльки вони неримованiри рядки з п'яти не є закiнченими реченнями й не становлять труднощiв з граматичноїточки зору, тому дiти швидко виконують це завдання на уроцi. Вдома учні оформлять вiршi на виготовлених своїми руками листiвках у формi сердечок, а в класi ми проводимо виставку творчих робiт, обговорюємо їх, вибираємо переможцiв у рiзних номiнацiях: найоригiнальнiша думка, найкращий добiр лексики, найкраще оформлення. У такий спосiб створюєтьсяситуацiя успiху навiть у тих учнiв, якi не дуже добре володiють англiйською мовою.

Для розвитку художньої творчостi можна запропонувати намалювати гумористичний малюнок з теми «Loveis…» i зробити пiдпис до нього. Отякi iдеїспалинадумкудiтям:

Love is…

…losing your head

…giving surprise presents.

…lending money that you know will never return.

…protecting your girl-friend from others boys.

У 10 класi можна працювати з таким текстом.

St. Valentine's Day

Nowadays the tradition to celebrate St. Valentine's Day is observed in many countries throughout the world. The holiday is celebrated on the 14th of February. St. Valentine's Day has roots in several different legends that have found their way to us through the ages. Three hundred years after the death of Jesus Christ,
Roman emperors still demanded that everyone believe in the Roman gods. Valentine, Christian priest, was thrown in prison for his teaching. On February 14, Valentine was beheaded, not only because he was a Christian, but also because he had performed a miracle. He cured the jailer's daughter of their blindness. The night before he was executed, he wrote the jailer's daughter a farewell letter signing it «From Your Valentine». Another legend tells that the same Valentine, well-loved by all, wrote notes from his jail cell to children and friends who missed him.

Let Me Call You Sweetheart

Let me call you sweetheart

I'm in love with you

Let me hear you whisper

That you love me, too.

Keep the love light glowing

In your eyes so true.

Let me call you sweetheart,

I'm in love with you.

To cut the long story short,

I'd cut the long story short,

I'd like to say…

 

Exercise 1

In the text words or expressions which mean the following:

  1. a popular story, perhaps untrue, that is passed through history;
  2. to execute by having one's head cut off;
  3. to put to death by an official order;
  4. to kill a person by setting fire to the long piece of wood to which the person is tied;
  5. by chance, not in any order;
  6. male or female member of a pair, a friend;
  7. beginning, source;
  8. emotional, full of feeling;
  9. sincere;
  10. without the sender’s name;
  11. light food and drink;
  12. not a close friend;
  13. husband and wife;
  14. payment for a service.

 

Exercise 2

Synonyms

  1. Sentimental, heartfelt, intelligent, fee, to publish, to increase, in the shape of a heart, odd, mixture, origin, married couple, opportunity, express, genuine, affection, mate, message, farewell, to imprison, to execute, to hold, merry-marking, to choose, festivities, nowadays, throughout, prison, to find the way to us, age.
  2. To come down to us, strange, to put to death, pick, tradition, emotional, to show, love, jail, at present, real, sincere, allover, combination, friend, good-bye, to arrange, to organize, chance, note, to throw in jail, celebration, husband and wife, fun, entertainment, smart, clever, heart-shaped, to print, to grow, payment, century.

Заучування тексту в старших класах не становить проблем, тому зупинюся на деяких творчих завданнях.

Конкурс невеликих оповiдань за однiєю iз запропонованих тем.Оповiдання має вiдповiдати одному з лiтературних журналiв (на вибiр учнiв): детективу, гумористичному оповiданню, драмi тощо.

Why are Valentines always pink and red?

How can you escape Cupid’s arrow?

Once Cupid lost his bow and arrows.

Зробити комплiмент, дати клятву у вiчному коханнi, використовуючи запропоноване слово або словосполучення… Головне в цьому конкурсi – пiдiбрати несподiване, нетривiальне слово, наприклад: The Atlantic Ocean, ambulance, hedgehog.

If you ask to drink up the Atlantic Ocean to prove my love I would do it without hesitation.

3.Навчання розмовної англiйської мови та клiше

Англiйський методист Майкл Вест так характеризує англiйськi  розмовнi формули (клiше):

Well, they are these things, you know, which don’t actually mean very much, of course, yet they are in fact necessary in English conversation as behavior.

Iснують рiзнi види клiше: заповнювачi мовчання (silence fillers); слова, що затримують вiдповiдь (delay words), мовнi клiше (conversation tag).

Клiше допомагають логiчно оформити висловлювання та зробити мову бiльш природною. За допомогою клiше можна висловити розумiння, спiвчуття, пiдтримку, хвилювання, подив, незгоду.

Учнi повиннi навчитися автоматично вживати формули сучасної англiйської мови, тому необхiдно систематично вводити в їхню мову вислови, вiдпрацьовувати їх у ситуацiях. Стилiстичнi розмовн iформули можна подiлити на формальнi, що використовуються в бесiдi з незнайомими та малознайомими, старшими за вiком або становищем; неформальнi, якi можна використати в бесiдi з рiдними, друзями, однолiтками; нейтральнi,  доцiльнi в будь-якiй ситуацiї. У старших класах слiд навчити правильно вибрати мовнi засоби залежно вiд ситуацiї та особистостi спiврозмовника.

Невiд'ємною частиною навчання розмовної англійської мови є такi теми, як «У магазинi», «У кафе та ресторанi», «У готелi» та багато iнших. Якщо володiння лексикою з цих тем відпрацьовано до  автоматизму, пiдвищується ймовiрнiсть того, що потрапивши в англомовне середовище, учнi легко зможуть здiйснити акт комунікації.  Невипадково в англiйськiй методичнiй лiтературi говориться, що володiння розмовною англiйською розвиває «навички виживання» (survivalskills) в англомовному середовищi.

Як приклад, наведу план пiдсумкового уроку з теми «Знайомство» в п'ятому класi. Оскiльки п'ятикласники знайомi вже кiлька рокiв, зрозумiло, що знайомитися одне з одним їм не цiкаво й немає необхiдностi, тому я запропонувала їм нову ситуацiю. Вони приїжджають до Лондона з рiзних неангломовних країн свiту вивчати англiйську мову в «Школi Мiжнародного навчання англiйськоi мови». Отже, це урок – рольова гра, симуляцiя, тобто максимальна iмiтацiя алгоритму реальної життсвої ситуацiї.

Plan

The Subject: International School of English

The Aim:

  • To test and to develop the skills of prepared and unprepared monologue and dialogue speech;
  • To test writing and listening skills.
  1. The beginning of the lesson.
  1. Teacher. Good morning, students. I’m very happy to see you here, at the International school of English, which is very famous all over the word. Now you are in London, the capital of Great Britain

I’m your teacher, my names is Ms. Marple. Do you know a famous detective Jane Marple from the books by Agatha Christie? I’m her distant relative. I was born in Scotland. Scottish is my native language, now I live and work here in London. I’m going to teach you English. I think you know English a little, but here at the International school of English you’ll learn it very well.

  1. Phonetic drills

Teacher. I know that you are from different countries of the world and you speak different languages.

What countries are you from?

What languages do you speak?

Students(chorus).I’m from Turkey. I speak Turkish. Japan – Japanese. Italy – Italian. Spain – Spanish. France – French. Brazil – Brazilian. Russia – Russian. China – Chinese. Portugal – Portuguese. Egypt – Egyptian.

  1. Lexical drill
  1. Find the name of your country and put it on the map.

Which of these countries is in North America?

Which of these countries is in Africa?

Which of these countries are in Asia?

Which countries are in Europe?

Which country is both in Europe and Asia?

  1. Filling in forms

Teacher. I don’t know anything about you. I need information. Imagine that you are secretaries who work at the International school of English.

  1. Write the questions you’re going to ask new students while filling their forms.
  2. Fill in the forms, asking questions. If you can’t spell a word, don’t forget to ask, “How do you spell…?”

Surname:

First name

Country:

Address:

Phone number:

Age:

Job:

Family:

Aim:

Languages:

  1. Speaking
  1. Monologues

Secretaries tell about some new students.

Some new students introduce themselves.

  1. Filling the information gap.

Teacher.One student hasn’t come yet. I have his portrait. When I saw it, I was so very much surprised, I had never had such a strange student. He is Indian and looks like a real savage.

What do you want to learn about him?

Make up questions.

Teacher.  I have forgotten! I have this student’s profile, but something is wrong with it. Maybe the computer didn’t work well or the secretary wasn’t attentive. You see, some information is missing. Work in pairs and exchange information.

Student A

Surname:

Machu

First name

 

Country:

Brazil

Address:

 

Phone number:

Doesn’t have a telephone

Age:

 

Job:

A hunter

Family:

 

Aim:

To travel and to see the world

Languages:

 

 

 

Student B

Meet an Inka Hunter

Surname:

 

First name

Punchi

Country:

 

Address  Phone number:

Doesn’t have: lives in the jungle

Age:

35

Job:

 

Family:

Married, 15 children

Aim:

 

Languages:

An Inka Language

 

 

 

  1. Tell about the new student.
  2. What surprised you?

Do you want to meet Machu Puchi?

Do you think he is an interesting person?

Do you want to telephone home and to tell the news that tomorrow you will have a new interesting group mate?

  1. Telephone home, say
  • Who is speaking
  • How are you

ask – how your relatives are getting on

tell – about Machu Puchi

say – good-bye

promise – to call soon

  1. Listening

Teacher. One student from our school, Paola, wrote a letter home. Now you will listen to her letter.

  1. Are the sentences true (V) or False (X)?

Dear David

How are you? I’m fine, I’m in London, at the International School of England. I’m in class 3 with eight other students. They’re all from different countries – Spain, France, Japan, Argentine, Switzerland, and Thailand. Our teacher’s name is Peter Briscall. He is very nice. He’s funny and he’s very good teacher.

My new address is at the top of the letter. I’m with an English family, the Brows. Mr and Mrs Brown have three children. Thomas is fourteen, Catherine is twelve, and Andrew is seven. They are all very friendly, but it isn’t easy to understand them!

London is very big and interesting. The weather is good – cold but sunny – and the parks are beautiful! Hyde Park, Green Park, and St James’ Park are all in the center. It isn’t easy to use the Underground, but I understand it now. It’s very expensive.

English food is OK, but the coffee is horrible!

Write to me soon

Love, Paola

P. S. Is my English OK?

2. Listen to the conversations. Where is Paola? Who is she speaking to?

1). C=assistant in café; P=Paola; K=Kurt

C. Yes?

P. Hello. My name’s Paola.

P. A coffee, please.

K.  Hello, Paola, I’m Kurt.

C. Black or write?

P. Where are you from?

P. Sorry?

K. I’m from Switzerland. And you? Where are you from?

C. Black or white? Milk?

P. Ah! Black, please. No milk.

P. I’m from Rome.

C. Sixty pence, please.

K. Ah! I’m from Zurich.

P. Thanks.

P. Zurich is very beautiful.

P. Urgh!! It’s horrible!

K. Yes, it is.

K. English coffee is very bad!

2). T=ticket seller.

P. A ticket to Green Park, please.

T. Two pounds fifty.

P. One…two …and fifty pence.

T. Thank you. Here is your ticket

P. Thanks.

3) C=Catherine; T=Thomas.

C. Is you teacher good, Paola?

P. Pardon?

C. Your teacher! At the school of English.

P. Ah! Yes! Peter.

C. Is he OK?

P. Yes. He is very nice. He’s funny.

T. What’s your dad’s job, Paola?

P. Pardon?I…

T. Your dad. What’s his job?

P. M dad…?

C. Say father, Thomas, not dad.

T..Ah, OK. What’s your father Job, Paola?

P. Now I understand. My father’s job, yes.Um… He’s a doctor, yes.

T. Ah, right!

VII. Home task

Write a letter home about your group mates, school and teacher.

  1. Використання специфiчних аутентичних текстiв на уроках англiйськоi мови.

Потрапивши в англомовну країну, учнi неминуче зiткнуться з такими специфiчними аутентичними текстами, як телефоннi довiдники, газети, карти, шляховi знаки, дороговкази в супермаркетах, упаковки продуктiв, афiшi кiнотеатрiв тощо.

Коли ми замовляємо страву в ресторанi, читаючи меню, або коли читасмо афiшi в кiнотеатрi, вибираючи фiльм, який нам хотiлося б переглянути, приймаємо рiшення, що грунтується на прочитаному текстi. Якщо цей текст англiйською мовою, прийняти рiшення не так просто, особливо якщо пiд рукою немаєсловника. Робота над такими текстами, насамперед, розвиває вмiння розумiти значення слова з контексту, вчить звертати увагу на деталi, отримувати iнформацiю з iлюстрацiй, знайомить з реалiями повсякденного життя, створює ситуацiї, наближенi до дiйсностi , вiдтворює атмосферу країни, мова якої вивчається.

Notices

  1. When you first go to a foreign country7 reading notices can be difficult. There are some typical English notices. Match each notice with a place below.

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

D.

 

 

E

 

 

               J

 

I

 

G

 

H

 

J

 

K

 

L

 

 

M

 

 

 

  1. a bank
  2. outside
  3. a cinema
  4. a drinks machine
  5. a bus
  6. an airport
  7. a pub
  8. the underground
  9. a park
  10. a zoo
  11. a hotel
  12. a railway station
  13. a public toilet
  14. a motorway
  1. Where are the dialogues taking place? Work in pairs. Choose any place, make up a dialogue. Tell the rest of the class, and see if they can guess the place.

Tasks

Food Package Labels

Your younger sister and you get home. Your parents are out. You are hungry and decide to fix something that won’t take too long to cook. You open the freezer door of the refrigerator. Here are the labels on the food packages you find.

Finding Key Words

Look closely at the label directions for cooking the pizza and the macaroni and cheese dinner. The words thawed, expose, refreeze, and regulators are important words that will help you understand the directions better. Find these words on the labels and circle them.

Getting Meaning From Key Words

If you are not sure what a key word means, you can sometimes figure it out by looking at the other words around it. This is called using context clues. Look at the labels again. Circle the letter of the answer that completes each unfinished sentence below.

  1. Look at the label for the macaroni and cheese dinner. Read the words before and after the word thawed .From these words you can figure out that the word thawed means:
  1. frozen;
  2. spoilt;
  3. melted;
  4. good to eat.
  1. From the words before and after expose, you can figure out that the word expose means:
  1. to keep covered;
  2. to freeze;
  3. to uncover;
  4. to wrap up.

Another way you can get meaning from key words is to put together the meaning of word parts.

  1. Re is a word part that means “again”, freeze means “to turn into ice”. Now you can tell that the word refreeze means:
  1. to cook again;
  2. to turn into ice again;
  3. to thaw again;
  4. to warm up again.
  1. Find and read the sentences on the macaroni and cheese dinner that has the word regulators in it. Now read the definition below. Choose the meaning that best fits the way regulator is used and circle the letter of the meaning.
  1. person  or thing that regulates.
  2. a device that causes something to go faster or slower, or to be hotter or colder.
  1. Now use what you know to figure out the meaning of other key words on the labels. Write a meaning for each word next to it.

preheat –

adjust –

ingredients –

  1. Write any other words you do not know and their meanings.

Getting The Facts

Look at the label directions for cooking the foods to answer these questions.

  1. How many pizzas are in the package of pizzas?
  2. How much does the package of pizzas weigh?
  3. There are three foods in the macaroni and cheese dinner besides macaroni and cheese. What are they?
  4. How much does the macaroni and cheese dinner weigh?
  5. How hot must the over be cooking the pizzas?
  6. How hot must it be for cooking the macaroni and cheese dinner?
  7. How long does it take to cook the macaroni and the cheese dinner?
  8. How long does it take to cook the pizzas?

Building To A Decision

You found facts on the label directions for cooking the sausage pizzas and the macaroni and cheese dinner. Now use these facts to help you decide what you will cook.

  1. How are the steps for cooking both dinners alike?
  2. Which dinner offers more food for one serving?
  3. Which food takes longer to cook?
  4. Which dinner will cook? Why?

Time to Create

Pretend it is your job to make up cooking directions for a frozen food dinner. The name of the food will be “Crispy Fish and Fries”.

  1. You want to tell another person how to cook “Crispy Fish and Fries” so that it will be just fight and good to eat. Are there any other foods in the carton? If so, what are they? Should the fish and fries be exposed while they are being cooked? What temperature should be used for cooking the dinner and for how long should you cook it? How many steps will you need to give clear direction? Write these steps on a sheet of paper.
  2. Are there other foods that you think would taste good if served with the fish and fries dinner? Add these to the label.
  3. Do you want to use any pictures along with the directions? Drawthese next to the steps they go with.

Робота над реалізацією соцiокультурного аспекту на уроках англійської мови базується на певних принципах, що витiкають iз загальнодидактичних вимог до органiзацiї навчання, однак враховують особливостi країнознавства як ефективного  засобу навчання мiжкультурної комунікації.

До цих принципiв можна вiднести:

  • Принцип мiждисциплiнарностi, згiдно з яким використання країнознавчих матеріалів передбачає зв'язок з іншими предметам шкільної програми (географiя, iсторiя, лiтература та iн.);
  • Принцип систематичностi, що передбачає цiлеспрямоване й заплановане використання краєзнавчих метерiалiв на рiзних етапах навчання англійської мови;
  • принцип тематичностi, що передбачає розробку вiдповiдних матерiалiв до кожної теми типового пiдручника;
  • принцип урахування вiкових особливостей школярiв для добору країнознавчих матерiалiв, що базується на принципi доступностi навчання в класичнiй дидактицi;
  • принцип технологiзацiї, тобто використання iгрових технологiй, творчостi учнiв, їх дитячої уяви, здатностi моделювати «умовно реальну» комунiкацiю у точних умовах;
  • принцип когнiтивностi, що передбачає пiзнання учнями нових вiдомостей, набуття нових знань;
  • принцип толерантностi, що передбачає розвиток в учнiв здатностi розумiти та приймати iншi культури;
  • принцип комаративностi, що передбачає пред'явлення та використання краєзнавчих матерiалiв поряд iз матерiалами  країнознавчого характуру, своєрiдне «спiльне вивчення» мов i культур.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ахінько Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Юлія Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
2130
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку